Crackdown

  • Írta: Daks
  • 2006. szeptember 20.
Nézzünk szét egy kicsit a Crackdown városában. Látjátok azt a magas templomtornyot? A babakocsit toló anyuka, a játszótéren szaladgáló gyerekek, a munkába igyekvő emberek megvannak ugye? Látjátok azt a nagy bevásárlóközpontot? A tacskót sétáltató nagyit? Nos igen, ilyen egy élő és lélegző város.
Egy ilyen, az utolsó részletéig kidolgozott virtuális nagyváros megalkotása volt az álma a Grand Theft Auto játék kiagyalójának, David Jones-nak. David barátunk nemrégiben kiszállt a Rockstar csapatából és megalapította saját cégét Real Time Worlds néven, hogy kibontakoztassa beteg elméjét és megalkossa azt, amit a Rockstar-nál nem mert, vagy nem engedtek. A Crackdown exkluzívan Xbox 360-ra készül, és egy hatalmas, nyitott, az első perctől szabadon bejárható nagyváros lesz a főszereplő játszótere. Pacific City-ben nem lesznek lezárt szigetek, el nem készült hidak, és nem lesznek olyan útlezárások sem, melyet egy SWAT osztag sem tudna átrobbantani. Itt mi leszünk a SWAT osztag, az egyszemélyes hadsereg, illetve még egy barátunk, amennyiben beszáll a játék közben egy jó kis online co-op mókára.


A Crackdown-ban az Ügynökség azt a feladatot bízza ránk, hogy tisztítsuk meg a várost az itt garázdálkodó, folyamatosan egymással háborúzó bandáktól. Bárhova megyünk a cityben, mindenhol a három nagy triád tagjaiba botlunk, melyet bizony nem néz jó szemmel a szegény civil lakosság. Legyünk jó ügynökök, vessük hát bele magunkat a végeláthatatlan fegyveres harcokba és takarítsuk ki végre ezeket a mocskokat ebből a gyönyörű városból!


Mint már említettük, a játék egy teljesen nyitott világban játszódik, ahol arra mehetünk és azt tehetjük, amit és amikor csak akarunk. Nem lesznek lineáris küldetések, nem találkozunk monoton megbízásokkal, a Real Time Worlds most bizonyítani akar, David pedig meg akarja mutatni a világnak, hogy nem csak a Rockstar tud nagyvárost építeni. Az Ügynökség jelentése szerint a várost 21 nagy alvilági személy mozgatja, az ő meggyilkolásuk lesz a feladatunk - ám ehhez még át kell majd verekednünk magunkat a több száz kegyetlen bandatagon is. Apró finomság, melyet illik megemlíteni, hogy ügynökként egy igazi karriert futhatunk majd be a játékban, lássuk hát most, hogy ez hogy is néz ki.


A játék az RPG-kben annyira imádott skill-pontos rendszert is magába invesztálta, így folyamatosan csiszolgathatjuk majd képességeinket. A játék előre haladásával folyamatosan nő majd az erőnk, egyre pontosabban tudunk majd lőni, egyre jobban vezetünk, egyre kitartóbbak leszünk és egyre jobban fogunk érteni a robbanóanyagokhoz is. A skillek egyenként 5-ös szintig izmosíthatóak majd fel és érdekesség, hogy maximum erőre szert téve kamionokat tudunk majd a levegőbe emelni, autókat tudunk egy egész utcán átrúgni, és konténerekkel dobálhatjuk majd az ellenfeleket. Érdekes, de nyugodjatok meg, nem ez lesz az egyetlen furcsaság, melyet a Crackdown-ban tapasztalni fogunk majd. A maximum agilitási pontok összegyűjtése után több méter magasra lehet majd ugrani és akkor sem sérül meg a főhős, ha leesik egy ház tetejéről. A fegyver-kezelés kitanulásával működni fog az auto-target és nő majd a headshotok mennyisége is. Itt illik szót ejteni arról is, hogy az ellenfelek rendkívül sokféle módon halnak majd meg és ahogy a ragdoll-ban is láttuk már például, attól függően, hogy hova lövünk, úgy esnek össze.


Nem gyenge titkos ügynököt kell tehát alakítani, ezt gondolom már ti is észrevettétek. A Crackdown messze van a realitástól, inkább a Marvel-féle képregények különleges világát tükrözi, mintsem a való életet. Az Ügynökség amúgy rendkívül bőkezűen fog majd velünk bánni, így lesz majd mindig pénzünk dögivel, bármikor használhatjuk a céges sportkocsikat és terepjárókat, melyeket a vezetési skill pontok növelése után le is cserélhetünk komolyabb típusokra. David barátunk szemmel láthatóan nagyon elkanyarodott már az általa megálmodott GTA világtól, de ki tudja, lehet annak már leáldozott a kora, és erre fog majd most rákapni a játékos társadalom.


Az E3 játékkiállításon volt szerencsénk kipróbálni a single player demót és higgyétek el, az itt leírt, elsőre furcsának hangzó érdekességek egyáltalán nem rontják el a játékot. Szuperugrás, hatalmas erő, természetfeletti képességek - ezek mind inkább egy képregényhős karakterébe csöppentenek minket, mintsem egy átlag ügynök bőrébe, de éppen ettől olyan jó játék a Crackdown. A demóban Mátrixos Trinity módjára ugráltunk a háztetőkön, rengeteget ökörködtünk a rakétavetővel, embereket dobáltunk és nagyon jól esett. Bár csak egy környék volt játszható a kiállított gépeken, mégis akár órákig ellettünk volna vele, ha hazavihettük volna a lemezt. A Crackdown egy GTA-ba bújt Marvel hőst elevenít meg és éppen ezért is szerettünk bele.


A főszereplő tud majd úszni, ért minden jármű irányításához, könnyedén elbánik egy tengeralattjáró kormányzásával is és szuper képességeinek köszönhetően játszi könnyedséggel bánik el az életére törő gonosz emberekkel is. A játék legjobb tulajdonsága a már fentebb is emlegetett co-op mód, mellyel egy internetes barátunkkal tudunk majd együtt feladatokat megoldani. Pacific City-ben nem lesznek töltési pontok, így nem lesz gond a kétjátékos móddal sem, sőt akár egyszerre két feladatot is elvállalhatunk úgy, hogy a város két különböző pontján vagyunk. A barát az Xbox Live-ról bármikor beugorhat hozzánk, akár küldetés közben is és addig marad, amíg csak kedve tartja, vagy amíg át nem segített minket a számunkra nehéz feladatokon.


A GTA-hoz hasonlóan a Crackdown-ban megelevenedő város is teljesen élethű lesz. Az utcán emberek sétálnak, autók furikáznak, bandák garázdálkodnak, a két nagy (már korábban emlegetett) különbség pedig, hogy mi most szuperhősök vagyunk és a jó oldalon állunk. A játék rengeteg mókát ígér és tele lesz izgalmas megbízásokkal, úgyhogy csak remélni tudjuk, hogy minél hamarabb a kezünk közt tudhatjuk már, hiszen amit az E3-on és a GC-n is láttunk belőle, az már éppen elegendő is volt arra, hogy felvegyük a képzeletbeli kívánságlistánkra a játékot.

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...