Resistance: Retribution

  • Írta: Ca$h
  • 2009. március 27.
Hónapok óta váruk már, hogy megjelenjen az első igazi PS3-as sikercímnek, a Resistance-nek a PSP-s változata. Láttunk már ígéretes videókat, olvasni lehetett minimális infókat is, de a megjelenést csak el sikerült csúsztatni egy hónappal. Szerencsére ezt az időt nem volt olyan nehéz kivárni, a mostanában jellemző, döbbenetesen színvonalas játékfelhozatal mellett. Hát eljött végre!
Az új címek megjelenésében egyre jobban szűkölködő PSP-t joggal félthetjük attól, hogy el fog tűnni ebben a véres konzolháborúban. De ha egy picikét alaposabban utána olvasunk ennek a kérdésnek, rá fogunk jönni, hogy valóban vége van a játékinvázió első hullámának, viszont ezúttal olyan nagy címekre számíthatunk a közeljövőben, mint az Assassins Creed, Army of Two 40th day, Rock Band, LittleBigPlanet, Silent Hill (felújított változata), God of War Chains of Olympus folytatása. Tehát a Sony, sokkal inkább a minőségi címekre helyezte a hangsúlyt, ami figyelembe véve a PSP érdemeit igazán szimpatikus döntésnek tűnik a számomra. Ezt a képzeletbeli mércét hivatott megalapozni a Resistance Retribution is, reméljük, hogy sikerül is neki.

Akik ismerik a Resistance történetét, tudják, hogy a Chimera először Oroszországot támadta meg, majd villámgyorsan továbbterjedt Európába - itt kisebb ellenállásba ütközött - majd először igazán csak Anglia jelentett problémát a számára. Kissé furának éreztem, hogy ilyen könnyű szerrel elintézték Európát, éppen ezért tartottam nagyon jó ötletnek, hogy ezúttal részesei lehetünk majd ezeknek a harcoknak.


Főhősünk James Grayson hadnagy, aki az Európai invázió kezdetétől fogva harcolt az idegen erőkkel szemben. Rengeteg csatában vett részt, hatalmas tapasztalatot szerzett az ellenséggel kapcsolatban, társai hősként tisztelték őt. A körülményekhez képest eleinte jól mentek a dolgok, egészen addig, amíg a testvérét is elkapta a Chimera és saját kezével kellett véget vetnie az életének. Ekkor valami eltört benne, valami nagyon komolyan megváltozott. Otthagyta a hadsereget, dezertált, felvállalva az ezzel járó következményeket és magánháborúba kezdett… célja az összes átalakító központ elpusztítása volt. Több mint húszat fel is sikerült robbantania, de aztán a hadsereg elkapta, börtönbe zárta és halálra ítélte. Ekkor vesszük át mi az irányítást.


Az igazán impresszív, klasszikus Resistance hangulatban készült, közel 10 perces bevezető animáció után, már tökéletesen rá leszünk hangolva a történetre és görcsberándult újakkal fogjuk várni, hogy végre irthassuk a Chimerát. Ahogyan azt már előre tudhattuk, az irányításnál nagy szükség lenne arra a bizonyos második analóg joyra. De manapság már nem akadunk fel holmi irányításbeli kellemetlenségeken (Resi5 ugyebár), tehát rögtön észre fogjuk venni, hogy a körülményekhez képest egy igencsak kellemes gombkiosztást sikerült összehozniuk a készítőknek. A joy-jal mozgunk, a gombokkal nézelődünk és minden más hasznos funkciót a D-padon fogunk megtalálni. Két nagyon fontos dolgot is beleraktak a játékba, amik nagyban segíteni fogják a túlélésünket. Az egyik az automatikus fedezékrendszer, ami annyit jelent, hogy elég csak közel mennünk egy fedezékhez, röviden előretolni a kart (álá GRAW), ekkor Grayson már el is bújik nekünk. Ilyenkor elég csak a ravaszt megnyomni ahhoz, hogy kinézzen és rálőjön az ellenségre. A másik nagyon hasznos dolog az automata célzórendszer - amit természetesen ki is lehet kapcsolni -, de tekintettel az ellenfelek mennyiségére és a meglepően jól kidolgozott AI-ra, én erősen javallom a megtartását. A D-pad felnyomásával átválthatunk sima célzásra is, ez bizonyos ellenfelek ellen elengedhetetlenül fontos lesz (mondjuk amikor kifejezetten fejre kell majd céloznunk). Ami még nagyon fontos, az a fegyverek közötti gyors váltómenü, amit a D-pad folyamatosan jobbra nyomásával tudunk majd elérni.


A sorozat rajongói már megszokhatták a Resistance két részében, hogy epikus csatákban illetve filmszerű történetmesélésben lehetett részük. Ez ezúttal sem lesz másképpen, a Resistance Retribution tökéletesen megfelel ezeknek a kritériumoknak. Igaz Grayson karaktere teljesen más, mint amilyen a kissé visszafogott Nathan volt. Ő egy igazi vérbeli nagypofájú angol, aki erőteljesen el van szállva magától és nem ritkán káromkodik. Viszont tekintettel arra, amit idáig elért és átélt ebben a háborúban, megbocsátjuk majd neki a viselkedését és abszolút azonosulni tudunk majd vele.


Összesen nyolcan tudjuk majd egymást hentelni a többjátékos opciót választva. Természetesen ad-hoc módon, illetve az Interneten keresztül is. Nekem a legjobban az a mód tetszett, amikor a Chimera folyamatosan maga mellé állítja (átalakítja) a legyőzött embereket. A gamma kifogástalanul fut a neten, nincsen semmi akadozás és akinek van, még headsetet is használhat. Igazán kellemes órákat, napokat ígérve ezzel a játékosoknak.


Ami még különlegesebbé teszi ezt a játékot, az a szokatlanul ötletes PS3-as támogatás. Amennyiben összekötjük a PSP-t és a PS3-at egy USB zsinórral, és mindkettő gépbe berakjuk a Resistance-t, ki tudjuk választani, hogy Grayson olyan legyen, mint Nathan. Ez annyit tesz, hogy pirosan fog világítani a szeme, regenerálódni tud, fekete ruhája lesz és megkapja mindenki nagy kedvenc fegyverét, a robbanó töltetes Magnumot is. Ez sajnos csak addig fog működni, amíg ki nem kapcsoljuk a PSP-t. Ha ez még nem lenne elég, arra is lehetőségünk lesz, hogy a PS3-as kontrollerrel irányíthassuk a Retributiont, aminek igazából csak akkor van értelme, ha lehetőségünk van kikötni TV-re a PSP-t. Ezzel viszont az a gond, hogy TV-re kikötve - főleg egy HDTV-re ugyebár - a PSP grafikája igencsak röhejessé válik. Mondom ezt úgy, hogy a Retribution kifejezetten a legszebb gammák közé tartozik. De mindenképpen le a kalappal a készítők előtt, hogy ezeket kitalálták nekünk.


A Resistance Retribution egy rendkívül szép grafikával, remekül kidolgozott történettel, a körülményekhez képest kellemes irányítással megáldott, kellemes többjátékos lehetőségeket ígérő akciójáték. A készítők tartották a kívánt színvonalat. Nem okoztak csalódást a rajongóknak. Egy igazán kimagaslóan jó játékot sikerült összehozniuk nekünk. Remélem, hogy az eladások is alá fogják majd ezt támasztani. Minden egyes PSP tulajdonosnak melegen ajánlom!

A tesztpéldányért köszönet a Sony-nak!

Memóriakártya: 736KB
Wireless Kompatibilis: Igen
Game Share: Nem
Wireless Network: Igen
PSP Danger: * * *

12.
Ca$h
Konkrétan majdnem kidobtam a buszból hazafelé utazva és ez a kidobom szó nagyon finoman volt megfogalmazva... =)
11.
ptogamer
A psp danger-nel latam hogy egyvelemenyen vagyunk, te kozel altal hogy valamihez jol odaverd?
9.
ptogamer
#8 Nekem a legnagyobb danger az n+-nal volt.Ott mar kozel altam hogy....
8.
kankadi
8: de kedves vagy : mennyire vágjuk földhöz a psp-t... ezen be.... és röhögtem!!! XDXDXDXD
7.
Ca$h
kankadi, Daks: köszönöm szépen! ;)



SLi: a PSP danger azt jelenti, hogy a PSP mennyire van kitéve annak, hogy a földhöz vágjuk... ;) 5 csillag a maximum, de volt már 5 csillag plusszos, sőt, két plusszos játékkal is dolgom! =)



milerik: igyekszem mindig maxira tolni a játékokat, remélem ennél is sikerülni fog! ;)
6.
milerik
Köszönjük a cikket !



Tényleg egy kiforrott játék lett. Igazi psp game, élvezetes, fordulatos, hosszú és tartalmas.



Cash , te kifogod játszani 100 % ? x) gondolok itt az extrákra .
5.
ptogamer
Nagyon jo es hosszu is lett a jatek !
4.
SLi
ez a PSP Danger mit jelent?

nem vagyok képben psp ügyben
3.
Daks
neztem a videot, nagyon hangulatos a jatek, csak ugy mint a cikk :) gratila
2.
kankadi
kihagytam a lényeget: jó cikk lett és nagyon hangulatosan irtad le :)
1.
kankadi
sztem naon jo játék lett... csak sajna azt kell mindig csinálni hogy mész, magátol becélozza és lősz... de ettől függetlenül haverommal végigtoljuk! és idegesitenek azok a szörnyek amik ugy néznek ki mint az alienek és felrobbantják a fejüket mellettünk és mindig meghalunk... amugy hardon toljuk és alig jutunk 4 órán keresztül tovább
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...