Elásta magát a Duke Nukem Forever PR cége

  • Írta: zoenn
  • 2011. június 16.
  • Érdekesség
Link másolása
Arról csak a játék tehet, hogy az évtizedes tetszhalott állapotból feltámadt Duke Nukem Forever kritikái a tengerentúlon sem túl fényesek, de azt nem hittük volna, hogy a játék PR cége, a Redner Group ennyire megorrol az újságírókra. Meg is lett a böjtje: a 2K szakított a társasággal.

Mi sem voltunk elragadtatva a legenda visszatérésétől, a Duke Nukem Forever habár magán hordozza a retro feelinget, a modern technológiák korában ez már édeskevés az üdvösséghez. A kritikusok számos negatív véleménnyel illették - teljesen jogosan.

A Redner Group felel a játék PR-anyagaiért, meg úgy általában a 2K egyéb címeinek marketingjében is közreműködik. A lehúzó kritikák miatt most azzal fenyegetőzött Twitter-csatornáján, hogy feketelistára küldi azokat az újságírókat, akik elhamarkodottan, méregből írták meg a cikküket, s ezzel túl kevés pontot adtak a DNF-re.

"Sokan túl messzire mentek a tesztekkel, át fogjuk nézni, hogy ki fog kapni legközelebb játékot az elhamarkodott lehúzások alapján!"

E két mondat kiütötte a biztosítékot a szaksajtónál, mely alapján a Render Group nyilvánosan megbélyegezte a rossz pontokat adó magazinokat, hiszen szerintük a legtöbb rossz vélemény csupán méregből íródott. Ez nagyon nincs így, a cég később bocsánatot kért a kiszólásaiért e-mailek és Twitter-üzenetek formájában. Ők csupán "tiszta érzelmek hatására" kommentálták az eseményeket és ez nem tükrözi a kiadó véleményét.

Szánalmas, nagyon.

A 2K Games azóta megerősítette, hogy megszakította kapcsolatát a PR-ügynökséggel, hiszen "nem képviselik termékeiket" megfelelő módon, és nem tűrik a Redner Group kiszólásait. Helyesen cselekedtek.

47.
47.
#46: Azért ez is eléggé elvakult elképzelés: "HA szar elmondja miért,ha jó elmondja miért. HA összeségében nem jó a megvalósítás,akkor azt mondja, nempedig úgy kell hozzáálni hogy lehúzza a a játékot"

Nem kell szentírásnak venni azért ezeket a kritikákat, néha jó meghallgatni, tájékozódni, több tesztet meglesni, véleményeket meghallgatni, de nem FELTÉTLENÜL azt írják HA jó akkor jót ír, ha szar akkor azt...
46.
46.
Lordnekroseth
A másik az hogy a kritikus és az átlagfelhasználó közt az a külömbség tudod hogy ő OKKAL mondja amit mond és nem csak mert úgy érzi. Ja igen és szerinted ha te írnál róla cikket,te nem kritikus szemmel néznéd? Hogy a világ másik felén ülő Pistike ne azért vegye meg a 2 hónapig spórolt pénzéből mert te felisteníted,ahelyett hogy hozzáértő semleges értékelést adnál a valóságról? A másik NEKED lehet hogy az a célod a játékkal hogy Fun legyen,de hidd el a cégek erre tesznek,azok akik még nem játszotak vele tesznek,az on gondolkozik ezzel vagy mással játszon nem elég. A mario is fun,de azért nem azzal játszol...Mellesleg megjegyzem hogy te azt mondod neked nem tetszik a Crysis2 a kritikusnak meg igen,NA itt a bökkenő neki nem "tetszik", ő megnézi miért jó vagy nem az. Te meg max anyit hogy tetszik vagy nem. Neki nem érdeke hogy az a játék jó legyen vagy rossz. HA szar elmondja miért,ha jó elmondja miért. HA összeségében nem jó a megvalósítás,akkor azt mondja, nempedig úgy kell hozzáálni hogy lehúzza a a játékot. A másik...nem az a kérdés hogy Angliában ahol 10 szer anyit keresnek vezeti e a listát,hanem hogy itt a koszos fizetésedből futja e. SZal vezeti a magyar listákat. Vagy lessz 2-3 adik legalább 1-2 hónapig? A wow kártya után persze-_-
43.
43.
gamma
#40: ezt kibaszott jól megmondtad teljesen igazad van píssz
42.
42.
biohazard rex
#40: "van akinek ez tetszik van akinek nem" ebben igazad van TELJESEN! Csak ugye a kritikusok azért azok, mert azt tömeget tudja mindig képviselni amelyik a nagyobb...
vagyis hát nem biztos hogy mindig de az esetek túlnyomó többségében.
41.
41.
AssaX
én sajnos meg vettem és pénz kidobás volt kb az első 2 perc tetszett amikor a táblára rajzolhattam azt ennyi !!!
40.
40.
Tomek1988
Na én megmondom a frankót, csak hogy beleokoskodjak én is.
Szóval: Mi az értelme egy játéknak? A szórakoztatás. Ha valaki csak azért szórakozik a DNF-el mert "fanboy" akkor is szórakozik..
Én jól szórakoztam a játékkal, végig is vittem hamar.
Nincs értelme egymást szarozni. Van akinek tetszik, van akinek nem, fogadjuk el, nem vagyunk egyformák és ez így van jól.
Az emberben mindig és minden téren benne van, hogy a saját szemléletét ráerőszakolja egy másikra. Aki egy cseppet értelmes, az elfogadja, hogy más embernek is lehet véleménye...
Elolvasgatva a dolgokat érdekes volt az, hogy egy kritikus korrektebb értékelést ad, mint egy játékos. Micsoda marhaság ez????? Ha ő azt mondja, hogy a crysis 2 jobb mint a DNF, akkor én azt mondom, hogy nem. Kinek van igaza? Hát számára neki, számomra nekem...
Egyébként tegyem hozzá, hogy manapság mocskos xar játékok vannak a piacon.
Szerintem. 22" monitoromon nem a crysis 2 szaladgál full grafikán, hanem a jagged alliance 2. Meer engem az szórakoztat. Remélem érti mindenki mire akartam kilyukadni. Pieceee
36.
36.
falselight
#35: messze a legkorrektebb kritika a játékról. kevin vanordtól sokan rengeteget tanulhatnának.
35.
35.
bali182
#28: Legkorrektebb hozzászólás. Végigolvastam, teljesen igazad van! Itt van a gamespot-os videóteszt, ami (szerintem) egy átlag, minőségi játékokhoz szokott játékos szemével értékeli a DNF-et:

http://www.gamespot.com/pc/action/duke-nukem-forever/video/6319706/duke-nukem-forever-video-review?tag=summary%3Bwatch-review
34.
34.
Lordnekroseth
Rodman....te kereső ember vagy? Emelkedett a fizetés az ár maradt? EMBER csak 10 évet mondok menyit ért 11k? És ma mennyit ér? Na igen és mennyi t emelkedett a fizetésed? ....HA neked telik 11k ért havonta csak úgy venni 2-3 játékot még ha szar is ...egy gyerek és feleség melett akkor Ki is az elkényeztetett?
33.
33.
Lordnekroseth
A grafikáról meg annyit hogy a q3 motorjával KIBEBASZOTT király és szép gameket adtak ki majd 10 éven át. Valaki meg a legtutibb istenített motorral is -zs kategóriát készít.
32.
32.
Lordnekroseth
Amúgy meg szóról szóra egyetértek TomGoodMannal...ja és nyannyan forewa!
31.
31.
Slik
ha már sz@rt csináltak vállalják a felelősséget
30.
30.
Lordnekroseth
Giggsy ne mértek veled egyet. A játék nem azért volt szar mert nem felelt meg az elvárásoknak....hanem azért mert még egy akármilyen átlagos 2011 nek megfelelő átlag fps nél NEM volt kiemelkedőbb. És ez tény.
29.
29.
sowsminimal
Fú, hogy ez mekkora égés :D
28.
28.
#18: 23 voltam amikor a DN3D kijött, baromira szerettem, bár megvoltak a hiányosságai, de az idő megszépítette és mondjuk elfogadom: legenda született.

Most meg itt van ez a kupac nem is tudom mi... Technikailag egy borzalom, digitális szemét, design terén csapnivaló, a játékélmény meg inkább frusztráló, mint szórakoztató.

De nézzük is mi a bajom:
-Poénok, ugyanazok, mint 1996-ban vagy újak, de azok is nagy részt elfáradtak, laposak, kevés igazán eredeti van.
-Design: ronda életlen, elmosott texturák, kidolgozatlan alacsony poligonszámú modellek, darabos animáció, ötlettelen pályatervezés. Nem lehet szó nélkül elsiklani mellettük! De nem is ez a fő probléma. A design az összhatásról szól, ahogy az előbb felsorolt dolgok következtében az egész kinéz. Ellenpélda: hiába baromi "primitív" pl. a Minecraft, a design nagyon ügyesen el lett találva így van neki egy bája, ami többnyire megfogja az embert, ellenben a DNF-el ami taszít!
-Játékmenet: elméletileg ugyanaz, mint az 1996-os (szerintem meg sokkal rosszabb !) ami 2011-ben már amúgy sem működ(ne/ik), azzal a kis extrával megtoldva, hogy itt rosszabbak a fegyverek, kisebb az írtás élménye, az ellenségek AI-e ostobább. Az egész játék egy rohanó infantilis kapkodás a fejlesztők részéről. Nem attól lesz pörgős egy játék, hogy fél percenként változik az FPS, Aracade autózás, Scriptelt ágyús lövöldözés. Mire beleszoknék az egyik játékmódba már vége is, vagy baromi hosszan nyújtja, hogy már-már a hajam tépem annyira unom... Egyáltalán nem pörgős, inkább eszetlen kapkodás az egész, nagyon nem mindegy.
-Folyamatosan egy görcsös erőlködést érzek, ahelyett, hogy kikapcsolódva szórakoznék... Pontosan azt, hogy az összes úgymond """sallang""" (csajok, erotika, beszólások, poénok) mind azért lenne, hogy takarja az amúgy nagyon silány játékot. A DN3D-nél ezek mind-mind csak extrák voltak egy amúgy akkor nagyon jónak számító játék mellett.
-Ha eltekintek a csajoktól, beszólásoktól és a szerintem egyáltalán nem létező "Duke életérzéstől", nem marad semmi, semmi értékelhető !

Igen, lehet, hogy kicsit nagyok voltak az elvárások, de ha az elődöt és a hype-ot nézzük akkor jogosan várhatott volna az ember egy Bulletstorm klónt akár csúnyább, de nem ilyen randa köntösben, elvégre egy AAA címről, egy legenda újjászületéséről van szó!
A 12 évről meg annyit, hogy 2-3 év tényleges fejlesztés van benne és ha a Gearbox azt nyilatkozta (márpedig azt mondta), hogy szinte elölről kellett kezdeni mindent akkor a Borderlands-ban licencelt (tehát van licencük és ismerik) Unreal3-at is használhatták volna, megvolt rá a lehetőség és akkor ennyi idő elég lett volna egy közepesen jó játék kivitelezéséhez.

Lehet "fanboy"-oskodni, meg utálni azokat akik hozzám hasonlóan nincsenek megelégedve, de akkor is úgy fogom érezni magam, mint a szerencsétlen hülye gyerek akinek megmutatják a boltban, hogy "nézd kis köcsög, itt a szuper lézergiroszkópos, terraformálós, transzponderes, fluxuskondezátoros, fáziseltolásos, fézerkompenzációs, attommeghajtású távirányítós autó, de te lóf@szt kapsz ilyet, nesze fakocka galacsinból gyúrva"...

Hát köszönöm szépen nem kérem! De akkor ne én, mi, kritikusok legyünk már a hülyék, mert kvázi átvertek a palánkon és nem fogjuk be a pofánkat !!! >:E
27.
27.
dzsiádzsó
Ennél már csak RAGE brigád gázabb. Egy rakat ... a Duke és még majd nekik áll feljebb, hogy kinek adnak játékot.
Hát én elárulom kinek, rengeteg játékosnak akik megvették sok-sok pénzért, na ők hőböröghetnek, ássák el magukat!!!

Amúgy meg fizetni kell, mint LA- noire, gamespoton kihelyezett reklámok után nem is kapott rossz értékelést, pedig nem egy nagy szám technikailag az se sőt...
26.
26.
hali74
#25: A bioshock infinite talán hoz majd egy kis életet ebbe a müfajba
25.
25.
shooter1234
Szerintem meg az a szánalmas, hogy egy mai fps sincs ami valamivel is több lenne ennél. Sem cod, sőt még a crysis 2őt is meguntam játék közben, annyira monoton volt, de ez egy tizeddel jobb, úgyhogy lehet hogy végigviszem. Sajnos a codokkal már a mw2ő óta hadilábon állok, egyedül a black ops volt ami valami színt vitt az egészbe, és dobta a lerágott modern meg 2. v.h -s témát, de ezt is lepontozták. Látszik hogy az embereknek a tömegszemétre van igényük.
24.
24.
falselight
#11: ha kiperkáltál érte 10k-t, akkor érthető, hogy nagyon akarod szeretni. bemeséled magadnak, hogy igenis jó, hogy ne érezd magad csalódottnak vagy becsapottnak, de ettől sajnos nem lesz jobb a játék.
18.
18.
Tshunin
Ironikus, hogy "méregből írt" tesztekre hivatkozva kiraknak egy méregből írt tweet-et, mert bevágták a durcát a rosszalló kritikák miatt.

Az a baj, hogy túlságosan nagy volt a hype a játék körül. Aztán jött a pofára esés. Ezt a játékot szerintem azok tudják igazán értékelni, akik anno jót szórakoztak Duke kalandjain.
Sokkal jobban jártak volna, ha becélozzák a budget kategóriát 2-3 ezer forint környékén. Akkor már rá lehetne fogni, hogy ennyiért megérte.
17.
17.
Giggsy
#13: Én is valami ilyesmit hallottam. A korábbi terveket rég kidobták. Szó sincs arról, hogy 12 évig folyt volna a fejlesztés. Ami engem illet, már az is furcsa, hogy még csak nem is valami régebbi Unreal 3 dolgozik alatta, hanem a 2.5. Az talán már akkor is elavult volt, mikor újra életre hívták a projectet.

#9: Senki nem várt Crysis 2 szintű grafikát, de a Half Life 2 szintű külső azért kicsit talán túlzás. Félreértés ne essék, eszem ágában sincs leszólni a Half Life 2-t, pöpecül nézett ki a maga idejében (tartalmában meg most is csúcs), de azóta igen sok év eltelt.

Ami pedig a pontot illeti... ilyen pontot inkább ne rakjanak a sztori végére. Ezzel csak lerombolják a felépített legendát. Ez kábé olyan, mint mikor egy sportlegenda visszatér, hogy megmutassa a fiataloknak hogyan is játszák az adott játékot, aztán feltörlik vele a padlót.
16.
16.
Sakee
#13: Én még kevesebbet olvastam , 10-12 hónap talán a "legutolsó" átvétel óta ( fejlesztői átvétel) ;)
14.
14.
szogyenyi
Én sem értettem, mi a baj a játékkal, miért húzták le annyira, míg le nem ültem elé legalább 5-6 órát játszani. Most már tényleg megértem, miért kapott ilyen kevás pontszámot a játék.
13.
13.
hali74
#9: Nem készült 12-évig!!
Ha jól tudom 2008-9 körül kezték el késziteni.
12.
12.
Sakee
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...