King's Bounty II teszt

  • Írta: Baloo
  • 2021. szeptember 20.
Hosszú idő után számozott folytatással jelentkezett a King's Bounty-széria, így adja magát a kérdés, hogy a New World Computing csődje után vajon sikerült-e ismét meghatározót alkotnia a 1C Company csapatának?

Nem könnyű olyan játékot mondani, amire annyit kellett várni, mint a King’s Bounty számozott második részére, hiszen tavaly volt 30 éve annak, hogy megjelent az eredeti játék. A sorozat első felvonása pedig amellett, hogy műfajt teremtett, olyan alkotásokat inspirált, mint például a Might and Magic- vagy a Heroes of Might and Magic-játékok. Habár a három évtized alatt érkeztek alcímmel ellátott epizódok a King’s Bounty világából, egészen mostanáig kellett várnunk, hogy egy rendes folytatás keretei között ismét visszatérhessünk Nostria területeire.

A kiadott előzetesek nem igazán spoilerezték el a körökre osztott stratégiát RPG-elemekkel vegyítő játék sztoriját, aminek az egyik legfőbb oka az, hogy igazából nem szabad nagy durranást várnunk a King’s Bounty II történetétől. A Jólét Korának 320. évét írjuk éppen, amikor egy másik dimenzióból érkező rontás azzal fenyegeti a környéket, hogy hamarosan át kell gondolniuk a krónikásoknak ennek a korszaknak az elnevezését. Még szerencse, hogy az ősi próféciák a szürke fellegek mellett egy hős elérkezését is megjövendölték, amivel mindössze csak annyi a probléma, hogy ez az illető (vagyis a játékos) épp a börtönben csücsül.

A hűvös rácsok szorításából indulnak tehát a kalandjaink, bármelyik karakterre is bökünk rá az új játék elindítása után. Aivar a jelenleg zsoldosvezérként tevékenykedő expalotaőr a klasszikus harcos archetípus: őt választva biztosan nem kell félnünk, hogy seregünk megriad a közelharctól, hiszen inspiráló személyisége a morál mellett az egységei harci értékeire is jótékony hatással van. Katherine, a varázslónő a mágia segítségével egyenlíti ki a harcokban elszenvedett hátrányait, míg a parasztlányból paladinná avanzsált Elisa a kettő közötti arany középutat képviseli. Természetesen bármelyiküket is válasszuk, lehetőségünk lesz a saját ízlésünknek megfelelően tovább fejlesztenünk a képességeiket - vagy legalábbis többé-kevésbé.

Papíron ugyanis jól hangzik a csatamágus, de sajnos csak magunkkal szúrunk ki, hogy ha nem a karakterünk erősségeire gyúrunk rá a későbbiekben. Szintén érdemes odafigyelnünk a hősünk beállítottságára is, ami nagyban befolyásolja majd a csapatunk harci teljesítményét, ezért ajánlott lesz a küldetéseinket mindig a négy ideológia - rend, anarchia, ravaszság, erő - számunkra legszimpatikusabb eszköztárából megoldanunk. Habár ez jelentősen visszavesz a szerepjátékos szabadságérzetből, de legalább amennyiben az egységeink boldogok, akkor megvan rá az esély, hogy kétszer támadhassanak egy adott körben.

Jelen tesztalanyunknál egyébként azért is indokolt a kettes szám használata a címben, mivel a fejlesztők úgy döntöttek, hogy egyrészt visszatérnek a széria gyökereihez, másrészt csavarnak ezzel együtt a bevált formulán egy keveset. A King’s Bounty II ugyanis a körökre osztott harcokat és hadsereg-menedzsmentet igyekszik megbolondítani egy nagy adag RPG-elemmel, aminek következtében még a kamera is a karakterünk válla fölé vándorolt a madártávlatból. Szomorú viszont, hogy sajnos a két zsáner közti ingázásból végül csak a földre huppant a 1C Company legújabb üdvöskéje.

Az RPG-vonal például elég erősen a 2000-es évek középszerű alkotásainak a színvonalát idézi mind látványban, mind kivitelezésben, ami azért így 2021 vége felé nem egy jó ajánlólevél. Nagyon sok a “rohangálj ide, rohangálj oda” mellékküldetés, amin a biodíszletként beállított NPC-k sem sokat javítanak. A szereplők mondanivalója sem túl izgalmas, amin az unalmas írás és a jóindulattal is csak közepesnek titulálható szinkron egyáltalán nem segít. Különösen fájdalmas volt hallani, hogy még Geralt hangját kölcsönző Doug Cockle is milyen vérszegényen teljesít a megfelelő irányítás és környezet nélkül.

A látványt elnézve szintén nem fog beszippantani minket Nostria világa, hiszen bár hangulatos high-fantasy tájakat sikerült megalkotnia a készítőknek, sajnos közelebbről nézve a hetedik konzolgeneráció első éveinek a szerepjátékait idézi a King’s Bounty II, és akkor az animációkról még nem is beszéltünk. Ennek fényében viszont az a legfájóbb és egyben legindokolatlanabb, hogy PC-n így is borzalmasan ingadozik a képkockaszám - bármilyen beállítást is használ az ember. És ha már szóba került a számítógépes verzió, akkor arról sem szabad megfeledkezni, hogy nagyon érződik az egész játékon, hogy a konzolos verziók kapták a hangsúlyt a fejlesztésnél, mivel mind a felhasználói felület, mind az irányítás elég fapadosra sikerült, ha esetleg nem kontrollert ragadva szeretnénk játszani a King's Bounty II-t.

A nyílt világúnak álcázott, de igazából útlezárásokkal és nehéz ellenfelekkel poroszosan behatárolt pályákon való szaladgálást olvasmányok, elképesztően primitív puzzle-feladványok és természetesen a korábban már említett körökre osztott harcok színesítik. Az utóbbiakat klasszikus hatszögekre bontott csatatereken vívhatjuk meg, ahol a terep adta nehézségek mellett az opponensünk csapatainak az összeállítása biztosítja majd a kihívást. Az összecsapások továbbra is a széria legszórakoztatóbb szegmensei, habár az utóbbi két Divnity: Original Sin-játékkal a háttérben szörnyen impulzusszegénynek hat a nézeteltérések lerendezése.

Persze azért figyelnünk kell a csapatunk összetételére, a visszatámadások számára és hősünkkel is beleszólhatunk varázslatok segítségével a harcokba, de így is kicsit sekélyesnek érződik a rendszer. Az egységek változatosságára azonban nem lehet panaszunk, hiszen a stílus által megkövetelt ember, törpe és tünde csapatok mellett lesznek itt hatalmas gólemek, élőhalottak és különböző elementálok is, akikkel nem csak megküzdhetünk, de magunk mellé is felbérelhetjük őket a csatákba. Ráadásul majdnem mindegyik egység rendelkezik egy különleges akcióval is, ami legalább még egy hajszálnyival tovább bővíti a bevethető taktikáink számát.

Az eddig leírtakból, gondolom, már világossá vált, hogy sajnos egy meglehetősen középszerű alkotás született a King’s Bounty II képében. Amennyiben viszont túl tudjátok tenni magatokat a hiányosságokon, akkor szórakoztató tud lenni az RPG-stratéga hibrid, de ne lepődjetek meg azon, hogy miért került nyomott áron a boltok polcaira a játék.

Időközben egyébként már rengeteg hasznos apró újdonságot eszközöltek a készítők a programon - ilyen a gyorsmentés/gyorsbetöltés lehetősége vagy a fürgébb haladás lábon és lovon is -, tehát van rá remény, hogy a jövőben egy jobb szerepjáték kerekedik a King’s Bounty II-ből. Az viszont egyértelmű, hogy a megjelenéskor határozottan jót tett volna a játéknak az Xbox Game Passben vagy egy hasonszőrű szolgáltatásban való indulás - így remélhetőleg megkésve ugyan, de hamarosan megtörténik ez a migráció is.

A King's Bounty II PC-re, PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switchre jelent meg. Mi a PC-s verziót teszteltük.

Kapcsolódó cikk

8.
GemForge
Hát ezt -a tesztek alapján- jól elqrták a srácok sajna... Azért nem nagyon értem, hogy miért változtattak ennyit azon a recepten, ami a Legend és a kiegészítőinél/folytatásainál működött. Biztosan nem merek kiadni egyik verzióra sem 50-60 dollárt.
Ezt a kihagyott ziccert! Bekaphatják.
7.
NemecsekErno
53 Ft 90-ben egy újságért???
"- Hát normális maga??"
6.
zozo76hun
#5: anno mukodott, rendeltem is toluk, asszem a Batman the Joker-t, szerintem ma is mukodik! :)
5.
delphijos
#4: Vajon a kazettaküldő szolgálat működik még ? ;)
4.
zozo76hun
Megkerestem, csak most, csak ma, csak nektek, teljesen ingyen:

http://pcvilag.muskatli.hu/irodalom/CoV/CoV11/cov11.html

Commodore Vilag 11
3.
LCoder
A C64 verzió soha nem volt meg, de a PC-s King's Bounty Legend mintha lemezmelléklet lett volna valamelyik magazinban anno, vagy itt vagy a gamestar-ban. Az a cucc tényleg nagyon ott volt, mind grafikában mind zenében, mint történetben. Sokkal igényesebb cucc volt mint az Ubisoftos Heroes-ok, és fõleg jól eltalálták a stílushoz szükséges grafikát. Egy ilyen játékhoz nem kell feltétlenül Unreal motor és TPS nézet, és az sem baj ha a realisztikus nézet nem megy az átláthatóság rovására. Egy rakás ilyen játéknak az a legnagyobb baja, hogy ki kell nézned a szemed hogy rájöjj hogy a pálya túlsó felén mi a fene van, és fõleg hányan vannak. Mondjuk én ezt még csak videó alapján láttam, de szerintem picit túltolták a dolgot a csilli-villi irányába a használhatóságtól, ugyanakkor persze az igazi csilli-villihez nem volt elég pénzük - ehhez nagy kiadó kellene, az pedig nem kísérletezik, csak csinálja a jól bevált és divatos játékok N+1. verzióit. Ezért is halt meg ez az ipar, aminek a legjobb példája hogy 10+ éves címeknek adják ki a felújított verzióit. Pont mint a filmipar. Most olvastam, hogy meg akarják csinálni a Több mint testõr új verzióját. B+, minek? Ennyire nincs forgatókönyv? Vagy szokás szerint, az akinek pénze van, nem vállal kockázatot. Aki meg igen, annak nincs pénze rendesen megcsinálni. De a vicc az, hogy ehhez a mûfajhoz nem is kellene túl sok pénz - az ideális arányt a grafika - zene - játékmenet terén már az elõzõ (PC-s) KB megteremtette. Ahol lehetett volna húzni ehhez képest, az szerintem a játékmenet, azaz picit több döntési lehetõség, többféle végkifejlet, nyitottabb világ, és fõleg stabilabb motor. Ehhez képest ezek belenyomtak egy kis Skyrimot jó sok pénzért gondolom, viszont szerintem nem túl sokat adva a játékélményhez. Ezért nem rohanok a kasszához, pedig az elõzõ részeket imádtam.
2.
zozo76hun
King's Bounty Commodore 64-en... Megvolt de egy percet nem jatszottam vele. Leiras a Commodore Vilag-ban!
1.
LCoder
Én nagyon szeretem a körökre osztott fantasy stratégiai játékokat, ebben a kategóriában szerintem a Heroes III óta igazából a King's Bounty The Legend és az arra épülõ folytatások az értékelhetõk. A Heroes IV szerintem elég ronda volt, az V-tõl pedig nálam kiestek a négyzetrácsos pályák miatt. Aztán kipróbáltam még az Age Of Wonders III-at, az is eléggé nemgyerebe. Ezt is ki fogom, bár ránézésre messze nem olyan mint az elõzõ King's Bounty játékok, szerintem a kiadó nagyobbat markolt mint amennyit fogott. Ha inkább olyasmit csináltak volna mint a Legend vagy a Warriors of the North csak kicsit stabilabb játékmotorral az tényleg jobb lett volna. És persze, ha már RPG akkor nem tudom egy karakter generátor miért nem fért bele...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...