The Witcher 2 - Enhanced Edition teszt

  • Írta: zoenn
  • 2012. április 26.
  • enchanced edition, teszt, the witcher 2, x360
Egy évvel a PC-s premier után Ríviai Geralt ezüstkardjával és mágikus farkas-amulettjével rak rendet Xbox 360-on is. Egy olyan világban, ahol húgyban és szarban harcolnak a katonák vérfertőző uralkodóikért, s leszbikus varázslónők kéjesen korbácsolják egymást. Az Enhanced Edition kötelező vétel.

Éltetni és dicsérni lehet a lengyel játékfejlesztés legjobb darabját, elmenni mellette már nemigen. Megannyi örömóda a kritikusoktól, csengő pénztárgépek a boltokban, mutáns szörnyvadászunk immáron egy jelenséggé vált. Egyfajta görbe tükörré: az egymást megerőszakoló angolszász fantasy kifordított mása. Szabadszájú, felnőtt témával, mely leginkább emlékeztet a sötét középkorra. S tavaly csak azért nem jutott a csúcsra a The Witcher 2, mert ugye év végén befutott a Skyrim. Az Andrzej Sapkowski által megálmodott univerzum szembemegy a trendekkel. Már mi is egekig magasztaltuk a PC-s verziót, ám most egy konzolos szemével tekintünk a produktumra. Nem szimpla portot kaptunk ezúttal, az xboxos verzió új átvezető jeleneteket, plusz küldetéseket és finomhangolt játékmenetet tartalmaz. Egy esztendő alatt sem unatkoztak a CD Projekt RED-nél.


Intravénás, zsigeri mementók az első percek, hiszen a fehér hajú witcherünket lázálmok gyötrik – az aggodalom nem véletlen, hiszen őt gyanúsítják Foltest király megölésével. Persze, hogy nem így van: egy ogretestű kurafi, zömök testével ellentétben fürgén vadássza le az útjába eső uralkodókat. A tömlöcben a király jobbkezének, Vernon Roche-nak meséli el saját szemszögéből a végzetes napokat. De ki is ez a fehérhajú fiatalember, akit mutánsnak csúfolnak a háta mögött? Aki arra szegődött, hogy fajtársait tűzze kardélre – pénzért csupán, s nem dicsőségért. Mágikusan megerősített harcos ő, egy igazi szörnyvadász. Más kérdés, hogy eme kiképzés mellékhatása az, hogy spermái életképtelenek, ennek ellenére Geralt virtuóz az ágyban. Legalább nem kell sertésbélt húzni a fütykösére. Ebben a világban a hírnév másodlagos, a megélhetés már nem: a hálátlan elfek megunták, hogy lepkék után szaladgáljanak az erdőkben, mozgolódásba kezdtek. Geralt – jobbján a bájos Trissel – útnak indul, s nevének tisztázása közben az útjába kerülő településeken is szolgálatba áll. Mindenhol van valami nyáladzó bestia, akit fondorlatosan le kell vágni, nem beszélve a perverz intrikákról sem, melyek veszedelmesebbek, mint az ördög pöcse.


Az elveszett emlékek lassan összeállnak, próbálunk jó döntéseket hozni a cselekményben, választhatjuk azt, hogy ki mellé állunk, s jobb esetben testhezálló befejezést kapunk a 16 alternatív végkifejlett közül. Bizony, hiába sztorivezérelt a játék, a döntési szabadság mindmáig jelen van, nem beszélve a számos mellékküldetésről sem. Bár a lengyelek kétségkívül rengeteg sztereotípiával dobálóznak, maga az egész The Witcher 2 egy zsigeri élmény. A politikai csatározásokba élvezet beleavatkozni, s bár hősünknek nem inge a nyílt erőszak, az uralkodók szeszélye és a maradi falusiak hóbortjaival csak vér árán lehet boldogulni. A komor témával szembemegy az a szatirikus humor, ami az egész játékot áthatja. Apró részletek, melyek teljesen életszagúvá varázsolják a világot. Katonák erőszakolják meg a leigázott város fehérnépét, gyakori a bűzlő szájszaggal és hagymaillattal megáldott banditákkal való összeakaszkodás, és persze a fülledt erotika – a The Witcher 2 tényleg nem szarozik.


Egy átmulatott éjszaka után, másnaposan Geralt arra eszmél, hogy egy obszcén tetoválás van a karján, s ha mágikusan nem távolítja el, akkor a játék végéig rajta magad. Olyan ez, mint a döntések: végigkísérik utazásunkat. Maga az irányítás is teljesen megfelelő kontrollerrel, a harc némileg gyorsabb, tekintélyes arzenált vonultat fel a játék, beleértve az acélfegyvereket, a varázslatokat, késeket, bombákat. S ugye ott az ezüstkard, mely a mitikus lények ellen jön jól. A witcher harci stílusa fejlődik az idő múlásával, rengeteg különleges képességünk lesz, ellentámadással és brutális végső csapásokkal. A vérontás során legalább olyan szükség van a taktikai érzékünkre, mint reflexeinkre. Iszonyúan élvezetes mechanika ez, főleg, hogy ha még elsütjük a rengeteg witcher-jel egyikét is.


Három különböző területen indulhatunk el, ha új skillekre vágyunk, s ehhez jönnek hozzá a különféle csapdák és bájitalok is. Nem árt tudni, hogy milyen irányt választunk Geraltnak, mert a felhasználható pontok meglehetősen limitáltak. Ha mindenhez konyítani akarunk, akkor lemaradunk az igazán durva, speciális kunsztokról. Külön kiemelnénk, hogy mindennek csak a normál, vagy afeletti nehézségi szinten van értelme. Konzolos berkekben is ritkaságszámba meg a játék kihívás-faktora. Karmánk folyamatosan változik, attól függően, hogy jó, vagy gonosz cselekedeteket hajtunk végre. Nem kell a főküldetésre szorítkoznunk, rengeteg apró-cseprő teendőnk lesz, a kocsmában minijátékokban vehetünk részt: öklözhetünk QTE-szegmenssel megvalósítva, netán szkanderozhatunk pénz fejében. Vagy csak járhatjuk az erdőket, barlangokat és városokat, céltalanul létezve az adott helyszínen, bízva abban, ahogy akad némi meló az egyszeri Christopher Lambert-imitátornak.


Sapkowski világa teljesen hihető karaktereket vonultat fel. Legszimpatikusabb a Zoltan nevű törpe, nem pusztán azért, mert a druszám, hanem mert élces megjegyzéseitől gyakorta hátast dobunk. Nem beszélve a szép nagy tüdővel megáldott fehérnépről, akikről gyakorta lekerül a blúz. Nincs kimondott jó és gonosz karakter, az ideák érhetőek – ebben a birodalomban, ha boldogulni szeretnénk, piszkos eszközökhöz kell nyúlni. A szereplők kidolgozottságát tekintve abszolút unikumnak számít a játék, hasonlóan a felvonultatott rémségek sem a tucatfantasyk hozadékai. Néhány aprósággal viszont nem voltam kibékülve: ezek közül az egyik a kicsit esetlen kamerakezelés – nem felétlenül a legrosszabb, de néha akadályozza a szabad látást. A fegyverek közti váltás sem a legkönnyebb harc közben, s míg Geralt szöszöl, addig tutira ráver egyet egy útszéli útonálló (Az útszéli útonálló? Érdekes ötlet! – InGen). Sőt, több ellenféllel vívott csatában elég nehézkes kiválasztani egy másik célpontot. PC-n relatíve kevesebbszer jönnek elő a hiányosságok, az xboxos verzió összességében tényleg perfektre sikeredett.


A prezentáció még egy hét éves hardveren – mind vizuálisan, mind pedig hangzásilag – igazán elképesztő minőséggel kecsegtet. A látvány bár elmarad a számítógépeken látottaktól (főleg, hogy a PC-sek is megkapják egy szelíd 10 GB-os frissítéssel az Enhanced Edition finomságait), még így is elismerésre méltó, amit kihoztak belőle. Szinte hihetetlen az aprólékosság, a terep káprázatos, legyen szó a természet lágy öléről, vagy egy koszos és büdös halászfaluról. Első ránézésre nem találtam különbséget, és nézzétek el nekem, hogy magasról teszek arra, ha egy árnyék nem olyan minőségű, mint korábban és a sátrak oldalát sem lengeti úgy a szellő, mint az ultrabrutál PC-n. Komolyabb framerate-ingadozással nem találkoztunk, a töltési idők nem a leggyorsabbak, de összességében a CD Projekt kiválóan tud játékot fejleszteni Xbox 360-ra is. A zenék továbbra is lenyűgözőek, a szerző, Adam Skorupa nevét illendő megjegyeznünk.


A The Witcher 2 Enhanced Edition közel jár a tökéletességhez. Első nekifutásra simán kihozható belőle 40-50, maradandó élményekkel kecsegtető játékóra. Külön öröm, hogy a hazai forgalmazó jóvoltából magyar felirattal élvezhetjük a lebilincselő szerepjátékot, ízes nyelvezettel. Tegyük félre azt, hogy a kezelőfelület reformjai nem értek célt, ám az igazi varázs a gazdagon szőtt cselekményben és a naturális hangulatban érhető tetten. A játék narratív mélysége még mindig egyedülálló a piacon, mely szárazon seggberakja korunk giccses fantasy toposzait. Külön öröm, hogy egy tényleg egyedi darabbal bővült az xboxos felhozatal, a reméljük a folytatás is mihamarabb eljön. A világ kimeríthetetlen ihletforrás, nyáron érkezik a Vaják második kalandja regényformában, befizetünk arra is.

Kapcsolódó cikkek

34.
Flash_Mob
Hali! Valami nagyon jóra számítottam és megvettem, 8 óra elég is volt belőle... Játék közben olyan érzésem volt, mintha valami alfa fázisban lévő cuccal nyomulnék. Végigmegyek egy barlangban és konkrétan semmi pálya-design, csak a szürke falak, összesen 3 járat benne, semmi tereptárgy vagy akármi, csak özönlenek a lények... A harc kiszámíthatatlan, az 1. rész óta nem változott semmit, a kardot random jelleggel forgatja, belemész egy harcba és nem tudod mi fog történni, a Dungeon Siege 3 taktikus harcaihoz képest ez egy klikk&klikk. Mellesleg idegesítő, hogy nem tudok vhonnan leugrani bal klikk nélkül és még megemlíteném, hogy a tárgyfelvétel is botrányosan lassú. Mintha szándékosan lassították volna az egész játékot. Másik, ami 9/10-es játékban elég botrányos, hogy odamész a falusi npc-hez 10szer és minden alkalommal ugyanazt mondja:D A story-ból szintúgy elég lett, amikor végre vmi harc szagát érzem, odaérek és kiderül, hogy semmi, mert bead egy másik küldit, ami miatt át kell sétálni két pályarészen keresztül, majd vissza és még mindíg semmi csata, túl vontatott... A harc alatt a zene inkább frusztráló, mint adrenalinpumpáló. 5/10 Jó játékot, bb.
33.
zsombee1945
#30: Dögunalom? Mondd ki nyugodtan hogy túl nehéz és azért untad meg mert nem ment legkönnyebb fokozaton sem, nem szégyen xD Én is veterán kockaként egyből hardon nekimentem, gondoltam legyen valami kihívás is. Hát nagyon hamar vissza kellett vennem normálva, és még úgy se volt valami könnyű. Amúgy 10/10, a könyveket is imádtam.
31.
hedzsooo
#30: Felnőtteknek szánt játék, nem pici gyerekeknek. Nekik ott vannak a kalandjátékok, nem kell nekik még RPG. ;) :)
30.
zaz
Ez a játék egy dögunalom. 1 fejezetet bírtam pedig nagyon vártam.
A játékmenet meg 1000 sebből vérzik.
Legalább jól néz ki.

29.
sherex
28.
David095
http://moly.hu/konyvek/andrzej-sapkowski-vajak-ii-a-vegzet-kardja
na ezt érdemes lesz várni!! vaják 2! :D
27.
sebtapasz
Nagyon fa**a játék! Az meg külön öröm, hogy tényleg minden magyar benne a menütől, a kalandkönyvig...utoljára a "red dead redemption" jött be ennyire..../rpg műfajon belül.../
26.
gucho
Ma megvettem én is, annyian dicsérték, remélem nem csalódok...
25.
Lorthirash
24.
Csabee86
Korrekt pontszám. Teljesen megérdemelt.
23.
vwxyz
Most rendesen utánna olvastam a Witcher 1 és 2-nek, és kezd tetszeni, lehet belevágnék a játékba. Viszont lenne két kérdésem: 1: a Witcher egyben ki lehet kapcsolni a magyar szinkront, azaz, hogy a játék magyar felírattal, de angol szinkronnal menjen? 2: Az 1 és a 2-nek szorosan összefügg a sztorija, vagy nem?
Válaszokat előre is kösz :)
22.
sebtapasz
fizu után nagyon esélyes...:D
20.
Raatkainen
#18: Úgy értem, hogy most a bővített kiadást toltam ki, a ,,normál'' verzió már háromszor megvolt:)
19.
vmiki88
#13: Ezt most Xboxon tesztelték.
18.
Lorthirash
#17: Hát srácok én már 1 éve is kitoltam pcn és tervezem hogy beszerzem ezt a verziót is de szerintem mindent egybe vetve ez jobb mint a skyrim szerintem
17.
Raatkainen
Ma toltam ki(pc-n) és egyszerűen fantasztikus! Nagyon sok mindent továbbbcsiszoltak és kibővítettek, dicséretes amit a CDP nyújt a vásárlóinak! Csak jelentenék már be az új részt vagy dlc-t.
13.
adikas
Ezt most miért kellett újra tesztelni?
Nem kötekedés, de tudtommal azonkívül, hogy egybe lett gyúrva minden, nincs benne semmi újdonság.
9.
vuliem
Imádom, már az első perceitől fogva teljesen elvarázsolt! Öröm látni, hogy 2012-ben még van olyan RPG, ahol nem tolnak mindent a játékos segge alá egy térképpel meg rajta a jelzéssel, hanem figyelni kell arra, hogy mit csinálunk.
Grat a teszthez, teljesen reális képet az a játékról.
8.
Hardy
Én is gratulálnék első sorban a teszthez. Elolvasva + látva alul a trailert meg is jött hozzá a kedvem. Nagyon tetszik mindenképp megszerzem magamnak. :D
6.
amadeusz gyermeke
imádom jelenlegi kedvencem !!!A zenéjét napi szinten hallgatom.
5.
vmiki88
#2: Volt egy pletyka, hogy állítólag lesz PS3 verzió (meg egy online áruházra is felkerült a box artja) és a fejlesztők is azt mondták, hogy felkészíttették a játék enginejét, hogy különböző konzolokra könnyen portolható legyen.
4.
thernielle
#2: Egyre kevesebb esélyt látok rá, de ugye reménykedünk halálig. Nekem ugyan megvan PC-n, de komolyan mondom, hogy simán nekimennék egy kontrollerrel is a fotelből a nagy TV előtt. Azért nem hiszem, hogy lesz belőle valami, mert az xboxos változat elkészítése is egy évig tartott, pedig eleve úgy tervezték a játékot, hogy konzolra is könnyen portolható legyen. Na most képzeld el, hogy ha neki mennének a PS3 változatnak is, amivel még több szopó van a cell proci miatt, az meddig tartana még :P
3.
Gaboo77
Hát, esély van, de szerintem csekély. De ha nagy sikere lesz konzolon szerintem megcsinálják.
2.
sleki666
Van rá esély, hogy PS3-ra is kijön egyszer?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...