Sleeping Dogs teszt

  • Írta: Ca$h
  • 2012. szeptember 11.
  • sleeping dogs, teszt, x360
Kifejezetten szeretem a véletlenszerű meglepetéseket, mikor le kell tesztelnem valamit, amiről aztán kiderül mennyire jó. Főleg ebben a nyári (nyár utáni) pangásban, mikor a teszter sörbe öli bánatát, annyira nincsen semmi munka. Az örök klasszikus True Crime-sorozat folytatása azonban pont megfelelő pótlék.

Történetünk Főhőse Wei Shen, a beépített rendőr, aki olyan régóta volt már bűnözők között, hogy szinte már ő is azzá vált. Klasszikus történet ez, nincsen benne semmi eredeti, a szuperjóképű, szuperjófej, Amerikában felnőtt, szíve szerint mégis vérbeli kínai srác, aki őrlődik a rend őrsége, és a gyerekkori bűnöző kölköknek ígért hűsége között. Láttunk már ilyet a Donnie Brascoban, láttunk már sok helyen, főszereplőként átélni mégis újra és újra örökzöld élménynek számít.


Akárcsak a True Crime-sorozat, úgy természetesen a Sleeping Dogs is csak egy GTA-klón, nem vitás, ezen összeveszni felesleges, de én inkább úgy fogalmaznék, hogy a GTA teremtett egy stílust, amit némi siker reményében sokan megpróbálnak követni, ezek közül cikkünk alanya igencsak jól teljesített. Igaz, nem hozhatunk fel semmi olyan különösebb tulajdonságot, ami miatt eredetibb vagy jobb lenne, mint a megérdemelten kasszasiker Nagy Autólopás. Összességében nézve azonban, játékélmény szempontjából meglepően jó lett.


A demóban is kipróbálható harcrendszerre különösen nagy hangsúlyt fektettek a készítők, igaz, ez se mondható túlságosan eredetinek, hiszen a leginkább csak két gombot használó Batman bunyózásaira emlékeztet. Ahogyan korábban azt már az új Pókembernél is írtam, veszélyes egy ilyen rendszert leutánozni, hiszen, ami jól működött az eredetiben, koránt sem biztos, hogy nálunk is jól fog. A támadunk- és ellentámadunk-szisztéma alapvetően jól hozza a kötelezőt, az egyetlen gondom csak a gombfigyeléssel volt, hiszen a játék nem mindig veszi észre, ha nyomtunk ellentámadást, míg a Batman esetében kivétel nélkül mindig. A különösebb problémák akkor kezdődnek, amik valami speckó mozdulatot szeretnénk véghez vinni, mert mondjuk éppen szintet léptünk, és ki szeretnénk próbálni az új mozdulatunkat. Na, ekkor jönnek a gondok, hiszen ebbe a végtelenül egyszerű, kétgombos rendszerbe nehezen fekszenek bele ezek a „nyomjunk több gombot együtt a megfelelő pillanatban, majd hirtelen nyomjunk egy harmadikat is” dolgok. Nem fogja mindig megcsinálni az emberünk, amit szeretnénk, és sokszori kudarc után inkább a legegyszerűbb mozdulatoknál maradunk. Emiatt a fejlődésnek nem sok értelme lesz, hiszen mindig csak ugyanazt fogjuk csinálni, beleverjük ellenfeleink fejét a falba, betonba, vagy éppen ami a közelben akad. Nem tud kialakulni egy olyan gyönyörű verekedéses jelenet, mint ami a Batmanben rendszeresen, mikor mozdulataink szinte már szimfóniaszerűen szólnak a brutalitás virtuális színpadán.


Lehet, hogy velem együtt ti is csalódni fogtok egy kicsit a harcrendszerben, de hogy a vezetés élményével semmi gondotok nem lesz, abban biztos vagyok. Legyen itt szó motorról vagy éppenséggel autóról, vezetni Hongkongban elképesztően élvezetes. Igaz, a forgalom pont fordítva van, mint nálunk, ami eleinte kissé fura jeleneteket fog képezni, de én inkább csak nevettem rajta, minthogy idegeskedjek. Vezetni a városban nagyon hangulatos, főleg, mikor meghalljuk a rádióban a kínai rap, vagy éppenséggel rock muzsikákat. Illetve ekkor fogjuk csak látni igazán, hogy milyen hatalmas a bejárható terület, milyen rengeteg felfedeznivalóval és gyűjtögetnivalóval lesz dolgunk.


Az alap rendőri és bűnöző küldetéseken kívül számtalan mellékszállal találkozhatunk majd, a város tele lesz segítségre szoruló emberrel. A karakterfejlődést is nagyon jól kitalálták, hiszen külön fejlődünk, mint rendőr, külön, mint bűnöző, harcművész, illetve ott lesz még az általános face-szintünk is, ami tulajdonképpen mindentől fejlődik és a játékmenet tekintetében nagyon fontos képességeket nyújt nekünk minden egyes szintlépésnél. A gyűjtögető életmódot szerető emberek egyenesen el lesznek ájulva, hiszen akadnak majd pénzes táskák, életerő szentélyek, harcművészeti szobrok, illetve kamerák, amiket meghackelve nyakon csíphetünk pár rosszfiút.


A Sleeping Dogs számomra a nyár nagy meglepetése volt, nem számítottam semmi extrára, és egy igazán nagyon élvezetes játékot kaptam cserébe. Igaz, hogy csak egy GTA-klón, igaz, hogy nem nagyon tud semmi eredetit felmutatni, de ahogyan azt már sokszor megmondtam, ötletet lopni nem bűn, ha azt jól csinálják. A szereplők szerethetők, az őket szinkronizáló színészek igazán minőségi munkát végeztek, a történet magával ragadó, az egyetlen gond vele talán csak a hosszában rejlik. Ennél a stílusnál egy kicsivel tartalmasabb sztorihoz vagyunk hozzászokva. Minden hibájával együtt azonban a végeredmény egy igazán jó játék, melyet érdemes beszerezni!

69.
A Fénybenjáró
#68: Én a Yakuzákkal ugyan nem játszottam, de a trailerek alapján nem is olyan nagy baj. Ebből viszont szívesen fogadnék egy folytatást. De erre kb. 0% esély van. Bár az is lehet, hogy egy kicsit kevesebb...
68.
crytek
#66: Ha miért adnak ki egy játékot újra bármilyen formában? Hogy több bevételt hozzon. Definitive verzió ma = kb hozzá se nyúlnak = zeró munka vele mégis friss bevételek jöhetnek belőle... Ezekbe az újrakiadásokba rohadt kevés munkát ölnek bele.. Mégis "mivel" újként ha el tudnak belőle adni újabb párszáz ezret vagy akár x milliót is..Szimplán pénzügyi dolog ez

Számomra az az érthetetlen hogy ez a game egy dekával nem rossza mint a Yakuza sorozat amit lassan havonta fosnak ki .....ki érti ezt
67.
Zuzmo
#66: Nem volt akkora az eladott darabszám, hogy fedezze a fejlesztési költségeket, ezért nem fogtak új rész készítésébe. Viszont, arra gondoltak, hogy kis anyagi befektetéssel (Definitive edition) el tudnak még valamennyit adni belőle. Teljesen más a kettő költsége.
66.
A Fénybenjáró
Elvileg azért nem készül folytatás, mert bukás lett anyagilag. De akkor azt nem vágom, hogy '14-ben miért adtak ki egy Definitive kiadást belőle? Tovább akarták csökkenteni a profitot vagy mi?
65.
NaTe13
nem csak az autózás szürreális vannak egyébb bajai is nem részletezném, napestig tudnám fikázni sajna!!
63.
crashpipi
Az autózás tényleg idegesítően szürreális.
62.
mvf410
#61: Szerintem is nagyon jó játék lett. Mái napig ott figyel a gépen.
A GTA-nál tényleg sok a kocsikázgatás, de hát a játék nevében is benne van az auto... :D Én sosem unatkoztam közben, mert ott voltak a jó kocsik, változatos környezet és a rádió... Most szerintem az autók vezethetőségére is jobban oda figyeltek és nem minden autót vezethetősége ugyan olyan.
Ebben a játékban viszont az autózás közel sem akkora élmény, vagyis inkább nagyon érdekes. Viszont a bunyós részek azok szerintem nagyon is jók lettek benne.
61.
shatterhand
#60: Én kezdetektől vártam, de még engem is meglepett milyen jó lett. És ami a lényeg,hogy egy perc üresjárat sincs. Pont arányos volt minden (fő és mellékküldik vegyesen).
És mindezt úgy hogy rendesen megvolt a kálváriája ennek a játéknak.

gta5 meg pont ott csúszott el nálam,hogy előjöttek az unalmas és hosszú kocsikázások meg hogy egyszerűen nem tudott már semmi se feldobni ,pedig a sztoriban még sehol sem voltam.
60.
FefaFish
Teljesen véletlenül szereztem be,nem fűztem hozzá nagy reményeket,ráadásul akkor kezdtem el vele játszani,amikor még nyakig benne voltam az Assassin Creed 3 hősies történetében,és láss csodát,az AC pihentetve,mert ez bizony ellopta show-t...Persze,lehetne kidolgozottabb benne sok minden,de az biztos,hogy iszonyatosan szórakoztató,én fülig érő szájjal nyomtam végig.A legnagyobb,amikor autós üldözés közben Bach-ot hallgattam a kocsiban...:-) 10/9
59.
laslowindu
#57. Akkor menj és játssz a farkaddal hülye gyerek, az való neked. Senkit se érdekel a szánalmas nyomorod amit most éppen ezen játék alatt szeretnél a tudtunkra adni. Mivel neked mindenképpen ide kellett trollkodnod egy már több mint 1 éve kijött és letesztelt játékhoz. Barom.
58.
Scal
#57: te beteg vagy öregem :D
57.
SwordFish
ennél szarabb játékot még soha életemben nem láttam...
56.
IceColdKillah
Azért 12-13 óra "tiszta" játékidő után előbukkannak olyan fatális bug-ok mint pl.:
- Lövöldözés. Szerintem elszúrták a portolást (pc verzió) mert a célkereszt néha ide-oda ugrál, és néha nem mindig érzékeli a játék az egér gombnyomásait. A hivatalos fórumokon többen is panaszkodtak erre a jelenségre!
- Vezetés. Szerintem lehetett volna csiszolni a járművek fizikáján, mert pc-n a motorozás szűkebb városi részeken kész rémálom.
- Közelharc. Teljesen egyetértek a tesztelővel, jobb lett volna ha az újabb ütések helyett inkább az alap kitérés-ellentámadást teszik passzívan fejleszthetővé.

Azért van benne néhány olyan extra ami egy GTA-ban hiányoltam, mint pl megállítható átvezető jelenetek, és a KARAOKE!!! :)
51.
NoRush
Ma hozzácsatoltam a "gyűjteményemhez" a játékot, hááát... mit ne mondjak, hmm... zseniális :D Remek a sztori, a verekedős részeket egyenesen imádtam, az autózás is bejött a maga módján. Nálam 9/10.

UI: A GTA-s történethez meg csupán annyit, hogy a Sleeping Dogs mellett elbújhat a GTA IV. Annál unalmasabb játékkal még nemigen találkoztam.
50.
tkopit
érdekes amit mondtok, én is egyet értek azzal hogy nem minden GTA klón amiben van némi szabadság és használható járművek, ez merőben más game mint a GTA, de amint valami hasonló jön mindenki hozzá hasonlítja, GTA egy van, az volt az első, ennyi, mint ahogy nem God OF War koppintás minden hasonló game, bár az a vitathatatlan király :)))szerintem nagyon jó, a batman-t imádom, ez is be jön, de a GTA-t nem szeretem, kinek mi jön be, valaki azt írja hogy nem engedheti meg magának mostani game a bug.ot????? te miről beszélsz???? a dead island tele volt gug-aal, és??? mindenki szereti, a Ghost Recon FS egy hatalmas bug halmaz, sőt, ilyen bugos hostos izét még nem láttam, mégis be jön,
49.
adam6751
#34: Neked minden GTA ami ad egy kis szabadságot??? -_-"
Semmi köze a GTA-hoz.
Eddig csakis a Saints Row volt az ami a GTA-hoz akart hasonlítani...
Az hogy van egy szabadon bejárható terület meg melléküldetések attól még nem lesz GTA egy játék...
"GTA-ra alapuló tucatjátékok" ekkora hülyeséget még nem hallottam -_-"
48.
Lorthirash
#47: a gta ennél azér jobb
47.
Lorthirash
#46: am semmi köze a gta hoz
46.
Lorthirash
xD itt is az megy mint WoW nál ha valamelyik cég készít egy MMO-t akkor már egyből wow klón meg stb...
43.
bake
És ha most a Sleeping Dogs-lett volna előbb és nem a GTA.Akkor azt mondaná mindenki a bakker ez Sleeping Dogs klón....Demo kipróbálva és nekem simán bejön.És hamarosan be is lesz szerezve majd.
42.
nex25
#39: erre sok ember kíváncsi volt....
41.
shatterhand
Maga a játék több élményt okozott mint az uccsó két gta- Ott már kezdett unalomba fulladni a játék. Ez legalább velős.
Az autós részbe nemtom mi az élvezet. Árkád...talán túlságosan is. De a változatos bunyó, meg a sztori kárpótol (vagy inkább feledtett).
40.
shatterhand
#34: Sandboxnál mindig "tucatjáték gta-k" kerülnek elő. Sztem ne játsz semmivel mindegyiknek van 20szor ennyi klónja ilyen alapon.
Bár az sem világos egy játéknál mit kell hasonlítgatni? Köze nincs egy gta-hoz pölö. Ez egy sandboxos kalandjáték. Tetszik ,nem tetszik ez a lényeg. Nem az,hogy mik vannak körülötte.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...