Végre teljes játékként jelenik meg a Black Mesa

  • Írta: gorien
  • 2020. február 25.
  • Megjelenés
Link másolása
Tizenöt évnyi fejlesztés és ötévnyi korai hozzáférés után a rajongói Half-Life-játék, a Black Mesa, végre önálló játékként is elkészült. Még a Half-Life: Alyx március végi megjelenése előtt kezünkbe vehetjük.

A Black Mesa fejlesztésének története tizenöt évre nyúlik vissza, amikor egyszerre két rajongói csapat is azon dolgozott, hogy az 1998-as Half-Life-ot újraalkossák a Source motor segítségével. Erejüket egyesítve jött létre az, amit ma Crowbar Collective-ként ismerünk, a Black Mesa pedig 2012-ben jelent meg a Half-Life 2 modjaként. A rajongók imádták.

Nem ért itt azonban véget a játék története: az 2015-ben immáron önálló alkotásként lépett be a Steam Early Accessbe. Újabb öt év fejlesztés és a decemberi teljes bétateszt után a fejlesztők elérkezettnek látták az időt a megjelenésre.

A jó hírt Adam Engels, a projekt vezetője jelentette be: a Black Mesa március 5-én hagyja el a korai hozzáférést.

17.
17.
#16: Na, ez igen, respekt. Nem tudok róla, hogy ebből jönne konzol verzió, de ki tudja most, hogy elkészült. Vajon lenne rá igény? Amúgy meg jó a Black Mesa, pár éve vittem egy darabig és hozta a hangulatot. Viszont ha nem jön PS-re, szinte bármilyen gyengébb gépen is elmegy.
16.
16.
Kisjack241
#15 én ps2-n toltam ki először az eredetit, most is megvan, pár évente bekapcsolom és játszok vele :) de jó lenne a ps4en tolni a felújított verziót!
15.
15.
#14: 2001-ben, 3 évvel a megjelenés után volt PS2 verzió, de nem nagyon kellett a konzolosoknak. Amúgy érdekesség, hogy a Blue Shift kieg eredetileg Dreamcast ex volt, de hetekkel a megjelenés előtt törölte a Sierra és ezekl után jött ki, a PC-s kieg. A Dreamcast-es port maradványaiból épült fel az a PS2 verzió, ami a coop kiegészítő (Decay) ellenére sem lett nagy siker.
14.
14.
Kisjack241
13.
13.
kryszisz
#11: És ha valami jó időben van jó helyen, az nem alapozhat meg semmit? Szerintem éppogy de, hisz ha akkor '98-ban nem jelenik meg a HL, még lehet, hogy jó ideig a Doom féle "menj oszt lőj" szinten maradtak volna az FPS-ek (nem pejoratív értelemben, imádom a henteldéket), és csak sokkal később mozdulnak el ebbe a lassabb, taktikusabb irányba. Én sem mondom, hogy a világ legjobb játéka, de olyan alapokat rakott le, amiből később sok csapat építkezett. Nem beszélve a moddingról ugye, szintén ennek a címnek köszönhető, hogy ilyen népszerű lett. A második bekezdéseddel viszont teljesen egyetértek, a HL 2 mai napig odaver kb mindennek ebben a műfajban. Persze van, akik szerint az sem rakott le semmit az asztalra...
12.
12.
Extol
#11: Ennél jobban meg se lehetett volna fogalmazni. Mikor anno én voltam kisiskolás mikor kijött, akinek volt otthon számítógépe tuti nyomta a HL-t, nem nagyon akadt aki ne tudta volna mi az. Emlékszem, a szünetben a suli udvarában voltak konzultációk, hogy aki a játékban elakadt, azoknak segítettünk megoldani a továbbjutást. Opposing Force-ban is.
11.
11.
user101
Azért az erős túlzás, hogy a HL1 bármit is megalapozott volna... lol! :) Jó időben volt jó helyen és ehhez egy tisztességes iparos munka társult...

A HL1 népszerűségének két oka van: az első, hogy iszonyatosan szerencsés időben jelent meg: a hardware accelleration hajnalában. Ez nagyon sokat dobott a látványon és talán ez volt az első olyan játék ami az átvezető animációkat IS ingame engine-ből nyomta le, nem pedig előrenderelt, vagy animált / statikus képeken keresztül mesélte el... Mind mondjuk a 3 évvel korábbi és méltatlanul elfelejtett 1995-ös Star Wars-Dark Forces...

Ez pedig nagyban fokozta a játék hangulatát ami önmagában is a horrorisztikus alappal, a szándékosan szűkmarkúan mért lőszer adagolással fenntartott feszültséggel egy olyan atmoszférát teremtett ami mára 'kult státuszba' emelte a játékot. Jogosan! De nagyon nem az újkori Mad Max-i 'magaslatokba' emelkedő történet, a fizika vagy a narratíva tette azzá ami... Na az a játék a HL2 volt! A világtörténelem legjobb és korszakalkotóbb és minden téren a mai napig etalonnak számító játéka ... valaha, ever, forever! :)
4.
4.
kryszisz
#3: Mondanám, hogy ok boomer, de ebben az esetben szerintem én vagyok az. Végülis "csak" ez a játék alapozta meg a történetközpontú FPS-eket, valóban semmi érdeme nincs. A remake pedig valóban elsőosztályú, az Xen eddig kimaradt, de így akkor bezsákolom, aztán végigtolom ezredjére is ezt a nullát.
3.
3.
crytek
Az amit létrehoztak az kiváló munka. A game pedig egy nulla sajnos nincs benne semmi olyan ami miatt még1x végigvinném mert megfogott..
2.
2.
Extol
Asszem megveszem akkor!
1.
1.
RebornSoul
Megvan Steamen. Anno 2005-ben végigcsapattam, amikor még nem volt benne a Xen kampány - nagyon jó volt szerinten. Most majd ideje lesz újra elővenni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...