Starcraft 2: a világ egyik legdrágább játéka

  • Írta: InGen
  • 2010. július 16.
  • Érdekesség
Link másolása
A Wall Street Journal szerint a Starcraft 2 elkészítése több mint 100 millió dollárba került, amivel a világ egyik legdrágább játékává vált.
A hatalmas produkciós idő miatt három részre bontott Starcraft 2 összes fejlesztési költsége mára meghaladja a 100 millió dollárt, s ebben még nincsenek benne a marketing- és egyéb kiadások. Ezzel a Blizzard több éve készülő sikercíme még a szintén rengetegszer halasztott, 60 millió dolláros Gran Turismo 5-öt is megelőzi.


Bobby Kotick, az Activision Blizzard vezérigazgatója szerint a közös cégnek jelenleg hét olyan címe van, melyek bármikor képesek 500 milllió és 1 milliárd dollár közötti tiszta hasznot hozni. Ebből a hét játékból persze négy a Blizzard terméke: a World of Warcraft, a Starcraft, a Diablo, s az új Blizzard MMO, míg a maradék hármat az Activision más stúdiói készítik; ezek a Guitar Hero, a Call of Duty, illetve a Bungie új projectje.

Mike Morhaime, a Blizzard alapítója és ügyvezető igazgatója emellett hozzátette, hogy az új, közösplatformos battle.net rendszer segítségével több olyan World of Warcraft játékost is sikerült megismertetni a Starcraft 2-vel, akik korábban nem játszottak az RTS legenda előddel, szimplán azáltal, hogy béta hozzáférést küldözgettek szét az accountok között.

A Blizzard Entertainment által fejleszett és kiadott Starcraft 2 jelenleg a világon legtöbbet előrendelt játék, jelentős előnnyel a második helyen álló, az Activison által kiadott Call of Duty: Black Ops előtt.
74.
74.
trompol
Még jó h van újra nCore ;)
73.
73.
Bloodrose
Sok gáz beszélgetést láttam már itt a gk-n, ez is ott van a top közelében...
72.
72.
izomkukac
#71: direkt kelti a feszültséget ne válaszolj semmilyen kommentjére ;)
71.
71.
megalonagyix
3# tyűhűű, ez merész kijelentés volt. akármelyik overrated konzol exluzívot felhozod, bármelyikre a 61-es kommentet tudom felhozni válaszul, mert a pali megmondta a tutit!
70.
70.
Noctis
100+ millióba került a fejlesztés? Nem sajnálom őket, ahogy cikkből is kiderült van honnan pótolni...
69.
69.
abydos
*ha két abszolút kezd(Ő) akart lenni
68.
68.
abydos
Stratégiára a játék kezdete előtt van idő! Közben már reflexből döntened kell, ha nem így teszel, legyőztek!



Stratégiai játék akkor, ha két abszolút kezd kezd el egymással harcolni. A Starcraftosok többsége minden, csak nem abszolút kezdő...
67.
67.
abydos
#66: Aktív RTS versenyző vagyok, nem zavar engem a gyorsaság, de ép ezért mondom, hogy itt döntésekre van idő, nem stratégiákra!
66.
66.
romulan
#63: Elnézést, de merő butaság, amit írsz.

Ha zavar a valós idejűsége egy stratégiának, javaslom neked a körökre bontott stratégiák népes családját, azokban szöszmötölhet az ember kedvére, mielőtt lépne.

A gyors és pontos kattintgatás képessége (ezt micromanagement-nek, vagy egyszerűen micro-nak hívják) fontos, de ettől fontosabb maga az alkalmazott stratégia (vagy más néven macro).

Hogy egy példával éljek: az a félelmetes rush is kivédhető, még rossz microval is, HA jó a macród. (Kivéve, ha a játékosok képessége nagyon nagy nagyságrendekkel eltér, de ez tapasztalatom szerint egyáltalán nem jellemző. )
65.
65.
BlekHók
#61: "Sajna, a mai játékosokat leszoktatták az agyuk használatáról. Amikor (12 éve!) az Sc1 kijött, senki sem nyafogott, hogy milyen nehéz"



Pontosan így van ! Régen nem értettem,hogy kell játszani. 4-5 év szünet után, újrakezdtem és most már simán lezavarom :D Nagyszerű játék.

Várom az SC2-őt :)
64.
64.
Zaki1991
#63: Akkor ez lehet csak itt tatabánya környékén használt szleng XD. Minden estre örülök, hogy tisztáztuk.
63.
63.
abydos
#60: "nekem nagyon nem gyere be" Életemben soha nem hallottam ilyen kifejezést, googlém sem találtam információt róla. Én úgy értelmeztem, "nekem nagyon ne gyere" ami számomra már személyessé tette a vitát. Ha itt nem lett volna félreértés, akkor gondolom tudod, hogy nem ilyen választ adtam volna.



#61: A foci is, a vizilabda is és a sakk is világversenyszám, a legtöbb több mint 100 éve, mégsem szereti mindenki, akár ért hozzá, akár nem!



A Starcraft meg a legkevésbé tartozik a gondolkodós játékok közé, mert ha nem reflexszerűen harcolsz, elvéreztél a 3 perc alatt bekövetkező rushban.... A Starcraftban régóta nem a stratégiájé a főszerep multiban, lehet olyan taktikám amivel 5 embert legyűrhetek, ha nem tudok 5000-et kattintani, hamarabb elvérzek minthogy kigondolnám..
62.
62.
Teuton
"1 napos történetírás" Mondana valaki akár egyetlen olyan játékot aminek a történetét nem lehet megírni egy nap alatt, ha jó napja van az embernek és élénk a fantáziája?
61.
61.
romulan
A Starcraft 1 nem nehéz játék, sőt. Csak hát ugye stratégia. Gondolkozni is kell néha. Bizony, nem elég pusztán nyomni a W+bal klikket.

Sajna, a mai játékosokat leszoktatták az agyuk használatáról. Amikor (12 éve!) az Sc1 kijött, senki sem nyafogott, hogy milyen nehéz. Épp, ellenkezőleg, arról cikkeztek, hogy egy-két nap alatt le lehet zavarni a kampányokat, ami akkoriban valóságos szentségtörés volt.

Multiplayerben sem kell 200-as APM. Immár 2 éve minden héten multizok vele, és egyáltalán nem kattintgatok összevissza, mégsem veszítek többször, mintsem nyernék.

S végezetül csak jelezném, hogy az Sc1 a WCG kezdete óta "versenyszám". Hány másik játék mondhatja el ezt magáról? (A helyes válasz: egy se.)

Hát kb. ennyire rossz játék. De bizonyára itt a világversenyek szervezőinél sokkal hozzáértőbb emberek kommentálnak...
60.
60.
Zaki1991
Ezzel van a bajod: "nekem nagyon nem gyere be" mert ez csak egy kifejezés arra, hogy nekem nem tetszik valami. Vagy mi? Kíváncsivá tettél, hogy mit írhattam, hogy kiérdemelted szörnyű haragod. XD
59.
59.
abydos
"...Az meg, hogy kinek melyik világ tetszik jobban relatív, mindenesetre nekem nagyon nem gyere be..."



Ha ezt a mondatrészt kihagyod, nem írtam volna semmit
58.
58.
Zaki1991
#57: És mond csak ki akart veled vitázni? Te elmondtad a véleményed valamiről, én arra reagáltam. Azt se állítottam, hogy sokat tudnék a cnc világáról, de én nem is megyek egy cnc-s hírhez "fikázni". Az meg, hogy ha valaki nem ért veled egyet, te meg egyből átharapod a torkát egyszerűen szánalmas, a személyeskedésről nem is beszélve. A többieknek bocs az OFF-ért.
57.
57.
abydos
#56: Nem úgy álltam hozzá, hogy alapból utálni fogom, mert akkor nem vettem volna meg!



Ki beszél itt a 2. rész ligarendszeréről?



Nem is mentem neked, se kicsit, se nagyon, mert az bárki megérezné.



Ha a Kane halálozási létszáma a bajod, akkor kevesebbet tudsz a C&C-ről, mint én az SC-ről, tehát nem állok le vitázni veled, mert jelentéktelen amit mondasz.
56.
56.
Zaki1991
#55: Hát ha már alapból úgy kezded el, hogy te ezt úgy is utálni fogod akár milyen is a játék akkor nem tudom mit vársz. Azt meg már vagy százszor leírták ide is meg máshova is, hogy a 2. részben liga rendszer van így hasonló képességű játékosokkal multizol mint amilyen te magad vagy. Az meg, hogy kinek melyik világ tetszik jobban relatív, mindenesetre nekem nagyon nem gyere be, ez a 2 frakció 2 befejezés és ezek egyáltalán nem kapcsolódnak egymáshoz. Arról nem is beszélve, hogy ami drága jó kane-ünk hányszor is halt meg? És amit a 4. résszel műveltek szánalmas. Ha már cnc akkor inkább red alert, az legalább nekem akarja magát komolynak előadni mint ami. De persze kinek a pap kinek a papné.
55.
55.
abydos
-Egy kezdőnek Starcrafttal játszani kb olyan, mintha egy száguldó rinocérosz falkával állnál ki egy talicskába ragadva. Élvezhetetlen és lehetetlen!

Aki nem a kezdetektől kezdve Starcraftozik, annak nincs esélye elkezdeni.



-Abban szintén egyetértek, hogy 1 napos történetírás áll mögötte.



-Az egy dolog, hogy a Warcraft 1 előbb jött mint a C&C, de csak azt tudták majmolni és egy kicsit feljavítani, amit a Dune 2 már összerakott. Jött a C&C Tiberan Dawn és utána jött a Warcraft 2, ami a gyenge sztori mellett már legalább játékmeneti "újdonságot" is tudott adni. A Tibesian Sun csak grafikailag maradt le az "überelhetetlen Starcrafttól", a TS mindenben verte ezen kívül.



-De most tolom ki az első Starcraftot, hanyatt nem dobom magam tőle. Nem rossz, de nem értem, hogy ez hogy lett ilyen sikeres. A Koreai válság sokat segített ennek a játéknak, az biztos...



Nézem a küldetések közötti átvezetőket, vicces! A Tiberium Wars egyik legnagyobb hibájának pont ezt mondták, hogy a küldetések között folyamatosan beszél hozzád valaki, azt az kit érdekel, és ez visszalépés a C&C sorozathoz képest. Pontosan ugyanez van a SC1-ben, ami azért vicces, mert az EA hatására fejlődött vissza a sorozat az SC szintjére ilyen téren.
54.
54.
adják már ki, aztán jöjjön a dio3 :D
53.
53.
Hofi3
Valahogy olyan érzésem van, hogy sokszorosan visszajön nekik.
52.
52.
spepe
Tényleg ilyen sokba került? Hmm. De ezek szerint mégsem költöttek rá eleget mert az egyik legfontosabb dolgot a LAN multit mégis kihagyták belőle!! A Blizzard-ba van az utolsó reményem már szinte, hogy ők még képesek értelmes játékot csinálni PC-re, kár, hogy most kicsit csalódást okoztak ezzel. :S
51.
51.
Shotgun Blues
#46: Olvass vissza, és próbáld újból értelmezni, amit írtam és tedd fel magadnak a kérdést: hol írtam én olyat, hogy én nem tudok vele játszani?
50.
50.
Zaki1991
#47: Jó azért azt is vedd figyelembe, hogy bétáról beszélünk szóval a rendszer még változhat, illetve nem tudom pontosan hányan bétáztak de a megjelenés után jó ha csak 5* ennyien lesznek a szervereken és nem többen. És 1 millió játékosból könnyebb neked való ellenfelet találni mint 50 ezerből.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...