Battlefield V teszt

Két év után új epizóddal jelentkezik a Battlefield-sorozat, melyben ezúttal a második világháborúba kalauzolnak el minket a fejlesztők. De vajon az időutazás mellett a minőségben is történt ugrás?

Amennyire imádták a Battlefield 1-et az első előzetese után a játékosok, nagyjából annyi gyűlöletet és utálatot kapott a folytatás a bemutató trailer megjelenésekor. A legtöbben a történelemhamisítást kifogásolták, de akadtak olyanok is, akik az első játékmenet-videók után az újdonságokat hiányolták. Őszintén szólva én is az utóbbi csoportba tartoztam, így szakítva szokásommal ezúttal nem rendeltem elő a játékot, és inkább a Red Dead Redemption 2 megjelenéséig hátralévő napok számolgatáslávával töltöttem az őszt. A béta ahelyett, hogy segített volna, inkább csak rontott ezen a helyzeten, hiszen a kipróbálható előzetes verzió után már egyáltalán nem vágytam az idei Battlefieldre.

 

A legnagyobb meglepetés azonban az, hogy jó pár óra játék után rá kellett jönnöm, hogy a Battlefield V nem is olyan rossz, mint azt a megjelenés előtt gondoltam. Sajnos én is beleestem a hibába, hogy érdemi játék nélkül, a rövid béta és pár előzetes alapján jósoltam meg a végső produktum minőségét. Ettől függetlenül ez nem jelenti azt, hogy a sorozat új epizódja hibátlanra sikerült volna, de határozottan jobb lett, mint vártam.

Az első világháború borzalmai után ezúttal a második világégés ad keretet a küzdelmeknek. A fejlesztők szerettek volna a játékosokkal kevésbé ismert csatatereket is megismertetni, így Franciaország mellett ellátogatunk majd Észak-Afrikába és Norvégiába is. A bevezetőben már említettem, hogy sokan hiányolták a történelemhűséget a játékból, és végül is van ebben a meglátásban is igazság, de az a helyzet, hogy a Battlefield-játékokat sosem szánták oktató jellegű szoftvernek, így ezt az apró „hibát” az ötödik felvonásnak is elnézhetjük. Ez persze nem jelenti azt, hogy náci robotok és zombivá változott szövetséges egységek harcolnak majd egymással, de nem biztos, hogy minden egyes felszerelés pont úgy néz ki, mint a valóságban, és a fejemet teszem rá, hogy Rotterdam sem 1:1-es másolata az eredetinek.

A játékmenet – ahogy vártam – keveset változott, de a fejlesztők jó érzékkel nyúltak bele az eddig megszokott játékelemekbe. Ránézésre lehet, hogy pont ugyanúgy néz ki a cím, mint a két éve megjelent „első” rész, de a motorháztető alatt azért történtek finomítások. A játékos mozgása és a gunplay érezhetően finomodott, lehet immár guggolva is sprintelni és fekvő helyzetből is könnyedén megfordulhatunk hátra. A fegyverek elsütése talán még sosem volt ennyire szórakoztató a sorozatban, mint az ötödik epizódban. Mind konzolon, mind pedig PC-n könnyebben bele lehet jönni a lövöldözésbe, így kezdők is hamarabb érhetnek el sikereket. Nem lett könnyebb ettől a játék, de mindenképpen felhasználóbarátabb a kezelése.

Apró, de számomra régóta hiányolt újítás, hogy az elesett katonákat immár nemcsak a felcserek, de az egy squadban játszó játékosok is felsegíthetik. Igaz, picit lassabb így a procedúra, de mindenképp nagy könnyítés azoknak, akik barátokkal játszanak, hiszen így nem vagyunk mindig az idegen játékosok szeszélyeinek kitéve. Apropó, squadok: a vezetők a csapat teljesítménye után különféle támogatófunkciókat kapnak, így különleges járműveket hívhatnak be, vagy akár bombázást is kérhetnek egy adott pontra. Jól sikerült ez a fajta új csapatjutalmazási rendszer, hiszen arra ösztönzi a vezetőket, hogy parancsokat osztogassanak az egyéni jutalmakért cserébe.

Szintén újdonság az úgynevezett Fortifications, azaz erődítményrendszer, mely segítségével a pályákon már nemcsak rombolhatunk, hanem építhetünk is. Nem egyszer esett meg a korábbi epizódokban, hogy egy-egy helyszínt szó szerint a földdé tettek egyenlővé a játékosok a meccs során, így végül már nem maradt semmi fedezék; támadhatatlan vagy épp védhetetlen volt a pozíció. Az ötödik részben ilyenkor jönnek jól a felépíthető erődítmények. Minden karakterosztály képes lerakni homokzsákokat, szögesdrótokat, tancsapdákat, sőt a Support Class akár fegyvereket is letelepíthet. Picit tartottam tőle a béta után, de azt kell hogy mondjam, remekül illeszkedik a Battlefield játékmenetébe. Egyszer sem találkoztam a teszt során bevehetetlenül körbebástyázott pontokkal, így a kiegyensúlyozottságon sem esett csorba.

A játékmódok terén számomra továbbra is a Conquest viszi a prímet, de visszatért a Battlefield 1-ben nagy sikert aratott, ezúttal már Grand Operationsnek nevezett játékmód is. Ebben egy nagy meccs keretein belül több játékmódot és pályát is megjárunk, mire győzelemre visszük a csapatunkat. A mód előnye, hogy tényleg nagyon változatos, teli érdekes megoldásokkal – ejtőernyős ugrás a legelején, a fináléban pedig respawn nélküli csata –, de hátránya, hogy nagyon hosszúra tud nyúlni, így nem éppen az a „beugrok és játszok két-három kört” játékmód.

A többi játékmód – ha játszottál az előző epizódokkal – nem fog igazi újdonságot nyújtani: a pontfoglalós 64 játékossal operáló klasszikus játékmódot, a Conquestet már említettem, de megvan a régi Operations is, csak ezúttal már Breakthrough néven. A kisebb, gyalogsági ütközetekre koncentráló Domination sem maradt ki a felhozatalból, valamint természetesen a Team Deathmatchet is megtaláljuk a listában. Nagy bánatomra sajnos a beígért battle royale-játékmód nem készült el a megjelenésre, ami hatalmas hátrány a konkurenciával szemben. Ezt elvileg valamikor tavasszal pótolják majd a fejlesztők.

Ahogy két évvel ezelőtt, úgy most is egy rövid történetekre bontott, úgynevezett War Stories módot kapunk egyjátékos módként. Az átvezető videókkal gazdagon átszőtt sztorikban megtanulhatjuk a játék kezelését, valamint a pályákból is ízelítőt kapunk. Nekem már az előző rész esetében sem nyerték el a tetszésemet ezek a rövid kalandok, és ezúttal sem igazán rajongtam értük. Jópofák, el lehet velük lenni picit, de egy normális single player játékhoz hasonlítva elég gyengék. Azt az időt és erőforrást, amit ezekre szánnak, inkább új többjátékos módok vagy pályák megalkotására kellene fordítani, végső soron úgyis mindenki a multiplayer mód miatt fog battlefieldezni.

Látvány terén ezúttal sem okoz csalódást a Battlefield V, ezt már megszokhattuk a svéd csapattól. Elképesztően jól néz ki az új epizód platformtól függetlenül, még akkor is, ha gyengébb gépeken és konzolokon muszáj kompromisszumokat kötni. Ahogy azt mostanában megszokhattuk, az alap Xbox One és PS4 teljesítenek a leggyengébben mind látvány, mind pedig teljesítmény terén, míg PS4 Prón és Xbox One X-en kevesebb belassulással találkozhatunk, és magasabb felbontást kapunk. Természetesen a legszebb látványt egy erős PC segítségével varázsolhatjuk a monitorra - a DICE rengeteg exkluzív funkcióval ajándékozta meg a számítógépes játékosokat. A Battlefield V például az első játék, mely támogatja jövőbe mutató Ray Tracing technológiát. Bár a teljesítmény egyelőre hagy némi kívánnivalót maga után, de mindenképpen üdvözlendő, hogy a Frostbite Engine-re még mindig lehet számítani, ha high-end funkciókról van szó.

A hangulatot jól eltalálták a svéd srácok ezúttal is, a színek picit élénkebbek lettek, de a háborús miliő maradt. A DICE játékai esetében a grafikához hasonlóan a hangok is mindig elsőrangúak voltak, és ez most sincs másként. A robbanások, lövések hihetetlenül jól szólnak, ezúttal is kitett magáért a csapat. A többjátékos pályák talán egy picivel kisebbek lettek, így előtérbe kerültek a gyalogos harcok, ennek hozománya pedig, hogy a járművek veszítettek jelentőségükből. A tankok mintha kevesebb lövést bírnának, teljes körű használatukhoz pedig nem árt egy jó csapat. A pályák változatosak, az alapcsomagban helyet kaptak hófödte hegycsúcsok, szűkös városok, nyílt sivatagok, valamint a francia vidék is képviselteti magát. Mivel season pass az EA új szokásához híven ezúttal nincs, a repertoár ingyenesen fog majd bővülni a következő hónapokban, így várhatóan megunni sem fogjuk őket.

Bár eddig egészen pozitív képet festettem a Battlefield V-ről, azért meg kell hagyni, hogy a valódi újdonságok tényleg hiányoznak a játékból. Ha nem vagy rajongó, akkor jogosan teheted fel a kérdést, hogy megéri-e beruházni az új epizódra, ha az alapmechanikák nem változtak? Nyújt-e annyit az ötödik rész, hogy kifizesd érte egy teljes játék árát? Nos, a helyzet az, hogy nem, egyelőre legalábbis. A Battlefield V érezhetően hiányos: nincs benne még a beígért battle royale-mód, a játékmenet és úgy általában a játék is még elég bugos, rengeteg finomhangolásra lenne szükség. Az alapok jók, de kell még neki pár hónap, míg elnyeri az igazi formáját. Addig pedig várhatóan az ára is esni fog picit, így az én azt javaslom, hogy várj még vele tavaszig. A előző epizód amúgy is olcsón (sőt, néha egyenesen ingyen) beszerezhető a Premium Pass-szal együtt. Ha nagyon türelmetlen vagy, még akkor is inkább az Xboxon és PC-n is elérhető 10 órás próbaváltozatot ajánlom, semmint a 60 euró/dollár kicsengetését.

A Battlefield V PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re jelent meg. Mi utóbbi kettőn teszteltük, a játékot az Electronic Arts biztosította számunkra.

Kapcsolódó cikk

50.
ollie92
#49: Érdekes, mert pont a héten baszták el a gunplayt a retek TTK-val.
49.
Kawada
Rendesen érződik a multiplayerben, hogy ez a sok picsogó, "utáljukazEA-tbármitcsinál" vonatra felülő kis hisztibrigád nem mérgezi a BF szervereket. Én a héten játszottam le a 10 órás próbaidőmet és miután visszamentem a BF1-hez, az egy kifejezetten frusztráló dolog volt. A BF5 annyit fejlődött úgy, hogy mégsem igényel semmiféle tanulási folyamatot a korábbi BF-ekhez képest, hogy az elképesztő.

Sokan kárognak a tartalom mennyisége miatt. Én az összes BF-ben, kizárólag az Operation és a Conquest moodokat játszom. Úgy mondom, hogy megéri. Hozzá sem nyúlok a többi játékmodhoz, mert számomra ez a BF. Nem tudom a megjelenésekor mennyire volt bugos, és nem találkoztam semmilyen buggal, ami hirtelen eszembe jutna és zavarna. A skinek és egyéb hülyeségek miatt károgóknak mondom, hogy a játék hevében és egy 64 fős multiplayer harc közben k* nem veszel ezekből észre semmit. Se fegyverskint, se arcfestést, semmit. A harc és a gunfight számomra a széria csúcsának tekinthető 2-t és 4-et idézi. A kasztok szerintem egyenként hasznosak, a fegyverek szerintem kiegyenlítetettek és level 1-es noobként sem éreztem, hogy mekkora hátrányban vagyok fegyver tekintetében, és emlékszem, hogy a BF1-ben és 4-ben viszont igen.
48.
redsovi
Milyen kutyaszaros imákat hallgattak? Ez a játék egy rakás csődtömeg, szégyen ilyen állapotban kiadni az EA-től. Nektek fizettek azért, hogy magasztaljátok, vagy mi?
BTW Normális, korrekt Witcher 3 teszt mikor érkezik?
47.
Dave567
Hát ENNYI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D
46.
Nyarlako
#45: https://youtu.be/ta41xU-tkFA
45.
Nando
Baszki, megértük, hogy a negatívumok között szerepel a single player mód és a battle royal hiánya? Lemaradtam valamitől, holnap lesz az apokalipszis?

WTF?!
44.
shatterhand
#40: Pont ahogy mas is irta nem biztos, hogy lesz folytatás.
Egy magyar srac mondta a heti podcastben,hogy ők annakidején javasoltak egy tavaszi megjelenest. Csak a menedzsment meghallgat mindenkit es végül a cod ele zsuppoltak be. Remélem kibasztak azóta akik javasolták az őszt.
43.
Ultimate
#42: Nem csak szerinted. A Tfall 2 a legjobb fps volt az adott évben. Érződött a single és multi részéről is hogy azok követték el akik egykor az Infinity Ward nagy Cod részeit csinálták. Azt a szintet máig nem hozza egy COD sem. Csak az EA a lehető legszarabb időpontba erőltette a megjelenést....
42.
Sid3481
#40: Titanfall 2 egy nagyon jól sikerűlt játék lett, kár hogy rosszkor adták ki. Szerintem simán veri a codot.
41.
kindzsal
#40: Es hiaba (volt) jo jatek ezzela huzasaval qz EA jopar evre el is temette a cimet. Szerintem ez az olcson mwgkapom dolog hisszutavon nem biztos h jo, rengeteg cimet vegeznek ki emiatt(ea pont hajlamos ra).
40.
frankdelgado
#39: A titanfall 2 az teljesen rendben volt, a megjelenést követő rövid időn belül féláras akcijóban vettem meg. Nem tudom mi a baj ezzel, mi jártunk jól. :)
39.
shatterhand
#35: Titanfall2 jo is volt, az igaz. Csak a balfasz ea nem tudja hatekonyan marketingelni,meg eladni.
38.
shatterhand
#34: Azért irtam ugy,hogy lehet rosszul emlékszem
37.
Back2U
Ez egy hat hét pontos játék, tömegtermék, semmi több. Kiváló példa erre az ízléses hamburger, amit mondjuk drága húsból csinálsz/csinálnak, és a McDonald's. Volt alkalmam kipróbálni, a single nekem repetitív, nem dobja fel nagyon semmi, érezhetően a multin van a hangsúly, ami viszont jó még mindig.
36.
Ooorky
#35: Egy mai figyelemhiányos tizenévesnek aki 2 hónapnál régebbre már nem tud visszaemlékezni ez felfoghatatlan...
Átvert egy cég és többet nem veszed a termékeit? Na ne már.
35.
Sid3481
#31: Akkor elmondom cod 2-től bo3-ig mindegyikkel multiztam, nem keveset, több ezer órám van codokba úgyhogy hidd el van rálátásom a témára. Cod 2-4 a favorit nem véletlenül. Még a wwii is megvettem, hát pár óráig bírtam és kukáztam. Van hogy el kell engedni dolgokat, nálam a cod ilyen nem tud újat mutatni. Évek óta csak sodródnak az árral, kijött a titanfall lemásolták, most meg a battle royal ezt is. Áttszíneznek pár map-ot és veszitek mint a cukrot. 14-ből 5 régi map, meg kaptatok 9 egérfuttatót, ja és ezen elvileg 3 évet dolgoztak. Akkor 8 akkora pálya ami a bf-ben van 2 év alatt nem is olyan szar.
34.
Ultimate
#32: Nagyon rosszul emlékszel. Már a COD 2-nél is szokás volt a COD 4-ről nem is beszélve.
33.
SLi
#28: 20 map megjelenéskor? ne vicceljünk már, kétharmadán nem játszana senki
nem is beszélve róla mennyi idő kitanulni 20 pályát
32.
shatterhand
#14: ...lehet rosszul emlékszem de sztem a Battlefield kezdte el a regebbi palyakat ujra betenni a jatekba (bf3nal bc1es palyak pl:)
31.
shatterhand
#20: Gondolom te is nulla masodpercet szoktál codozni es divatfikazod. Hoppá:))
30.
Pacsirta
#29: Ez a sok pályát akarok a BF-be is csak egy múló betegség, semmi több. Ez a pár moré aki itt öklendezik a 8 pálya miatt, szerintem nem is emlékszik azok nevére, elrendezésére, formájára, vagy színére sem. Emlékszem, ott volt a Battlefield 3 összesen majd 30 vagy még több mappal, és mi a haverokkal max ha öt pályán játszottunk. Ne akarja már nekem beadni senki , hogy mind a nyolc pályán botladozás nélkül tud játszani...
...hanta - banta fröcsögős mese ez is, része a fizikai fájdalomnak amit zolika érez, a női sikolyok és nyögések hallatán. Sebaj, jövőre lesz megint pride...
29.
Ultimate
#28: Azért ha az veszed hogy a 8 pályából 1 akkora mint a BO4 összes pályája,baromira nem kevés az...Ráadásul nem régi pályák átemelgetve ugye.
28.
prodigy1990
Az a vicc, hogyha egyberaknánk a Battlefield 1-et és ezt, akkor kapnánk talán egy teljes értékű játékot. De így.... 8 pálya megjeleéskor? Az ember azt gondolná, ha már ennyibe kerül, legalább van benne kb 15-20 pálya legalább.
27.
Back2U
#25: Legutóbb még tagadtad :D
26.
Pacsirta
Ez egy élvezetes pörgős látványos játék. Elképesztő hang és grafika. Rotterdam kivételével szerintem fasza mapok. Teljesen újragondolt mozgás és, hang.
Mi a haverokkal jól elszórakozunk vele, a hibái ellenére is. BR-mód még ráér, van mit tenni így is a gémben.

U.I.: Számomra szinte fizikai fájdalamat okoz, ha másnak tetszik az ami nekem nem :)))))))
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...