Dead Space 2 teszt

  • Írta: Ca$h
  • 2011. január 27.
  • dead space 2, teszt, xbox 360
Sokat kellett rá várni, túl régóta bújjuk már a híreket miatta, de a pár héttel ezelőtt megjelent demó után azért már sejteni lehetett, hogy milyen lesz a végeredmény. Itt van hát a Halott Űr folytatása, a minden korábbinál félelmetesebb és véresebb Dead Space 2, vessük is bele magunkat a sötétségbe!

Három év telt el azóta, hogy az egyszerű és naiv technikus, Isaac Clarke, önként jelentkezett az Ishimura által leadott vészjelzés felderítésére verbuválódott mentőakcióra. Amiket ott át kellett élnie, arra szavak nincsenek. A legkeményebb katonák se bírták volna ki komoly lelki sérülések nélkül, Szegény Isaac pedig nem kapott erre kiképzést, nehezen birkózik meg ezeknek a borzalmaknak a feldolgozásával, hát még azzal, amit a szerelméről kellett megtudnia. Három év telt el, de az ő számára ezek napok voltak csupán... a Szaturnusz holdja köré épített bányász bázison kezelik az orvosok és pszichológusok, mikor valami borzalmas dolog történik...
 

A saját kis közvélemény-kutatásomból az derült ki, hogy nem minden ember tartotta félelmetesnek a Dead Space első részét, abban viszont mindenki egyet értett, hogy az első 15-20 perc az olyan szinten velőkig hatolóan, hidegrázósan lökte az embert a rettegés legmélyebb bugyraiba, amihez foghatóval csak ritkán találkozhatunk ebben a műfajban. Ha emlékeztek még ezekre a percekre, arra a teljesen kiszolgáltatott helyzetre, amibe akkor kerültetek, akkor ezt most szorozzátok meg minimum kettővel és nagyjából már el is tudjátok képzelni a Dead Space folytatásának a startját. Rendkívül ütős és hatásos élményekben lesz részünk már rögtön a játék elejétől fogva, minden teketóriázás nélkül dobnak be minket a mélyvízbe, ahol folyamatosan kapjuk az arcunkba a hullámokat, sosincs megállás, csak egy cél van: a túlélés.
 

Viszont sajnos ezzel az első  pár perccel meg is szűnik létezni az a hangulat, amit az előzményekben annyira szerettünk. A túlélőhorror lassan átalakul túlélőakcióba, a rettegést hamarosan felváltja a folyamatosan ereinkbe özönlő adrenalin. Ez sajnos tény, úgyhogy akik velem együtt arra vágytak, hogy újra megborzongjanak, azokat egy kis csalódás fogja érni, de úgy érzem, eléggé egyedül leszek ezzel a véleményemmel. A tények makacs dolgok, mondaná a művelt TV riporter. Azok bizony. De ha jobban belegondolunk, miért is rettegnénk, amikor Isaac is megkeményedett? Hogyan érezhetnénk egyedülinek és magányosnak magunkat egy olyan bázison, ahol több tízezren éltek? Egyértelmű, hogy vannak túlélők, egyértelmű, hogy beszélni fogunk velük, ahogyan az is egyértelmű, hogy az ellenfelek tömegesen fognak ránk rontani minden egyes sarkon. Az innovatív Dead Space újdonságérzése megszűnik létezni, de átveszi a helyét egy igazi mestermű a szórakoztatás terén, egy folyamatosan zajló, pörgő akciómassza, ahol sosincs megállás, és sose tudhatjuk mi fog történni a következő pillanatban. Sok szempontból forradalmi és példaértékű ez a játékélmény, de nem biztos, hogy mindenki erre vágyott, mikor kezébe vette a folytatást.
 

A Dead Space sokak által kissé egysíkúnak és unalmasnak tartott játékmenetét alaposan átdolgozták. Látszik, hogy a készítők adtak a rajongók véleményére, és a legjobbakat meg is fogadták. Isaac megváltozott, megkeményedett, és ezt érezni is lehet a játékmeneten. Sokkal mozgékonyabbá vált, közelharcban is nagyon hatékony, legyen szó ütögetésről, kivégzésekről, vagy éppenséggel a folyamatosan űzhető és sokkal gyorsabb taposgatásról. Az ellenfelek száma is kibővült; okosabbak és keményebbek lettek, ezzel együtt a fegyverarzenálunk is gyarapodott pár hasznos csúzlival, hogy a sniperkedés és robbantás szerelmesei is megtalálják a nekik legkedvesebbeket. A másodlagos lövések is hatékonyabbá váltak, érdemes kipróbálni mindet és megtalálni a számunkra legideálisabb kombinációt, tekintettel arra, hogy négynél többet nem érdemes magunknál tartani. 
 

Akárcsak az első részben, itt is lehetőségünk lesz továbbvinni a mentett állásunkat, és ezúttal már öt különböző nehézségi fokozat is a rendelkezésünkre áll, s ebből a legnehezebb, a hardcore, ami igazi csemege lesz a rajongók körében, tekintettel arra, hogy nincsenek checkpointok, és összesen három mentés áll majd a rendelkezésünkre. Akiknek van az első részből mentése, azoknak egy fullos plasma cutter üti majd a markát, akik meg játszottak az Ignitionnel, azok most nagyon boldogok lesznek, mivel összesen négy olyan szoba is elérhető lesz számukra, amiket dugig pakoltak extra cuccokkal; olyanok, mint a szuper hacker-ruha vagy a nagyon hatékony Hacker Contact Beam fegyver. Illetve a PS3-as gyűjtői változata tartalmazza az egész Wii-s Extractiont is, amit gyönyörűen átraktak HD felbontásba, illetve Move kompatibilissé is varázsoltak.
 

Ahogyan azt megígérték, természetesen lehetőségünk van online is tolni. Kicsit kellemetlen hír lehet a használt játékokat vásárlóknak, hogy pass-kóddal látták el a kicsikát, akárcsak a Mass Effect 2 vagy a NFS Hot Pursuit esetében, tehát az online játék csak az első vásárlónak ingyenes. Külön köszönettel tartozom a Visceral Gamesnek azért, hogy nem raktak a játékba online achievementeket, tehát nem kényszerítenek rá minket, acsiribancokat arra, hogy multizzunk. Ezzel már rögtön több kedvem is volt kipróbálni a meglepően kellemes és ötletes többjátékos részt.


Ahogyan azt előre sejteni lehetett, olyan hatalmas nagy dologra ne számítson senki: összesen nyolcan lehetnek egy meccsben, az egyik csapatban négy ember, a másikban pedig négy nekromorf vonulhat fel. Az embereknek akad egy csomó feladata, amit ha lehet, minél hamarabb kell majd megoldaniuk, miközben összedolgozva igyekeznek feltartani a folyamatosan özönlő szörnyeket. A szerepek természetesen körönként felcserélődnek, hogy ne legyen ebből sértődés. A szavatosságot kellemesen kidolgozott szintlépéssel próbálták elérni, ami jó dolog (több extrával jár, fegyverek és ruhák formájában) de sajnos egy idő után ezzel lehetetlenné teszik majd az újoncok helyzetét, akik csak később vásárolták meg a játékot. Éppen ezért javaslom, hogy csak akkor vágjatok neki a kalandnak, ha össze tudtok szedni egy jól összeszokott négyfős csapatot, ezzel egy kicsit előnyt szerezve a tapasztaltakkal szemben, ugyanis itt bizony a csapatmunka mindenek felett áll.
 

Úgy érzem, hogy a Dead Space folytatása mérföldkőnek számít a modern szórakoztatás iparágában. Igaz, csak távolról emlékeztet minket arra a hangulatra és játékélményre, ami miatt annyira megszerettük a címet, de ez csak keveseket fog zavarni. Nagy változásokon esett keresztül, ami nagymértékben a javát szolgálta: kiforrott, tisztességes iparosmunka, ami pár lelkes ember ötletéből egy igazi mesterművé érett. Tartalmas, többször is végigjátszható, fantasztikus élményeket ígérő kampány, és egy nagyon jópofa és ötletes multis élménnyel lesz gazdagabb minden kedves vásárló. Kár lenne kihagyni egy ekkora címet az életünkből... aki meg csak egy kis rettegésre vágyott -mint én-, az üljön le egy egyessel az ellenőrzőjében!

Vásárlás:

Kapcsolódó cikkek

113.
113.
Stark666
Elolvasva a cikket és a kommenteket . +10 év várás. Ma én is neki álltam a játéknak . Még mindig ilyesztő :D klasszikus
112.
112.
Caleon
#111: Affene... PS3-on a DS2 úgy emlékszem ingyenes volt a plusz-osoknak. Azelőtt PC-n a DS első része nem jött be, túl nehéznek tűnt. Aztán később nem értettem, mi volt olyan nehéz ezen... Mondjuk nekem nagyon nem esett kézre kontroller nélkül az irányítás.
111.
111.
godach
#109: És szerencsémre, most akartam megvenni életem első DLC-jét külön, erre a Severed nincs is PC-re :(
110.
110.
Caleon
#109: De talán ebbe belejátszik, hogy a DS2 volt az első DS-játékom. És nagyon bejön a klausztrofóbiás hangulata. A DS3-ban több a nyitott tér, nem annyira parás szerintem.
109.
109.
Caleon
#108: Jó a hárrom is, de még inkább elmozdul az akció irányába. Nekem mind a három rész tetszett, de a 2. a kedvencem.
108.
108.
godach
#107: Most kicsit megijesztettél. A 3. nem jó? :D
107.
107.
Caleon
#106: Örülök, hogy tetszett! Nekem ez a kedvenc Dead Space-részem. PS3-on játszottam végig és minden pillanata zseniális szerintem. :-)
106.
106.
godach
Huhh. Tegnap este sikerült befejeznem. Mit is mondjak, állat volt :D
Nekem, egy az egyben hozta a régi hangulatot. Sőt lehet, hogy azért mert régen játszottam az első résszel, de nekem nem tűnt inkább akciójátéknak, mint horrornak.
Azért, ezzel a játékkal aki egyszer játszik, az nem felejti el, a sarkokon elénk guruló tárgyakat, és amikor a sisakot felrakja Isaac , azért az is epic.
Normálon nyomtam, de nekem még így is volt kihívás benne. Persze 4-5 próbálkozás után, a legnehezebb dolgok is sikerültek, így azt ajánlom, aki még nem játszotta, ne hagyja veszni a kihívást és a parafaktort az Easy móddal.
Be is ruházok a harmadik részre ;)
101.
101.
mad hatter222
Nagyon jó hangulatú és tartalmas game szerintem is, sőt szerintem a legjobb túlélő horror a világon:)A rémisztőségéről meg csak annyit amikor először megláttam kisgyerekeket nekromorfként meg bababákat amik szétrobbannak anyjuk kezében na ott tényleg ledermedtem.
100.
100.
Mortician
#99: Emlékezetem szerint az első rész előzetese is tele volt olyan ígéretekkel, amik végül nem valósultak meg. Sajnos ez rendszerint így megy.
99.
99.
Scoo
Kíváncsi voltam, hogy én emlékszem e rosszul, de nem. Anno az előzetesben a fejlesztők még olyanokat ígértek, hogy: "Párbeszédeket folytathatunk az űrbázis lakosságával, több válaszadási lehetőséget is megfontolhatunk a diskurálás során, amik a közeljövő eseményeire is kihatnak majd. Az NPC-k szemében technikusunk igazi hős, bőszen hallgatnak rá, követik, hisznek neki, ha már a többi, mesterséges űrkaján élt nyámnyila biztonsági ember semmire nem képes. Így aztán minden alap kívánalmat, mint pl. kapcsolók beüzemelése, javítgatások már nem csak mi vihetünk véghez, hanem utasíthatjuk követőinket, hogy rendezzék el helyettünk a kevésbé hangsúlyos tennivalókat. A történésekre való kihatás csak egy dolog, ezúttal nem pusztán a túlélés a cél, lehetőségünk lesz ott megszüntetni a problémát, ahol keletkezett."
Ehhez képest szinte egy az egyben az első részt kapjuk.
96.
96.
Markijoe
#95: Én úgy tudom hogy nem, pedig jó lenne hozzá :/
95.
95.
horvath18
üdv mindenki.
Én most pár napja kezdtem el az 1-et tolni és szerintem az se olyan nagy horror.
Remélem a 2.nek hosszabb a játék ideje.

Az érdekelne, hogy a boltokban magyar felirattal jelent meg a Dead Space 2?
94.
94.
Zlika84
Hu!Én még "csak most" próbáltam ki eme gyöngyszemet.De ismét bele szerettem.Persze vannak hibái pl az egyik szobában a távolról mutatós köd közelről nézve konkrétan lapokból áll és mögé lehet sétálni...Sebaj elnézem neki.(biztos ott már annyira be voltak xarva a tesztelők hogy arra már nem figyeltek oda) :D Egyetértek a tesztelővel,valóban sűrűbb az akció mint az elődben,de szerintem ettől semmit nem vesztett a hangulatból.Az Ishimura pedig félelmetesebb mint valaha.Tiszta klausztrofóbia brrr. :D Lényeg a lényeg:bár csak a legtöbb játék ilyen méltó folytatást kapna.
Más téma.Senkinek nem fordult meg a fejében hogy ilyen háttérrel a Visceral méltó lenne egy Aliens játék készítésére?ilyen baba engine-el(gondolok itt első sorban a fényekkel való játékra)meg hangulattal szinte csak a story-t meg a nekrókat kellene lecserélni és tuti a siker.írjunk petíciót nekik :)
93.
93.
Kriszg
a multira lennék kiváncsi még :)
92.
92.
Ca$h
#91: Én szinte csak azt használom, Hardcore-ban pl. alapvető dolog a túléléshez.
91.
91.
Lavina941
Van még valaki aki csak plasma cutter-rel tolta ki az egészet?
90.
90.
hakydakillah
87. Én meg imádom az ilyet :-) Szeretem, ha a játékokban van valami boss rész, mégis valami kihívás, és nem ugyanaz a monoton dolog, pl. COD-ban, a teljes játék során nem változatlan a nehézség... Még régen anno a Black-ban is jobban volt megoldva, igaz nem voltak bossok, de érezted mikor csap be az erős húllám, amikor páncél szerkós ellenfelek jöttek, akikbe kellett pár tárnyi lövedék :-)
Talán DS2 előtt a Vanquish volt legutoljára ilyen. Van úgy hogy szenvedsz velük órákig, aztán ha rájössz a titokra, 1perc az egész.
89.
89.
bledzer
88. Ma kipihenve újra teszek egy próbát:D
88.
88.
Ca$h
#87: Mint minden boss fightnak ennek is megvan a titka... nekem a harmadik próbálkozásra sikerült és kb. fél perc volt az egész... egy tipp spoiler nélkül: csak a lényeggel törődjél, SEMMI mással!!!
87.
87.
bledzer
pfuuu végigrágtam magam rajta, s mit is mondjak, a utolsó pár fejezetben már atomul kezdtem ráérezni s meg tudtam volna ölni több száz necromorphot egy szuszra a Ds féle sniper rifel el és a plasma cuttererl, de a vége az ahogy az angol mondja ,,thats agony,,. Soha de soha nem fogom érteni miért kell ijen szürrelálisan nehéz boss fight a játékok végére. Mikor átvágom magam több száz ellenségen szeretném egy simma hecssát al kinyírni a fő hiper-szuper gonoszt. lehet csak én vagyok fáradt hajnali 3 kor:)) de ez a bossfight a végén akor is durva. Le kelett vegyem easyre, ezt a szégyentXD
86.
86.
Maxxer
#84: köszi, amúy nekem sokkal jobban bejön mint az 1. Oké hogy nemannyira nyomasztó ,de azért párszor ígyis sikerült meglepnie..:)Magyaritást viszont sajnálom alóla.:(:(
85.
85.
KD
ennél zsírabb játékot nem fogsz találni. egs!
84.
84.
Mortician
#83: 15 fejezetes. Valamivel hosszabb, mint az első rész. Ezt így két végigjátszás után biztosan mondhatom.
83.
83.
Maxxer
hány chapterből áll a játék? Mert most tartok a 7..-ediknél :S:S
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...