Gears of War 3 teszt

  • Írta: Ca$h
  • 2011. szeptember 22.
  • gears of war 3, teszt, x360
Szinte hihetetlen, hogy a Gears of War első részének megjelenése óta már öt év eltelt. Gondolom - velem együtt - mindenkiben élénken él még az emlék, hogyan jutott hozzá a saját példányához és milyen élményeket köszönhetett neki. Eljött hát a pillanat, ahogyan azt a Mátrix egyik hatalmas bölcsességéből már megtanulhattuk: aminek kezdete van, az véget is ér…

Daks papa legendás írói képességeinek köszönhetően nemrég már betekintést nyerhettetek annak a játéknak az első fél órájába, amit talán az Xboxos társadalom a legjobban várt.  Itt van a Gears of War 3, elérkezett az utolsó fejezet ideje, amikor kiderül, milyen sorsra jutnak hányattatott életű hőseink. Számtalanszor hallottunk már ígéreteket, hogy egy játék ilyen jó lesz, meg olyan forradalmi, meg amolyan soha nem látott élményekben gazdag. De CliffyB-ben idáig még sose kellett csalódnunk. A Gears of War 2 megjelenése előtt csak annyit mondott, hogy a folytatás sokkal tökösebb lesz az első résznél, és milyen igaza lett! A második rész mindenben megduplázta elődjét, fantasztikusan jól sikerült, a végéhez érkezve azonban már akkor kialakult bennem egy kis keserédes szájíz; bevallom féltem, hogy egy ilyen erős folytatás után ezt már nagyon nehéz lesz überelni. Hát, tévedtem!


Mert hogyan is lehetne egy alapvetően gyönyörű grafikával rendelkező játékot, amit elvileg a végletekig továbbfejlesztettek, még ennél is szebbre csinálni? A válasz kérem szépen nagyon egyszerű: adjunk neki nagyobb tereket, több poligont és még több szint. A végeredmény, igaz, kicsit olyan bulletstormos lett, tény viszont, hogy piszkosul jól áll neki, mert szemet gyönyörködtetően szép, szinte már vakítóan világos, a textúrák tű élesek, az arcmimikák végre életszerűek lettek, a terek meg néhol tényleg olyan hatalmasak, hogy szinte beleszédülünk. Úgy gondolom sikerült kihozni a maximumot ebből a jó öreg engine-ből.


A Gears első és talán legnagyobb hibája mindig is a kissé zavaros és bugyuta történetében rejlett. Persze volt neki sztorija, de igazán emlékezetes legfőképpen az arcunkba fröcsögő tesztoszterontól volt, nem is érdekelt senkit, ki miről vakerált, csak lehessen végre szeletelni a sáskákat. A második rész végére azonban már eléggé elfáradt az ember, lévén jóval hosszabbra csinálták a kampányt az elsőnél. A srácok ott az Epicnél mindig is figyeltek a rajongóikra, mert ezúttal egy olyan mély, olyan alaposan átgondolt történetet fogunk az arcunkba kapni, ami példátlan egy ilyen típusú játéknál. Már az első pár óra után úgy fogjuk érezni, hogy az első rész csak egy prológusa, míg a második csak bevezetője volt az igazi történetnek, amit ezúttal végre átlátunk és át is érzünk majd. Nagy hangsúlyt fektettek az egyes karakterekre, a főszereplők száma is növekedett, annak érdekében, hogy emberközelibbnek érezhessük a sorsukat és életüket. A karakterközpontúságot mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az irányítható szereplőket folyamatosan váltogatni fogja a játék, pont úgy, mintha egy könyvet olvasnánk éppen.


Kellemes arculcsapásként érintett az a tény, hogy egy játék, ami mindig is a multijáról volt híres, egy ilyen erősen a tökéletes felé közelítő kampánnyal rendelkezik, éppen ezért kellett erről ilyen sokat ömlengenem. Térjünk akkor rá a többjátékos lehetőségekre, amikből immáron olyan sok van, hogy szinte fel se tudom sorolni. Kezdjük talán azzal, hogy végre valahára a kooperatív élmények négy fősre növekedtek. Lehetőségünk lesz arra, hogy a haverokkal végigtoljuk a kampányt, amit akár egyfajta - Halo 3-ból megismert - árkád-szerű pontozási rendszerrel is megtehetünk, egymással versengve közben, ugyebár. A Gears of War 2-vel bevezetett legendásan élvezetes Horda olyan szinten jó lett, hogy már-már a halós Firefighttal vetekszik. Igazából minimálisan kellett csak változtatni rajta; ez pedig nem más, mint a vásárlás lehetősége. Minél több sáskát hentelünk, annál több pontunk lesz, amiket különböző védekezésre szolgáló erődökre, töltényre és fejlesztésekre költhetünk, ezzel sokkal nagyobb, szinte már stratégiai mélységeket adva ennek a remek játékmódnak. Ugyancsak újdonságnak számít a Horda 180 fokos fordulata, ami a Bestia nevet kapta. Itt azon kevesek élhetik ki magukat, akik jobban szeretnek sáskákkal nyomulni és közben COG-okat irtani, mondanom sem kell, mennyivel nehezebb dolgunk lesz ezt az oldalt választva.


Természetesen a legnagyobb szavatosságot a multi nyújtja, amit nem hinném, hogy bárkinek is be kellene mutatni, főleg egy ilyen hosszú és tartalmas bétatesztelés után, amit szinte mindenki kipróbálhatott pár hónappal ezelőtt. A helyzet azóta se változott, a pályák gyönyörűek, változatosak, a feljavított játékmechanikának köszönhetően sokkal mozgékonyabbak és könnyebben irányíthatóak lettek az embereink. Több a fegyver, több a kivégzés, nagyobb a móka, aki szerette, ezúttal egyenesen szerelmes lesz bele.


Mindig is nehéz volt a dolgom, amikor az aktuális Gears of War negatívumairól kellett írnom, hiszen ezek a játékok fáradhatatlanul arra törekedtek, hogy az adott év elvárásainak maximálisan megfeleljenek. Ami számomra továbbra is zavaró volt, az a csúnyán lekorlátozott fizika, amin továbbra sem sikerült javítani, igaz lesznek olyan tárgyak, fedezékek, amik rombolhatók, de a környezet szinte teljesen statikus, olyan, mintha adamantiumból lenne minden. Ami még talán negatívumnak számíthat az a játékmenetben történt minimális változtatás.  Erre persze joggal lehetne mondani, hogy ami bevált azon minek változtatni, de azért a néhol fellelhető robotokon kívül kicsivel több újdonságot is bele lehetett volna rakni.


Bárki bármit mond, lehet itt nyugodtan szurkálódni és piszkálódni, de a Gears of War 3 egy mocskosul jó játék lett. Az új történetvezetés, a mély érzelmeket tartalmazó kampány, a számtalan co-op és multis lehetőségnek köszönhetően egy olyan emlékezetes játék, amit nem fogunk egykönnyen elfelejteni. Nem hinném, hogy bárkit is buzdítanom kéne a vásárlásra, de ha mégis, akkor ki ne hagyjátok, magatokkal szúrtok ki!

Kapcsolódó cikkek

92.
DON GONDOCS
2017ben újrajátszva én azt mondom ez még mindig egy nagyszű játék, mind a tűzharcok, pályák, a hangulat az ellenfelek a zenék. Egyszerűen mesteri. Itt még tudták hogy mitől jó egy tps.
91.
OLLiE
Meg szeretném köszönni az EPIC gamesnek, hogy ilyen káprázatos befejező epizóddal lezárták a trilógiát. A story konkrétan megbaszta az agyamat majd kiköpte. Ennél mélyebb játékkal még nem volt szerencsém, single, multi, beast + horde ezt mindent egy játékban, VAS TAPS !
90.
soap mactawish1982
méltó befejezés,
egy ekkora játékhoz!!!csak ajánlani tudom mindenkinek!!
89.
gyuri55
Erröl is ugyanaz a véleményem szeretem a gears of wart de ezse 9.5 játék mig a ps3 játékok gow,uncharted 9-esek föleg hogy mindkettö gyönyörű sőtt az uncharted 2011 legszebb játéka
88.
Dontrip
#87: Lesz a trilógia előzményeiből. Már várom! :))
87.
Harakiri
na mibe hogy lesz 4. rész :DD
86.
Bence dom
ami nem tetszik benn egyedül h meghal dom
de legalább nem feleslegesen
84.
ReNegAdE
#80: A Gears 3-mat egy teszt nélkül is végigtoltam volna,de mivel várnom kellett egy kölcsöngépre addig maradtak a tesztek!Többek között a tiéd is ami még jobban felcsigázott!Így hogy végigjátszottam azt kell mondjam hogy teljesen korrekt volt a pontozás is!
83.
amadeusz gyermeke
#80: Én minden tesztet elolvasok. Hogy tudjak mérlegelni, beruházok rá vagy sem. De nem feltétlen mérvadó sem a számomraa. Mert ha egy stílus nemválik be nálam, max elismerem hogy egy jó játék, de játszani nemfogok vele.Szerencsére GOW mindenképen elkapott. Bár az elején csak sima lővöldének látszott, ahogy egyre tőbbet nyomtam ,rájőttem hogy az egyszerüségen van a zsenialitása. S persze a karakterek, beszólások , hangulat , levett a lábamról . S még vár a harmadik rész. Megvette, de muszáj rendesen kimaxolnom a 2.-at is még.
82.
Ca$h
#81: OK ... semmi gond! :)
81.
CM Richie
#80: Sorry... mindig elolvasom, csak vhogy elkerülte a figyelmem:)
80.
Ca$h
#78: Azt már megszoktam, hogy a tesztet nem olvassa el senki, de hogy a pontozást sem arra még fel kell készítenem a gyomromat ...
78.
CM Richie
Van magyar felirat a játékban?
77.
Mortician
#74: Működik az összes kivégzés multiban is, de előtte fel kell oldani őket. A mutátorokkal ugyanez a helyzet.
76.
Dani999
#71: Kössz az infot :D Akkor most mar batran merem megrendelni az oldalrol :D
75.
Ecetes sajt
Egyébként multiban mutátorokat hogyan lehet szerezni?
74.
Ecetes sajt
#56: A fegyveres kivégzések csak a küldetéseknél működnek, a multi-ban pedig "csak" a fej taposás/ütés és a láncfűrészes kettévágás/szuronyos nekirohanás (legalább is nálam ez a helyzet)
73.
ReNegAdE
Ma kaptam kölcsön egy Boxot a Gears3-mal!Így a teszt olvasása után még jobban várom hogy hazaérjek!:)
72.
K2 The Highest
Hétfőtől Én is tolhatom majd:) Bár elsőnek a kettőt fogom kitolni, de utána jöhet a befejezés:)
71.
amadeusz gyermeke
#69: benne, mert felvidéki vagyok . S cseh az enyém is. Igaz a limitált kiadás. De viszont a x-boxodat állítsad be a location menüpontban a hungary magyar nyelvet. Nem a játékban kell. hanem a gépeden.!!én is nemrég jőttem rá. S mostmár tőbb játékom is magyar feliratal megy. Eddig a forza-3 , vagy a gears 2.része is cheh nyelven futott.
70.
SütiMester00
#69: természetesen csak a Magyarországról rendelt játékon lesz magyar felirat. :D
a Cseh-en minden bizonnyal cseh felírat lesz, jobb esetben angol. :D
69.
Dani999
Sziasztok en azt szeretnem megkerdezni hogy ha egy Cseh internetes oldalrol rendelnem meg a jatekot akkor hogy abba benne e volna a magyar felirat ??? :D :D
68.
SütiMester00
#67: helyesírás 1-es. és amúgy csak a "fénylők" "fröccsennek" szét. ugyebár azok felrobbannak.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...