The Matrix: Path of Neo

  • Írta: Shifty
  • 2005. augusztus 1.
Link másolása
Két éve már, hogy a Wachowski-fivérek elkészítették a Mátrix befejező, harmadik darabját is, de a téma továbbra is kiaknázatlan lehetőségeket rejt magában, így nem is csoda, hogy a játékipar újból ráharapott a dologra.
A mostani Mátrix világában játszódó játékot is az a Shiny Entertainment jegyzi majd, akik már a hasonló témát felölelő Enter the Matrix-ot is készítették anno. A srácok a szűkős határidő miatt sajnos iszonyat silány munkát tudtak végezni, pedig reményekkel telve vártuk, hogy imádott filmünkből végre imádott játék is legyen. Az MDK megalkotói sajnos nem tudták megváltani a világot az EtM-mel, és az utána következő Matrix Online se lett egy mesébe illő alkotás.


Az a Matrix Online, amelyet az a Monolith hegesztett, akik nem olyan rég elkövették a No One Lives Forever sorozatot vagy akik épp a mindenki által nagyon várt F.E.A.R.-t hegesztik. Vagyis nem kispályásokkal volt dolgunk, de ennek ellenére valahol a Matrix Online mégis nagyot bukott. Talán azaz oka, hogy többször is kiadót változtattak - Ubisoft és az Atari után a Warner Interactive és a Sega vette át a stafétabotot-  vagy hogy az EtM után sokan elpártoltak a Matrix témáját feldolgozó játékoktól vagy hogy ott volt konkurensként a World of Warcraft? Az én véleményem az, hogy az összes felsorolt tény közre játszott a bukásban, és ezek után joggal húzzuk a szánkat, hogy minek erőltetni azt, ami nem megy?

A válasz pedig az, hogy igenis érdemes erőltetni dolgokat, ugyanis a Shiny újra munkához látott és egyelőre nagyon jó úton halad, hogy a Mátrix névhez méltó alkotással lepje meg a tisztelt rajongókat.



A kiválasztott:


Dave Perry csapata gondolt egyet és egy nagyszerű lépésre szánta el magát, így végre a kiválasztott oldalán harcolhatunk a gépek által irányított világ ellen. A srácok természetesen felkérték Andy-t és Larry-t, akik oroszlánrészt vállalnak ebben a produkcióban is, így a történet kidolgozása a két csóka keze munkáját dicséri, akik az Animátrix egyes elemeit összegyúrták mind három rész történéseivel, ezzel elérve, hogy a már filmből ismert számos jelenetek, helyszínek újakkal bővüljenek ki vagy azok új elemekkel egészüljenek ki. Emellett egy új befejezést is kreáltak az arcok, valamint közel egy órányi filmanyagot is újravettek és vágtak, hogy a mostani történethez idomuljanak majd az átvezető animációk. Természetesen a név még nem garancia a sikerre, ezt bizonyítja, hogy az MO, amiben szintén komolyan kivették a részüket a testvérek, bukás lett. Szóval mi az, ami a nagy név mellé még kell?



Elsőként egy ütős grafika, melynek alapjait az EtM-ben már letették, így ugyanaz a motor dobog a Path of Neo-ban is, persze mindez meg van fejelve számos extrával például az ismert Havoc 2 fizikai motorral, így nyugodtan állíthatjuk, hogy a 2005-ös év követelményeinek simán eleget tesz a kicsike –normal mapping, önárnyékolás-. Külön érdekesség, hogy a maximális grafikai beállítások mellett is zökkenő mentesen képes lesz kezelni, akár 1500 embert az engine, így nem okoz majd gondot képernyőre vinni a Neo versus Smith csatát. Persze ezek puszta állítások, amit maga Dave papa tett, de majd kiderül, hogy valóban így is van-e. Másik érdekes dolog, hogy a környezet igazán interaktívra sikeredett –e nélkül elég gáz lenne létrehozni egy ilyen világot-, így ha a fa eltörik, akkor az valóban recseg vagy a fém meghajlik, esetleg fémesen kong, a vakolat mállik, porlad. Az eddigi képek és videók szerencsére egyelőre mindezt alá is támasztják, így ezek talán nem légből kapott feltevések.



Mint ahogy már fentebb is említettem, a játék során magát a Kiválasztottat irányíthatjuk. Ez rengeteg lehetőséget biztosított a készítőknek, arra, hogy a Wachowski fivérek által megteremtett világot kicsit másképp mutassák be. A három részből számos olyan rész lett átkonvertálva, amiket most a gammaban Neo szemszögéből kísérhetünk végig. Apropó helyszínek. Lesz itt minden, ami szem szájnak ingere, így újra átélhetjük a training programból ismert kung-fu kiképzést Morpheus-szal vagy a Neo és Smith ügynök csatáját, amit a metróállomáson vívtak, továbbá a már említett parkos jelenetet vagy a liftes részt is. Tehát nem mondok hülyeséget, ha azt mondom, hogy az egész film történéseit végigkísérhetjük csak játék formájában, Neo bőrébe bújva és megspékelve egy módosított befejezéssel.

Persze mit sem ér az egész, ha Neo-nak nincsenek spéci fegyverei és képességei. Természetesen ezek is át lettek ültetve a filmből, így lesz repülés, falon mászás, másokba beleugrás, kódlátás, golyó kikerülés, lövedék megállítása és még rengeteg nyalánkság, amikkel az ellenfelek ellen felléphetünk. A srácok egy kitűnő harcrendszert is készítettek, aminek segítségével eszméletlen kombók kivitelezhetők majd – kung-fu felsőfokon-, akár a képességekkel, akár simán a fegyverekkel vagy jobb esetben vegyítve a kettőt. A játékból nem hiányozhat a bullet-time lehetőség sem, továbbá menet közben váltogathatjuk a célpontjainkat, ezzel is hatékonyabbá téve a gyilkolást. Érdemes még megemlíteni, hogy a már szóba került kung-fu tudásunkat, illetve szupererőinket a játék előrehaladtával folyamatosan szerezzük meg. Egyes küldetések után kapjunk meg őket, mint bónusz vagy pedig a játékban nyújtott teljesítményünk alapján ki kell azokat érdemelni. Tehát az akció-TPS-nek kikiálltott Path of Neo kemény RPG elemekkel is meg lett tűzdelve, ezzel is növelve a játék szavatosságát.



Zárásként csak annyit mondanék, hogy Shiny-nek most bőven van ideje fejleszteni és mint tudjuk, ha ők megkapnak egy melót és idejük is van, akkor nem hibáznak- MDK, Sacrifice-. A várható megjelenés még ez év novemberére van datálva, reméljük nem csúsznak vele, mert már tűkön ülve várom, hogy Neo-val oszthassam Smith papát :).

1.
1.
Ecneb
Mivel senki nem írt ide, ezért én leszek az első!

A játék nekem tetszett, nem az igazi sok szempontból, de azért végig lehet játszani és még a kedve is megjön az embernek, hogy megnézze a trilógiát!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...