Trials Rising teszt

  • Írta: Daks
  • 2019. március 4.
Krosszmotoros szaltózik át a telihold előtt, mintha csak Elliott és E.T. tekerne át a horizonton. A Trials visszatért, immáron hatodik alkalommal, az új rész pedig őrültebb, mint valaha.

Na jó, a Trials of The Blood Dragon teljesen elborult volt és pszichedelikus. A RedLynx és a Ubisoft Kiev ahhoz képest azért visszavett egy kicsit, a Trials Rising viszont még mindig nem az épeszűségéről híres. Hatalmas ugratókon kell benne több száz méteres magasságokba emelkedni, miközben idegen lények támadnak ránk, és lángcsóvák nyaldossák a hátsó kerekünket, hogy aztán kalapácsok lapítsanak szét, vagy rakétaháton repüljünk fel a világűrbe. Normális dolgok erre nem nagyon történnek, és ez így van jól - ahogy az ősi tibeti mondás is tartja.

Az új rész egy igazi világ körüli útra visz minket. A Trials Rising az Egyesült Államokban kezd, ahol a keleti és nyugati partok meghódítása után Európába visz az utunk. Németország, Románia, Skócia és Spanyolország után vár ránk a Távol-Kelet, Kína és Japán csodálatos világa, a sort pedig még folytathatnánk - de legyen elég annyi, hogy kevés hely marad ki a felhozatalból. A helyszínek magukkal ragadják az embert, és mindenhol találni valami állatságot, a legjobb pedig, hogy maga a játék mit sem változott.

Húsz éve ugyanaz a recept, hősünket 2,5 dimenzióban irányítva ugratókon, szakadékokon és csapdákon át kell irányítanunk a célvonalig, egyetlen ellenséggel, az idővel megküzdve. Két és fél dimenzió, mert magát a világot térben látjuk, a motor viszont fix nyomvonalon mozog, balról jobbra mindig - ha valaki játszott a magyar fejlesztésű Elma (Elasto Mania) játékkal, az pontosan tudja, hogy mi vár rá közben. Nem elég ugyanis, hogy sokszor centikre kiszámolt ugrásokat kell végrehajtanunk, miközben sürget minket az idő, de még a fizikára is nagyon oda kell figyelni.

Fontos, hogy milyen sebességgel megyünk, hogyan érünk oda egy ugratóhoz, hogyan landolunk, és hogyan egyensúlyozunk közben a pilótánkkal. Egy jól megválasztott kombinációval másodperceket verhetünk még az aranyérmes célidőre is, ha viszont egy kicsit is elveszítjük az uralmunkat a motor felett, akkor vagy teljesen lelassulunk, vagy megyünk is a levesbe. A dolog érdekessége pedig ebből eredően, hogy nem mindig a leggyorsabb ér be elsőként a célba. Menet közben sűrűn kell fékeznünk, hogy jó tempóban kapjuk el az akadályokat, de rontja az időnket az is, ha túl magasra ugrunk - szóval el lehet szórakozni mindenhol sokáig, ha tökéletes eredményeket akarunk.

A játék kampánymódja sorra nyitja meg előttünk az új helyszíneket és feladatokat. Ha nem az aranyéremért megyünk, akkor egy rivális rekordját kell megdöntenünk, de egy-egy nehezebb pályán már időmérés sincs, a serleg színét csak az befolyásolja, hogy közben hányszor esünk pofára. A hagyományos versenyek mellett vannak bajnokságba összekapcsolt arénakihívások, igazi ellenfelek ellen menő harcok, és egyedi, vagy épp időszakos feladatok. De az egyjátékos módon kívül vár ránk helyi és internetes multiplayer is (bár ez utóbbiból még csak a public érhető el, barátokat egyelőre nem tudunk behívni), a legkeményebb pedig mind közül a Tandem Bike mód. Ebben ketten ülünk meg egy motort, de úgy, hogy mindketten irányíthatunk - hát el lehet képzelni az eredményt.

A készítők nagy hangsúlyt fektettek a személyre szabásokra, így teljesen egyedivé szabhatjuk hősünket és a motort is. Előbbinél mindenféle vicces sisakot, kabátot, nadrágot és cipőt lehet unlockolni, vagy vásárolni, még van szőrös majomjelmez és western felszerelés is, illetve tudunk neki mindenféle táncot, vagy örömujjongást beállítani, míg utóbbinál a színezésen kívül a különböző alkatrészeket is lecserélhetjük. Ezernyi egyedi felni, lámpa, kipufogó, de még body kit is vár ránk, ha pedig valakinek nem lenne elég a játékban gyárilag megtalálható kismillió pálya, az a Track Central segítségével még sajátot is tervezhet.

A Trials Rising fantasztikus szórakozást nyújt. Az ember képes órákig belemélyedni a motorozásba, és éjjel kettőkor még azt mondogatni, hogy most jön az utolsó pálya. Nem rossz a kivitelezés sem, látszik rajta, hogy egy jól kigondolt rendszerre lett felépítve minden, a pályákat pedig ezerszer letesztelhették, hiszen szinte nincs is olyan pontjuk, amibe rossz sebességmegválasztásnál beakadhatnánk, vagy ami rontaná a játékélményt, bosszúságot okozna nekünk. Szuper az egész végig, a játék egyszerűségének köszönhetően pedig élvezetes, folyamatos a játékmenet is.

Látvány tekintetében nem lehet panaszunk. Nem egy eget rengető valamiről beszélünk, de a grafika szép, a framerate magas, a különböző nappali, éjszakai, zárt, világos és sötét helyszínek pedig megfelelő változatosságot adnak, igényes kidolgozás mellett. Sokszor a szám tátva marad, hogy milyen hatalmas és bonyolult díszleteket, egymásra ható energiákat mozgósítanak meg a fejlesztők csak azért, hogy fél másodperc alatt elszáguldjunk mellettük, de az is elképesztő, hogy nem használnak egy tematikát kétszer. Kitettek magukért, na.

A Trials Rising összességében egy szerethető, és végtelenül szórakoztató játék lett. Jó, egy olcsó, hülye kis oldalnézetes motorverseny az egész, nem kell, és nem is lehet róla szuperlatívuszokban beszélni, de a maga kis atmoszféráján belül egy imádnivaló, remek kis címmel van dolgunk. Nincs benne sok újdonság, sokszor ismétli önmagát is, de kit érdekel? Ma nyomjuk, holnap más jön, addig is jól éreztük magunkat!

A Trials Rising PC-re, PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switchre jelent meg. Mi Xbox One konzolon próbáltuk ki.

10.
Yonkou
#7: Én azt nem értem, hogy ezt miért teszed szóvá? (vagy bárki aki amúgy szóvá tenne ilyesmit).
Mindig van az egyik tábor is és a másik is (jelen esetben az újítás pártiak vs akik örülnek 1 új résznek 0 változtatással) és mindig az a tábor hangoskodik akinek az adott produktum nem tesz eleget. Noha itt nem jegyeztem meg hogy ki mi mellett szokott állást foglalni, de szerintem itt sem ugyan azok az emberek akarnak újdonságokat majd sírnak ha megkapják.
9.
Closure
8.
Őrnagy
#4: Van benne igazság. Szeptemberben volt egy balesetem, ami miatt nem tudtam a bal kezemmel megfogni a kontrollert, kínomban körülnéztem a mibilos címek közt. Kurvajó ingyenes játékok vannak, persze játékon belüli vásárlási lehetőséggel. Viszont, ha ésszel játszik az ember, hetekig el lehet lenni egy játékkal tök ingyen.
7.
godach
persze, ha meg van újítás, akkor ez már nem is az a játék.
én mint felhasználó sem tudok eligazodni rajtatok, nem hogy ezek a marketingesek
aztán, meg mindenki csodálkozik miért a sok felmérés, hogy valójában mi is kell nektek.
lehet, jobban tudják, mint ti magatok :D
6.
Yanez
#5: CoD két keréken.
5.
TheFlash
#4: 7000 ft inkább (25 €), és ennél jobb grafikát minek? Itt úgy is az a legkevésbé számító dolog.

Én csak azt sajnálom hogy már semmi újítás nincs az Evolution óta, ugyan az az összes 1-2 nagyon apró újdonsággal, de érdemi változás nincs.
4.
DeKor
Őőőő... Én értem, hogy ezt sokan szeretik. Komolyan mondom, hogy örülök is neki, hogy sokan élvezik a játékot. Maradjon is így.
De az amúgy feltűnt, hogy ez egy mobilos játék szint? És hogy 12 ezer forintba kerül?
(Biztosan nem leszek népszerű most ezzel, de pont le...rom.)
3.
LostBoyz
Tényleg jól sikerült bár szerintem nehezebb az előzőnél vagy én lettem bénább. Viszont mintha hiányozna belőle a mutatványos pályák. De lehet lesz benne csak még nem tartok ott.
2.
Closure
#1: Örömmel hallom, imádom a sorozatot ha béna is vagyok benne és hard felett elvérzek.
Anno suliban micsoda sláger volt az elődje, az Elasto mania.
1.
semike
Megvettem,
Nem csalódtam,
Hozza a kötelezőt!
10 pont
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...