GRIN: a Square Enix miatt mentünk csődbe

  • Írta: InGen
  • 2011. május 29.
  • Érdekesség
Link másolása
A GRIN stúdió egyik alapítója beszélt arról, miért kényszerültek 2009-ben bezárni az akkor már régóta működő cég kapuit. Az úriember teljes mértékben a Square Enixet vádolja a történtek miatt, elmondása szerint a kiadó teljes alkalmatlansága vezette őket szép lassan a csődbe.

Aki nem lenne tisztában a sztori előzményeivel, azok számára jöjjön egy kis "előző részek tartalmából". A Square Enix pár éve felbérelte a svéd illetőségű GRIN csapatát, hogy készítsenek egy Final Fantasy-spinoffot, ami teljesen eltér az eddigi FF-játékok hangulatától, s valamennyire megreformálja a lassan elavuló sorozatot. Ez volt a "Fortress" kódnéven futó anyag.


A stúdió alapítói, az Andersson testvérek nyilatkoztak most egy külföldi lapnak, mely szerint a kiadó teljesen röhejes követelményeket támasztott, például azt, hogy faxon küldjék el a játék teljes programkódját és a zenei fájlokat: "Ez akkora butaság, mint amekkorának hangzik. Egy lehetetlen követelés, nem küldhetsz el ASCII vagy bináris kódokat a faxon. Teljesen retardált az egész, szinte már bűn."

Ezen kívül a Square Enix megjegyezte, hogy a játék különböző készülő darabjait érthetetlen módon a jogi osztálynak kellett volna küldeni, nem pedig a fejlesztésésrt és kiadásért felelős szakembereknek, ami szintén teljesen érthetetlenül hangzik.


Az már csak a hab a tortán, hogy a  Square Enix nem szerette a készülő játék északias stílusát, holott pont ez volt a fő oka annak, hogy a kiadó a svéd GRIN csapatát kérte fel a fejlesztésre. A kiadó szerint a kialakított stílus egyáltalán nem volt jellemzően Final Fantasy-szerű. A fejlesztők ezért próbaképpen elküldtek néhány concept rajzot a Final Fantasy XII-ből, amire a Square megint azt a választ adta, hogy "nem tűnik úgy, mintha ez Final Fantasy lenne".

"Aztán rájöttünk, hogy bármit teszünk, már úgyis eldöntötték, hogy mi lesz. Egy kicsit forradalmasítani akartuk a Final Fantasyt, ami rá is fért volna. A legutóbbi rész eléggé gagyi" - fejezték be az Andersson testvérek.

29.
29.
Grand Hustle President
#28: A wiki szerint is ők fejlesztették.
http://www.youtube.com/watch?v=m_VUGcp2J44
28.
28.
bsg09
#26: Mi volt velük a baj? A Bionic Commando egy tisztességes TPS volt. A kritika nem szerette, de attól még nekem tetszett. A Wantednek csak annyi hibája volt, hogy rövid, de tekintve, hogy filmadaptáció volt, szerintem messze a jobbak közé tartozik.

#24: Nem, az a Capcom műve volt, a GRIN egy TPS-t csinált.
27.
27.
terenceHill
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2. Na Haverommal mai napig ezt nyomjuk campaign coopban. Rengeteg mod campaign és mod coop küldi van hozzá. Úgy több száz. És nem olyan gagy cod, nem kell három tárat beleerszteni se belém se senkibe, mert a fantasy perkjei megvédik. Itt elég 1 a fejbe vagy a mellény miatt összesen HÁROM golyó és halott vagy. Nincs rambózás meg stb.
26.
26.
zaz
#23: Bionic Commando ?
Wanted: Weapons of Fate ?
25.
25.
Lordnekroseth
Attól még hogy nem hallottad a nevét valakinek(valaminek) még lehet hogy ő írja az npc-k mesterséges inteligenciáját a wowban pl ami a játék kurva nagy részét kiteszi...mégis anoním. VAgy tervezi meg a helyszinek látványtervét. Vagy vegyük példának hogy a thq elég sok mebere kisegít a gw2 készítésében,mégsem mondja senki hogy ők csinálták,pedig benne vannak.
24.
24.
Grand Hustle President
#22: Ők készítették a Bionic Commando Rearmed című játékot, amely szerintem a legjobb platformerek egyike.

A concept artok meg mennek háttérnek. Nagyon szépek!
23.
23.
bsg09
#22: Mi volt az a sok szemét? Egyedül a Terminator: Salvation volt szar, a többi viszont abszolút korrekt munka.
22.
22.
zaz
" A legutóbbi rész eléggé gagyi"
Ez tény . Viszont az is tény ,hogy a Grin egy harmadrangú csapat akik sorozatban gyártották a szemetet. Jobb ,hogy nem csinálnak Ők FF -et. Elég nekem a XIII-at feldolgozni.
21.
21.
Sheodon
Régen a Square Enix is nagy név volt, de mára ez is szimplán egy elkurvult cég lett A régi múltra hagyatkoznak ők is (FFVI-FFVIII, Super Mario RPG), és gyakorlatilag semmi értelmeset nem tettek le évek óta az FF asztalra(kivétel a Kingdom Hearts és a Dissidia, de egyik sem FF). A régi dolgaikat veszik elő évek óta és újítják föl, nincs egyetlen egy új ikonikus karakterük sem, hajszolják a spin-off részeket, és semmit sem újítanak ők sem (vagy ha igen, azt sikerül rendesen elkúrni, ld. FFXIII).

Amúgy sem rajongtam sosem az FF játékokért (kivétel a Dissidia, de az sem igazi FF), sokkal jobban tetszett tőlük pl. a Kingdom Hearts. Meg a Level5 játékait én mindig is jobban szerettem, volt bennük mindig valami plusz, valami újítás, ami miatt megérte azzal játszani, és még az új játékaik is teljesen jól sikerültek (a White Knight Chronicles az egyik legjobb JRPG, a generáció legjobbja, ne higgyen senki a kritikáknak... ugyanattól a kritikustól van a lehúzó kritika, aki magasztalta az FFXIII-t, hogy milyen jó RPG).
20.
20.
Lordnekroseth
Khmm...nem akarok én semmilyen céget fikázni,mert itt már főleg média fogásokról meg pénzháborúról szól a dolog,és nem arról mint 15 éve hogy szerzel egy jó játékot és boldog vagy vele,hanem már marketingről. De akkor is megjegyezném hogy a blizzard sem csinál mást és nem is fog szerintem. Ez persze azóta mióta pénzéhes gecik irányítják. (mármint mi más lenne ez ha nem rókabőr lehuzás amikor egy olyan rpg(igazából hack&slash) amiben még a hősőd sem tudod costumalizálni extrém sikeres-_-) Azthiszem nem kell nevén nevezni a játékot. Persze etől függetlenül én is várom.
18.
18.
bsg09
#17: Vagy csak nem akartak egyből a kirúgással jönni, hanem el akarták érni ők menjenek el. Végülis ez így egy módja.
17.
17.
Andy Lightning
Úristen... De szerintem a Square Enix nem ilyen bunkó, csak nem kértek ilyet... A SE egy tapasztalt kiadó, nem kérnek lehetetlent... Ez Max teljesen szándékos volt, hogy hírt csináljanak a szivatásból.
16.
16.
Griewer
#13: Nem azt mondom, hogy biztosra lejáratás, de ekkora ostobaságot nem tudok elképzelni tőlük. Mindenki csinál hülyeségeket, mindenki hibázik, de képtelenség, hogy valaki ilyeneket kérjen, mondjon. Szerintem van benne egy kicsi túlzás, ami abból fakad, hogy a projectet nem hagyták kibontakozni, és ez a stúdiót hazavágta.
Mindegy, mi halandó gamerek sosem fogunk belátni a színpad mögé.
15.
15.
Mortis
#9: A vasember rosszabb volt, de most az X-Men egész tűrhető.

Én inkább nagyon gagyit mondanék a legutóbbi FF-re. Meg az is nagyon gagyi, hogy ennyi rész jön belőle egymás után. Már többször is hangoztattam, de mi lenne ha nem csak azzal foglalkoznának? Oké, hogy a név miatt az anyagi siker valamilyen szinten borítékolható, de nem igaz hogy ennyire kiveszett az újító szellem. Mindenhol kliséket nyomatnak és már nagyon unom. Lesz valaha Reneszánsz?
14.
14.
giga321
13.
13.
Lordnekroseth
Ez teljesen igaz,de azért megkérdezném akkor hogy egy ilyen kis cég mit nyerne abból hogy ilyeneket mond? Mert ugye se pert nem indított, se a cég nem fog talpra állni már. Úgyhogy én személy szerint igenis nekik hiszek.
12.
12.
Griewer
Amúgy meg ki tudhatja, hogy mi igaz ebből az egészből és mi nem. A sz*rdobálás és a másik égetése igazi sport a játékvilágban.
11.
11.
Griewer
A nyugati képregényeket hagyjuk. Azokat a nyugatiak maguk is eltorzítják...(gondolok itt a 2 millió külön bolygóra, vagy dimenzióra ahol mind máshogy történnek az események)
10.
10.
Lordnekroseth
A wolverine anime az igaz hogy anime,de egy nyugati sztori és képregény feldolgozása...nem is csoda hogy már eltorzult.
9.
9.
Motig
#5: hát inkább ne...
sajnos látam a anime Wolverint és hát izé... ami épen a gyomromon ment le az valahogy visza akart kandikálni olyan minőség volt az a cucos(és az a gáz hogy nem ez az első és egyetlen iylen)
de egyébként én sajnálom ezt a projektet hogy meghalt. ne tudom miért nem lehetet volna akkor kiadni nem FF név alat.. tehát ez valami kurva nagy hülyeség volt a SE től..(az hogy a kódot meg zenét faxon meg a cucokat a jogiszakiknak küldjék... inkább nem nyilatkozok mert ezt az én hülye agyam sem képes logikusá váltosztatni)
8.
8.
Lordnekroseth
Hát ez mondjuk elgondolkoztató. Most mondhatod hogy hasonló cipőben járnak mint a képregényekkel nem is olyan rég. De ez nem igaz. Mert ők egyáltalán nincsenek lemaradva a játékpiacon és a játékmenettel sem. Csak ha belegondolsz tőlük jön a "god of war" szerű játékmenet ami egy devil may cry ból indult ki. Ami már irtó régi. És azóta rengeteg hasonló játék jött ki ebből a tipusból. Viszont ha úgy veszed igaz is mert a Grind olós mmok már félelmetes menyiségben jönnek ki keletről. Viszont hozzá kell fűzni hogy amilyen szarokvoltak a képregényeik eleinte,megtalálva a saját stílusukat ötvözték egy nagyon enyhe nyugatiassággal és a fél világ animét néz és mangát olvas azóta...Szóval ez akár egy hihetetlen kibontakozás is lehet még ha esetleg pofára esnek a piaccal...ami amúgy kizárt.
7.
7.
Tacskoexe
#6: Sudeki vagy Jade Empire. Mondjuk én mind a kettőt nagyon szerettem.
6.
6.
bsg09
#5: Volt már olyan keleties játék amit nyugaton csináltak, lásd Sudeki. Igaz nem volt túl emlékezetes.
5.
5.
Griewer
#4: Lehet, de a legjobb játék történetek még mindig tőlük jönnek :D
Kellene valami fúzió: Kelet regényei Nyugati köntösben vagy mi a fene
4.
4.
Batri
#2: a JRPG vonalat már nem nagyon lehet hova fejleszteni, ha meg valami mást csinálnának a Final Fantasy alá, akkor azon rinyálna az összes rajongó. Egyszerűen Japán lemaradt a nyugati fejlesztőktől játékmenetileg és nagyon kevés olyan fejlesztő van már ott, aki tud valami értékeset létrehozni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...