Assassin's Creed: Rogue teszt

  • Írta: Daks
  • 2014. november 17.
  • assassins creed: rogue, teszt, xbox 360
A hétéves háború. A 18. század nagy konfliktusa, mely végigsöpörve Amerikán, Európán és Ázsián, felégette a világot. 1752-ben járunk, a mai Egyesült Államok földjén, negyed évszázaddal a függetlenségi nyilatkozat megszületése előtt.

Shay Patrick Cormack a Testvériség ellensége. Az asszaszinból lett templomos megdöntheti a rendet, melynek néhány évvel ezelőtt maga is tagja volt. Társai elárulták őt, azóta csak a bosszú élteti. Ismeri céljaikat, tisztában van a módszereikkel, és nagyon nem ért velük egyet, az Assassin’s Creed: Rogue az ő történetét dolgozza fel. Hősünk két fronton indul csatába: felveszi a harcot hajdan volt mentorai ellen, miközben a hétéves háború amerikai eseményeiből, a francia és indián harcokból is kiveszi a részét.


Két szálon folytatódik idén az Assassin’s Creed. Míg a PC-re és újgenerációs konzolokra megjelent Unity a francia forradalom idejébe kalauzol el minket, addig a kizárólag PS3-ra és Xbox 360-ra kapható Rogue visszatér a meghódított, vad és messzi Amerikába. A játék az Assassin’s Creed III, a Black Flag és a Unity epizódokat kapcsolja össze, olyan rég látott hősöket vonultatva fel, mint Haytham Kenway, Adéwalé és Achilles Davenport. Az amerikai területek végső felosztásáért folytatott háború csak nevében szólt a franciákról és az indiánokról, igazából a franciák vívták a britek ellen, mindkét oldalon kiegészülve szövetséges indián törzsekkel. Ennek a hajnalán járunk, kilenc véres, és kegyetlen év vár most ránk.


Az eseményeknek az Észak-atlanti óceán, az Appalache-hegység völgye, Alabama és New York állam, illetve többek között a kanadai Québec tartomány ad otthont, a játékmenet pedig ezúttal is a sorozattól már megszokott és jól bejáratott elemeket vonultatja fel. Hősünket külső nézetből irányítva élhetjük át az újabb nagy háborúk idejét, kalandoznunk és hajóznunk kell, miközben emberünk a jelenben az Abstego Industries újabb titkaira derít fényt. Visszatért a sorozat minden klasszikus eleme, ezúttal is szédítő magasságokba mászhatunk fel pillanatok alatt, tudunk fákon és háztetőkön ugrálni, ellenségeinket ezúttal is rejtett pengékkel, csendesen, a lehető legkisebb feltűnést keltve kell eltenni láb alól.


A szárazföldi vadászatot a puskaporosnál jóval csendesebb légfegyverek teszik izgalmasabbá, de fejlődött a hajózás is. Immáron ellenségeink is meg tudnak minket csáklyázni, aminek a vége az, hogy ők szállnak át a mi fedélzetünkre, mi viszont tudunk például égő olajjal támadni, ami a tengeri ütközeteinket a korábbiaknál is kockázatosabbá teszi. A hajónk neve egyébként Morrigan lesz ezúttal, merülésre és méretre kisebb, mint a Jackdaw volt, cserébe viszont jobban manőverezhető, amire szükségünk is lesz. Rengeteg időt fogunk a fedélzeten tölteni, az északi vizek fagyos áramlatainak következtében pedig hatalmas jégtáblák, és jéghegyek is nehezítik utunkat. De a felsorolásból nem szabad kihagyni a területfoglalós, és épületfelújítós részeket se, hogy a különböző mellékküldetéseket ne is említsem.


Lehet ezúttal is kraftolni, gyárthatunk magunknak saját felszereléseket, de vásárolni is tudunk természetesen. Az újdonságok sorát erősíti még a gránátvető, a gázmaszk, illetve a tűzijáték, melyek hasznosságát kifejezetten ezek használatára megrendezett küldetésekben tapasztalhatjuk meg, illetve fejlődött még a verekedés is. Ellenségeink támadását blokkolva azonnali válaszcsapásokat tudunk csinálni, ezt már a játék elején megtanuljuk egyébként, nem kis összetűzésünk lesz ugyanis a sokak által inkább csak nagyszájúnak, mint komolynak nevezett kapitányunkkal.


A játék a sorozat korábbi epizódjait is hajtó AnvilNext motort használja, melyet a fejlesztésért felelős Ubisoft Sofia minimálisan újított csak fel. A látvány a PS3 és az Xbox 360 technológiai szintjének megfelelő, a korábbi szabadon bejárható és hatalmas terek megvannak ezúttal is, gyönyörű a téli táj, a naplemente és a napfelkelte, de nem hiányoznak az ismert hibák se. Apró fizikai gondok, beakadások, vagy véletlen felkapaszkodások, furcsán viselkedő emberek, és kisebb bugok akadnak, mindez a „tökéletes moziélményt” nyújtó 30fps mellett - nem tudom kiverni a fejemből a Ubisoft nyilatkozatát. Sose toljátok fullba a kretént. A Rogue egyébként még így is messze összeszedettebb és magasabb szinten áll, mint a Unity, mely Arno Victor Dorian legendás kalandjai helyett a szemünk előtt eltűnő és megjelenő embereivel, a repkedő kalapjaival, brutális gépigényével, nem működő online részével, rossz képminőségével és folyamatos szaggatásával szerzett hírnevet magának. És hatalmas részvényzuhanást a kiadónak.


Érdekesség, hogy cikkünk alanya most nem kapott magyar nyelvű feliratot, illetve nincs benne se co-op mód, se egymás elleni multiplayer. A hivatalos magyarázat szerint a készítők szerették volna a történetre helyezni a hangsúlyt, az igazság viszont az lehet, hogy nem volt ilyenekre idő. Meg amúgy is egy átkötő részről van szó, ami ráadásul egy letűnt konzolgenerációra jelent meg már csak, szerintem ki akartak hozni még belőle annyit, amennyit lehet. Jó hír viszont, hogy a legfrissebb hírek szerint a készítők taktikát váltottak, és ahelyett, hogy egyetlen csapatra bíznák az évente megjelenő nagy Assassin’s Creed-részek elkészítését, két fejlesztőcéget dolgoztatnak majd felváltva. Valahogy úgy, ahogy a Call of Duty esetében is történik. Az biztos, hogy ennél nagyobb baj már nem lehet belőle, jó lenne újra régi fényében látni a sorozatot, megújult erővel, frissen és ütősen.


Az Assassin’s Creed: Rogue csak másodhegedűs a Unity mellett, a csatát mégis ő nyerte. Nincsenek benne világmegváltó újdonságok, nem akarja újraértelmezni a játékot, csak elmesél egy újabb történetet úgy, ahogy azt korábban is megszoktuk. Az ismert forgatókönyvvel, a már sokszor bevált játékmenettel. Ez pedig jól áll neki. Ha szereted a sorozatot, érdekel a templomosok rendje, és tetszett az amerikai környezet, akkor ezt is imádni fogod, a játék már kapható a két régi konzolra, míg a PC-s verzió valamikor 2015-ben érkezik.

55.
#54: Egy testvér volt, hinni kellet volna nekik. Azután lett temlpomos, hogy iylen miatt megakarták ölni, mert meg akarja védeni a világot az ilyen tárgyaktól. Szóval Jogos volt minden.
54.
#49: Amikor mondta, akkor még nem volt áruló. Teljesen jogos volt. Az volt az a pont maikor elege lett belőlük, amikor meg akarták ölni, amikor elaakarta lopni a könyvet hogy senki kezébe ne kerülhessen.
51.
Giggsy
Miért tették volna? Nyilvánvaló, hogy nem a városok elpusztítása volt a céljuk, sőt, előnyük sem származott belőle. Ők almákat kerestek, itt pedig egy irányíthatatlan, pusztító erővel találták szemben magukat. Nem lett volna okuk tovább piszkálni a dolgot, gyanítom, hogy Achilles, vagy Adewalé el is pusztított volna minden nyomot, ami másokat elvezethet oda.
49.
Giggsy
Hallgatni egy hitszegő áruló szavára? Egy percig sem csodálom, hogy nem hittek Shaynek. Ha maradt volna, megértetheti velük, de így csupán az jött le, hogy már a földrengést is csak azért kötötte össze a lelettel, mert a Templomosoknak dolgozott. Semmi okot, sem időt nem adott annak, hogy hitelesnek tűnjenek a szavai. Berontott Achilleshez, tömeggyilkosnak nevezte, majd mikor legközelebb az irodájában járt, megpróbálta ellopni a könyvet.
Gyakorlatilag a végén Ő MAGA az, aki igazolja, hogy ha marad az asszasszinok közt, az utolsó lelőhelyre el sem mennek. Azért hagyják életben Achillest, hogy legyen hiteles asszaszin hírmondó, csakhogy ha ez a kis szardarab nem válik árulóvá, ő is hiteles hírmondó lehetett volna.
47.
Giggsy
Nem, Adewalé beszámol róla, hogy katasztrófa volt Haitin. Ennyi. A kérdésre, hogy megtalálták-e a precursor helyet még a rengés előtt, azt mondja, hogy fogalma sincs, az asszaszin, akit odaküldtek, azóta sem jelentkezett. Az volt az egyetlen, aki tudta, hogy ők okozták a földrengést, de vele végzett Washington, mielőtt bárkinek beszámolhatott volna róla.
Most őszintén, odaküldesz valakit felkutatni egy sírhelyet, majd x idővel később földrengést jelentenek a helyről, mégis személyes beszámoló nélkül eszedbe jutna összekötni a két dolgot? Baromság. Achilles NEM tudta, hogy mire képesek a precursor lelőhelyek, és ez mind a beszélgetéséből Adewaléval, mind a reakciójából a sarkvidéki precursor lelőhelyen, teljesen egyértelműen kiderül.
45.
Giggsy
SPOILER
Na épp ez az, hogy nem látjuk a többiektől ezeket a dolgokat. Shay megvádolja Achillest, hogy tudott arról, hogy mi fog történni, és szimplán nem hiszi el, mikor az tagadja a dolgot. Csak hisztizik, vagdalkozik ész nélkül, és nem is próbálja meggyőzni őket a maga igazáról, mert előre eldöntötte magában, hogy a többiek tömeggyilkosok. Teljesen egyértelmű, hogy Achilles ártatlan volt, egyrészt mert ismerjük, és tudjuk, hogy nem az a fajta, másrészt mert látni is a végén, hogy ő maga is csak a szentélyben döbben rá arra, hogy mivel állnak szemben. Ha Shay normális ember módjára leült volna tárgyalni vele, képes lett volna megérteni ezt, ehelyett az árulást választotta.
És később is csak azt látni, hogy Shay nem igazán jár utána a dolgoknak. Egy Templomos azt mondja, hogy az Asszaszinok a lakosság ellen akarják használni a mérges gázt, csont nélkül elhiszi. Mikor volt olyan, hogy például Ezio a dolgoknak való utánjárás nélkül cselekedett? Soha.
Azt meg, hogy az Asszaszinok bűnözőkkel állnak kapcsolatban, mindig is tudtuk, ebben semmi újdonság nincs. Lehet túlzásba vitték itt a dolgot azzal, hogy beszálltak a védelmi pénz dologba is, de tudva, hogy kik állnak a Templomosok oldalán, még így sem érzem, hogy ők lennének a rosszabb fiúk.
Ja, és ott van persze Adewalé megölése is, amit szintén nem tudok megbocsátani. Őszintén kétlem, hogy akár ő, akár Achilles becsukott szemmel nézte volna, ha a rend tényleg annyira megromlik, amennyire Shay hiszi.
Azt elhiszem, hogy Shay meg van róla győződve, jót cselekszik. Mellékküldetések esetében ez még így is van, amúgy nem. Ki tudja, hogy a tömeggyilkos Charles Lee eljutott-e volna valaha addig, ameddig, ha Shay nem törli el az amerikai Asszaszinokat.
Mindemellett egy full jellegtelen karakter. Komolyan mondom, hogy még Connor is érdekesebb volt, egy Ezioval, vagy a két idősebbik Kenway-jel meg aztán nem is éri meg megpróbálni egy lapon említeni.
Ha mondjuk Haythem szempontjából lett volna ez a játék, elfogadtam volna, hisz ő az első perctől fogva meg volt győződve arról, hogy jót cselekszik, Shay viszont nagyon is jól ismerte a Templomosok sötét oldalát is. Ő a szememben nem más, mint egy mocskos áruló. Ha a Ubisoftnál ennyire ragaszkodtak ahhoz, hogy legyen olyan korábbi főhős, akit a játékosnak kell megölni, akkor annak neki kellet volna lennie. A legnagyobb örömmel vadásznám le Aveline-nel, ha kiadnának egy olyan DLC-t.
43.
Giggsy
Mármint? Hisztizve kirohan egy megbeszélésről Achillesszel, nem érti hogy mi folyik körülötte, és még csak nem is próbálja meghallgatni, amit neki mondanának. Ezek után elárulja a társait a Manuscript elrablásával. Azzal indul az egész. Ha nem lopja el a könyvet, nem próbálják megölni a többiek. Az csak válasz volt az Ő árulására.
41.
Giggsy
Legszarabb AC ever. Most komolyan. Nem viszi a Unityt a gépem, de kizárt, hogy ennél rosszabb legyen. A karakter egy nagy rakás pofánbaszni való faszkalap, a történet harmatgyenge, a bugok ugyanazok, mint amik voltak... Értem én, hogy újat akartak mutatni a Templomosok oldalán való játékkal, épp csak a főszereplő kevés hozzá. Ő nem egy Haythem Kenway csak egy szánalmas rinyagép, aki durciból lesz Templomos. Nem is őt árulják el, ő árulja el a társait, akik ezután persze, hogy megpróbálják kinyírni. Még csak a felénél járok, de lehet nem is hiszem végig, annyira érdektelen az egész. Igazán lehetne majd valami DLC hozzá, mint a Black Flaghez volt Isabell küldetése, csak itt ez a DLC a játék főszereplőjének megöléséről szólna.
38.
GAMEROD
#37: Van logikád? Pénz kell nekik, de kevesebb munkával egyszerű.
37.
lacinho01
azt azért elmondhatná valaki ha tudja a mostani ac-k miért nem kaptak magyar feliratot pedig ha jól tudom az elöző rész eladásai jók voltak
36.
zombiex
Hááát...Egyik kedvenc sorozatom az AC, de ahhoz képest, hogy trilógiának indult, nagyon elhúzzák. Nem lett rossz a Rogue sem, de ha már arról van szó, hogy minőség, akkor: AC1, AC2, Brotherhood, Revelations. Na ezeket nem tudom megunni.
35.
gyerekpeti
a multi az AC-hoz méltóan fos lesz.
34.
#31: Ja, a multi egyik játékmódjaként. Köszönésben sincs a Unity-féle co-op móddal.
33.
GAMEROD
Én már elvesztettem a fonalat hogy Unity vagy Rogue, tény hogy egyik sem érdekel. Ugyanazt a klisét tartalmazza a második részétől kezdve az összes. Még a harmadik rész is szinte most jelent meg, azóta meg már kijött vagy öt.
32.
strike19
Végre valami izgalmas assasin játék.Én nem szeretek mindig a jó oldalon lenni.
Végre egy játék ami a bosszúról szól.Nem ismerem az AC-kat de végre egy ami érdekel.
25.
vnm51
#24: Valóban, és egész jópofa. Ez a rogue sztori ez tetszik.
24.
amadeusz gyermeke
23.
drat576
#22: "Nagy" cím, nagy kiadó. Ha újságíró lennék én is kétszer meggondoltam volna hogy megmerjem-e kockáztatni az 5/10-et, mert alapból kb annyit adnék rá. Amúgy erről jut eszembe, hova tűnt InGen?
22.
Dreadlox
#21: mit vársz? a tavalyi cod:ghost is 8-ra lett értékelve....nemtudom honnét lett az a pontszám, a jobb vagy egyedibb játékokat meg lehúzzák.
21.
bema695
Szint biztos vagyok benne, hogyha ez a White Van Racer lett volna AC néven kiadva, akkor is jobbra értékeltétek volna mint a Borderlands új részét (ezek voltak a hibái; régi és új hibák, elavult játékmenet, egy teljes játék árát elkérik érte, ezeket szerintem erről is ugyanúgy el lehet mondani). Félreértés ne essék, ezzel nem azt akarom mondani, hogy a B:TP-S lett alul értékelve.
20.
ZephyrDavid
#16: A jelenkori karakter mi vagyunk, úgy mint a Black Flagban is a Rogue-ba is ugyan ilyen karaktert alakítunk csak mint egy új tag szóval azt amit a jelenbe a Black Flagben felkutattunk azokat nem tudjuk.
Ha valaki azt hiszi hogy a Black Flag és a Rogue jelenkori karaktere között van valami összefüggés az téved, teljesen egyértelmű, hogy nincs. De ott a vörös hajú csaj és a néger vagy félvér csaj is igen csak tudatja velünk. Igazból aki tud angolul nem értheti félre.
Viszont őszinte leszek megfogalmazódott bennem egy személyes kérdés is, de inkább nem teszem fel mert aztán lehet véletlen magadra vennéd.
19.
sc00by02
Szerintem az eddigi legjobb AC :D bárki bármit is mond :D ebben minden benne van ami csak egy jó AC-hez kell :D
18.
#17: A Rogueban is az az ember van aki a BF-ben is volt. Szerintem nincs is neve.
17.
stuie
#16: Nekem a unity-benm úgy tűnt, hoyg a játékos maga a player a jelenben. Nem lehet, hogy a rogueban is így van?
16.
Daks
#15: Huh, köszi, hogy szóltál. Tényleg, hülye vagyok. De akkor ki az emberünk a jelenben?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...