Romanians in Space

  • Írta: Daks
  • 2006. július 21.
Link másolása
Mai exkluzív interjúnkban a 2 Bad Design-os Alexandru Duta-val fogunk beszélgetni. A téma a múlt heti jól ismert incidens és annak utóhatásai lesznek.
Gamekapocs: Múlt héten volt egy nagyobb botrány a Romanians in Space körül. A játékban az egyik küldetés az lett volna, hogy meg kell ölni az összes magyar felkelőt, akik akadályozták a románok világmeghódítási terveit. A hír villám gyorsan végigfutott az interneten és több magyar valamint román televízióban is szó volt róla. Hogy teltek ezek a napok a 2 Bad Design-nál?
Alexandru: Nagyon nyugtalanok voltunk, de igyekeztünk hátradőlve figyelni az eseményeket. A sors fintora, hogy ezzel sok ingyen reklámhoz jutottunk.


Gamekapocs: Miért pont a magyarokat választottátok felkelőknek? Volt vagy van valami ellenszenv bennetek?

Alexandru: A magyarok a Star Wars paródiájaként kerültek (volna) bele a játékba, mert a felkelők ott is igyekeztek keresztbe tenni a Birodalomnak… Ez senkinek sem esett le. A történet iróniája, hogy mivel ezt nem vették észre, ezért egy (magyarokat) támadó játékot láttak a Romanians in Space-ben.

Gamekapocs: Ez a „magyarirtós" rész csak 1-2 küldetés lett volna, vagy az egész történetet végigkísérték volna a lázadók?

Alexandru: A lázadók leverése egy mellékküldetés-sorozat volt, a teljes játék mindössze 10%-a szólt volna erről.

Gamekapocs: Sokan azt mondták rátok, hogy rasszisták és magyargyűlölők vagytok.

Alexandru: Ez egy nagy félreértés. Sok ember nem érti a viccet. A játék tele van hasonló poénokkal, ezért nem vágjuk, hogy egyesek miért pont a magyar részt vették komolyan.


Gamekapocs: Miután a hír bekerült a televízióba, Nagy Zsolt (Románia informatikai minisztere) megkeresett titeket, hogy távolítsátok el a magyarokra sértő részeket a játékból. Ekkor már komolyra fordult az ügy. Nem féltetek, hogy külpolitikai bonyodalmak is kerekedhetnek ebből?

Alexandru: Senki nem keresett meg minket. Nem kaptunk egy hivatalos levelet sem, de még egy telefonhívást sem.

Gamekapocs: Hallottuk, hogy valami pénzbírságot is terveztek ellenetek. Lett ebből valami?

Alexandru: Nem érkezett semmiféle büntetés.


Gamekapocs: Hogyan reagáltatok a magyar visszhangra? Belátjátok, hogy ez sértő volt ránk nézve?

Alexandru: A magyarok jogosan éreznék magukat megbántva a játék miatt, ha csakugyan az egész arról szólt volna, hogy őket kell megölni. De nem! Ez egy szórakoztató űr szimulátor agyament történettel. Akárhogy is, tiszteletben tartjuk mások nézeteit, ezért is döntöttünk úgy, hogy kiszedjük az összes magyar szálat a játékból.

Gamekapocs: A vádakra reagálva volt egy olyan kijelentés is, hogy mi magyarok is készítettünk már „hasonlóan" rasszista játékot az Olah Action-nel. A mi meglátásunk szerint a különbség, hogy azt egy ember csinálta szórakozásból és csak több évre rá került nyilvánosság elé.

Alexandru: A játékunkat soha sem reklámoztuk, soha nem volt semmi marketing, soha nem is adtuk még ki. Csak egy honlap szólt róla. Ha holnap te elindítasz egy weboldalt, melynek témája a pakisztáni emberek lemészárlása, szerinted érdekelne bárkit is? Hasonló volt velünk is, amíg egyik nap valaki meg sértődött a játék miatt. Akárhogy is, legalább lendületet adott és ingyen reklámot hozott nekünk.


Gamekapocs: Ti egy komoly csapat vagytok, akik jó úton járnak a profi játékfejlesztés felé, mégis egy ilyen botrányt kellett átéljetek. Nem féltek, hogy ez rányomja a bélyegét a csapat jövőjére?

Alexandru: Reméljük az emberek túl tudják magukat tenni ezen a problémán. Jelenleg több projekt is fejlesztés alatt áll, de egyelőre még nem sikerült kiadót találnunk nekik. Természetesen amint egy komoly 'AAA' játékot fogunk készíteni, az politikailag teljesen korrekt lesz.

Gamekapocs: Most, hogy kikerültek a játékból a magyarellenes részek, végül is már jó érzés, hogy a jövőben legalább nem lesz belőle probléma. Ti is így látjátok?

Alexandru: Igen, természetesen. Mivel a játék még nem jelent meg, így könnyű volt nyomtalanul eltüntetni belőle ezeket a részeket. A játék mindenféle diszkriminációtól mentesen fog megjelenni, így nem lesz probléma.

Gamekapocs: Azt hiszem lezárhatjuk a témát, a dolgok megoldódtak. A játék valamikor szeptemberben fog megjelenni ugye? Lehet majd kapni boltban is, vagy csak az interneten lesz elérhető?

Alexandru: A játék augusztus 5-én fog „bearanyozódni". Terveink szerint kapható lesz majd a román boltokban, de persze interneten is meg lehet majd vásárolni. Nincs nemzetközi kiadónk, akik a magyar területekre vagy más ország boltjaiba szállítaná a játékot. A bolti verzió és az internetes letöltés ára maximum 5 Euró lesz majd.


Gamekapocs: Hallottuk, hogy vettetek egy új motort. Csak nem egy új projekt van készülőben? Szabad róla elárulni valamit?

Alexandru: A licensz megvásárlása a napokban fejeződik be. A Storm3D motort vettük meg, mely részben a Romanians in Space-t is hajtja. Most, hogy a teljes licensz a kezünkben van, legálisan tudjuk árulni a játékot, eddig csak ingyen adhattuk volna. Természetesen a motor megvásárlásával egy jobb játékot tudunk majd kiadni, mely nem sikerült volna önerőből. A másik, jelenleg fejlesztés alatt álló játékunk a Romanians in Space megjelenése után kerül bemutatásra.

Gamekapocs: Köszönjük szépen, hogy vállaltátok az interjút, reméljük most sikerült tiszta vizet öntenünk a pohárba. Örültünk, hogy beszélhettünk veletek és sok sikert kívánunk a további munkátokhoz!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...