Motel 2

  • Írta: Ca$h
  • 2007. december 17.
A történet ott folytatódik ahol az első részben befejeződött, Paxton éppen vonaton ül, teljesen kimerülve attól a sok borzalomtól, amin át kellett mennie. Az olasz határőrök találnak rá, kórházba kerül, és kezelésbe veszik a sérüléseit...
De ahogyan az sejthető volt, olyan embereknek köpött bele a levesébe, akik elől nem lehet örökre elbújni. Közben párhuzamosan megismerkedünk három diáklánnyal, akik a jól megérdemelt nyári vakációjukat töltik Prágában. Buliznak, iszogatnak, jól érzik magukat, amikor egy festő tanfolyamon megismerkednek egy gyönyörű szép cseh modell lánnyal. A lány azt tanácsolja nekik (egy igencsak életveszélyes vonaton történt incidens után), hogy utazzanak el vele a szülővárosába, ami nem csak szép és szívesen látják a turistákat, de sokkal biztonságosabb is mint Prága. A lányoknak még csak meg sem fordulhatott a fejükben, hogy mik fognak történni velük ezek után.


Mint ahogyan azt már Quentin Tarantinotól megszokhattuk, egy sokkoló és tanulságos filmmel lesz dolga annak, aki leül a képernyő elé. De sokan lesznek, akik inkább a beteg jelzőt fogják használni, de már ehhez is hozzászoktunk. A helyzet még súlyosabb szokott lenni, mikor Quentin barátunk összeáll valamelyik hasonlóan agyament cimborájával, aki vagy Robert Rodrigez vagy Eli Roth szokott lenni. Arról nem is beszélve, ha esetlegesen mind a kettőjükkel csinál egy közös projektet, lásd Grindhouse. Ebben az esetben Eli Rothot választotta, aki arról híres, hogy meglehetősen élethűen tudja megjeleníteni az emberi testek szétmarcangolását, illetve eltorzulását. Mindenkinek felhívnám a figyelmét arra, hogy míg a Planet Terror hasonlóan élethű jelenetein halálra röhögtük magunkat, addig ahogyan a Hostel első részében is, itt mindent fogunk csinálni csak röhögni nem. Mint ahogy az egy folytatástól elvárható (legyen izgalmasabb, élethűbb, brutálisabb, megdöbbentőbb stb.) a Hostel 2-ön teljesen le fogunk sokkolódni, hogy miért az rögtön kiderül.


Tekintettel arra, hogy a nézők ezúttal már tudták hogy mire számíthatnak, ezért a készítőknek kiesett a kezük közül a meglepetés ereje. Gondolom mindenki emlékszik még az első részre, amikor a film eleje tulajdonképpen majdhogynem egy tini erotikus filmnek indult, nem volt benne semmi félelmetes, vészjósló. Mire kezdtünk volna belefeledkezni a női mellekbe és a bulis jelenetekbe, hirtelen átfordult az egész történet egy eszetlen és elképesztően brutális öldöklésbe, ezzel mély nyomot és sokkot hagyva az emberek többségében, már akik végigülték a mozit (nem egy embert láttam felállni és kimenni). Ezúttal ez természetesen nem így fog történni, mert pontosan tudjuk, vagy sejtjük hogy mi vár erre a három szerencsétlen lányra. Nem véletlenül esett a választás ezúttal a gyengébbik nemre, egyrészt természetesen politikailag korrektek akartak lenni Quentinék, másrészt meg így sokkal sebezhetőbbeknek és tehetetlenebbeknek fognak tűnni a főszereplők, (nem mintha a srácoknak több esélye lett volna) legalábbis erre számítanak a nézők.


A legfőbb újdonság ezúttal a történetben az lesz, hogy nyomon követhetjük azt a borzalmas és normális emberek számára érthetetlen folyamatot, ahogyan a fekete piacon "eladásra" kerülnek ezek a szerencsétlen lányok. Láthatjuk, ahogy teljesen átlagosnak tűnő, hétköznapi emberek arcával megáldott, de valójába szörnyeteg emberek újra és újra rálicitálnak a lányokra, és a licitnek a tétje az ő életük, de ezt már tudjuk. Érdekesnek tartottam azt az ötletet, hogy a "vevők" közül kettővel meg is fogunk ismerkedni, sőt ők amolyan főszereplők is lesznek a filmben, és ha megérteni nem is fogjuk őket, mégis sokkal emberibbnek fognak tűnni a történet alatt.


Aztán persze elérkezünk a történet második feléhez, amikor vége lesz a bulizásoknak és a kellemes eseményeknek és elkezdődik a borzalom. Namost aki azt gondolta, hogy az első résznél szörnyűbb dolgokat már nem lehet produkálni, az tévedett. A Hostel második része sokkal sokkolóbb lett, mint ahogyan arra számítani is lehetett. Annyira durvák és hosszúak a jelenetek, hogy egy egészséges lelkületű emberben hirtelen felmerül a kérdés, hogy mi a fenének is nézem én ezt a filmet? Biztos vagyok benne, hogy többek között ez volt a készítők egyik célja, amit sikeresen teljesítettek is. A történetnek igazából az égvilágon semmi értelme nincsen, hiszen nem szórakoztat, leginkább csak sokkol minket. Ellentétben a többi horror filmmel, ahol az ember tudja, hogy áááh ez csak egy film, itt az embereknek eszébe fog jutni, hogy ez bizony bárkivel megtörténhet, hogy a világban olyan szörnyűségek vannak, amit el sem tudunk képzelni, és hogy ez a film ezekhez képest csak egy matiné. Ilyen és ehhez hasonló kellemetlen gondolatok fogják foglalkoztatni a nézőket.


Igazából pontozás terén többet érdemelne a film, hiszen mind rendezésben, mind a színészi teljesítményekben, látványban, magasan teljesít a film. De miután kijöttünk a moziból olyan dolgok fognak járni a fejünkben, hogy miért kellett ezt nekem megnézi, meg mi értelme volt ennek az egésznek és ehhez hasonló kellemességek, ezért úgy gondolom hogy ez a 7 pont is bőven elég neki. Igazából senkinek sem tudom ajánlani ezt a borzalmas filmet, nyugodt szívvel legalábbis nem. De tény, hogy még sokáig emlékezni fogunk mind két részre, és remélem, hogy nem akarnak belőle trilógiát, uramisten esetlegesen több részt csinálni. Quentin, Eli jók vagytok, de elég volt ennyi köszönjük, csináljatok inkább második részt a Ponyvaregénynek, meg a 4 Szobának jó? 

Rendezte: Eli Roth
Forgatókönyv: Eli Roth
Szereplők: Lauren German, Roger Bart, Heather Matarazzo, Bijou Phillips
Zene: Nathan Barr
Játékidő: 93perc

IMDB: 5.5
Saját vélemény: 7.0

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...