inFamous

  • Írta: Daks
  • 2008. augusztus 4.
Vajon a társadalom meddig tudna civilizált maradni, ha egy napon a törvény megszűnne létezni, és vele együtt eltűnne minden szabály és kötelesség? Ha nem lenne, aki irányítson, aki felügyeljen, aki rendet tartson? Te hogyan tudnád túlélni mindezt akár egy napig is? És ha örökre egy ilyen világ fogságába kerülnél? Melyik lenne fontosabb számodra? A remény? A túlélés? Vagy megpróbálnál ellene tenni valamit?
A Sucker Punch legújabb játékában mindez valósággá válik. Van azonban egy ember, aki még ebben a sötét világban is meg tudja mutatni a fény felé vezető utat. Egy átlagos fickó, aki valamely furcsa oknál fogva különleges képességekre tett szert, és elhatározza, hogy kerüljön bármibe is, de rendet tesz az utcákon.


GameInformeres kollégáinknak volt szerencséjük betekintést nyerni a játékba, az ő élménybeszámolójukból csemegézünk ezúttal. Az Infamous mindenféle bevezető nélkül indul majd, a képernyőn először Empire City gyönyörű panorámáját látjuk, és egy feliratot, mely a Start gomb megnyomására buzdít minket. Amint eleget teszünk a kérésnek, egy hatalmas robbanás azonnal letarolja a fél szigetet, a pár pillanattal korábban még teljes szépségében tündöklő belváros helyén pedig csak füst és törmelék marad. A táj látszólag teljesen kihalt, egy hatalmas kráter közepén azonban feltűnik egy romok között botorkáló fura, rongyos ruhájú fickó, név szerint Cole. Pár pillanat múlva a kamera fordul majd egyet, mi pedig átvehetjük az irányítást hősünk felett.


Ekkor még fogalmunk sincs, hogy mi történt a városban, miért éltük túl a robbanást, és mik azok a Cole teste körül vadul sziszegő kis villámok, amik később hősünk különleges képességét adják majd. Ezekre a kérdésekre a választ csak a történet során kapjuk meg, előtte azonban megannyi dolgunk lesz – például elmenekülni a helyszínről.


Cole folyamatosan talál majd rá különleges képességére. Először kitapasztalja a villámok irányítását, megtanulja kordában tartani őket, majd később azt is, hogyan szabadíthatja fel a legtöbb energiát. Rájön, hogy teste is megváltozott, mindenféle akrobatikus mozdulatokra képes, és segítségével olyan helyekre is fel tud mászni, amiről eddig még csak nem is álmodott. Mindeközben barátja, a folyton összeesküvés elméleteket gyártó Zene a robbantás utáni nyomozásban lesz segítségére, és szinte észre sem veszi, de szépen lassan Empire City szuperhősévé válik.


Jópofa érdekesség, hogy a sztori fontosabb részleteit kézzel rajzolt, képregényszerű átvezetőkkel ismerhetjük majd meg. Az első ilyet akkor láthatjuk, mikor Cole a játék elején egy esést követően elveszti eszméletét, és míg ő 15 napos kómába esik, mi végignézhetjük, ahogy a város lakói között valami furcsa vírus kezd terjedni, a kormány pedig ezért teljes karantén alá helyezi a szigetet. Mire hősünk felkel, már teljes lesz a káosz, az emberek pedig állat módjára küzdenek majd egymással – olykor az élelemért, olykor meg ki tudja, hogy éppen miért. És hogy a dolog még keményebb legyen, az egyik kerületet egy Reapers nevű bűnbanda vonta fennhatósága alá, akik bizony cseppet sem vendégszerető fickók.


A város három szigetből fog állni, ezek a Grand Theft Autohoz hasonlóan teljesen szabadon bejárhatóak lesznek. Arra mehetünk, amerre kedvünk tartja, és azt csinálhatunk, amit csak akarunk, vagyis mint sok más, úgynevezett sandbox játékban, itt sem lesz megszabva semmi. Empire Cityből azonban nem juthatunk ki, a terület körül katonai hajók járőröznek, kikötő és reptér nincs, a hidakat pedig mind lerombolta a detonáció.


Harcolni nem csak a bandákkal és a bűnözőkkel kell majd, minél jobban haladunk ugyanis előre a robbantás utáni nyomozásban, annál többen akarnak majd eltenni minket láb alól. Lesznek főgonoszok is, a Reaper banda egyik kulcsfigurája például szintén különleges képességekre tett szert a robbanás alatt – ő az elméjével tud tárgyakat mozgatni, nem kevés borsot törve így orrunk alá. A vezér azonban még nála is keményebb, az ő legnagyobb fegyvere ugyanis a láthatatlanná válás. Keményen fel kell tehát készülnünk, mert nem lesz könnyű Empire City szuperhőseként helyt állni!


Azonban nem csak jó tündért játszhatunk, nekünk is lehet majd rosszalkodni – valahogy úgy, mint a GTA-ban. Lophatunk, rabolhatunk, csalhatunk, sőt még az embereket is szadizhatjuk, mindennek azonban ára lesz. Ha túl kemények vagyunk, akkor a városlakók nem úgy fognak ránk tekinteni, mint egy hősre, hanem sokkal inkább mint egy gonoszra, és még meg is támadnak. A jó és rossz énünk harca ráadásul képességeink fejlődésére is hatással lesz, más-más erőnk fog ugyanis megerősödni, ha a sötét, vagy a világos oldal felé hajlunk.


Az Infamous üde színfoltja lesz a sandbox játékstílusnak, én részemről teljesen bezsongtam, mikor a cikkhez kerestem háttéranyagot. A megjelenés valamikor 2009. tavaszán várható kizárólag Playstation 3 konzolra.

Kapcsolódó cikk

5.
Aramisz93
Ahogy látom ebben a játékban lesz minden. Amugy a főoldalon a képen, a csávó a játékból ugy néz ki mint Justin Timberlake :O
4.
Vincenzo
nekem a játék már a sony konferencián felkeltette az érdeklődésemet..általában nem nagyon szeretem az ilyen fiktív dolgokat, de most valamiért tetszik ahogy a csávó szórja az áramot:D
3.
Glek
Zsír a cikk! Felkeltette az érdeklődésem rendesen. :) Kár, hogy csak PS3-ra jön. :(
2.
Szati18
Igazság szerint engem egyáltalán nem hatott meg a játék. Kíméletlen összelopkodás más játékokból (pl.: Psi-ops, Crackdown). Ettől még persze lehet majd nagy meglepetés, de messzire elkerülte a várakozási faktoromat.

A cikk viszont király lett!
1.
elite_hun
Olyan nagy marhaság hogy egy comó jó játék PS3-ra jelenik meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...