AionGuard

  • Írta: Daks
  • 2009. június 19.
Nem volt rossz játék a Just Cause. Voltak gyengeségei, a pocsék fizika, a béna irányítás és az AI szinte teljes hiánya például sok embert kiakasztott, én azért kellemes órákat töltöttem el vele. A CIA legjobban kiképzett titkos ügynöke, az olasz bőrcipők megszállottja, Rico Rodriguez hamarosan visszatér közénk, ám a svéd Avalanche Studios ezzel párhuzamosan más játékokat is fejleszt.
Az egyik a Hunter lesz, mely egy közösségi szolgáltatásokkal megáldott vadász játéknak készül, a másik pedig a jelen előzetesünkben bemutatásra kerülő AionGuard. A továbbfejlesztett, és alapjaiban átalakított Avalanche Engine 2.0 nem is lehetne jobb motor a játékhoz, az AionGuardban ugyanis gigászi háborúkat vívhatunk majd, a központi elem pedig itt is a szabadon bejárható, hatalmas, és teljesen nyitott terep lesz.


A játékot Christofer Sundberg, az Avalanche Studios alapítója és kreatív igazgatója mutatta be az újságíróknak. Megtudtuk tőle, hogy először egy világháborús akciójátékot akartak készíteni, majd miután az egész nem tetszett a kiadónak, sci-fi irányba mentek el. Ez azonban újabb akadályokba ütközött, volt már ugyanis egy hasonló fejlesztés házon belül, az ismételt átgondolás eredményeként pedig megszületett a fantasy stílust képviselő AionGuard ötlete. Mindez immáron két évvel ezelőtt volt, szerencsére azóta háborítatlanul dolgoznak a projekten – bár valami furcsa oknál fogva továbbra sem fedik fel a kiadó személyét.


Az AionGuard mindennel rendelkezik majd, amit egy valamire való fantasy játéktól elvárunk. Mesébe illő vidékek, monumentális építmények, gigászi csaták, vérszomjas fenevadak, fondorlatos varázslók, mágia, romantika és szerelem. Nem egyszerű Gyűrűk Ura klónról lesz azonban szó, Odd Ahigren narrátor felfedte ugyanis, hogy nem kevés sci-fi, science-fantasy, steampunk és kaland elemet is elrejtettek az AionGuardban.


Maga a játék az Aiwon nemzet különleges katonáiról kapta a címét. Az aionguardok bionikus páncélzattal felszerelt, remek kardforgató, és nem utolsó sorban erős varázserővel rendelkező harcosok, kiknek száma noha csekély, jelentős erőt birtokolnak. Sötét korba csöppenünk azonban, az aiwonok elvesztették területeik jelentős részét, civilizációjuk hanyatlik, Nezurbaal gonosz seregei pedig felül kerekedtek a valaha legyőzhetetlennek hitt nemzeten. Az őrség utolsó nemzedékének tagjaként a feladatunk nem kisebb, mint visszaszerezni az elvett területeket, legyőzni népünk sanyargatóit, és újra felvirágoztatni a birodalmat.


Az állatok kulcsfontosságú szerepet töltenek majd be a játékban. Az AionGuard élővilága tele lesz mindenféle különleges teremtménnyel, találkozhatunk majd vadállatokkal, de egyeseket szállításra, másokat háborúzásra is használnak majd. A legtöbb szörnyet mi is meg tudjuk majd lovagolni, megkönnyítve így közlekedésünket a világban. A játék fejlesztőinek célja egyébként, hogy a modern gépeket az állatokkal váltsák ki, ennek megfelelően lesz vadászgép, hobbirepülő, tank, sportautó, teherautó és egyéb járművek tulajdonságait magán hordozó teremtmény is.


Az egyes régiók visszaszerzése két lépcsőből fog állni. Kezdetben egyszemélyes questeket kell majd teljesítenünk az elfoglalásra váró területen, majd ha ezek kellőképpen meggyengítették az ellenség védelmét (például szétvertük az utánpótlást szállító konvojt), akkor megrohamozhatjuk az erődöt. Ebben már az egész, több száz fős hadsereg részt fog venni, a katonák pedig mind a mi kezünk alá dolgoznak majd. Noha közvetlen nem adhatunk majd nekik parancsot, azért egy nagyobb csapat mindig ott lesz mellettünk, a harcosok pedig igyekeznek majd kitalálni, hogy miben lehetnek segítségünkre.


Kalandozásaink során megismerhetjük a régiókat benépesítő, néha egymással is harcoló népcsoportokat, a később pedig sötét titkokra is fény derül. Olyan hatalmas gépezeteket is felfedezhetünk majd például, melyek elszívják a Föld mágikus energiáját, ily módon táplálva a gonosz seregeit. Természetesen a feladat ránk hárul majd, hogy elpusztítsuk ezeket az ördögi szerkezeteket, melyek nem csak, hogy kizsákmányolják az erőforrásokat, de ezzel pusztulásba vezetik a vidéket is.


Hősünk nem csak remek harcos és nagyszerű varázsló lesz, de különleges képességekkel is bír majd. Az egyik ilyen, hogy gigászi sziklaemberré tud változni, ha éppen megköveteli azt a helyzet. Képzeljétek csak el a pillanat varázsát, mikor hősünk egy völgyben sétál épp, az őt körülvevő dombokon pedig hirtelen felsorakoznak a gonosz seregei. Emberünk összeszedi minden erejét, körülötte vadul ugráló fénynyalábok jelennek meg, a föld megremeg, majd virágszirmok és fűcsomók repülnek felé lassan, a talajból kövek és szikladarabok kezdik körbefonni az embert, az ellenség pedig arra eszmél, hogy egy égig érő kőemberrel állnak szemben. Az ezt követő vérontást biztosan el tudjátok képzelni – hát nem lesz szép látvány, az biztos.


Nehéz lenne elképzelni, hogy hősünkön így bárki is kifogna, azonban a játék erre is tartogat majd meglepetést. Az ellenfél varázslói ugyanis akkora szörnyeket is életre tudnak hívni, melyeknek csak a feje akkora, mint hősünk sziklaember formája. Monumentális csaták veszik kezdetüket ilyenkor, több száz métert is repülhetünk majd egy-egy bekapott pofon után.


Színes és érdekes világ vár tehát az AionGuardban, és mérget vennék rá, hogy még a felét se ismerjük annak, amit a végleges játéktól kapni fogunk. A készítők olyan filmekből merítettek ötletet, mint a Gyűrűk Ura, a Tigris és Sárkány, a Star Wars, valamint az Arábiai Lawrence, de többek közt God of War, és a Playstation 3-on elbukott Lair is nagy hatással volt rájuk. Kíváncsian várjuk, hogy mi sül ki az AionGuardból, és őszintén reméljük, hogy a cégnél nemrég történt elbocsátáshullám nem lesz hatással a fejlesztésekre - nagy kár lenne elveszíteni egy ennyire ígéretes projektet.

Előzetesünk az EDGE magazin februári számának nyomán készült
7.
Daks
én egy sárkányos fantasy-nak mindig örülök, úgyhogy részemről jöhet :)
6.
TJJJ
Hát túl sok reményt én sem fűzök hozzá az utóbbi hetek csodálatos alkotásai után... :(
5.
Razielhu
Ez a játék engem a stílusát tekintve a Viking, Battle for Asgard-ra emlékeztet. Jól hangzik!

Am, nem tudni mikorra várható?
4.
Scoo
Ezekután az összes Avalanche játékot kétkedve fogadok. Nem hiszem, hogy van annyi emberük, pénzük, hogy az összes játék amivel most foglalkozzanak jó legyen. Remélem azért ezt nem fogják elszúrni. Mondjuk egy ilyen horderejű játékba nagyon könnyen bele lehet bukni.
2.
Daks
tényleg, az lemaradt :) PC, Xbox, PS3 - legalábbis az IGN szerint.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...