Resistance: Fall of Man

  • Írta: Daks
  • 2006. május 19.
Link másolása
Vajon milyen lenne a világ, ha nem lett volna világháború? Az Insomniac fejlesztőcsapat azt tűzte ki céljául, hogy elhozza elénk azt az elképzelt múltat, melyben elmaradt Hitler rémuralma – ehelyett egy másik, még nagyobb problémával kellett szembenéznie a világnak…
1951, Nagy-Britannia. Csukd be a szemed és képzelj el egy békés világot. Mindenhol kávézók, cukrászdák, pipázgató keménykalapos férfiak, kukoricakenyeret majszoló gyerekek, napernyő alatt hűsölő nők, kártyázó egyetemisták, vérszomjas földönkívüliek. FÖLDÖNKÍVÜLIEK! Az 50-es évek elején, a világbéke boldogságát élvező emberiséget egy napon megtámadja egy idegen faj, a felkészületlenségünk miatt pedig csakhamar elbukik Ázsia és Európa nagy része. Az Amerika Kommandó – Világrendőrség persze most sem tétlenkedik és elküldik Nathan Hale-t és seregét a brit csatamezőre, hogy segítsenek nyelvrokonaiknak az idegenek elleni háborúban.


A Földre merészkedő Chimera faj nem csak, hogy ronda és félelmetes példányokkal büszkélkedhet, de fegyverzetük, stratégiájuk és állóképességük is meghaladja az emberekét. Nathan barátunknak nem lesz könnyű dolga, de azért őt sem ejtették a fejére. Kiagyalja, hogy a Thompsonnal és Colttal nem sok esélyük lesz elpusztítani a vasgyúróbb fajtáit a Chimeráknak, így embereivel begyűjteti a már legyilkolt alienek fegyvereit. A csellel olyan remek mordályokkal szereli fel csapatát, mint a falon átlövő gamma-ágyú, a gömbvillámvető vagy a bármely irányból célra lövő géppityu.


A fegyvereknél maradva meg kell említeni a minden anyagon áthatoló repeszgránátot és a mondhatni manapság már egyszerű lézerágyút is. A Resistance-ban a seregünknek nem lesz könnyű dolga, hiszen mint látjuk, a fedezék sem segít a védekezésben. Ezen apróságok ismeretében bártan kijelenthetjük, hogy nem lesz szükség sok taktikára, a hangsúly a masszív előrehatoláson és a gyilkoláson lesz. Finomság, hogy a játékban a teljes helyszín lerombolható lesz, így az biztos, hogy egy hatalmas összecsapás után nem sok marad majd London belvárosából. Témához vág, hogy a készítők azt ígérték, sokszor a továbbjutásunkat csak úgy tudjuk biztosítani, ha elsöprünk egy-egy keresztbeállt teherautót vagy félig leomlott épületet az utunkból.


A helyszínek a korabeli rajzok és fényképek alapján lettek lemodellezve, így többé-kevésbé a látvány megfelel majd az 50-es évek brit településeinek. A grafikára sem lesz majd panaszunk, a csatamezőket és a városokat végig magas felbontású textúrákkal vonták be, feldobva rengeteg speciális hatással és valósidejű fény-árnyék effektussal. A Playstation 3 hardverje persze nem fullad ki ennyitől, a készítők minden bizonnyal estig mesélhetnének a rengeteg újszerű látvány effektről és egyéb megvalósításról.


A játékban nem egyedül kell majd harcolnunk, mivel segítségünkre lesz az egész egyesül amerikai-brit haderő. A mesterséges intelligencia által irányított játékosok nagyon jó szívűek és nem fogják az orrunk elől lelőni az ellent, bőven hagynak majd nekünk is irtanivalót. A csapattársaink nem másznak majd be a tűzvonalunkba, hasonlóan az ellenfelekhez – így, utóbbit tekintve sok gondunk akad majd a helyszínek megtisztításával. Érdekesség, hogy amikor egy Chimera ledönti valamelyik csapattársunkat, választhatunk majd, hogy hagyjuk őt meghalni, vagy megmentjük az életét. Ha az utóbbit választjuk, akkor a barátunk hálából a segítségünkre siet majd, ha mi sérülünk meg.


A kooperációs játékmód népszerűségét természetesen az Insomniac is látja, így tervezi, hogy interneten vagy osztott képernyőn közösen lehessen majd gyilkolászni a szörnyeket. Az E3 játékkiállításon még nem élt ez az üzemmód, így ezt nem tudták megmutatni nekünk, de belenézhettünk a deathmatch-be, ahol éppen 32 kemény arc lövöldözött egymásra a nyílt utcákon.


A Resistance: Fall of Man már most, májusban is remekül néz ki, látszik rajta, hogy egy vérbeli, komoly nextgen FPS-sel van dolgunk. Az idén novemberben megjelenő játékban remek single player sztori lesz, melynek fejezeteit mozis összekötő animációkkal és hosszú narrációkkal kötnek majd össze. Az biztos, hogy ezzel a játékkal az Insomniac nem csak a Playstation 3 kódexbe, de a játékosok nagykönyvébe is beírja magát, csak győzzük majd kifizetni a konzolt és a megfelelő élményhez elengedhetetlen HDTV-t.

Kapcsolódó cikk

4.
4.
concrete
Csak annyi a különbség, hogy ennek van rendes története, változatos környezetei, Insomniac-féle fegyverei és hosszabb.
3.
3.
Shagy
sztem is nagyon hajaz a gowra de azért kipróbálnám egyszer:D

de mivel én xbox fan vok nem kérdés ....gow:D
2.
2.
ThurGrek
amúgy a játék nem vmi nagy szám... ha meg összehasonlítjuk a GoW-val, egyenesen rossz...
1.
1.
huszti
ezt direkte azért csinálja a sony, hogy vegyél ps3-at...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...