Monster Energy Supercross 2 teszt

  • Írta: Daks
  • 2019. február 28.
A torkodban dobog a szíved, tízezrek figyelnek. A reflektorok úgy vakítanak, hogy semmit sem látsz, aztán hirtelen elnémul minden. A másodpercek óráknak tűnnek, a lámpák pedig pirosról lassan zöldre váltanak. És megszólal a metál!

Krosszmotorok üvöltő hangja nyomja el a közönség őrjöngését, a sár úgy pattog, mintha lapátolnák a kerekek, a teljes mezőny egyszerre érkezik az első kanyarhoz. A külső íven négyen is összeakadnak, átborulva a korláton, a pillanatnyi hezitálást kihasználva berobbansz az élmezőnybe, aztán jönnek az ugratók. Szöcskeként pattogsz a homokbuckákon, akkora lélegzeteket véve minden felemelkedés előtt, hogy a szemüveged is bepárásodik, míg kanyarról-kanyarra, körről-körre nem verekszed fel magad az első helyre. Micsoda éjszaka - erről kell szólnia ennek az egésznek!

Az olasz Milestone évente négy-öt motoros és más versenyjáték leszállításával csiszolódik egyre tapasztaltabb játékfejlesztővé. A járművek finomhangolására, a minél élethűbb motoros élményre, és a valóság, illetve a szórakozás közötti arany középút megtalálására mindig is nagy hangsúlyt fektető csapat nemrég Unreal Engine 4-re költöztette a játékait, innentől kezdve pedig minden technikai akadály elhárult, hogy tényleg jó címeket készíthessenek. Ennek ellenére - és valami szomorú csoda folytán - valahogy mégsem tudtak kitörni a szürke érdektelenségből, amin a Monster Energy Supercross 2 - The Official Videogame talán most javítani tud.

A fejlesztők felismerték, hogy mire van szükség. Üvöltő metálzenére, nagy sebességre és megfelelő kihívást adó, kiegyensúlyozott, élvezetes játékmenetre. A sorozat második része ebben a szellemben készülve kiutat mutat végre önmagának, még ha egyébként most sem kaptuk meg azt a világmegváltó, minden tekintetben tökéletes, és hibátlan alkotást, amire vártunk. A tavaly júliusban megjelent MXGP PRO-hoz képest mindenesetre sokkal szórakoztatóbb, hangulatosabb, és akciódúsabb versenyekre számíthatunk, úgyhogy aki szereti a krosszmotorok világát, és dagonyázna már egy újabbat a mindent ellepő sárban, az nem fog mellényúlni.

Az AMA Supercross Világbajnokság hivatalos játékaként a Monster Energy Supercross 2-ben a versenysorozat minden csapata és pilótája képviselteti magát. Az Egyesült Államok legnagyobb és leghíresebb arénáiban száguldozhatunk a világhír felé vezető buckákon, hatféle játékmódban, single illetve multiplayer jelleggel. Az egyjátékos felhozatalon belül nyomhatunk gyorsmeccseket, idő elleni futamokat, egész bajnokságokat, továbbá indíthatunk karriert, illetve belevethetjük magunkat a free roaming világot megnyitó Compound módba is, vagyis minden megtalálható itt, ami klasszikus, és amit elvárnánk. De nem árul zsákbamacskát a többjátékos mód sem, mely az online lehetőségeket nyitja meg előttünk, általunk kreált beállításokkal indítva azt, vagy egy már elindított meccshez csatlakozva.

A single player-lista első felét választva szabadon választhatjuk ki, hogy melyik pilótával, milyen pályán - vagy pályákon - induljunk, míg a karrierben egy igazi sportolói életút vár ránk, versenynaptárral, szponzorokkal, riválisokkal, kupaosztásokkal és mindennel, ami ilyenkor szokás. Ezektől eltérően a Compound pedig egy igazi játszótér. Egy hatalmas erdei világ nyílik meg előttünk, hegyi utakkal, farmmal, berendezett motoros pályákkal, egyedi feladatokkal és küldetésekkel - ahogy egyébként ezt már megszoktuk a készítők előző néhány címéből, például az MXGP PRO-ból is. Nagy meglepetések nem várnak ránk tehát itt, az igazi újdonság viszont a játékélményben van.

A Monster Energy Supercross 2 egy olyan krosszmotoros játék, amit az első perctől jó nyomni. A sebességérzet végre a valóságnak - vagy legalábbis az elvárásoknak - megfelelő, a folyamatos pörgés kitartó koncentrációt igényel, rajtunk van a versenydrukk és a győzni akarás. A nehézségi szintek testre szabásával könnyen beállítható a játék, és a saját képességeinkhez, később pedig a fejlődésünkhöz szabható minden, beleértve nem csak az ellenfelek ügyességét és nyomulását, de a fizikát is. Hagyományos beállítás mellett szabadon élvezhetjük a versenyeket, gondtalanul száguldva a sárban, míg a fejlett fizikát aktiválva oda kell figyelnünk mindenre. Nagyobb eséllyel csúszunk meg, borulunk fel, vagy számítunk el egy kanyart a csúszós talaj, és az egyenletlen felület miatt.

Ami pedig nekem a legjobban tetszett, az a belső nézet volt. Kétfajta beállítás vár ránk ezen a téren, választhatunk hagyományos nézetet, amikor a kamera a pilóta szemszögéből mutatja az eseményeket, és sisakon belülit is, ami kirajzolja a szemüveg széleit, a plexire rakódó sarat, és a sisak típusától függően egy kicsit meg is színezi az egész játékteret. Persze volt már ilyen korábban más játékoknál is, a Monster Energy Supercross 2 nem most találta fel a spanyolviaszt, a használhatósága és a hangulata viszont most kifejezetten jó lett. A játék nem dobálja őrült módjára a képet, és a szemünkhöz hasonlóan ő is kiegyenlíti a durva utak okozta mozgásokat, miközben meghagyja az érzést is, hogy bizony mozgásban vagyunk, nem is kicsiben. Ha a való életben egy pontra koncentrálunk, akár rázhatjuk is a fejünket, az nem fog elmozdulni a szemünk elől, miközben minden más igen - na, valami ilyesmit csináltak itt is.

De technikai fejlődések is történtek. A töltési idő például az MXGP PRO-hoz képest drasztikusan felgyorsult, ami már magában egy hatalmas pozitívum, de jobb lett a játékélmény, és maga a fizika is. A versenyzők által feltúrt nyomvonalak komolyabban dobálják már a motort, nem egyszer teljesen ki is billentve minket az egyensúlyunkból, a kerekek könnyebben elkaparnak, a kanyaroknál pedig ha nem vigyázunk, a kormány akár úgy ki is fordulhat a kezünkből, hogy azonnal az árokban végezzük. Még szerencse, hogy van végtelen számú visszapörgetés.

Apró érdekesség még, hogy került a játékba egy pályaszerkesztő is. Jól felszerelt darabbal van dolgunk, amiben egyenként több tucat egyenes, kanyar, ugrató, kapu, emelkedő, lejtő, felüljáró, aluljáró és más elemből építkezhetünk, szinte végtelen számú kombinációt létrehozva. A pályákat egyébként lehet belső és külső, különböző alakú és méretű arénákban létrehozni, míg magát a szerkesztőt felső, illetve térbeli nézetből is használhatjuk. Az elkészült műveket aztán a játék egy tesztkörrel validálja, a művünket pedig megoszthatjuk, vagy azonnal versenyt is indíthatunk rajta.

Sok jó dolgot mondtam eddig a Monster Energy Supercross 2-ről, azonban van legalább ennyi minden, ami nem tetszett benne. A grafika az Unreal Engine 4 ellenére még mindig nem valami lehengerlő, a felbontás alacsony, a framerate gyenge, és mindent a motion blur, meg a maszatolás ural - a régi konzolokon legalábbis biztos. A fények nem túl jók, a karakterek pedig egyenesen rondák - még a karakterkészítő-felületen is olyan, mintha a The Sims 2-t nyomnánk. És akkor nem beszéltem arról a szerencsétlen lányról sem, akit minden meccs elején kiállítanak egy táblával a rajtvonalhoz, hát rettenetes, ahogy kinéz szegényke. De a készítők spóroltak a változatossággal is. Minden futam ugyanazokkal a vágóképekkel kezdődik és fejeződik be, egy nagy copy-paste az egész, illetve a karrierben sincs meg az az érzés, hogy itt valami komoly életpálya, mindennapi kihívás vár ránk - és nem csak egymás mögé rakott versenyek monoton sorozata. De ezzel kell együtt élnünk, a Milestone sosem arról volt híres, hogy komoly körítést csináljon a játékaihoz.

A Monster Energy Supercross 2 összességében nem lett rossz játék, sőt. Érezhető a fejlődés, ami mindenképpen egy pozitívum, de a készítők még ennyi év után sem jutottak el oda, hogy egy olyan magas színvonalú motoros játékot tegyenek le az asztalra, mint amit a Codemasters csinál mondjuk az autóversenyek terén. Ettől függetlenül lehet őket szeretni, és megvenni sorra az alkotásaikat, de igazán nagy dologra most sem kell számítani - ahogy nem is számíthattunk tőlük soha.

A Monster Energy Supercross 2 - The Official Videogame PC-re, PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Switchre jelent meg. Mi Xbox One-on teszteltük.

3.
DeKor
Szerintem a Ride 3-mal - ami ezzel egyidőben készült - teljesen felnőtt a Milestone. Az simán az évtized motoros játéka lett. Ha hozzák azt a színvonalat a következő játékokban, akkor lesz még itt meglepetés.
2.
DarkLord
Játszottam vele, pár futam még érdekes lehet, azt hirtelen eltűnik az első varázs és ennyi többet nem akar az ember játszani vele. Vagyis velem ez történt :D
1.
Őrnagy
Megszerzem, már csak a metál aláfestés miatt is.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...