Dead Space 2 launch party és Aftermath filmvetítés

  • Írta: Ca$h
  • 2011. január 30.
  • dead space 2, dead space: aftermath, mozi, Rendezvény
Pár napja volt a Dead Space 2 európai megjelenési dátuma, amit természetesen mindenhol valamilyen formában megünnepelt a játékos-társadalom. Ez piciny hazánkban sincsen másképp, ahol egy kicsi, de annál kedvesebb rendezvénnyel üdvözölték Isaac kalandjainak folytatását.

Az esemény

Szombaton Dead Space lázban égett a Corvin mozi, mely mindig is nagy becsben tartotta a modernkori kultúra bármilyen megjelenési formáját. A rendezvény legnagyobb dobása a játék mozivásznon való kipróbálása volt, ahol különböző nyereményjátékokkal és versenyekkel várták a kedves látogatókat. Erről az eseményről sajnos lemaradtam, pedig nem semmi élmény lehetett ekkora vásznon és ilyen hangcuccal nyomulni ezzel a zseniális játékkal.
 

Ezen kívül kiállítottak számtalan beépített Xbox és PS3 konzolokat, amiken folyamatosan tesztelni lehetett egyrészt a Dead Space 2-t, másrészt pedig az eredetileg Nintendós címnek induló Dead Space Extraction új, PS3-as, HD-ra csiszolt, Move-ra optimalizált változatát. Ha valaki nem értett vagy nem tudott valamit, akkor kedves hostess lányok segítettek neki. Ez bizony olyan fajta élmény, amit ritkán tapasztal meg az egyszeri gémer az élete során… egy lány magyarázza el neked, hogyan működik a játék.
 

Végül pedig két alkalommal is levetítették, kizárólag újságíróknak és nagyon fontos (VIP) embereknek, a Dead Space Aftermath filmecskét, ami hasonlóan a korábbi Downfall-hoz, a játék előzményeit dolgozza fel a legnevesebb japán animekészítők által.
 

A film

Aki látta az első rész előzményeiről szóló Downfall-t, az nagyjából tudja, mire számíthat ezúttal is. Borzalmasan sötét és depressziós hangulatra, és még ennél is több vérre és halálra. Az anime stílus meglehetősen megosztja az emberek véleményét, eléggé sarkalatos csoportokat létrehozva, én személy szerint imádom őket, még soha nem láttam olyat ami ne tetszett volna, az Aftermath azonban egy kicsit nehéz eset.
 

Egyrészt arra számítottam, hogy meg fogom tudni, mi is történt valójában a Szaturnusz Titán holdja köré épített monumentális Sprawl neveztű bázison, ahol maga a játék eseményei zajlanak, de sajnos nem. Az arról szól, hogyan került újra képbe a „Marker”, hogyan hozta el egy apró darabját pár zsoldos, és hogy mi történt velük ezután.
 

A túlélőcsapat visszaemlékezéseiből fogjuk összerakni a képet, és egy picivel közelebb kerülünk az igencsak bonyolult és összetett történet megértéséhez. Ami számomra kicsit zavaró volt, az a különböző idősíkok vizuális megvalósítása: ugyanis a jelenben játszódó részeket CG animációval oldották meg, viszont sajnos olyan szinten béna módon, ami még egy PS1-es átvezető animációnak is kevés lett volna. A különböző szereplők visszaemlékezései azonban már vérbeli, profi anime rendezők és grafikusok munkásságával készültek el, amiket már jóval kellemesebb volt nézni. Sajnálom, hogy nem tisztán anime volt az egész, mert így egy kicsit elrontották a hangulatot.
 

Maga a történet viszont nagyon jól kidolgozott, érdekes, hogy az alig 85 perces sztori alatt mennyire közel tudnak kerülni szívünkhöz a szereplők, pedig igazából egyikük sem egy túl eredeti karakter. Annak ellenére, hogy ez az anyag nem egy könnyen emészthető mű, mindenképpen érdemes megnézni valamilyen formában (a mozik nem fogják vetíteni, csak Blu-Ray lemezen lesz elérhető), mivel van benne egy olyan szereplő, akivel a játék során is találkozni fogunk. Ennek tudatában egészen másképp állunk majd a karakterhez, és a vele kapcsolatos történésekhez.
 

Mindent egybevetve egy nagyon jó kis rendezvény volt ez, igaz, nem olyan nagy volumenű, mint amilyenre számítottam; például reménykedtem abban, hogy megvásárolható lesz pár jó kis Dead Space-es dolog, olyanok mint könyvek, játékok, vagy éppenséggel nekromorfos plüssfigurák, de nagyon örültem volna egy advances suitos élő Isaacnek is. Ezekre sajnos nem került sor, viszont kellemesen éreztem magam a Gamestaros kollégák által a film előtt tartott bevezető beszéd alatt, majd az ezután következő EA-s reklám (brutálisan jó zenével végigkísérve) is melegséggel töltötte el a szívemet… mert gémernek lenni piszok jó dolog!

17.
wigyory
A filmhez még én sem jutottam hozzá-egyenlőre, de a DS-2-őt már megszereztem és itt a hétvége-csak ezt tolom! :)
16.
Ca$h
#15: Ha PC-d van akkor fogalmam nincsen róla, de ha konzolod, akkor nem kell ezen görcsölni, mert a gép magától észreveszi a mentéseidet!
15.
Crysisman
nekem bejött a film nagyon alig várom hogy kipörgessem a ds2-őt hogy teljes legyen a kép..:D
egy kis off: valaki nem tudja hogy hol találom a dead space 1 mentéseit? mert azt halottam hogy ha bemásoljuk a mentésünket a 2. részhez akkor használhatjuk ott is a plasma cuttert ami a kedvenc fegyverem volt..:D szóval ha valaki tudna segíteni honnan hova másoljak akkor bátran írjon..=) (a fórum nálam most nem működik azért írok ide)
14.
szilaszi
A játék jó, az event elmegy.. Csak egy valamit szeretnék kérni a drága cikkírótól.. Ezt a blődséget javítsa ki: "mi hasonlóan a korábbi Downfall-hoz, a játék előzményeit dolgozza fel a legnevesebb japán animekészítők által."

japán anime készítők által?!?

Ugyan kérlek hol hasonlított a film stílusa egy animera, azon kívül, hogy ez is rajzfilm?

Csak a stáblistába kell bele nézni: Animation provided by Dongwoo Animation, Seoul, South Korea.

A kettő nem ugyan az azért. Egy animének azért más a rajzstílusa... csak ezt kéretik javítani és onnantól jó a cikk :)

[done és köszönjük... :) - szerk.]
13.
nero66
Ja és azt nem értem én se h mért kellett ilyen randa animációval elrontani a "filmecskét" :S
12.
nero66
...ritkán tapasztal meg az egyszeri gémer az élete során… egy lány magyarázza el neked, hogyan működik a játék.xD

Ezen akkorát röhögtem... Am tényleg jó lehetett mozi vásznon tolni - mondjuk én annak is örülnék ha csak az én kis monitoromon tolhatnám, de már csak szerdáig kell várnom :D - én is kipróbáltam volna!!!!
11.
Ecneb
#10: Szerintem próbálnak átvezetőt csinálni, hogy amikor kijön a harmadik rész előzményei akármilyen címmel az már csak CG legyen és valszeg jobb grafikával!
10.
drakecsaj
#9: Igen, igaz, csak az a CG animáció nem kellett volna bele. A jelent is simán megrajzolhatták volna és hellóbelló. Esetleg maradhatott volna a CG, csak jobb minőségben...
Persze nem ez volt részemről a fontos, mert a sztori sok mindenért kárpótolt :)
9.
felegyi
#8: "Jobb lett volna ha úgy csinálják meg mint a Dante's Inferno-t különböző rajzstílusokban" - Észrevételem szerint úgy csinálták meg :)! A jelent animációs grafikával oldották, azon kívül minden személy máshogy meséli el azt ami történt, más rajzstílusokkal ;)!

Én itthon tartottam egymagamnak az Aftermath-vetítést, majd utána rükverc kipróbáltam a játékot 2 órán keresztül :D ! Nos mindenkinek csak az ajánlom, az eleje hihetetlen adrenalin/para bomba... a grafika is sokkalta szebb, kidolgozottabb! Amikor csapkodtam a Necro-kat csak néztem mennyire szépen oldották meg a véres húscafat darabokat rajtuk :)... ajánlott hogy szerezzetek egy DS1-mentést a bónusz stuff miatt... na meg Isaac fejét látni, rajta azt a kaotikus vigyort amikor magára hegeszti a páncélt, nagyon durva amit a srácok összeraktak nekünk! Igaz nem annyira para mint az első rész, talán azért mert egy planétán vagyunk, nem pedig egy kihalt hajón ahol a fejünkben van a tudat hogy nincs kiút...
8.
drakecsaj
A film nagyon jó volt, csak a CG animációt fájt néznem :D Jobb lett volna ha úgy csinálják meg mint a Dante's Inferno-t különböző rajzstílusokban :)

A pestieknek meg jó, mert náluk van a legtöbb launch party... vidékieknek nem nagyon akarnak partit csapni, pedig mi is nagyon jó közönség lennénk :D
7.
Ecneb
A film tetszett, hiszen egy újabb lendületet adott a történetnek, a játék meg brutálisan jó volt!!!
A vége nagyon el lett találva, főleg azzal a kamu véggel...csak így tovább, várom a további filmeket és a további játékokat :D
6.
HerodPK
Na ez is ki Xelveva...bar survivalisten toltam volna végig de az utso boss zero loszerrel meg hp nelkul:S megettek a kis jancsihuszarok:)) nagyon jo kis game....a multy meg isten:)
5.
Ca$h
#4: Abszolute semmi! XD
4.
tjames
#3: de csak semmi buzulás ok?
:D
3.
Ca$h
#2: Jó volt olvasni, hogy neked jó volt látni... XD
2.
tjames
Szavaidból úgy veszem ki Ca$h, hogy azért jó film ez is!
Be is szerzem akkor...
Jó volt amúgy látni a kis kopter búrád így fényképen megint! :)
1.
Mortician
A film azért az Aegis VII körüli eseményeket dolgozza fel, mert a Sprawl-on történtek a játék során kerülnek felszínre. Szokás szerint a játék eseményei illetve a hangfelvételekből és szöveges dokumentumokból lehet összerakni a "teljes" történetet.

A rendezvényen én is ott voltam, nekem személy szerint nagyon tetszett az Aftermath. Itt is találkozhattunk a Dante's Inferno-ból már megismert váltakozó rajzstílussal. Egyedül az alapnak szolgáló CGI animáció volt gyenge ahogy azt Te is említetted. A multiplayer verseny meg hab volt a tortán. A 13-14 óra közötti körben még első is lettem! :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...