Ensemble - "Saját sikereink áldozatai lettünk"

  • Írta: Ghost
  • 2009. március 11.
  • Érdekesség
Link másolása
A közelmúltban bezárt Ensemble Studios egykori dolgozója elárulta, hogy szerinte mi is okozhatta az egykor oly sikeres cég vesztét, mi vezethetett a bezárásig.
A közelmúltban bezárt Ensemble Studios egykori dolgozója elárulta, hogy szerinte mi is okozhatta az egykor oly sikeres cég vesztét, mi vezethetett a bezárásig.


Arról már beszámoltunk, hogy sajnálatos módon bezárta kapuit az egykor oly sikeres játékokat készítő csapat, ám a zárás okát csak találgatni lehetett. David Rippy, az egykori dolgozó, aki most a Bonfire Studios fejese, elárulta, hogy szerinte a saját sikereik okozták a vesztüket. Egy olyan csapat dolgozott a cégnél, akik profi módon tudtak stratégiai játékokat fejleszteni, mint az Age of Empires, ám sajnos ezzel együtt csak a PC platformra készítettek játékokat. Rippy szerint ez okozta a vesztüket, mert a mai világban nagyon rizikós leragadni egy platformnál. A legutóbbi alkotásuk a csak Xbox 360-ra megjelent Halo Wars volt, ám sajnos ez sem tudta őket megmenti a csődtől. A Bonfire Studios fejesének szavai ellen szól, hogy más kiadó mégis életképes úgy, hogy csak egy adott platformra készít játékot. Úgy tűnik, hogy David Rippy csak kifogásokat keres, habár felesleges, sokkal többre viheti a csapat így, hogy két felé váltak.
10.
10.
Kerik
Akkor is megrohadhat a Microsoft!!!Most kiket fogok ágyúkkal meg mindennel gyilkolni az AOE3-BAN?

10.
10.
Kerik
Vagy egy másik age of empires-ben?

9.
9.
Necros
"Úgy tűnik, hogy David Rippy csak kifogásokat keres, habár felesleges, sokkal többre viheti a csapat így, hogy két felé váltak."

Micsoda? Ez úgy butaság, ahogy van... Egyrészt, miért lennének így sikeresebbek? Az Ensemble név nagy márka, sokan ismerik, a két új stúdiót pedig egyelőre csak kevesen, meg azt sem tudni, melyik csapatban pontosan kik vannak.

Abban viszont igaza van, hogy a PC centrikusságuk lehetett az egyik ok, amiért bezárták a stúdiót. Ugyanis a Micro$oftról beszélünk, aminek jelenleg játékok terén a konzolpiac fontosabb, így valószínűleg tüske volt az oldalukban, hogy X360-at nem tudtak az Ensemble játékaival eladni, egészen a Halo Wars-ig. Mondjuk, azt már pusztán a neve is eladja, tehát kiadhatták volna másnak is a fejlesztést.

A háttérben meg több projektjüket is lelőtték, amivel más irányba is próbálkoztak volna, nem csak RTS vonalon.



A warez duma meg röhejes most is... Nincs olyan hatalmas veszteségük belőle a kiadóknak, mint ahogy beállítják, csak erre könnyű bármit ráfogni, az ő felelősségükről így el tudják terelni a figyelmet. Ráadásul az Age of Empires sorozat mindig jól fogyott, manapság is keresett játékok, tehát a bevétel mindig megvolt, bőségesen.



Azért kíváncsian várom mindkét stúdió új játékait, remélem, hamarosan bejelentik, miken dolgoznak.
8.
8.
boldi89
Ez van ha csak pcre csinálják a játékokat mert a sok warezolás ide vezet...
7.
7.
mama2
Mi a... nem is tudtam hogy megszünt a csapat:(. Na ez most sokkolt!
6.
6.
Scoo
Lehet túl nagyok volt a fenntartási költségeik és a pc-s piac nem tudta behozni a fejlesztési pénzeket.
5.
5.
NereusLaceee
Pont itt a lényeg: leragadtak a PC-nél, és mentsvárként: a HaloWars csak X360-ra jött ki.



Az még hagyján hogy felesleges önvád (pláne utólag), de még értelmetlen is.



Az Age of Mitology volt a sorozat legjobb darabja amit próbáltam.

A III-at nem tudtam letesztelni, mert FX5200-m volt és nehezen boldogult... na jó nem szépítek: kifagyott, még minimum grafon is.
4.
4.
Kerik
Basszus,kár hogy bezártak!Nálam nagyon bejöttek az Age of Empires 3-mal!:-(
1.
1.
Dcrysis02
Far Cry,Crysis,Warhead,WOW,Warhammer:Dawn of War II mind jól teljesített PC-n.Öngól,Rippy.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...