Main Assembly próbakör

A leginkább a Worms-sorozatról ismert Team17 csapata előszeretettel áll be kisebb garázsprojektek mögé. Legújabb gyöngyszemük a Main Assembly, ahol szabadon kiélhetjük kreativitásunkat, és szinte bármit létrehozhatunk a semmiből.

Az egyelőre még korai hozzáférésben lévő játék nem ígér kevesebbet, mint korlátlan szabadságot, aminek hála bárki megalkothatja álmai járművét, feltéve, ha az földi vagy légi közlekedésre alkalmas. Tervben van a későbbiekre, hogy a vízi közlekedés is a repertoár részévé válik, de egyelőre még le kell mondanunk a hullámos andalgásról. A lehetőségek tárháza pedig szinte tényleg végtelen, ami sokakat megrémiszthet, de nincs ok az aggodalomra, mert bár elsőre valóban bonyolultnak tűnhet a megannyi feladat, ami ránk vár, sosem leszünk teljesen egyedül. De ne ugorjunk fejest rögtön a közepébe!

A főhősünk egy kis lebegő drón, ami nemcsak, hogy elképesztően cuki, de a folyamatos repülésnek hála bárhová eljuthatunk vele, így keresve alkalmas helyszínt az építkezés megkezdésére. Szereplőnket egyébként öltöztethetjük is, ezáltal teljesen személyre szabhatjuk a külsejét. Ez a kissé humoros hangulat az egész játékot körbeöleli, tehát ezzel nem lesz gond - de mi a helyzet a játékmenettel?

Szerencsére az is biztos lábakon - vagy épp kerekeken - áll. A játék tutorialja remekül elmagyarázza az alapokat, hogy aztán elbízva magunkat, rájöjjünk, ez bizony annyira nem is egyszerű. Miután drónunkkal meguntuk a kiválasztott terület felfedezését, egy kattintás után könnyedén beléphetünk az alkotói menübe. Ilyenkor kapunk egy alapkabinnak szánt kasztnit, aztán, hogy mit kezdünk vele, vagy miképp formáljuk meg, az már csakis rajtunk múlik. Ez utóbbi ráadásul szó szerint értendő, mivel az előre elkészített elemek mellett, szinte minden egyebet teljesen testre szabhatunk. Ilyenkor egy általunk kiválasztott pontot megragadva feljön egy négyzetrácsos képernyő, majd a vonalak mentén úgy csavarhatjuk és méretezhetjük az adott részt, ahogy az nekünk tetszik.

Bár az így összeharácsolt alkatrészek magukban is működnek úgy ahogy, ha teljes kontrolt szeretnénk szerezni a járművünk felett, akkor bizony meg kell programoznunk a kicsikét. Nem kell megijedni, egyrészt a játék folyamatosan segít ebben, másrészt az alapvető mozgáskombinációkhoz nem szükséges komolyabb háttértudás. Persze, ha több funkciót szeretnénk betáplálni a végeredménybe, akkor akár órákat is elszöszölhetünk a menüben, de jó tudni, hogy nincs igazán rossz megoldás, csak legfeljebb kevésbé praktikus. Ha pedig a tesztelési fázisban kibukna pár hiba, akkor sem kell csüggedni, hiszen egyszerűen visszatérhetünk az építkezési menübe, ahol kijavíthatjuk az útközben felmerült problémákat.

A kor elvárásainak megfelelően viszont nem muszáj egyedül a tervezőasztal mögé ülnünk, ugyanis akár többedmagunkkal is belevághatunk az építkezésbe. A sandbox játékmódban kötöttségek nélkül készíthetjük el a különféle kreálmányokat, akár barátainkkal karöltve, amiket aztán megoszthatunk másokkal, persze, csak ha elég jónak érezzük őket. A Steam Workshop-támogatásnak hála azonban nemcsak mi szabadíthatjuk a világra gépszörnyeinket, hiszen pár kattintást követően a mások által feltöltött alkotások közül mazsolázva dönthetjük el, éppen melyik volánja mögé szeretnénk behuppanni. Ezt a lehetőséget amúgy sem érdemes kihasználatlanul hagyni, mivel így a vezetésük mellett a szerkesztésükbe is beleláthatunk, ami sokszor komoly segítséget jelent egy jövőbeni projektünk esetében.

Ha idővel a sandbox által nyújtott szabadságot megunnánk, akkor irány a Challenge mód, ahol különféle kihívásokat teljesítve juthatunk előrébb a képzeletbeli ranglétrán. Kategóriákra lebontva indulhatunk a csillagvadászatra, amiket begyűjtve folyamatosan nyitunk ki újabb alkatrészeket, így építve egyre jobb és jobb járműveket, vagy épp robotokat. Ezért ha valahol megakadnánk, akkor sincs minden veszve, csak keressünk más feladatokat, aztán az újonnan szerzett cuccokkal próbáljuk meg újra a korábban lehetetlennek tűnő feladatot.

A humoros és aranyos körítést már korábban említettem, ráadásul ehhez remekül asszisztál a játék grafikai megvalósítása is. Már a menüben elkapja az embert a „feel good” életérzés, ez pedig a helyszínekre belépve csak tovább fokozódik. A rengeteg élénk színnek hála öröm ránézni a játékra, ráadásul ez a megoldás jóval kevesebb erőforrást használ, szóval a régebbi gépek tulajdonosainak sem kell megijedni, simán belevághatnak az önfeledt építkezésbe. Hangok terén szintén kellemes az összkép, a szinkron kicsit a Portalt juttathatja eszünkbe, a zene pedig egyenesen telitalálat, nem hittem, hogy ilyen létezik, de esküszöm, hogy még a gondolkodást is segítik a dallamok!

Viszont a Main Assemblyben nem minden játék és mese, hiszen hiába a jópofa megvalósítás, a rengeteg lehetőség és ötlet, valamint a szinte korlátlan alkotási szabadság, ha a szórakozásunkra könnyedén árnyékot vethet a nehézkes kamerakezelés. Magában a játéktérben ez még annyira nem is érhető tetten, de amint belépünk az építési menübe, megváltozik a helyzet. A szabadon forgatható nézet ugyanis hiába praktikus sok esetben, ha bizonyos szögbe állítva megzavarodik, és nem azt a pontot, vagy tárgyat jelöli ki, amit szeretnénk. Ugyan van visszavonásgomb, azaz sosem tudunk valamit véglegesen elrontani, de jobb felkészülni arra, hogy a játék első óráiban inkább fogjuk hátránynak, mintsem előnynek érezni ezt a megoldást.

A kamerakezelés mellett a játék fizikája szintén kissé felemásra sikeredett, és nem mindig áll a helyzet magaslatán. A légi járműveknél még annyira nincs is gond, a fejlesztők elég jól lemodellezték az alkotásunkra ható erőket, így alaposan meg kell gondolnunk, hogy mit, miért és hogyan építünk meg. Nem elég összedobálnunk mindent, bizony komolyan tervezni kell, mert egy repülésre alkalmatlan testre hiába rakunk rá szárnyakat és hajtóműveket, attól az még nem fog felemelkedni és elrepülni a naplementébe.

A fizika tehát a levegőben nem rakoncátlankodik annyira, viszont amint belepattanunk egy földi közlekedésre kihegyezett gépezetbe, már fordul a kocka - néha sajnos szó szerint. Az épített autók ugyanis folyamatosan megpördülnek, vagy épp felborulnak, sokszor minden látszólagos ok nélkül, ami leginkább a különféle emelkedőkkel tarkított területeken jellemző, de a sima útfelületeken sem leszünk teljesen biztonságban, így szinte játszi könnyedséggel verhetjük a falba fejünkkel együtt az épp használt járművet is. Természetesen egy-egy ilyen komolyabb baleset nem okozza a játékunk végét, hiszen akármikor újranyomtathatjuk az épp aktuálisan használt eszközt, de pár kihívás esetében idegőrlő lehet, hogy az idő vagy épp a pálya helyett sokkal inkább a játék fizikája ellen versenyzünk.

Ez a pár kisebb probléma azonban ne vegye el senki kedvét attól, hogy kipróbálja a játékot, mert a vele töltött idő még így is remek szórakozás. A szinte korlátlan alkotás lehetősége, valamint a jópofa hangulat könnyedén órákra rabul ejthet bárkit, aztán már csak arra eszmélünk, hogy éjjel hármat üt az óra, a vacsora pedig jéghidegen pihen az asztalon. Ráadásul a Main Assembly már most, korai hozzáférésben is remekül működik, a fejlesztő Bad Yolk Games srácai pedig folyamatosan azon dolgoznak, hogy egyre jobb és jobb legyen. Szinte hetente jelentkeznek valamilyen új tartalommal vagy javítással, így érdemes lehet gyakran visszatérni ebbe az aranyos és jópofa világba, ahol a kreativitásnak valóban csak a saját képzelőerőnk szabhat határt.

A Main Assembly egyelőre kizárólag PC-re, a Steam Early Access szekciójában érhető el.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...