I Am Alive

  • Írta: Daks
  • 2009. március 22.
Chicago, napjaink. A 8,7 millió ember lakta metropolis belvárosát egy tavaszias délutánon hatalmas földmozgás rázza meg. A Richter-skála szerinti 10,3-as rengés sosem látott erővel csap le, az utak hosszába kettéhasadnak, a felhőkarcolók egymásra dőlnek, a katasztrófában emberek ezrei vesznek oda.
Adam Collins 27 éves menedzser forma, imádja a nagyvárosi életet, ama bizonyos napon is épp a munkahelyére sietett. A tragédia pillanatában szerencsére pont az utcán volt, de a történelmi erősségű természeti csapásban összedőlő épületek romjai így is maga alá temették. Órákig volt eszméletlen, és miután magához tért, három teljes napjába került, mire ki tudta magát ásni a kőtörmelékek alól. De túlélte.


A pusztítás helyrehozhatatlan károkat okozott, Chicago szinte a földdel lett egyenlő, az épületek ledőltek, a hidak összeomlottak, egy átszakadó gát pedig egész kerületeket öntött el vízzel. Egyes részeket kilométeres szakadékok vágtak el a külvilágtól, az utak mindenütt járhatatlanok, autó híján pedig napokba, vagy hetekbe telhet, mire az ember kijut ebből a pokolból.


A civilizált világ egy csapásra összeomlott Adam körül, az emberek őrült módjára viselkednek, egymást ölik egy üveg ásványvízért, a törvény megszűnt létezni, és ráadásul még a segítség is nagyon messze van. Hősünket irányítva ebben a kegyetlen világban kell majd helyt állnunk, a mindennapok túlélése mellett azonban egy másik feladat is vár ránk az I Am Alive-ban.


Adam ex-barátnője ugyanis szintén a városban volt a földrengés idején, ezért főszereplőnk úgy dönt, hogy felkutatja szerelmét, abban a reményben, hogy az nem lapult még szét egy lezuhanó betonpanel alatt. A kalandok során kérdezősködve juthatunk majd Alice nyomára, a városban feltűnő rablók, gyilkosok, fosztogatók és elkeseredett őrültek miatt viszont sűrűn lesz nehéz dolgunk.


Hősünket FPS nézetben irányíthatjuk, Adam pedig jó szívű emberhez méltóan a lány felkutatása mellett folyamatosan segít majd a bajbajutottakon is. A különböző mellékküldetések alatt embereket kell majd mentenünk, túlélőket kell keresnünk, sőt még a városi menekülttábor megszervezése is a mi vállunkat fogja nyomni.


Több fontos mellékszereplő is feltűnik majd, egy Riley nevű doktornő például elhatározza, hogy a városban marad, és annyi embert ment meg, amennyit csak tud. Peter, a tűzoltó a romok alatt ragadt túlélők után kutat szüntelen, az ex-katona Vigil meg a gyengék megvédésére esküdött fel, a velük való kooperációért cserébe egy-egy újabb lépéssel közelebb jutunk majd Alice-hez.


Nem lesz kötelező azonban mindig a jó fiút játszani, a choice-driven játékmenet ugyanis lehetővé teszi, hogy esetenként erőszakkal szerezzük meg azt, amit jó cselekedetünkért cserébe szívességből is megkapnánk. A dolog azonban megbosszulja majd magát, néhány komolyabb stikli után ugyanis hiába kérünk majd segítséget, az emberek megjegyzik az arcunkat, és elhajtanak a fenébe, ha kell valami.


A teljes játékmenet kilenc napot dolgoz majd fel, minden reggel pedig egy újabb mérföldkő lesz nem csak emberünk életében, de a játék történetében is. A készítők által elhintett infók szerint a szerelmünk után való nyomozás során egyre többször halljuk majd, hogy nem is véletlen katasztrófa történt, hanem valami komolyabb összeesküvés áll a háttérben. Ám, hogy mi igaz ebből, azt persze csak akkor tudjuk majd meg, ha végigtoljuk a játékot.


Az I Am Alive egy teljesen új műfajt visz a játékvilágba, a UbiSoft pedig egy jó ideig még biztosan kihívó nélkül marad üdvöskéjével. A Crashday és a Saboteur játékokat jegyző Replay Studios már 2006 óta nem adott hírt a náluk készülő Survivorről, és ha lehet hinni a pletykáknak, akkor a Lionhead-féle, hasonló stílust képviselő Project Survivorst is leállították. Kíváncsian várjuk a gamer társadalom válaszát az I Am Alive-ra, reméljük siker lesz!

Kapcsolódó cikk

14.
elite_hun
16: Ja az jó lenne. mostanában úgy is kevés olyan játék van
13.
TargetCJ
Nagyon jónak tűnik télleg érdekes és eddig egyedülálló stílusa van ránézek az biztos.
12.
napalm13
Azt írták hogy küzdeni kell majd mindenféle elmebeteggel , remélhetőleg olyan módon mit a condemnedben
11.
Chavez
11: csak nehogy olyan unalmas legyen mint a far cry 2...
10.
Ca$h
Nagyon jó kis cikk lett kollega! ;) Remek játéknak tűnik, le is foglaltam!
9.
tjames
Nofene...mégis van valami ebben az "egy megye egy..."
8.
Dcrysis02
11:James,én meg a Burnout Paradise véleményeddel értek egyet teljesen.Ha hiszed,ha ne,ugyanaz az érzés volt nálam is.Jó,jó,de semmi sem késztetett arra hogy folytassam.... :)
7.
tjames
#7 Dcrysis: Teljesen egyetértek veled. Én is úgy vagyok, hogy az UBI név nálam megfakult kicsit. FC2, PoP, HawX...nem fogott meg. Az Ass ass in creed még elment...a R6V1-2 nagyon ott volt...de valahogy mostanában számomra uncsik a játékaik. Félek attól hogy ez is egy "százezer négyzetkilométeres szabadon bejárható, ám inger és akciószegény ideodamászkálós valami" lesz.

Ne legyen igazam! De azért én még nem tudok újongani.
6.
Chavez
Sztem sikeres lesz a játék. Ám ez a szerelmi történet tiszta Cloverfieldes. ott is a nagy katasztrófa idején akarja kutattni szeremét a hős, miközben szörnyek garazdálkodnak az utcákon. síkhülye :D
5.
Giga0509
Nagyon várom már,király lesz.Én Ubi-ban eddig csak 1x csalódtam...az új pop-ban...csak gyűjtögetni és ugrálni kell,kicsit unalmasra sikerült...
4.
Dcrysis02
Remek előzetes lett,az egyetlen dolog ami abban gátol hogy várjam ezt a játékot az az Ubi mostani játék felhozatala.Csal alakuljon jól a dolog.





4:Én mostanában egyre jobban csalódok benne.Kezdenek kifogyni az ötletekből ami ilyen téren nem jelent semmi jót...
3.
felegyi
Remek előzetes, olvastam volna még tovább...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...