Call of Duty: Advanced Warfare előzetes

  • Írta: zoenn
  • 2014. május 13.
  • call of duty: advanced warfare, előzetes, pc, ps3, ps4, x360, xbox one
A Call of Duty olyan, mint egy kiöregedett örömlány: ahogy telnek az évek, folyton csinosabbnak és okosabbnak akar tűnni, pedig a korát nem tagadhatja le. Íme, az Advanced Warfare, a sorozat idei darabja, a kötelező botox-injekció után.

Az Activision tizenegy év után is az eladási listák élére törekszik, be akarja bizonyítani, hogy a Hollywood mehet a levesbe, a szórakoztató iparágban a dollármilliókat a videojátékok hozzák. Ám az utóbbi esztendőkben mintha kicsit megtört volna a lendület. Nem is lepődünk meg ezen, elvégre az iparági elemzők már sokkal korábban megjósolták a sorozat stagnálását, majd az azt követő hanyatlását. Szó sincs a széria temetéséről, elvégre még mindig van egy stabil rajongóbázis, amely menetrendszerű Call of Dutyt akar. Pláne most, az új konzolok térnyerésének időszakában nagy teher nehezedik Bobby Kotick kompániájára, mindenki minőségi ugrást vár, új csodamotort, még durvább robbanásokat és szavatos multit. A kiadó szerint a hároméves vetésforgó bevezetése lehet a siker kulcsa. Egy részen eddig két évig dolgozott az adott stúdió, most mindhárom brigád (az Infinity Ward, a Treyarch és Sledgehammer is) egy esztendőnyi fejlesztési időt kapott pluszba. Továbbra is évente jönnek a Call of Dutyk, a csapatok egymást váltják, így a mindenki jól jár: Bobby bácsi és a pattanásos jenki kiskölyök is.


A kaliforniai Sledgehammer Games 2009-ben alakult a Visceral Gamesból kivált kulcsfigurák jóvoltából. Glen Schofield és Michael Condrey az EA-t hagyták ott az Activision kedvéért, abban a reményben, hogy ott megkapják azt a teljes kreatív szabadságot, ami csak az indie fejlesztőkre jellemző. A Dead Space hagyatéka első – azóta törölt – projektjükön jól érződött: egy kalandelemekkel megspékelt, sötét hangulatú Call of Duty-mellékágat készítettek, amely a vietnámi hadszíntéren játszódott volna. Az Activisionnak persze szüksége volt a tehetségekre, miután a Jason West és Vince Zampella otthagyta őket, ezért Schofieldék is beálltak Modern Warfare 3-at csinálni. A Sledgehammer első önálló alkotására novemberig kell várni, ez lesz az Advanced Warfare, amely a közeljövő hadviselésére fókuszál. Bár már a Black Ops 2-ben is láthattunk egy alternatív jövőképet, kétségtelen, hogy az idei rész áll a legközelebb a valósághoz. A játékban szereplő high-tech haditechnikai eszközök már a mérnökök tervezőasztalán vannak, néhányból már prototípus is született, a legtöbbjüket rendszeresíteni fogják a seregnél. Nagyon is elképzelhető, hogy pár évtized múlva a katonák exoskeleton öltözékekben róják a csatamezőket, pont úgy ahogy, Matt Damon teszi az Elysium című mozifilmben.


Persze a jövő kényes egy dolog, a srácok pedig kreatív agyak véleményét kérték ki a sztori lefektetéséhez. Jó pár óra értékes beszélgetésen vannak túl a Boston Dynamics tudósaival, akik egy nehéz terepen is remekül mozgó robotkutya kifejlesztésén dolgoznak. De a SEAL Team Six illetékeseit is mikrofonvégre kapták, nem beszélve a Bombák földjén és a Zero Dark Thirty forgatókönyvírójáról, Mark Boalról. Az autentikusság tehát a kulcs, az egyetlen járható irány a Sledgehammer számára. Nagyon is elképzelhető, hogy a jövő háborúját már a magánhadseregek (a PMC-k) vívják majd, a kormányok egyre kisebb befolyása mellett. Már mostanság is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak ezek a csoportok, heves viták tárgyát képezik, nem ritkák a túlkapások sem. Az Advanced Warfare története 2052-ben játszódik, a játékos Mitchell közlegényt irányítja, aki US Army kötelékét hagyja ott egy magánhadsereg kedvéért. Cimborája, Will Irons kéri őt arra, hogy szegődjön el az apja, Jonathan Irons (az ő arcát és hangját adja Kevin Spacey) cégéhez, az Atlas Corporationhoz, a világ legnagyobb PMC-jéhez, amely már nem holmi koszos zubbonyt ad katonáira, hanem modern exoskeleton öltözékeket. Mitchell a küldetések során nem beszél, viszont az átvezető jelenetek során igen – reméljük ez is elég lesz a főszereplő jellemének megismeréséhez.


Hová ez a nagy sietség? A világban elharapódzott a terrorizmus. Egyfajta globális 9/11-el van dolgunk, a KVA terrorszervezet számos sikeres merényletet hajtott végre a nagyvárosokban, a kormányzati szervek nem képesek felvenni velük a harcot, különféle megavállalatok és hadipari cégek kezében van a hatalom. Az Atlas Corporation vezetője a rend visszaállításán dolgozik, szerinte az emberiség még nincs veszve, bár élesen bírálja a kormány külpolitikáját. Szerinte nem lehet csak úgy megszállni más államokat azért, mert más vallás uralkodik ott. Az nem megoldás, hogy ledobnak pár bombát, megdöntik a diktátorokat és elindítják a demokráciát. Jonathan Irons cége nem csupán harcol, hanem homokzsákokkal védekezik a hurrikánok ellen, segélycsomagokat dob le a háborús zónákban. Mitchell sem egy olyan multifunkciós baka, aki ért a vadászrepülők és tankok kezeléséhez, bőven elég számára az exoskeleton ruhával járó harcmodor.


Aki nem tudná, az EXO egy mesterséges külső váz, amely jelentősen megnöveli a viselője erejét, sebességét és teherbírását. A kampányban egy alapmodellel kezdünk, ám a küldetések során nyert tapasztalati pontból továbbfejleszthetjük azt, így egy idő után már hatalmasakat ugorhatunk, elképesztő sebességgel futhatunk, a ruha mellé járó tapadókesztyűvel pedig a falakra is felmászhatunk. És ez még nem minden! Az EXO lehetővé teszi, hogy limitált ideig láthatatlanná váljunk, de a föld feletti lebegés sem fikció többé. A mozgásban olyan távlatok nyílnak meg előttünk, amire korábban még nem volt példa, az Advanced Warfare dinamikus megoldása még a Titanfallban látottakra is rákontráz. Számtalan harci helyzettel szembesülünk a történetben, az EXO-val való játszadozás komoly taktikai jelentőséggel bír, és az eszetlen lövöldözés nem mindig vezet sikerre.


Hiába vagyunk szuperkatonák, ha nincs a kezünkben megfelelő fegyver. A hagyományos lőszerrel felvértezett mordályok mellett találunk olyan darabokat is, amelyek már újfajta energiát hasznosítanak. Az EXO-hoz hasonló szabadságunk lesz a fegyverek kiválasztásánál, mi döntjük el, hogy melyik típust vetjük be a helyzetnek megfelelően. Ehhez persze az kell, hogy ismerjük az ellenség helyzetét. Lesz egy olyan gránátunk is, amit eldobva láthatóvá válik az ellenfelek pozíciója a HUD-on, még masszív falakon keresztül is. A járművek szintén szerves részét képezik az Advanced Warfare-nek. Míg a Pitbull névre keresztelt csapatszállító páncélossal (a valóságban létező MRAP-ről mintázták) a célterületre autókázunk, nincs előttünk akadály, szabályosan letarolja a környezetet és a kisebb pokolgépek meg sem kottyannak neki. A hoverbike sem csak a képzeletünkben létezik, már van belőle most is működőképes változat. Lényegében egy föld felett lebegő motorról van szó, amelyet gyors irányváltásokra és mobilitásra terveztek. A drónok sem maradhatnak ki szórásból, távolról irányított légicsapások kivitelezésében jönnek jól, olyan területek felé repíthetjük, amiket mi magunk nem tudunk, vagy nem akarunk megközelíteni. 


Reméljük, hogy a kampány öt-hat órás időtartama a fentebb részletezett taktikai lehetőségeknek köszönhetően többször is újrajátszható lesz. A fejlesztők emellett rendkívül büszkék a nyaktörő helyszínekkel operáló pályákra, a többszintes épületekre és az epikus pillanatokra – még a Golden Gate hidat is lerombolják benne. Az újszerűnek ható atmoszféra teljes mértékben hitelesnek tekinthető, nagy eséllyel minden felvonultatott kütyü beérik és hadrendbe áll 2052-re. A terrorizmus pedig mindig jelen lesz a Földön, amíg ember az ember. Habár a fejlesztők teljesen új engine-t emlegetnek a grafika kapcsán, pont ezt mondták a tavaly megjelent Ghosts esetében is, így némileg fenntartássokkal kezeljük a dolgot.


A látvány egyébként tényleg lehengerlő lesz, a karaktermodellek meggyőzőek, ezt a részt már kimondottan az új konzolokra összpontosítva fejlesztették, ami a hangzásvilágban is megmutatkozik: sokkal kifinomultabb keverést tesz lehetővé az Xbox One és a PS4 bivalyerős hardvere, az extra memória is meghálálja magát. Igazi dobhártyaszaggató háborús szimfóniával szembesülünk a Dead Space hangmérnöke, Don Veca jóvoltából, és ő mellé csatlakozott a Metal Gear Solid-sorozat állandó zeneszerzője, Harry Gregson-Williams. Ráadásul a főszereplő szinkronjáért Troy Baker felel, aki legutóbb a The Last of Us Joeljét, és az inFamous: Second Son Delsinjét szólaltatta meg. Kevin Spacey-t pedig remélhetőleg nem kell méltatnom, ő egy igazi ütőkártya az Activision kezében, könnyedén hozza az elhivatott és rendíthetetlen cégelnök szerepét.


A többjátékos módról még sok információnk nincsen, de mint mindig, a szavatosság kulcsfontosságú tényező lesz. A fejlesztők annyit árultak el, hogy a single-ben látott dolgokkal az online harcmezőkön is találkozunk majd, nem nehéz kitalálni, hogy az exoskeletonnal való bohóckodás és talán a járművezetés is a repertoár részét képezi. A maximális profit jegyében az Advanced Warfare az előző generáció masináira is elkészül, ám az Xbox 360-as és PS3-as portot egy külső csapat készíti el, vélhetően szerényebb grafikával, és valószínűleg csonkított lehetőségekkel. Ahogy az lenni szokott, a Microsoft egy hónapig kisajátítja magának a DLC-ket, amik csak az időszakos exkluzivitás után jönnek más platformokra is. A november 4-én érkező Call of Duty: Advanced Warfare-nek minden esélye megvan arra, hogy tökéletes pedigrével, vonzó narratívájával és okos multis szegmensével ismét az eladási listák élére törjön, amit jelen információk alapján teljesen mértékben meg fog érdemelni.

Kapcsolódó cikkek

17.
Zombiekiller6
Csak Kevin Spacey és Troy Baker miatt érdekel eddig, de ez nem elég. Remélem nem lesz olyan ratyi, mint a Ghosts!
16.
Sakee
nekem nem kell a láthatatlanság,speckó képességek,stb, mindig is azt szerettem a CoD-ban,hogy ugyanannyi lövés kell mindenkinek,nincsenek szupermenek. Erre meg mit látok.... (jó,bombakabát van,de az csak robbanás ellen véd).
15.
kredencferenc
Remélem mlg nem korai temetni, de akár hogyan is nézem a Ghosts óta tényleg csak ez jut eszembe a CoD-ról: http://www.youtube.com/watch?v=lxE1IItthkU
14.
vortel
Kivancsian varom a muliplayer revealt, bar egy kicsit szkeptikus vagyok a ghost miatt, nem igazan hiszek benne hogy jo lesz.
13.
Ghost26Dave
Nagyon várom ezt a játékot.Remélem nem rontják el a játékot mint a ghosts esetében és a bo2re visszatérve mi vele a bajod????
12.
Falcon
a bo 2 is nagy csalódás volt tull picik a pályák a ghosts-nek őrültem a nagyobb pályáknak de a dlc vel mindent elrontottak...annyira picik a pályák hogy mintha 1 pályát 4 felé vágtak volna és megkaptuk és ps3-ason annyira durván tőlt végig hogy majd ki ugrik az olvasófej de még a dlc-s pályáknál is pedig az vinyórol megy valaki világosítson már fel akkor mit tölt annyira?
11.
Pharaoh
Zsírdisznókaraj! :D A BO2-t nagyon csíptem (főleg a CoD-okhoz mérten új rendszere miatt), de a Ghosts visszalépés volt ahhoz képest! Itt örömmel hallom, hogy visszatér a fejleszthető/unlock-olható/választható felszerelés a BO2-ből és remélem, a történet alakulására kiható döntési lehetőségek, a többféle befejezés és a választható mellékküldik is újra tiszteletüket teszik ebben a részben! Engem egyébként ez az epizód különösen érdekel, mivel military fan vagyok, azon belül pedig a jövő hadviselése is rendkívül foglalkoztat, a témával (Cod + katonai felszerelések) kapcsolatban pedig akit érdekel, írtam egy elég ütős és részletes anyagot:

http://www.gamekapocs.hu/tag/pharaoh/blog/6087/video_jatekos_filmes_katonai_sikerek_all_in_one
9.
zukocorona
az mw 2 után legalább kiadnak egy rendes cod-ot
8.
Giggsy
#5: Nos, egy AAA játék általánosságban azért nem sűrűn termel ki annyit, mint egy blockbuster mozi. Nagyjából a CoD az egyedüli, amely versenyez a szuperprodukciókkal. Csak gondolj bele, egy játék tízmilliós eladással hoz mondjuk úgy 3-400 milliós bevételt, és a tízmilliós számot nem sok játék képes produkálni (nagyjából CoD, BF, Sims). Még a legutóbbi Tomb Raider is csak olyan ötmillió környékén jár, és ezzel masszívan sikernek számít.

A magyar viszonyokból nem szabad kiindulni, akár filmekről, akár játékokról van szó.
Azt meg, hogy egy premierre csak hatan ültek be, sokminden magyarázhatja. Ha megnézzük, a multiplexek előtt volt nagyjából (Budapestet nézve) kerületenként két mozi, legfeljebb három. Azok naponta egyszer, vagy kétszer sugároztak egy filmet az egyetlen vásznukon. Mostanra már egy közepes méretű városban is van alsó hangon legalább egy multiplex, 5-6 teremmel, és délután kettőtől éjfélig folyamatosan pörögnek a vetítőgépek mindben. Ezek után nem csoda, ha az emberek akkor mennek moziba, amikor akarnak, nem feltétlenül akkor, mikor először sugároznak valamit. Nyugodj meg, a Star Wars 7 premierjén nem látsz majd üres székeket.
7.
kristof97
Egyébként ezek a dolgok tök jól hangzanak, és ha tényleg meg is tudják ezeket valósítani a fejlesztők, akkor valóban kaphatunk egy valódi újdonságokkal rendelkező CoD-ot.
6.
DON GONDOCS
Nemkell sokat várni az új codtól, mert nem lesz nehéz megelőznie magát technikai szempontból. A Ghostnál már lejjebb nem adhatják. HA azt a keveset teljesíti az új rész amit igér, akkor egy próbát megér.
5.
Neo1989
Hát Hollywood már rég a levesben van ezt többen is állítják. Csak nézd meg azt h egy játék mennyi bevételt hoz évente és egy film mennyit. A játékipar már rég leelőzte a filmeket. Én tudom mert a videojátékozás mellet moziba is szoktam járni és nem egyszer volt h a premierre 6-n voltunk a teremben.
Magyar filmekről meg ne is beszéljünk, azok még a gyártási költségüket se hozzák vissza az mind bukás.

Am meg kapitalista világot élünk és így azt gyártják amire igény van.
Na most ha van ember aki ezt a brand-et szereti hát vegye meg. Tőlem ugyan egy rossz szót nem fog kapni.
Hogy ki mit szeret és miért az meg tök szubjektív.
3.
ArrowCross
A játékban szereplő high-tech haditechnikai eszközök már a mérnökök tervezőasztalán vannak, néhányból már prototípus is született, a legtöbbjüket rendszeresíteni fogják a seregnél. Nagyon is elképzelhető, hogy pár évtized múlva a katonák exoskeleton öltözékekben róják a csatamezőket, pont úgy ahogy, Matt Damon teszi az Elysium című mozifilmben. https://www.youtube.com/watch?v=6p_-7dFJj4k
2.
Giggsy
Ha csak a fele megvalósul, lehet, hogy a MW2 óta először egy új CoD tulajdonosa leszek. A hároméves fejlesztési ciklus egyébként ésszerűbbnek tűnik, mint a kétéves, így talán van esély arra, hogy valami normálisabbat tegyenek le az asztalra évről évre.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...