Advent Rising Bemutató

  • Írta: InGen
  • 2004. június 25.

GP -  Kérlek, áruljátok el, kik vagytok, és mivel foglalkoztok a Codename: Panzers fejlesztésében?

Mi vagyunk a szórakozásotokért felelős designer csapat a Codename: Panzersnél.

GP -  Úgy néz ki, a játék lenyűgöző mennyiségű eseményt és csatát ölel fel, mennyire volt összetett feladat a játék tervezése, és mi volt a fejlesztés legérdekesebb része?

Egy ilyen összetett játék tervezése, mint a Panzers, kevésbé egyszerű, de annál hálásabb feladat. Mindannyian nagy II. VH fanok vagyunk, ezért az információgyűjtés nem okozott különösebb gondot. Nehéz volt viszont megalkotni egy olyan játékmechanizmust, amely képes helyesen szimulálni számos csatahelyzetet, és még nehezebb volt, hogy ez a rendszer egyszerű, de ugyanakkor kifinomult maradjon. Azt hiszem ezt a célt sikeresen elértük.

GP -  Mi volt vonzóbb egy II. világháborús játék tervezésében, a történelem egyéb ütközeteihez képest?

Sok új stratégiai elem volt a II. világháborúban, melyet korábban még nem láthattunk. Egyre és egyre halálosabb fegyverek jelentek meg folyamatosan, beleértve a tankokat és harci repülőket. Az első modern háború volt, melyet ennyi nemzet vívott, és megteremtette a korszerű hadviselés fogalmait, melyek még ma is használatosak Megadjuk a játékosoknak azt a lehetőséget, hogy maguk és részesei legyenek ezeknek a történelmi eseményeknek.

GP -  El tudnátok mondani pontosabban a játék környezetét, helyszíneit?

A játékosok a II. világháború európai hadszínterének legnagyobb csatáiban vehetnek részt. 30 érdekes és változatos küldetés található a játékban, mindegyik fontosabb események alapján lett összeállítva. A Legyelország és Franciaország elleni villámháború csak a kezdet, menetelhetsz a Szovjetunió havas sztyeppéin, és mikor a háború menete megfordul, lehetőséged van a Szövetségesek és a Szovjetunió oldalán a németek ellen vonulni. Az út Berlinbe véres és viharos. Sztálingrád, Budapest, a D-napi partraszállás, Normandia, Ardennek a főbb állomások, de sok-sok van még…

GP -  Tudnátok mesélni még arról, hogy a csaták hogyan zajlanak, és irányíthatunk-e nagy seregeket, mint a valós ütközetekben, akár százakat?

Irányítasz a hősöket, nagy létszámú gyalogságot, felderítő járműveket, tankokat, tüzérséget a csaták során. Bölcs stratégaként kell vezetned őket, mert a fő, opcionális és titkos feladatok teljesítése nem egyszerű feladat, ugyan számos támogatásra számíthatsz a játék során: ejtőernyősök, tüzérségi támogatás, taktikai bombázók, felderítőgépek stb.

GP - Hogyha emberek és járművek százait tudod majd irányítani, egyesével irányítod őket, vagy hadtestekre osztva?

Minden járművet külön-külön tudsz irányítani. A gyalogságot pedig szakaszokként irányítjuk. Ez 2-5 embert foglal magában, fegyvereiktől függően (puskás, gépfegyverek, géppisztolyok, lángszórók, mesterlövész fegyverek, stb.). Lehetséges még őket csapatokba rendezni a játékosnak a kényelmesebb irányítás érdekében

GP - Mit foglal magába a Hadjárat-rendszer, és mennyire lesz részletes?
Ha jártas vagy a történelemben, észre fogod venni, hogy a játék nagyon közel áll a valós tényekhez, részletes, érdekes és változatos még a II. világháború rajongóinak is. Minden egyes Hadjárat más szemszögből mutatja be a háborút, játsszunk akár a Szövetségesek, vagy Németország oldalán. Az első Hadjáratban német erőknek parancsolunk, feladatunk Európa elfoglalása, a másodikban a szovjetek foglalják el Kelet-Európát és Berlint, a harmadikban pedig a nyugati Szövetségesek csatáiról szól. Egységeink tapasztalati pontot szereznek a küldetések során, tehát megéri vigyázni rájuk, mert jól jöhetnek a Hadjárat más küldetéseiben is.

GP - A játék lenyűgözően szép a screenshotok alapján melyeket láttam. Tudnátok mondani néhány információt az engine-nel kapcsolatban amit használtok, illetve a grafikáról?

Megpróbáltuk a II. világháború atmoszféráját éreztetni az engine-nel is. A saját, világszínvonalú Gepard 3D nevű motorunk fejlettebb verziójával fut a játék. Egy tökéletes eszköz tehetséges grafikusaink számára, hogy csodálatos jeleneteket, lélegzetelállító effekteket, változatos bejátszásokat és szédítő látványt hozzanak létre az egész játékban. Kódereink telepakolták a legújabb 3D technológiákkal, beleértve a dinamikus fényeffekteket és árnyékokat, ön-árnyékokat, 3D-s LOD füvet, vertex és pixel árnyalókat, csontváz alapú animálást (Motion Capture-el). A motornak még van néhány érdekes tulajdonsága, például a drótok fizikai modellezése és a vizek és vízesések speciális effektjei.

GP - a játékosok birtokba tudnak-e venni épületeket, például házakat, vagy használni a városlakókat, hogy segítsék őket a csatában?

A házakba be lehet menni; ilyenkor látjuk a ház belsejét is, és az egységek megkapják a védelmi bónuszt, amely igen értékes. Vannak házon belüli harcok is, például mikor be szeretnéd venni a már elfoglalt házat. A változatos küldetések során találhatóak olyan küldetések, melyekben francia ellenállók vagy egyéb szövetségesek segédkeznek a feladatok teljesítésében.

GP - Használnak-e a játékosok tábornokokat, vagy parancsnokokat a csatákban, és ha igen, hogyan befolyásolják a játékmenetet?

A parancsnokoknak (hősöknek) fontos szerepe van a Codename: Panzers-ben. Nagyszerű harcosok, és különböző bónuszokat adnak. A hősök kapcsolatban állnak a történettel és megjelennek az összekötő jelenetekben is. De vigyázz! A hős elvesztésekor a küldetés automatikusan sikertelen.

GP -  El tudnátok magyarázni a ’presztízs-rendszert’ amelyet beépítettetek a játékba, és azt, hogyan segít ez túlélni az egységeknek különböző csatákat?

A ’presztízs’ értéke a teljesített feladatok számától függ. Ha sikeres voltál, egyre fejlettebb egységeket vásárolhatsz a küldetések elején. Van még egy érdekes dolog. A küldetések során egységeid tapasztalati pontokat kapnak, a teljesítményüktől függően. Azok az egységek, amelyek túlélték az előző küldetéseket, küzdhetnek újra, és mivel a tapasztalatuk kapcsolatban áll a harci értékeikkel, ezért egyre jobban tudnak majd harcolni, ahogy szinteket lépnek. A játékban található néhány rendkívül nehéz küldetés, ahol szükséged van ezekre az elit egységekre a győzelemhez.

GP - Akartok még mondani valamit a közösségnek a Codename: Panzers-ről?

Nagyon élveztük a játék fejlesztését. Most itt a ti időtök, érezzétek jól magatokat a Panzers-sel!

Fordította: Deathmaster

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...