Scribblenauts Showdown teszt

  • Írta: zoenn
  • 2018. április 15.
Négy évet vártunk az új Scribblenauts-játékra: az új részben kicsit félretették a fejtörőket, hogy egy igazi partijáték születhessen meg Showdown alcímmel. Ezúttal a kreativitásunk mellett gyors reflexekre is szükségünk lesz.

Miután a 5th Cell felhagyott a 2009-ben indult széria fejlesztésével, a Shiver Entertainment készíthette el a folytatást Miamiben. A Nintendo DS-en szárnyra kapott Scibblenautsban az egyetlen megkötést a játékos fantáziája jelentette, a fejtörők megoldásához saját karaktereket, elemeket, állatokat vagy épületeket rajzolhattunk a handheld képernyőjére, amik így megjelentek a játékban is. A sikernek köszönhetően több nagyszerű folytatás született, legutóbb 2014-ben a Scribblenauts Unmasked: A DC Comics Adventure. A frencsájz tehát sokáig pihent, és kicsit aggódtunk is miatta, hiszen a fejlesztőváltás nem jó előjel volt.

Ezúttal új platformokra költözött a széria, az előző generációnak búcsút inthetünk, noha a kézzel rajzolt látványvilág maradt a régi. A többi viszont nem: ha teljes értékű folytatást reméltél a Showdowntól, csalódnod kell, hiszen pont az elődjeit naggyá tevő rejtvények hiányoznak belőle. Helyettük kapunk egy négy főt támogató, lecsupaszított partijátékot, így inkább a Mario Partyval és Franticsszel versenyez a Showdown. Akkor sincs baj, ha nincs kéznél három másik partner, hiszen a meglepően fifikás gép ellen is nyomulhatunk.

A minijáték-gyűjteményben három játékmódot találunk. A Versusban egy barátunk vagy a CPU ellen tehetjük próbára jártasságunkat - kiválaszthatjuk a körök számát, és máris indulhat a móka. A játékok kétféle tematikára épülnek: az egyikben a szó- és tárgykeresési képességünket csillogtathatjuk, a másikban pedig a gyorsaságé lesz a főszerep. Előbbiben olyan objektumokat hozhatunk létre, amely az adott témába vágnak. Lesz itt kajaevő-verseny, vagy drónnal való csomagszállítás, ahol a nagyobb és nehezebb ételekért vagy tárgyakét több pont jár. Ezzel szemben a gyorsaságra épülő kihívásoknál csak az eszeveszett gombnyomkodás vezet sikerre.

A játékok kezdetben soknak tűnnek, de hosszú órák után elmúlik az újdonság varázsa. A legtöbbjük nem mutat túl a Flappy Bird összetettségén, de a Shiver srácai nem ritkán két ismert mechanikát kombinálnak egymással, elég ütős mixet eredményezve. A feladatok rendre egyszerűek: csomagoljunk be egy adott tárgyat, szolgáljuk ki az étterem vendégeit időre, jeleskedjünk kötélhúzásban, menjünk végig sértetlenül egy akadálypályán, vagy űrhajónkkal száguldjunk végig az aszteroidamezőn és így tovább. A 27 minijáték sajna kevésnek tűnik, így tartalom terén elég szűkmarkú az anyag. Főleg, hogy a Mario Party 8 ennek háromszorosát kínálja.

A Showdown módban legfeljebb négyen eshetünk egymásnak egy társasjátékra emlékeztető térképet végigjárva. A játékosok előrehaladását különféle kártyák módosíthatják, melyekkel előre, vagy hátra mozoghatunk a kiszabott úton, és közben persze a már ismert minijátékokat teljesíthetjük. Egy-egy mérkőzés iszonyú hosszúra nyúlhat, mire egyvalaki eléri a célvonalat. A szerencsének ráadásul itt nagyobb szerepe van, mint a taktikának, ami nem feltétlenül jó.

A tősgyökeres Scribblenauts-rajongók leginkább a Sandbox módnak örülnek majd. Nyolc egymás után megnyíló, hatalmas pályát fedezhetünk fel egyedül, vagy egy barátunkkal. A térképek többszintűek, és rengeteg fejtörő vár ránk, ahol a klasszikus, kreativitásunkra épülő játékmenetet kapjuk vissza. Túl nagy ellenállásba botlasz? Nosza, készíts egy forgócsöves golyószórót! Nehezen elérhető helyekre szeretnél eljutni? Egy hatalmas szörnyet teremtve már simán leküzdhetjük az akadályokat!

A játék 35 ezer szót ismer, mind-mind egy-egy lehetőséget jelent, ha pedig megakadnánk, csak üssük fel a Starite-naplót, amelyben tippeket olvashatunk a különféle rejtvények megoldására. Persze a kontroller analóg karjával való gépelés kicsit fárasztó, egy módosítani kívánt objektum kiválasztása is elég nehézkes. Érintőképernyőn ilyen kényelmetlenségnek nyoma sincs.

A Scribblenauts Showdown művészi stílusa továbbra is káprázatos és vicces, de hamar elfogy a tartalom belőle, így pedig teljes áron kicsit drága. A Sandbox mód bár ígéretesen indul, 2-3 óra alatt mindegyik térkép teljesíthető, újrajátszhatóságuk pedig gyatra, egyszerűen nem vitt rá a lélek, hogy új objektumokkal próbálkozzak; nyoma sincs már a korábbi részekre jellemző szabadságnak és időállóságnak. Talán majd az igazi folytatásban!

A Scribblenauts Showdown PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switch-re jelent meg. Mi a Sony konzolján teszteltük.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...