Everspace 2 próbakör

Az Everspace annak idején még rougelike-ként látta meg a napvilágot, ezzel szemben az egyelőre még korai hozzáférésben elérhető folytatás már egy teljesen másik műfajban szeretné megvetni a szárnyait.

A Rockfish Games csapata remek döntést hozott azzal, hogy a 2017-ben megjelent Everspace-be a szokásosnál jobban belenyúltak, és a folytatással a rougelike műfaj helyett a szerepjátékok felé vették az irányt. Bár nekem már az első rész is tetszett, a korai hozzáférésben elérhető második etap érezhetően jobban működik, miközben szinte minden jót átemelt az elődből. Ennek köszönhetően az Everspace 2 egy jóval kiforrottabb és jobban összerakott játék benyomását kelti, miközben a hivatalos megjelenés még a kanyarban sincs. Az a baj, hogy többórányi űrbéli kalandozást követően sokkal távolibbnak tűnik a 2022-es startolás, de sajnálkozás helyett inkább nézzük meg, hogy miért is lesz érdemes szkafandert ragadni!


A játék sztorija nincsen túlbonyolítva, inkább csak egy amolyan keretet nyújt a rengeteg akcióhoz és felfedezéshez, de azért akad pár átvezető, ami az első rész rajzolt stílusában vázolja fel az alapfelállást. Miután egy rutinmisszió alatt kicsit eldurvul a helyzet, hősünk – aki szintén egy klón – egy börtönben találja magát, majd miután spontán szövetséget köt egy már ott raboskodó alakkal, együtt megszöknek. Mivel szinte mindenünk odaveszett a korábbi rajtaütés alatt, ezért a nulláról indulva kell boldogulnunk, a megannyi teendő közben pedig bosszút is forralunk - szóval csak a szokásos. Az egyelőre elérhető nagyjából 20 óra alatt egyébként nem leszünk teljesen egyedül, sőt, az előrehaladásunk alatt folyamatosan bővülni fog a kis csapatunk.

Ahogy már fentebb említettem, az Everspace 2 maga mögött hagyta a roguelike-jellemzőket, és a helyüket szerepjátékos elemekkel töltötték fel. Ennek hála a halálozás már nem jár akkora hátránnyal, és időkeret közé sem vagyunk szorítva, így jóval nagyobb szerepet kaphat az űr felfedezése. Utóbbi pedig erősen ajánlott, mivel a készítők rengeteg extra dolgot rejtettek el a horizonton, amiket megtalálva erősíthetjük a karakterünket, vagy akár az űrhajóinkat.

Az új műfajnak hála tehát alaposan megváltozott a fejlődési rendszer, ami remekül áll a játéknak. Pilótánk minden egyes akciót követően tapasztalati pontokkal gazdagodik, amikből ha összegyűlik egy bizonyos mennyiség, akkor szintet lép. Minden ilyen alkalommal erősödnek az alaptulajdonságaink, de elosztható pontokat is kapunk, amikkel a skillként funkcionáló rendszereinket tuningolhatjuk tovább. Minden ötödik szinten pedig választhatunk három perk közül egyet, amit érdemes alaposan megfontolni, mivel mindegyik eltérő játékstílust támogat.

Emellett a hajónkat is cicomázhatjuk, ráadásul nemcsak a külsejüket szabhatjuk testre, hanem a belső rendszereiket is. Minden egyes elemet kicserélhetünk bennük, vagy fejleszthetünk rajtuk, ráadásul idővel megnyíló kraftolásnak hála akár teljesen egyedi alkatrészeket is létrehozhatunk. Az alap hajó egyébként nem az egyetlen, amit megszerezhetünk, később ugyanis kedvünkre vásárolhatunk a különféle állomásokon, a felhozatal pedig már most is egész kellemes. Több osztály közül szemezgethetünk, melyek mindegyike eltérő jellemzőkkel rendelkezik, így érdemes a lehető legtöbbet kipróbálni.

Erre pedig lesz helyünk bőven, hiszen a játéktér már most elképesztően hatalmas, még annak ellenére is, hogy csupán az első pár csillagrendszert fedezhetjük fel. Tartalom terén tehát nincs ok a panaszra, ráadásul a főküldetés, valamint a mellékes feladatok teljesítése közben véletlenszerű eseményekkel is találkozhatunk, amiket megoldva további extrákhoz juthatunk. Ezek lehetnek fontosabb alkatrészek, vagy számunkra használhatatlan cuccok, amiket simán elpasszolhatunk egy-egy állomás boltosánál, így növelve a pénztárcánk tartalmát. Ezeken a helyeken egyébként meg is javíthatjuk a hajónkat, ha szükség lenne rá, valamint kisebb mellékes melókat vállalhatunk el, amikkel a szokásos extrák mellett hírnévre tehetünk szert bizonyos frakcióknál.

Az űr sötétje azonban nem az egyetlen hely, amit felfedezhetünk, mivel a különböző csillagrendszerek bolygói is megközelíthetőek. Bár a légkörbe érve el kell viselnünk pár másodpercnyi töltést, ezt követően kedvünkre cikázhatunk, sőt, ha az adott planéta rendelkezik állomással, akkor leszállhatunk, hogy kereskedjünk, esetleg mellékes után érdeklődjünk. Új helyekre érve egyébként teljesíthetünk kihívásokat, sőt, időnként belefuthatunk feladványokba is, amik megoldásához általában az ügyességünket kell használnunk.

A játék nagyobbik része azonban nem az új helyszínek megtalálásáról szól, hanem sokkal inkább a harcról, ami viszont nem változott sokat az elődhöz képest. Az irányítás kellően árkád, szinte gyerekjáték manőverezni, ráadásul az ellenfeleket kijelölve mindig kapunk egy plusz céljelzőt, hogy hová is kellene tüzelnünk. Fegyverünk pedig lesz bőven, hiszen többféle halálosztó közül választhatunk, melyek markánsan eltérnek egymástól: egyesek a pajzsot darálják le pillanatok alatt, míg mások inkább a hajótest elpusztításában jeleskednek. Bár egyelőre kevés ellenféltípussal találkozhatunk, azért érdemes többféle mordályt bekészíteni, így biztos nem ér majd minket meglepetés a csaták alatt. Ha esetleg mégis gondban lennénk, akkor az ultimate képességünket ellőve szinte bármilyen helyzetből kivághatjuk magunkat, de érdemes figyelni rá, mivel sok idő kell a feltöltődéséhez.

Koncentrálni pedig nem lesz könnyű, mivel a játék valami elképesztően jól néz ki, és sokszor még a harcok közben is csak szájtátva bámulunk majd magunk elé. A fény-árnyék hatásoknak hála hihetetlen látványban lesz részünk, ráadásul akad pár olyan helyszín, amiket senki sem fog elfelejteni. A bolygók kidolgozása szintén remek, kellően eltérőek, és bár sok élet nincs a felszínükön, azért így is akad rajtuk pár felfedeznivaló roncs vagy barlangrendszer. Utóbbi esetében találkozhatunk viszont talán a játék egyetlen komolyabb gondjával, mégpedig a szűk helyek kezelésével. A kamera beakadása annyira még nem probléma, mivel minden hajó esetében kapunk belsőnézetet, azonban a manőverezés sokszor nehézkes a kisebb tér miatt, ahol egyetlen rossz mozdulat elég ahhoz, hogy flippergolyóként ide-oda pattogjunk a falak között.

Szerencsére ezt leszámítva semmilyen komolyabb hibával, vagy buggal nem találkoztam, és az űrbéli hideg ellenére fagyással sem hozott össze a balsors. Ez talán annak köszönhető, hogy a fejlesztők folyamatosan tartják a kapcsolatot a játékosokkal, és a különféle fórumokon szinte rögtön válaszolnak a felmerülő problémákra. Ennek hála tudjuk, hogy egyelőre nem terveznek a játékhoz online lehetőségeket, valamint a VR-támogatásról is le kell mondanunk, cserébe viszont folyamatosan érkezni fognak a tartalmi bővítések.

Az Everspace 2 nagyon egyben van, és bár a tartalom még korántsem végleges, ezt leszámítva akár már holnap megjelenhetne. A készítők remekül váltottak roguelike-ból szerepjátékba, az új elemek pedig kiválóan passzolnak az űrbéli kalandokhoz. A fejlődési rendszer és a testreszabhatósági lehetőségek rengeteg újdonságot hoztak be a játékmenetbe, a megannyi felfedezésre váró helyszínnek hála pedig már most is hosszú órákat ölhetünk bele az űr megismerésébe. Ennek köszönhetően a játék már most erősen ajánlható, főleg, hogy a későbbiekben folyamatosan bővülni fog, ráadásul az árcímke is egész baráti, bár ez utóbbi szinte majdnem biztosan változni fog. Ha tehát imádod az űrbéli kalandokat, az árkád akciózást, és az RPG-k sem hagynak hidegen, akkor az Everspace 2 csont nélkül a te játékod lesz, de mindenki másnak is megérhet egy pillantást, mert könnyen lehet, hogy a kategóriáján belül az elmúlt évek egyik legjobb játéka van készülőben.

Az Everspace 2 egyelőre Early Access-változatban érhető el PC-re, később azonban PS4-re és Xbox One-ra is megjelenik.

2.
Neotechtr
#1: Nem rossz, nem? Még jó is lehet.
1.
KopyAti
Hát ez nekem nagyon tetszik!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...