Blur Multiplayer bétateszt

  • Írta: Daks
  • 2010. március 4.
Autóőrült napokat élünk. A válság alkonyának árnyékában a genfiek éppen most leplezik le a jövő pénznyelőit, az Xbox LIVE-on pedig kibontakozóban van egy igazi, négy keréken vívott, utcai háború. A márciusi első napsugarak ugyanis nem csak a meteorológiai tavaszt hozták el nekünk, de megérkezett a Blur többjátékos bétája is, melynek köszönhetően megtapasztalhatjuk, milyen érzés, amikor kétszáznál a semmiből hirtelen belénk csapódik egy hőkövetős rakéta!
A Blur világában az emberek nem csak ismerősjelölgetésre és Farmville-ezésre használják a közösségi oldalakat, hanem mindenféle őrült versenyeket is szerveznek rajtuk. Több százan, sokkal inkább több ezren hódolnak ezeknek az illegális futamoknak szerte a világban, Kaliforniától egészen Tokióig, és nincs olyan felhasználó a neten, akinek ne lenne legalább egy kedvenc versenyzője. S mert népszerűség mindenkinek kell, így nem is csoda, hogy a futamok csakhamar egy olyan igazi showműsorrá alakultak át, ahol nem számít más, csak a mellbimbó köré aláírásért síró diáklányok serege.


Nem semmi ötlettel rukkolt tehát elő a Project Gotham Racinget is fejlesztő Bizarre Creations, és bár a száguldás csak május 28-án veszi kezdetét, a kiválasztottak már most belekóstolhatnak az élménybe. A többjátékos mód bétája ugyanis megnyitotta a kapuit, mi pedig azonnal volán mögé is pattantunk, hogy lenyomjunk néhány tesztkört az idei év egyik legjobban várt négykerekű versenyében.
A valóságról mintázva
A Bizarre Creations emberei a valóságról mintázták a játékban található közösségi oldalakat, így a Facebook ottani megfelelője a Racebook, de Inner Tube néven még a YouTube-nak is akad képzeletbeli mása.


A Blur tömören összefoglalva leginkább talán a Mario Karthoz hasonlítható, azzal a különbséggel, hogy gyönyörű, napsütötte, virágos rétek helyett itt nagyvárosok sötét utcáin kell versenyeznünk, a színes gokartok helyett pedig tuningolt BMW-k és Mustangok mérik össze az erejüket. Minden más egyébként megegyezik a világ leghíresebb vízvezeték-szerelőjének versenyjátékával. A szívatáshoz ezúttal is különféle felvehető power-upok lesznek a segítségünkre, a pályán körözve pedig szinte minden sarkon találunk is valami rakétát vagy bombát, amivel aztán jól odapörkölhetünk a másiknak. Jelen esetben viszont nem csak az a cél, hogy elsők legyünk, igazán sok rajongónk ugyanis csak akkor lesz, ha mindezt a lehető legmocskosabb, legdurvább módszerekkel érjük el.


A futamok során összesen nyolcféle power-uppal lehet találkozni. A legjobb a villám,
BMW M3 E92
Az E90-es sorszámmal ellátott BMW-k az M sorozat negyedik generációját képviselik, és egy teljesen új, S65-ös számra hallgató, 4000 cmm-es, V8-as sportmotort használnak. Az E90-es a sedan, az E92 a coupé, az E93 pedig a nyitott tetejű modell, egy valami azonban mindegyikben közös. 414 lóerős teljesítményükkel az egyik legdurvább, utcai használatra szánt európai szériaautónak számítanak – persze csak az M5 után.
mely az éppen első helyen autózó versenytársunk elé nemes egyszerűséggel kirak három elektromos, autóbénító csapdát, de nagy kedvencünk lehet még a lökethullám is, melyet aktiválva egy erő nemes egyszerűséggel falhoz vágja a minket előzni kívánó autósokat. Persze hagyományos cuccok is vannak, a nitro extra gyorsaságot ad, az akna felrobbantja azt, aki véletlenül átfut rajta, a pajzs védelmet nyújt a támadásokkal szemben, míg a villáskulcs kijavítja az autónk összes sérülését. A sort a rakéta és az energiafegyver zárja, mindkettővel megsorozhatjuk azt, aki nem szimpatikus nekünk a mezőnyben, előbbi pedig ráadásul még hőkövetős is, hogy biztosan sikerrel alkalmazhassuk.


A teljes verzióban 50-es karakterszintig érhetünk el, a bétában viszont 15-nél megáll a karrierépítés. Szintet lépni rajongógyűjtéssel lehet, és ahogy haladunk felfele a ranglétrán, úgy nyílnak meg előttünk sorra a jobbnál jobb autók, és a belső achievement rendszerként is funkcionáló challenge-ek. A kocsik listája szép kövérre sikerült, a demóban nem kevesebb, mint tizennégy verdát próbálhatunk ki, négy kategóriára osztva. A D osztályban vannak az utcai szériaautók, úgy mint a Ford Focus, a Chevy Camaro vagy a Land Rover Defender, a C kategóriában meg az Audi TT, a Land Rover LRX, a Shelby GT és a BMW M3 foglal helyet, mint jól irányítható, nagyteljesítményű gyári modellek. A B szinten már utcai sportkocsikat találunk, a bétában választhatunk is a tuningolt Scirocco, a Lotus Elisé, és a Ford GT között, míg az utolsó, A-val jelölt halmaz a csúcsteljesítményű sportautóké, melyet jelen esetben egy felspoilerezett Renault Mégane Trophy Edition képvisel, két további meglepetés társával egyetemben.


A játékmódok tekintetében szintén nagyon bőkezűek voltak a Blur készítői, hiszen négy szuper lehetőség is rendelkezésre áll a béta keretein belül. A skirmish egy hagyományos,
BMW, made in Hungary
A dízel BMW motorok kifejlesztése magyar névhez fűződik. Dr. Anisits Ferenc a bajor autógyár steyri üzemében alkotta meg a cég első elektronikus befecskendezővel ellátott dízelmotorját, a szolnoki származású mérnököt pedig a premier után két évvel, 1993-ban Ernst Blickle Innovációs Díjjal is jutalmazták. Ő azonban még ezt követően sem pihent, az ezredforduló küszöbén megalkotta a világ első közvetlen befecskendezéses, V8-as dízelmotorját, a technika pedig csakhamar olyannyira sikeres lett, hogy mára a BMW modellek 40%-át az általa fejlesztett motorokkal szerelik fel.
2-10 játékost befogadó körverseny, a powered-up racing ugyanez, csak 4-20 játékossal, és megsokszorozott power-upokkal, míg a supercar racing az A osztályos kocsik futama, de érdekes a motor mash is, melyben igazi roncsderbi vár ránk, és ahol a kocsik összetöréséért járnak az igazán nagy pontok. A teljesben lesz még world tour, one on one, hardcore racing és community events is, ami viszont ennél is érdekesebb, az a mod shop. A nevével ellentétben itt nem hagyományos tuningot kapunk az autónkra, hanem amolyan cheateket aktiválhatunk, attól függően, hogy a védekező vagy az agresszív játékstílust szeretjük-e inkább. Lehet erősebb kasztnit és jobb pajzsot felrakni, van aminél indulásnál kapunk egy random power-upot, de akad olyan pajzs is, amit ha aktiválunk, akkor a beszedett lövések energiává, vagy saját fegyverré alakulnak át.


Noha a játék még nagyban készül, már most úgy tűnik, hogy rendben össze van rakva minden. A látvány szuper, és bár a részletek nem valami kidolgozottak, a hiányosságokat ellensúlyozza az a tengernyi vakító speciális effekt, amit a képünkbe kapunk minden egyes másodpercben. Kék, lila és piros villanások, különböző fények, füst, elmosódás, egyszóval minden megtalálható itt, ami egy videokártya csatlakozóján csak kifér, és mindez még javulni fog a megjelenésig. A vezetési élményre szintén nem lehet panaszunk, a játék teljesen arcade, mégis van súlya az autónak, a pályáról kicsúszva alulkormányzottá válik alattunk a vas, míg a falnak nekicsapódva valósággal akkorát dobban a szívünk, mintha csak édesanyánk lila Swiftjét koccoltuk volna le egy nyolcadik kerületi mellékutcában.


Az eddig látottak alapján szuper kis játéknak ígérkezik a Blur, bár kérdés, hogy mennyire lesz izgalmas maga a karrier mód, illetve hogy az 50-es szint elérése után lesz-e még miért online maradnunk. Hiszen valljuk be, nem egy World of Warcraft a játék, hogy maxra tornázás után még folytassuk a harcot, de bízunk a Bizarre Creations és az Activision duóban, biztos ki tudnak találni valamit erre is. Aki kedvet kapott a játék kipróbálásához, és rendelkezik is Xbox 360 konzollal, illetve LIVE előfizetéssel, az nyomuljon fel a blurgame.com oldalra, majd kattintson a news menüre, hiszen van még egy pár játékoldal, ahol lehet kulcsot igényelni!
Béta visszajelzések
A Blur készítői szeretettel várják a bétatesztelők visszajelzéseit. A hivatalos fórumon szabadon lehet beszélgetni a játékról, leírhatjuk hogy melyik pálya a kedvencünk, és melyik power-upon kéne még változtatniuk, a végleges változatot pedig aszerint alakítják majd, hogy a közösségnek mennyire tetszett a bétateszt.

Kapcsolódó cikk

24.
24.
Mathia$
#21: na dekirály! :D

nekem minden bmw bejön szinte!

az új 5-ös meg az új 7-es már milyen szép lett! bárcsak jönne új 850es is!

aztán később 860!!!

#23: ezazz mégegy bmws!



BMW= az autó.
23.
23.
Coolio
#21: InGen nem is tudtam hogy te is BMW Fan vagy.

Én is az vagyok. Nekünk egy 520i volt.
22.
22.
helme
Iszonyat jó, de tényleg elsőre majdnem bepisiltem tőle őszintén szólva az elején eléggé fikáztam az összes cikkemben, de engem meggyőzött, bár valóban az ötvenes szint után ki kéne még valamit találni :)
21.
21.
InGen
#18: ne viccelj, gyerekkorom óta BMW-fan vagyok én is, nekünk 525i volt, amit az okos anyám ellopatott, úgy, hogy járó motorral kint hagyta a virágbolt előtt, mert csak "fél percre ugrott be", utána meg apám vett egy 530i -t.



Az M6 egyébként nem jön be annyira, mint az M5, ha ennyiért kéne sportcoupét vennem, akkor lehet inkább Aston, vagy 911 lenne. De inkább vennék ettől olcsóbban M5-öt, vagy M3-at, vagy akár az irdatlan kemény 135i -t :)
20.
20.
Mathia$
#19: inkább burnout megsózva Seath Race-el.
19.
19.
Vendu
Vajon a roncsderbinek van olyan hangulata, mint a jó öreg Carmageddonak, vagy inkább Burnoutos?
18.
18.
Mathia$
#8: tudom, nagy BMW párti vagyok, apámnak is volt egy 520ije majd eladta és lett később egy '96os típúsú 750i-je amikor még kisgyerek voltam. majd volt sokáig anyámnak egy fehér '91es 730i-je aminek yes-555 volt a rendszáma.

Am tudom hogy az M6ban ugyanaz a motor van, de pl. gyorsulásban jobb mint az M5 köszönhető ugye a jobb légterelődésnek.

Most is az asztalon egy vérvörös M6 a hátterem! ^^

Am jó találkozni egy másik BMW pártival az oldalon, nem is tudtam hogy az vagy :D
17.
17.
Daks
#16: Jaaa, de igazad lehet :)
16.
16.
X360_FaNbOy
#13: hogy hogy?? kilehet probálni??? nem ugy van hogy csak marcius 8-tól van a BETA...énis jelentekztem rá :)
15.
15.
simon 555
akkor most csak xboxra van béta?
13.
13.
Daks
Na közben próbálta már valaki? :)
12.
12.
menjapipaba
én maradok a kispolszkimnál amit a nagymamámtól vettem 1 kosút százasért:D
10.
10.
menjapipaba
8.
8.
InGen
#7: az M5-ben és az M6-ban ugyanaz a motor van, már ha az erőre gondoltál :)



egyébként a legerősebb autó amit most a BMW gyárt, az a 760LI, biturbó V12, csak hát ott súlyt is kell vinnie, meg az autó is 2 kilométer hosszú :)
7.
7.
Mathia$
#1: nembaj az, csak gyári legyen. ;)



Azt kihagytátok hogy az M5 előtt meg az M6 áll :P jó az már nem teljesen sport, hanem luxus-spot.

Am szerintetek tényleg lesz ebbe ingyen multiplayer még boxra is? sok helyen írják.



BMW POWER!
6.
6.
Daks
xbox liveos, és regelni kell hozzá, az uccsó bekezdésben van a link.
4.
4.
danez11
ezt lelehet tölteni store-ról? és ha igen akkor már fennvan?
4.
4.
danez11
3.
3.
simon 555
2.
2.
Csoola
persze persze a Leopard 2-es dízelmotorja meg 2800on ad le 1500 loeröt :D
1.
1.
InGen
Mivan Daktyi, nincs benne Volvo? :DDD



Az S65-ös V8 amúgy a világ egyik legjobb utcai sportmotorja. 8750 fordulatnál van a redline, brutális, kár hogy a nextgenBMW M autókban már turbo motorok lesznek :/
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...