Evil Genius Előzetes

  • Írta: Samurai
  • 2004. szeptember 29.
Néha nagyon jó dolgok lapulhatnak, egy-egy alig észrevehető ajtó mögött... Így van ez az Evil Genius-szal is, ami szinte a semmiből robbant elő, de maradandó "károkat" fog okozni azt hiszem valamennyiünknek!

Ez évben a Londonban megrendezett EGN-en, miközben egyik pontról a másikra igyekeztem, többé kevésbé véletlenül figyeltem fel egy feliratra: „Elixir Studios”. Illetve egy magányos figurára, aki a gépe előtt ült. Ami még ebben a pillanatban elkapta tekintetemet, az a hatalmas a falra felakasztott Evil Genius poszter volt. Korábban már több screenshot-ot is láttam és így volt valami fogalmam a játékról is, így gondoltam kb. mire számíthatok. És ráadásul az Elixir Studios sem volt már ismeretlen számomra.  Legutolsó játékuk mély és komplex volt - talán kicsit túl komplex is az átlag játékos számára: Republic – The Revolution. Ismeri valaki? :)

 

Na, gondoltam miért is ne látogatnám meg őket egy kis vizit erejéig és talán még egy vagy két névjegykártyát is szerezhetek. Szóval hogy rövidre fogjam, végül is ott kötöttem ki – egy rövid privát bemutató után – hogy azon kezdtem meditálni, vajon eddig miért nem gondolkodott egyetlen kiadó sem ilyen típusú játékon ezelőtt?

 

Mennyire vagy gonosz?

 

Természetesen az alapötlet miszerint a „rossz arcot” játsszuk, egyáltalán nem új. A Dungeon Keeper például sikeresen mutatta be, hogy a játékosok néha nem bánják, ha a gonosz bőrébe is kell bújniuk. Az alap elgondolás ugyanaz, de ez alkalommal nem a pokol egyik ivadékát kell irányítanunk, hanem hősünk egy sokkal modernebb gonosztevő lesz. Az Evil Genius receptje egyszerű: kombináljuk a Dungeon Keeper-t néhány klisé karakterrel, mint akik például a 007-es filmekben vannak, adjunk hozzá 2 vödör humort, 1 lapát szarkazmust és egy csapatot, akik valószínűleg örömmel fejlesztették ezen eléggé szokatlan „Gonosz Birodalom Szimulációt”. Kész is vagyunk!

 

Az otthonom az én váram:

 

A legfőbb feladat az Evil Genius-ban természetesen, egy tisztességes bázis építése lesz. Végtelen folyosók kötik majd össze az irodádat (amely persze tele lesz Nagy piros gombokkal :), a laboratóriumokkal, az edzőtermekkel, a börtöncellákkal, a raktárszobákkal és talán a legfontosabbal: a vallató szobákkal (igen, ha az arcodon most várakozás tükröződik, az tökéletesen normális).

 

Nézzünk szembe a tényekkel, sok olyan kormányzat van a világon, amelynek olyan emberekkel gyűlik meg a baja, akiknek egyetlen céljuk a világuralom. A való élettel ellentétben, ebben a játékban nem csak úgy történnek a dolgok, mint például "találunk egy kis bizonyítékot, aztán mehet a bombázás", hanem itt a legjobbak legjobbját küldik mindenfelé: a Kémeket! A kémek megfigyelnek, szabotálnak, vagy megpróbálják elfogni gonosz Géniuszunkat. Tehát, hogyan lehet ezen dolgokat megelőzni?

 

A legelegánsabb módja ha bolondot csinálunk belőlük. Ha például jól építed meg bázisodat, a kém semmit sem fog felfedezni és hazatérve csak egy semmitmondó beszámolót fog tartani feletteseinek. Persze előbb-utóbb eljön az az idő, mikor már nem tudod majd teljes titokban tartani terveidet – mint például, ha a kém épp a fegyverarzenálos szobádon galoppol éppen keresztül...

 

Fegyverbe!

 

Itt az idő, hogy megmutassuk kémecskéinknek az igazságot. Fegyverezd fel alattvalóidat, „húzd félre a harangokat” és a legfontosabb – aktiváld azokat a csapdákat! A csapdaépítést valahogy úgy kell elképzelni, mint mikor látványosságot építünk a játékokban, mint például a Roller Coaster Tycoon-ban is. Kombinálva különböző csapda elemeket, mint a jet motort, tüskéket, titkos ajtókat és még sok-sok mást, el tudjuk kapni (vagy meg tudjuk ölni) az ellenséges kémeket. Tudsz még majd, ezen felül csapda tesztelő bábukat is vásárolni egy teszt erejéig – hacsak persze nem egy kevésbé hatékony alattvaló fogja ezen nemes feladatot betölteni…

 

Ugyan az eléggé gyanút keltő, ha egy kém „harc közben eltűnt" jelzőt kap, azért utóbb e figurák hasznosak is lehetnek.

 

Ha életben maradtak, be lehet őket börtönözni, kihallgatni - de nekünk játékosoknak az igazi móka csak itt kezdődik. Például egy búvár, akit elfogtunk – a tesztelés alatt – egy óriási elektromos mixerben végezte, míg egy „Brit Intelligenciájú” alakot - mielőtt otthagytam volna nyugodni - többször két könyvespolc közé vágtam.

 

Amint kicsavartad az összes információt a szegény kémekből, szenvedésük még koránt sem ért véget. Ha kivégzése ellen döntesz, tudósaid örömmel vetik rá magukat, hogy különbözőbbnél-különbözőbb kísérleteket hajtsanak végre rajta és kitudja! Talán egy vegyszeres fürdő még „pozitív” hatással is fog hatni a jó és rossz közti különbségről alkotott véleményére…

 

A nevem Maximillian. Csak Maximillian…

 

Talán a sorok közt olvasva már rájöhettetek, hogy az Evil Genius egy játékbeli karakter is egyben. Végigszaladva a bázison megfenyítheti a lusta „vazallusokat”, vagy meglátogathatja a börtöncella részt, elejtve egy „démoni mosoly itt” parancsot. De jól vigyázz – a kémek ilyenkor előszeretettel próbálnak meg kitörni cellájukból, úgyhogy mindig legyen kéznél egy-két felfegyverkezett alattvaló!

 

Konklúzió:

 

Egyértelműen a játék célja a világuralom megszerzése, de többféle befejezés is lehetséges lesz majd.  Mielőtt elhagytam volna a standot, még egy gyors pillantást vethettem az egyik egyszerűbb lehetséges végső mozira, mikor is egy „ítéletnap” fegyver lendült akcióba… de gooonoszságom miatt most ennek ecsetelését itt abba is hagyom és rátok hárítom, derítsétek ki ti, mik lesznek a végső megoldások…

 

Az Evil Genius e hónap végén kerül majd kiadásra és személy szerint már alig várom, hogy megépíthessem az én saját gonosz birodalmamat – talán arra is rájövök majd végül mit rontottam el eddigi valós életemben… :)

 

U.i.: Thanks to Thomas Cap!

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...