F1 2019 teszt

Természetesen idén sem maradunk Formula 1-játék nélkül, melyet ezúttal is a Codemasters csapata rakott össze. Formula 2-es versenyeket, valamint grafikai újításokat ígértek az előzetesek - lássuk mit sikerült ezekből megvalósítani!

A Codemasters az utóbbi években kifejezetten ügyesen menedzselte Formula 1-es játékokat. A borzasztó gyengére sikerült 2015-ös epizód után szép lassan felépítettek egy kiváló egyjátékos kampányt, mellette pedig a multit is felhúzták annyira, hogy az esportban is megállja a helyét. Bár természetesen a sorozat egyik epizódja sem tökéletes, de azt el kell ismerni, hogy eljutottunk egy olyan szintre, ahonnan már nehéz megmondani, miben is fejlődhetne még a sorozat. Az évente érkező FIFA-játékokhoz hasonlóan az F1-es címeket is nehéz a játékmenet szempontjából megkülönböztetni egymástól, ez a tény pedig megkérdőjelezhetővé teszi a 60 eurós/dolláros árcédulát.

A fejlesztők becsületére legyen mondva, ők tényleg próbálkoznak minden évben újdonságokkal előállni. Idén a 2019-es F1-es szezon mellé megkapjuk a tavalyi Formula 2-es idényt is az összes csapattal, versenyautóval és pilótával együtt, ráadásul az ígéretek szerint egy ingyenes DLC keretein belül az idei szezon is bekerül majd a játékba.

Az F2 esetében a versenyek során hasonló szabályok érvényesülnek, mint az F1 esetében, a lebonyolításban viszont vannak különbségek. Először is fontos kiemelni, hogy a Formula 2-es autók teljesítmény szempontjából ugyanolyanok, azaz inkább a pilóták képességein van a hangsúly a versenyek során. A versenyhétvégék két futamból, egy hosszabból és egy rövidebből állnak, bajnoki pontokat pedig mindkét esetben, sőt az időmérőn is lehet szerezni.

A játékban az F2-es autók irányítása természetesen különbözik a F1-es gépektől. Mint megleődésemre kiderült, nehezebb velük bánni, hihetetlenül könnyű megcsúszni a kigyorsításnál, mindenképpen szokni kell a kezelésüket. Cserébe kevesebb a macera is velük, hiszen az üzemanyagtípusokkal és az ERS állítgatásával sem kell bajlódnunk, ha az F2-es autók volánja mögé pattanunk.

Az újdonságokat a klasszikus autókhoz hasonlóan a karriermódba is beépítették, ugyanis a szezont ezúttal már nem azonnal az F1-ben, hanem Formula 2-es pilótaként kezdhetjük meg. Nem kell azonban az elején egy teljes szezont letolni az alacsonyabb szériában, csak egy-egy futam pár körében vehetjük át az irányítást. Bár az ötlet maga nem rossz, az F2-es autók nehéz irányítása miatt nem éppen kezdőbarát a megoldás - kész felüdülés, mikor végre megkapjuk az első Formula-1-es versenyautót.

Újdonság a kampányban, hogy megpróbáltak valamiféle történetszerűséget is belecsempészni a versenyzésbe. Igen, ez sajnos pont olyan rossz lett, mint amilyennek hangzik, bár szerencsére csak a játék elején kell túlélni pár átvezetőt. A fejlesztők az igazi pilóták mellé bedobtak két kitalált karaktert is. Egy jófiút, aki a Formula-2-es szériában a csapattársunk, és már-már természetellenesen kedves és jófej. Valamint egy riválist, egy rosszfiút, aki – igen, kitaláltátok – egy hatalmas nagy seggfej, nekem a Need for Speed-sorozat béna főellenfelei jutottak eszembe róla, annyira gyenge beszólásai vannak. A szereplők kifejezetten nevetséges párbeszédeket kaptak, nagyon kínos ezeket a jeleneteket nézni. Ahogy viszont írtam, csak a játék körülbelül első egy órájában kell túlélni az átvezetőket, utána szinte teljesen eltűnnek.

A karriermód ezenkívül sajnos túl sok újdonságot nem tartalmaz, minden maradt a régiben. Továbbra is a mi dolgunk lesz fejleszteni az autót azokból a pontokból, amiket a versenyeken elért teljesítményünk után vagy a szabadedzéseken elvégzett gyakorlatok során szereztünk. Ezúttal is részt vehetünk verseny utáni interjúkon, valamint a klasszikus versenyautók speciális eseményei is megmaradtak. Ha a tavalyi epizóddal játszottál, akkor igazán csak a Formula 2-es előzménysztori fog meglepetés okozni.

Az autók irányítása továbbra is kifejezetten kellemes, nagyon jó élmény körözgetni velük. A különféle vezetési segítségek ki-be kapcsolásának hála tényleg mindenki megtalálhatja a magának megfelelő kihívást. Egyedül abba tudnék belekötni, hogy jól jönne már valamilyen összetettebb oktatómód, ugyanis az évek során hozzáadogatott funkciók mennyisége egy újonc számára kifejezetten sokkoló lehet. Emellett kicsit játszani kell a mesterséges intelligencia beállításaival, míg végre rájövünk mi is a számunkra legkényelmesebb beállítás - itt is jól jönne valamilyen segítség. Továbbra is problémás, hogy a boxkiállást versenyzés közben kell megszervezni, örülnék, ha végre ezt a pause menüben is el tudnánk végezni. Nagyon kényelmetlen, hogy vezetés közben kell a menüben kotorászni, ha át akarjuk állítani a boxkiállásunkat, legalább a karrier módban kaphatnánk valamilyen alternatívát.

Több hosszú futammal a hátam mögött ki merem jelenteni, hogy a gép által irányított ellenfelek ezúttal rendben vannak. Továbbra is hajlamosak furcsa helyzeteket kreálni, de általában hihetően reagálnak a körülöttük lévő eseményekre.  A versenyszimulációval sem akadtak problémáim, nagyjából hihető mennyiségben voltak Safety Car-jelenetek, kiesések és balesetek.

A többjátékos módban a legnagyobb újítás, hogy ezúttal már teljesen személyre szabhatjuk a pilótánkat és az autónkat is. Ez annyit jelent, hogy most már nem a megszokott csapatokat láthatjuk majd a multiplayer módban, hanem mindenki a saját színeiben pompázik. Ezzel a funkcióval némi mikrotranzakciót is csempésztek a játékba, ugyanis a különféle festéseket valódi pénzért is megvásárolhatjuk – természetesen az autók menettulajdonságaira ezek nincsenek hatással. Az esportos háttérnek köszönhetően a többjátékos mód jól kidolgozott és érdekes, bár a Gran Turismo Sport még mindig etalon ezen a téren. A menüben kutakodva egyébként kapunk versenynaptárt, részt vehetünk a valós F1-es futamokhoz köthető kihívásokban, de akár a virtuális Forma 1-es bajnokságot is követhetjük élőben.

Látvány terén az idei felvonás sokat fejlődött. Az előzeteseken már megcsodálhattuk az éjszakai versenyeket, melyekre már nagyon ráfért az átalakítás, így végre ezek sem ütnek el a többi helyszíntől. A nappali bevilágítás megint javult picit, valamint az autók, sőt immár a gumik csillogása is realisztikusabb. Mindkét kategória versenyautói részletesen le vannak modellezve, kiválóan néznek ki, de ugyanez elmondható a pályákról is, melyeknél néha egészen meghökkentő a pályán kívüli tereptárgyak részletessége. Továbbra is gyenge pontja a grafikus motornak, hogy a karakterek élettelenek és előző generációsnak hatnak. A mozgásuk és az arcmimikájuk is természetellenes, a részletgazdag járművek mellé állítva különösen bénának tűnnek.

A játékot alap PS4-en teszteltem, és nem igazán találkoztam technikai jellegű problémákkal. A Digital Foundry mérései szerint egyedül az Xbox One X képes tartani stabilan a 60 fps-t, de számomra kielégítő volt a Sony alapgépének teljesítménye is. Egy-két futam elején volt, hogy később töltődtek be a textúrák, de körülbelül 10-15 másodperces késésről van szó, ráadásul nem is minden esetben.

Az idei Formula 1-játék nem túl sokat változott, kevés újdonságot tartalmaz, de a minőséget ezúttal is sikerült tartani. Igazából továbbra is egy kiváló versenyjáték, aminek legnagyobb hibája, hogy nagyon hasonlít a tavalyi és tavalyelőtti elődjeire. Az F2-es csapatok és autók remek kiegészítést nyújtanak, de a karrierben lévő történetet jobb lenne inkább hanyagolni ilyen formában. Ha megvan a tavalyi rész, azért nem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy az idei játékra is be kellene nevezned teljes áron, de ha nagyon Forma 1-lázban égsz, és még valamilyen akciót is kifogsz, akkor jó vétel lehet.

Az F1 2019 PC-re, Xbox One-ra és PS4-re jelent meg. Mi a Sony alapgépén teszteltük.


30.
logic5
#29: +1

Tény, hogy sajna már lassan úgy kellene hívni, hogy "Formula 1 Hamilton Edition", de azért most volt egy-két jó futam. Reméljük a Red Bull, és a Ferrari is észhez tér, és nem lesz egyeduralkodó a merci. Mondjuk évek óta erre várunk, de nem adjuk fel!
29.
sanyikatarzan
#28: Mert milyen legyen a Forma 1 szerinted?! Izgalmas volt a mostani futamnak a vége. Nem nézed nem nézed. Szerintem inkább az miatt hagyod ki mert már nincs ott a kedvenc pilótád vagy akik nézték régebben melletted azok már nincsenek ott. Semmi köze nincs ehhez. szvsz foci se sokat változik évente, de még a csokifagyi íze is minden évben ugyanaz. bleeeeeeeeeeeh!!!!!!!!
28.
user101
Hétvégén megnéztem egy futamot, mert lenn voltunk anyósoméknál és egyszerűen nem találtam jobb elfoglaltságot... Aztán rájöttem, miért nem nézem 5 éve az F1-et... :( Ez botrány, meg az is, hogy még mindig itt tart a cirkusz és nem haltak belőle éhen az érintettek ... :( De amúgy a játék is példázza az egészet... hogy ezt évente el lehet adni nyereségesen... egyszerűen hihetetlen...
26.
RangerFox
#18: Külön ki kell választanod az esőgumit. Amúgy vedd fel a nehézséget, meg a büntetési rendszert is állítsd realisztikusra, és akkor kapsz majd büntit, ha kivezeted a másikat a pályáról meg minden.
25.
godach
#24: Jogos. Nem kell nagy durranás, csak legyen jópofa mint a Journey. Én speciel ahogy megvettem a 19-et és kiderült hogy két szezonnak korábban kezdődött Hunter története, rögtön rárepültem a 17re.
24.
Ultimate
#16: Kár. A fifában jópofán megoldották a sztorit.
Nyugodtan megcsinálhatnák itt is, több embert bevonzana.
20.
Nothing
"Valamint egy riválist, egy rosszfiút, aki – igen, kitaláltátok – egy hatalmas nagy seggfej..."

Aha, szóval Lewis Hamilton őblessedsége a főellenség...:D :P
19.
Norbiii
Én Vettel drukker vagyok, de a tavalyi német futam óta Vettel szétesett fejben, ráférne már egy győzelem, mert önmagában szerintem van olyan jó pilóta, mint Hamilton, még ha most ez nem is látszik.

Kár, hogy Vettel tavaly kicsúszott, mert ott akár meglehetett volna neki az ötödik vb címe, és akkor most nem 4-6 lenne Hamilton javára (a 6. már majdnem biztos).

Vettel kellett volna a Mercibe és akkor már 7-8 világbajnoki címe lenne, ennyin múlik az egész. Amikor 4 címet nyert egymás után, ki gondolta volna, hogy így megváltozik majd az erősorrend. Hamilton nagyon jó pilóta, de szerencséje van, hogy egy ilyen Merciben van már hosszú évek óta!

Jó lenne ha holnap a német nyerne, jót tenne az önbizalmának.
18.
Norbiii
Segítséget kérnék!

A Kínai nagydíjon eddig nem tudtam továbblépni. Elkezdem a versenyt semmi gond, majd elérkezik a 3. vagy 4. kör, kimegyek kereket cserélni, az eső esik, és az új gumikkal teljesen irányíthatatlanná válik a kocsi az esőben....(Próbálkoztam a gumikkal, de lehet nem jól csináltam, azt gondoltam, hogy automatikusan a megfelelő gumikat fogom kapni.)
Tanács?
17.
Norbiii
Az F1 2018-ban simán lehet úgy előzni, hogy kanyarokban bedobom az autót, kicsit kilököm a másikat, és még büntetést sem kapok, és ez számomra kicsit elvesz az élményből. Nem mostanában játszottam vele úgy igazán, a jobb élmény érdekében megpróbálok tisztességesebben versenyezni.
16.
Macifasz
#15: Én azt hittem itt is az lesz, amikor láttam, hogy az F2-ben van az a csapattársam, bunkó rivális rész. Meg is örültem, de aztán kiderült, hogy miután átkerülünk az F1-be, el is felejtődik és soha nem találkozunk egyikkel sem. Így viszont kb. semmi értelme nem volt belerakni. :-/
15.
Ultimate
Mondjuk egy afféle komolyabb karrier módot mint a Fifában a Journey nyugodtan beletehetnének....
14.
delphijos
#10: Ja, F1 játékban kiváló lenne :) Vagy le kéne gyakni a szerelőket is, ha driftelve csinálod több pont. És már F1 Carmageddon lehet belőle.
13.
SLi
#12: Nyilván valahol nehéz dolog mert próbálják minél biztonságosabbá tenni, viszont annál kevésbé érdekes az egész, és most itt nem a bukásokra hanem a szoros izgalmas párharcokra gondolok. Persze senki nem akarja hogy bárki is meghaljon de sajnos kivették az egésznek az élét. Régen még az átlag ember is sorolta a pilóták neveit most meg aki esetleg ismerek az is a régiek közül kerül ki vagy régóta ismert még ha nem is volt még akkor f1-es mint például Verstappen.
12.
Ultimate
#11: Nem csodálom, a jelenlegi F1 egy fos. Agyon szabályozva agyonpénzelve. Unalmas. Régen rajongtam érte, aztán ahogy egyre inkább arról szólt melyik a jobb autó a nagyobb biztosabb háttérrel akiknek esélye is van, és telerakták idiótábbnál idiótább szabályokkal, egész egyszerűen unalmas lett.
11.
SLi
#7: emlékszem gyerekkoromban még szinte mindig mindenhol téma volt az f1, a mostani fiatalok (10-18 évesek) jószerivel azt sem tudják hogy létezik
10.
TheFlash
#3: mar eleg regota letezik, sok jatekban Eliminationnak hivjak, minden korben kiesik a legutolso es a vegere csak 1 marad... :D
9.
simon 555
#5: PC-n én ha jól emlékszem megjelenéskor vettem 28€-ért cdkeys.com-on. Annál olcsóbb egy ideig nem lesz szerintem.
8.
RangerFox
7.
Őrnagy
Valami szerelmi szálat igazán beleszőhettek volna. Meg környezetvédelmi dolgokat és a kóbor állatokról is jó lenne bele valami, hogy a fiatalokat és a nőket is megszólítsa.
6.
KopyAti
#5: Biztos, hogy olcsóbb lesz! ;)
5.
logic5
#3: Én azt mondom, hogy örüljünk, hogy van! Tényleg egész jó lett a széria az elmúlt pár évben, és az F2 multiban tuti, hogy jó. Én várok még egy picit, hátha olcsóbb lesz, és akkor zsákolom.
4.
user101
#3: Az mekkora lenne már?! Csak egy maradhat...this....is....spartaaaaaaaaaaa! :)
3.
delphijos
Mondjuk ettől függetlenül nem tudom hogy bárki mért - és pontosan milyen - hatalmas újításokat vár. BR módot ??
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...