Forza Motorsport 3

  • Írta: InGen
  • 2009. október 13.
Szinte remeg a kezem, ahogy leírom a cikk címét: Forza Motosport 3. Bevezetőn gondolkozok, de nem megy. Lent a nappaliban parkol ugyanis egy vadi új BMW M5, most gurult ki a gyárból, kicsivel több mint 500 lóerős, s csak arra tudok gondolni, hogy visszaülhessek bele, odategyem a lábam a gázpedálra, és érezzem, ahogy két hátsó kerékre rászabadul a brutális, nyers erő. Szinte látom magam előtt, ahogy a csikorgó gumik hatalmas füstfelhőt eresztenek, az orromban érzem a megkínzott abroncs szagát, és a fekete szörnyeteg egy falbontó hangorkán közepette elrajtol. Csak ennyire szippantott magába a Forza Motorsport 3, s mindezt a Microsoft hazai Xbox csapatának köszönhetően több mint két héttel a bolti megjelenés előtt!
A Forza 3 tesztelését nagyon intenzív Gamekapocs felkészülés előzte meg, ugyanis az NFS: Shift nyúzása után már tényleg vágytunk valami többre, valami komolyabb élményre. Annyira nem bírtuk kivárni a Turn10 üdvöskéjének megjelenését, hogy már kínunkban Daks Fiat Bravájával kerestünk drag-race ellenfeleket a Csömör-Budapest bekötőúton. Főszerkesztőnk otthon nem bírt elaludni a motorolaj illata nélkül, úgyhogy külön inhalátort kellett neki gyártanunk. Jómagam annyi idő alatt néztem végig 13 évadnyi Top Gear epizódot, amilyen kevés idő alatt ember még nem nézett végig sorozatot a történelemben. Daks már azon gondolkodott, hogy esetleg megőrültem, amikor azt kértem változtassuk meg a nickemet „The Stig"-re, s azon gondolkodott, a saját érdekemben inkább diliházba ad a cikk megírása után. Nem véletlenül voltunk ennyire izgatottak a Forza 3-mal kapcsolatban, ugyanis minden konzolgeneráció legnagyobb csatáját a platform-exkluzív státusszimbólum szimulátorok vívják, ezek egyedül -kis túlzással-, önmagukban képesek sikerre vinni egy-egy konzolt. A Microsoft komoly ellenfelet állított a Sonynak, s amennyire elkapkodottnak éreztem az Xboxon indult sorozat második részét, a Forza 3 jött, és a Gran Turismo 4 óta megjelent összes autós játékot -stílszerűen- elküldte kocsikázni, s biztos vagyok benne, hogy a GT5 megjelenéséig nem is akad majd új kihívója.


Kezdjük a legelején. A Microsoft hazai képviseletének hála több mint két héttel a megjelenés előtt a kezeink közé kaphattuk a kicsikét, így elég időnk akadt egy alapos tesztre. Az első meglepetés a csomag kibontása után érkezik, a Forza 3 ugyanis kettő darab lemezen terül el, melyből a játék futtatásához csak az első használata a kötelező, a másodikon „csak" telepíthető tartalom kapott helyett. Hagy fogalmazzak egy kicsit világosabban: ha nincs még merevlemezed az Xboxhoz, akkor most menj el a legközelebbi boltba és vásárolj be egyet, mert nyilvánvalóan bűn lemaradni a játékban található pályák és autók jelentős hányadától, csak mert nincs 1,9 giga helyed, ahova felpakolhatnád őket. Az első indítás után egyébként rögtön azzal a kérdéssel fogad a program, hogy esetleg nem szeretnéd-e felrámolni a második lemezt is, lévén erősen ajánlott. Amint túl vagyunk a rövid telepítési procedúrán máris a főmenüben találjuk magunkat, ahol a Forza Motorsport 3 menüt választva beléphetünk az autók virtuális paradicsomába. A Shifthez hasonlóan először itt is egy tesztversenyt kell teljesítenünk, ugyanazon a spanyol Camino Viejo de Montserrat versenypályán, melyet a demóban már annyira begyakoroltunk, ugyanazzal a relatíve egyszerűen vezetheő összkerekes Audi RS8-cal. Ezt követően a játék felajánl nekünk egy nehézségi fokozatot, amit aztán a különböző elektronikus segítségek, a sérülésmodell és az AI szintjének beállításával teljesen testre szabhatunk. A karriermód legfontosabb része a szezon, ahol egy naptárba kerülnek be a versenyek, melyeken részt kellene vennünk. Kéthetente vasárnap mindig egy viszonylag hosszabb, nehezebb világbajnoki futam vár ránk, az ezek közé eső idő kitöltésére pedig egy versenysorozatot kell választanunk a játék által elénk tárt három lehetőségből.


Ezek mindig változnak, attól függően, hogy milyen járgányok vannak a birtokunkban, milyen autóban ülünk most éppen, de attól is, hogy eddig milyen pályákon versenyeztünk, milyen kontinenseken milyen gyártású és sebességű gépekkel. Így a Forza 3 mindig fel tud ajánlani olyan futamokat, melyek vagy új pályákat ismertetnek meg velünk, vagy rávesznek arra, hogy esetleg egy új kocsit vásároljunk, illetve a három közül az egyik biztos olyan lesz, amin az éppen aktuális verdával is el tudunk indulni. Ezzel nagyon-nagyon ügyesen teremtették meg a készítők a változatosságot egy hosszú, 30-40 órás karriermódhoz, ugyanis egyfelől valószínűleg másféle autókkal fogunk versenyezni a világbajnoki futamokon, mint az egyébként választott hét közbeni eseményeken, és aztán persze minden vasárnapi nagydíj után arra is lehetőségünk adódik, hogy a következő két hétre valami teljesen más stílusú versenysorozatban vegyünk részt, ha az előző autót / autókategóriát / versenytípust / kontinenst már éppen meguntuk. Ezt a változatosságot erősíti a Turn10 elfordulása a klasszikus autóverseny-játék felfogástól is, miszerint pályafutásunkat a leggyengébb kocsival kell kezdenünk, s célunk valamilyen álomautó megszerzése s aztán annak nyúzása a világ végéig, ámen. A Forza 3 szakít mindezzel, s habár első „versenygépünk" még valahonnan a Fiat 500 kategóriájából fog kikerülni (többre nincs pénzünk), amennyiben pár verseny után sikerrel javítottunk anyagi helyzetünkön, úgy a lehetőségeink hihetetlen módon kitágulnak. Itt ugyanis nincs egyik kocsi sem elzárva a játékos elől, nem kell egyiket sem valami bonyolult, több tíz órás játékidőt igénylő szívás útján megszerezni, rögtön a rendelkezésünkre áll mindegyik, amennyiben van elég pénz a zsebünkben.  


A készítők ezzel két dolgot értek el: nem kell a karrierünk elején hosszú  órákig elsőkerekes kisautókkal szenvednünk, ugyanakkor nem kell egyetlen szuperautóval sem végigjátszanunk egész életünket, hanem mi magunk választjuk meg a saját játékélményünket. Úgy érzed eleget mentél már az A-kategóriás Audiddal a 20 kilométer hosszú Nordschleifén, teljesen kifáradtál, és valami lazább élményre vágysz? Következő versenysorozatnak válaszd ki az egyel lassabb kategóriás amerikai izomautók párbaja eventet, s máris egy egészen másfajta élményben lesz részed. S mindez nem valami bonyolult folyamat, amiben el lehet veszni, ahol sosem tudod, hogy éppen mit kellene csinálnod. Az egész a világ legegyszerűbb, legtermészetesebb dolgaként csapódik le a tökéletes tálalásnak köszönhetően. Minden megnyert futam után némi pénzmag üti a markunkat, illetve tapasztalati pontokat kapunk mind a saját profilunkhoz, mind pedig az autónkhoz.
Jay Leno, a világ legnagyobb autórajongója
Jay Leno, amerikari beszélgetős-show műsorvezető a világ egyik legelvetemültebb autógyűjtője, több mint 150 verdát tart otthon a „garázsban", melyek között akadnak klasszikus modellek az 1900-as évek elejéről, de teljesen új utcai versenygépek is, mint a McLaren F1, Lamborghini Miura és a Porsche Carrera GT. Az úriember bekerült a Gran Turismo 4-be is, mint gyártó, az egyik saját maga által épített „autóval", amit egy tank motorjából és egy egyénileg épített alumínium karosszériából hozott össze.
A szerepjátékokban megszokott módon minden egyes szinthez egyre több XP megszerzése szükséges, s amennyiben versenyzői profilunk szintet lép, úgy egy extra autót kapunk jutalmul a garázsba (megint rápakol a változatosságra, pénzszűkében is lesz mindenféle járgányunk), illetve ha az autóra kapott szintünk fejlődik egyet, akkor kedvezményeket kapunk a különböző tuning-felszerelésekre. S ha már tuning, akkor az igazi keményarcok igazán belemerülhetnek, kicserélhetik az összes alkatrészt, amit csak ki lehet cserélni egy verdán, de aki nem szeretne ennyi időt ezzel tölteni, az egyszerűen csak igénybe veheti a gyors-upgrade opciót, s a játék az adott anyagi javainknak megfelelően felajánlja a legésszerűbb fejlesztéseket, melyeket aztán egy gombnyomással fel is tehetünk a szekérre. Mindez ismételten csak végtelenül átlátható és kezelhető, kulturáltan és ízlésesen tálalt, olyan kiváló és hangulatos menürendszerrel, mely a Shift után igazi felüdülésként fog hatni mindenki számára.


A Forza 3 viszont mégis a vezetési modellel győz igazán. Az autók fizikája sosem hatott ennyire valóságosnak, sosem lehetett még ennyire érezni a tapadást, a kigyorsításokat, a különböző erőhatásokat, melyek verseny közben érnek. Az aszfalt és az autók közötti viszony a játék alfája és ómegája, s a rendszer valami olyan félelmetesen jó vezetési élményt biztosít, ami messze kiemeli a Forzát az eddigi összes konkurens közül. A legjobb dolog mégis az, hogy a fejlesztő Turn10 rájött arra, a játékot elérhetővé kell tenni mindenki számára, nem elég, ha csak a legkeményebb szimulátor-rajongók ülhetnek le elé, mert a többiek elszállnak az első kanyarban. Így a nehézség a különböző segítségek variálásával egészen odáig csökkenthető, hogy a program fékez helyettünk, rásegít a kanyarodásra, nekünk szinte csak a gázt kell nyomnunk. Viccesen hangzik, de annak, aki most ül le először autós játék elé fontosak lehetnek ezek is, s mindezt annak tudatában próbálhatja ki, hogy tudja, ez alatt egy igazi, kőkemény szimulátor rejtőzködik. A Forza 3 úgy kezdi megmutatni igazi valóját, ahogy szépen sorban kikapcsoljuk a különböző segítségeket. Egyre jobban előjönnek az autók valódi különbségei, egyre jobban érezzük a pálya és az autó kapcsolatát, egyre nehezebbé, de ugyanakkor egyre élvezetesebbé is válik a versenyzés. Egy olyan szintről, ahol akár édesanyád is végig tudna menni bármelyik pályán, el tudsz jutni egy olyan szintre, ahol a gumi valós időben kopik, és ahol egy-egy rosszul sikerült visszaváltással járó fordulatszám túlpörgetés után sérül a kocsi a motorja. Félelmetes, hogy a fejlesztők mennyire elérhetővé tették a generáció legjobb szimulátorát, és még nem végeztem. A Turn10 ugyanis pontosan tudja, hogy még mindig többen fognak kontrollerről Forzázni, mint kormányról, így nagyon keményen dolgoztak rajta, hogy tökéletesre lőjék be a joypades irányítást is, teljes sikerrel.


A nehézségből akadó  frusztráció elkerülése végett a fejlesztőcsapat implementálta a GRID óta minden autós játékban kötelezően megjelenő idő-visszatekerést, mely lehetőséget ad arra, hogy egyetlen gombnyomással korrigáljuk komolyabb hibáinkat. Sokan úgy értékelik ezt, mint egy röhejes funkciót egy igazi szimulátorban, mely teljesen elveszi a kihívást és leegyszerűsíti a játékot. De erról szó sincs. A visszapörgetés éppen arra tudja rávenni még gyengébb játékosokat is, hogy ha kell, akkor próbálják meg tizedszerre is ugyanazt a kanyart, ameddig nem sikerül rendesen bevenni. Ha elégszer csináljuk újra, lefogadom, hogy a következő körben már Schumacher módjára fogjuk elsőre teljesíteni ugyanazt a kemény visszafordítót! Ismét egy olyan dolog, ami a kezdőket segíti megtanítani az autóversenyzés fortélyaira, míg a haladókat megkíméli néhány idegesítő és frusztráló pillanattól.
Számmisztika
Vezethető autók Helyszínek Pályák GT4 721 20+ 51 Shift 79 18 50 Forza3 400+ 22 110+ GT5 950+ 20+ 70+
Persze a Forza 3 közel tökéletes vezetési mechanizmusa semmit nem érne a megfelelő járgányok nélkül. Mivel a Sony gyermekéhez képest még mindig jóval kevesebb autót kapunk, kicsit féltem tőle, hogy javarészt csak grand tourerek és versenyautók képezik majd a felhozatalt és nem marad elég hely az általánosabb, vagy a ritkább, de dögösebb utcai autókra. Nagyobbat nem is tévedhettem volna, ugyanis a Forza 3 kicsivel több mint 400 gépjárművét a lehető legnagyobb műgonddal válogatták össze, így megfelelő mennyiségben kapunk lassabb és gyorsabb utcai autókat, izomautókat, szuper-sportkocsikat és igazi versenyautókat. Azért sajnos így is akad jó pár járgány, melyek távolmaradása komoly szívfájdalmat okoz, én például szívesen megjárattam volna egy Rolls-Royce Phantomot, de egy Volkswagen Phaeton volánja mögött is el tudtam volna magam képzelni, és persze olyan különlegességekre ne is számítsunk, mint a Gran Turismo 4 által felvonultatott 1886-os Daimler Motor Carriage.


Pályák tekintetében sincs oka szégyenkeznie a Microsoft reménységének. A játék 22 különböző  helyszínt pakol be alánk, s ezek útvonalának variálásával körülbelül 100, nagyjából eltérő versenyvonalat ad a négykerekűink alá. Olyan híres és közkedvelt helyeket kapunk, mint a Nürburgring legendás Nordschleife útvonala, a Fujimi Kaido, Le Mans, Silverstone és még sorolhatnám. Ami mindegyikben közös az a félelmetesen pontos, valósághű vonalvezetés és a csodálatos, részletgazdag grafika. A kiemelkedő vizuális megvalósítás egyébként az egész játékra is jellemző, s habár sokan előzetesen úgy vélik, nem javult eleget a második rész óta, és konkurensekhez képest is ronda, mindezt meg kell cáfolnom. A Forza 3 csodálatosan fest, a pályák kidolgozottsága és az autók részletgazdagsága meghökkentő. Ami még ennél is fontosabb, a fejlesztők mindezt úgy érték el, hogy a framerate végig fixen 60 FPS-en marad, amiről nem tudom eléggé hangsúlyozni, mennyire fontos egy autószimulátornál. Játszatok egy kicsit az NFS-sel, majd váltsatok át erre, a különbség leírhatatlan. Persze kisebb gondok azért akadnak, a bevilágítás nem mindig tökéletes, az árnyékok néha-néha furán festenek, de összességében a látvány lenyűgöző és a Turn10 rá is játszott erre, ahol csak tudott. Ahogy a verseny elején a kamera elé gurul az autónk, ahogy a kamera végigpásztázza, ahogy a főmenü hátterében ott feszít teljes pompájában, ahogy... -és még hosszan sorolhatnám. A játék minden egyes pillanatán érződik a kocsik iránti szeretet, tisztelet és rajongás és végre megvan az is, ami a Forza 2-ből úgy hiányzott: a lélek! Ennek a cuccnak végre van lelke és szíve, valahogy nem olyan üres és semmitmondó, mint az előző epizód!


A Forza-sorozat nagy erőssége mindig is a közösségben rejlett, így a harmadik rész igyekszik még többet nyújtani ezen a téren. Verdáinkat most is milliméter pontossággal festhetjük ki, díszíthetjük fel, szabhatjuk testre, melyhez a játék még több lehetőséget biztosít. Pontosan nem tudnám megmondani, hogy miben jobb az előzőnél, mert sajnos nem volt rá három hónapom, hogy belemerüljek, de aki komolyabban foglalkozik ezzel az úgyis rögtön fel fog fedezni minden apróságot. Autófestéseinket, személyre szabott spéci járgányainkat, tuning-beállításainkat aztán az új Storefront keretin belül tehetjük közzé online, ingyen vagy némi játékbeli kreditért cserébe, s az aukciós házban licitálhatunk az általunk megvásárolni kívánt cuccokra. A játék nem csak szolgáltatások terén, de az online versenyzés terén is kiemelkedő: a versenyeket teljesen egyénileg alakíthatjuk ki, annak minden apró részletét beállítva: használható autókategóriák, igénybe vehető segítségek, tuning-alkatrészek és a többi. A Forza 3 a kiváló és addiktív egyjátékos karrier mellé tehát egy olyan komplex és teljes multiplayer élményt is kínál, mely teljesen egyedülálló a piacon. S ezzel akkor a sok-sok dicséret után térjünk át kicsit a negatívumokra is, hiszen sajnos ez az anyag sem tökéletes.


Először is apró, de sokszor idegesítő, hogy a visszapörgetés funkció nem aktivizálódik a verseny kezdete utáni pár másodpercig, illetve hogy nem lehet visszatekerni a verseny legelejére. Ez azért lenne fontos, mert sokszor a célegyenes végén, az első kanyarban szoktak bekövetkezni hatalmas ütközések, kipördülések és elszállások, amiket a legtöbbször már csak egy restarttal tudunk orvosolni. Következő kisebb probléma az AI pilótákkal akadt; ne értsetek félre, a Forza 3 mesterséges intelligenciája messze túlszárnyal bármilyen eddigi próbálkozást, a Turn10 ide is továbbörökítette belső fejlesztésű rendszerét, mely a saját stílusunk alapján képes tanítani az AI versenyzőket, így azok alkalmazkodni tudnak hozzánk. Sokszor kifejezetten agresszívak, ha megelőzzük őket, akkor küzdenek a pozícióért, zárják az ideális íveket, a versenyek végén komoly hajrát képesek lenyomni, sőt, ha elég hosszan idegesítjük őket hátulról, akkor egy idő után hibázhatnak is, elvéthetik a féktávot, kipördülhetnek és hasonlók. Ettől függetlenül úgy gondolom, lenne még hová fejlődni, az AI ugyanis még mindig hajlandó csak egyetlen vonalvezetést követni, továbbra sem hoznak elég életet a versenyekbe. Ráadásul a három nehézségi mód (könnyű, közepes, nehéz) nagyon kevés, legalább még egy kellene a medium és a hard közé, előbbi ugyanis sokszor túl könnyű, utóbbi pedig túl nehéz.  
Ferrari FXX
A híres Enzo utódjaként megjelent Ferrari FXX egy igazi brutális versenygép. A 6,3 literes V12-es motor 800 lóerőt ad ki magából, s külön ehhez az autóhoz fejlesztett slick gumikun fut, a váltóját pedig egyenesen a legújabb Forma 1-es fejlesztéseknek köszönheti. Az autó érdekessége azonban mégsem ez, hanem, hogy nem lehet kivinni az utcára, így a legyártott 29 darabot a vásárlók csak a Ferrari tesztpályáján vezethetik, bizonyos kijelölt napokon, s egyébként a cég gondoskodik a járgányok elhelyezéséről és karbantartásáról is. Az egész „szolgáltatásért" cserébe nem kérnek többet mint 2,1 millió amerikai dollárnak megfelelő valutát (+ÁFA), és cserébe még azt is elvárják, hogy a tulajdonosok a vezetés után beszámoljanak a Ferrarinak tapasztalataikról. Az autógyár egyébként később elkészített még egy darabot (így összesen harmincat raktak össze), melyet az F1-től éppen akkor visszavonuló Michael Schumachernek ajándékoztak, s ez az egyetlen matt fekete, extra festés nélküli FXX.


Ennél jóval nagyobb probléma azonban a kifejezetten közepesre sikerült belsőnézet, ami a múlt havi Shift után különösen fájó pont. A kamerát túl közel rakták a szélvédőhöz, bele a kormányba, aminek köszönhetően nem lehet rendesen kilátni, s nem látszódik a bal visszapillantó sem, a középső pedig csak félig. Ezen kívül a versenyző egyáltalán nem él, alig mozgatja a karjait és sosem nyúl le váltani. Aztán ott van a sebességérzet hiánya: a Shift kiváló effektjeinek a sebességgel járó félelem imitálására nyoma sincs itt, sőt egyáltalán semmit nem kapunk, ami egy kicsit jobban segítené a száguldás nem mindennapi állapotának átélését. Persze az új NFS mindezt direkt eltúlozta, de a Forzában a versenyző abszolút semmit sem reagál az erőhatásokra, meg sem érzi a gyorsulást, a fékezést, és nem dönti be a fejét a kanyarokban. Emiatt néhány külföldi magazin egyébként alacsonyabb értékelésekkel jutalmazta a Microsoft által pátyolgatott újszülött szimulátor királyt, mint az Electronic Arts árkád-szim csodáját. Végül pedig meg kell említenem a viszonylag gyenge törésmodellt is, melyben az utóbbi pár évben megjelent konkurensek messze jobban teljesítenek a Forzánál. Az autók kevés különböző módon tudnak megtörni, sokszor teljesen ugyanazokat a horzsolásnyomokat és behorpadásokat látjuk újra és újra. Persze mi sem vártunk Burnout szintű vaspusztítást, de ennél egy picit igényesebb azért lehetett volna. Ehhez kapcsolódóan a különböző ütközések, koccanások hangjai is elég gyengécskére sikerültek, míg a játék egyébként hanghatások területén kiemelkedően jól teljesít, még a brit narrátorra is odafigyeltek. A zene viszont borzalmas, két verseny után erősen ajánlott a kikapcsolása.


Összességében tehát -habár akadnak hibái, és mindig van hova fejlődni- a Forza Motorsport 3 a legteljesebb, legkerekebb, legpolírozottabb versenyjáték, ami valaha megjelent. Csodálatos egyensúlyban van a hosszú egyjátékos kampány, az autók testreszabása és a mindent felülmúló multiplayer a kiváló technikai kivitelezéssel, lenyűgöző grafikával és világot büntető hanghatásokkal. A kérdés csupán az, hogy legenda válik-e belőle, sikerült-e a Turn10-nek egy igazi klasszikust alkotnia? Közel járt hozzá, ebben a konzolgenerációban eddig a legközelebb, de ahhoz, hogy egy autószimulátor igazi klasszikussá válhasson, valahogy meg kell közelítenie a Gran Turismo 3-at, s az bizony eddig még senkinek sem sikerült. Nem technikai szinten, nem tartalom tekintetében, hanem valami másban, valami olyan kis dologban, amit megfogalmazni nem igazán lehet, csak az tudja -talán inkább érzi- miről van szó, aki annak idején belemerült a Polyphony Digital remekművébe.

Kapcsolódó cikk

97.
respectpele10
#96: Érdekes, nekem a 2 jobban bejön mint a 3, a 4-et nemsokára kipróbálom, úgyhogy meglátjuk. :)
96.
dzsiádzsó
#95: Szinte alig van játék, amiben nincs, ez nem érv véleményem szerint! A Forza 2 után viszont minőségi előrelépés volt, de a 4 rátett még egy lapáttal.
95.
respectpele10
A negatívok közül én csak a bénán belőtt nehézségi szinteket mondanám negatívnak, a többivel nincs bajom. :) Végre egy játék, ahol van belső nézet :)
94.
gjoc
Még mindig a Forza a KIRÁLY! (Nem a GT5)
93.
NinjaNorb
az első 2 részt imádom BP gameshowon kipróbáltam és ok a grafikát nyilván nem néztem mert olyan közelről naná h szörnyű de az irányítás is elég érdekes volt...nem tudom h valami hülyeség volt beállítva és azért...de u elég sz*r volt
92.
Chocho
geri1: A GT5 márciusban jelenik meg. Még nem tudjuk, milyen lesz, szóval...
91.
geri1
90.
geri1
ja én csak a GT 5höz hasonlítottam
89.
Vikitiki
102-103 itt a vidin nem szép valóba de ugy látom élesbe még nem láttátok vagy csak irigykedtek mert még P2-őn nyomjátok :)
88.
Jocilus
102: Hát tényleg nem vmi kemény...
86.
bvb
Tiszta szemétség, hogy kivették belőle a VIP tagságit. Egyfelől jó a Microsoft képviselet mo-n (magyar nyelv, kellemes servíz), de hogy szivatnak minket a LIVE! tartalommal az szívás.
85.
cross56
nos megvan a játék. szép fizika,szépen kidolgozott kocsik,de vmi hiányzik belőle,túlságosan látszik rajta h játék,mert most a grafikát nem találták el :S az nfs shiftnek komolyan mondom szebb,összehasonlítottam a kettő játékot cska azért. nem tetszik h túl messze van a kamera. azért elég sok probléma van a játékkal,de nem rossz
84.
simon 555
97:thx a válaszért:)

majd holnap megjon a teljes kiprobálom:)
83.
Shagy
#96: hallod nekem az alap beállításon van ... a B vel fel váltasz az X el vissza mész két kört aztán utána belelehet szokni ... a lényeg hogy kapcsold ki a zenét vezetés közbe azt hang alapján válts ennyi k.rva jó így :) na remélem tudtam segíteni :)
82.
simon 555
95:hogyan lehet kontrolerrel kézi váltással játszani?:Dmilyen gombokra érdemes beálitani,hogy kézre essenek?
81.
Shagy
#90: Vezettél már életedben ? mert megnézném hogy te hogy veszel be egy olyan kanyart 40 nél többel :D:D:D !!! Amúgy szerintem meg a haverok szerint nagyon jó lett a játék .. kivan kapcsolva minden meg kézi váltó JOY - al nem kormánnyal és k.rva jól lehet vezetni a kocsikat.... a grafika gyönyörű az évad rendszer zseniális :)
80.
simon 555
92:már egyre gyakoribbak a patch ek konzolra is:)szoval ha a fejlesztok is ugy gondolják hogy hiba van benn ill sok a panasz valamire valszeg lesz patch majd rá!

itt az élo példa!A FIFA 10 re is jon KONZOL EXKLUZIV PATCH!
79.
Notiz
#91: Igen igazad van, nincs hdd a boxon, valszeg ezért nincs visszajátszás, akkor ez rendben van. Én összehasonlításra a Simbin-es termékeket veszem elő, mert szimulációban szerintem még mindig ők a legprofibbak. Azokhoz a játékokhoz képest (GTR sorozat) szinte csak drifteléssel lehet bevenni a kis kanyarokat, akkor viszont időt vesztek, illetve beérnek a többiek. De az is lehet, hogy pont a sebességérzet hiánya miatt látom úgy, hogy egyszerűen nem veszi a kanyarokat, közben ezerrel megyek bele... :) a gond, hogy itt nincs pach max két év múlva Forza4
78.
Samu
Notiz?

Miért hiányzik a replay funkció?Nekem mind a visszajátszás,mind pedig a verseny újrajátszása működik,bármelyikre is gondolsz a replay alatt.Lehet,hogy nincs HDD a gépeden?Akkor tényleg nem is fogja visszajátszani,ahogy egyik versenyjáték sem,mert azt ideiglenesen mindíg a vinyóra menti az x.

Az irányítás,szerintem elég jó lett(Több év GranTurismo 1-4 után mondom ezt).A kis kategóriás autók erő hiányában nem igazán alkalmasak a sodrós kanyarbevételre,a nagyobb kategóriások meg erőből megoldják,akár csúsztatni is lehet,csak a gázzal kell finoman bánni.A kézifék az elég használhatatlan számomra,nagyon belassul az autó amikor használom.(Ezek a személyes véleményeim és tapasztalatom...)
77.
Notiz
A legnagyobb gáz, hogy nem kanyarodnak az autók! A kis visszafordítókat egyszerűen képtelenség bevenni, a kormányzás mértékét pedig egyáltalán nem lehet állítani. Ha bérlünk pilótát érdemes megnézni belső nézetben, hogy milyen apró mozgulatokkal irányítja autónkat, a bevehetetlen kanyarokat pedig fél kormányfordulattal beveszi, jelezném ugyanazzal az autóval! A cikkben felsorolt jogos hibákon kívül hiányzik a replay funkció is.
76.
simon 555
most olvasom a hirt,hogy aki a játék warez verziojával játszik és LIVE ozik is a xboxával az szív mert 100%,hogy bann:D
75.
simon 555
86:ja pontosan igazad van:)

énis kibirom péntekig,igaz elismerem néha énis szoktam letolteni de ki nem?:D
74.
Chavez
83: a warez az, amikor kifizeted az illegális anyagokat. És nem demóztam, a teljes játék meg nem az enyém :D

Különben is más nem tolja a FM 3-at? (költői kérdés)
73.
simon 555
mellesleg a demoban lehet mozgatni vezetés kozben a kamerát?mert eddig nemjottem rá:(pedig a videok alapján amit láttam az E3 as trailert abban mozgatták amikor a gamespot nak mutatták a játékot!
72.
simon 555
81:a Forza 3 demoban van ferrari:)

vagy netén mégis warezolsz?:D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...