Sledgehammer: nem kéne szidni a CoD engine-t

  • Írta: InGen
  • 2011. október 17.
  • Érdekesség
Az, hogy a Call of Duty manapság a világ egyik legnépszerűbb játéka, egyben azt is jelenti, hogy rengetegen szeretik szidni. Minden évben megkapjuk, hogy csak egy csőjáték, a multiplayer hülyegyerekeknek való, és egyébként is: még kihajolni sem lehet. Mégis, a legtöbben talán az engine-t szeretik osztani.

Persze amikor a Call of Duty játékmotorjának témája előkerül, a sok-sok szidás mellett azt általában mindenki elfelejti megjegyezni, hogy nem lehet sok modern FPS-t felsorolni, ami ilyen minőségű grafika mellett képes stabil 60 fps-t produkálni mindkét konzolon. Most éppen a Sledgehammer Games vezetőjét kérdezték arról, mi a véleménye a 2005 óta használt IW-engine-ről, ha már ők is dolgoztak a Modern Warfare 3-on.


Glen Schofield pedig nem habozott a válaszzal: "Nagyon sok játékmotorral dolgoztam már életemben, nagyon sok különböző engine-re készítettünk grafikát, de ez IW-engine egy Porsche. Amit ez alatt értek, hogy teljesen letisztult benne minden, az egész teljesen átlátható, látszik, hogy évek óta fejlesztgetik és gondozzák. Ezért nagyon könnyű bővíteni."

Az úriember megjegyezte, hogy sok más engine-re azért nehéz építkezni és bővíteni, mert a programkód olyan, mint egy spagetti. Nem lehet valamit megváltoztatni vagy hozzáadni anélkül, hogy valami más el ne romoljon. A Modern Warfare 2 és 3 közötti fejlesztéseket is észre fogjuk venni: a pályák sokkal nagyobbak és részletesebbek lettek, a fegyverek még kidolgozottabbak, szebbé vált a víz is és a karaktermodellek.

Korábban egyébként Robert Bowling az Infinity Wardtól már nyilatkozott a témában: "Egy teljesen új motor építése nem túl kifizetődő. Soha egy játékunkhoz sem építettünk még nulláról egy új motort, inkább egy biztos alapra szeretünk építkezni, és azt továbbfejleszteni."

Ezek is érdekelhetnek

120.
zed01
Én emlékszem a motor 2007-es debütálására. Már akkor sokkal jobb volt grafkai szempontból a MoH Airborne, ami Unreal Engine 3-at használt. Azért azt lássuk be az IW motor igencsak kopottas, hiába fejlesztenek, a többi cég sem ül a babérjaikon, így mindig le lesz maradva a CoD széria grafikai szempontól. Bár, azt hozzátenném egy CoD-ot nem a grafikája miatt veszek meg, hanem a hangulata és a multi miatt.
119.
Bisur1996
#118: Hát mondjuk, BC2-ben én sem szoktam, ott nagyon be kell célozni. De MW2-ben azt elismerem, hogy van olyan, hogy lazán mellé lősz, de azért beadja, szóval elég kis csicska amatőr dolog távcsövezni, tekintve, hogy anélkül sem nem nehéz.
#116: Igen azokat a srácokat én is bírom... meg akik nem plantolnak, inkább, ugrálgatnak, azt végén lelövik őket kispisztollyal -.-
118.
Fontos 96
#114: De nem értem miért nem lehet hardscopolni??? Valaki megtiltotta vagy mi?
117.
falselight
#116: vicceltem, nyugi már. az a bajom vele, hogy sok a bohóc, aki próbálkozik vele de nem megy neki, és ennek legtöbbször a csapat issza meg a levét s&d-ben. ha te jól csinálod, akkor egészségedre.
116.
Bisur1996
#115: Hát jó... de most ide jöttél egy COD hírhez trollkodni, én nem megyek BF hírhez trollkodni... Am mi bajod a 360 qs-el?
115.
falselight
#114: bocs, de a 360+qs-nél abbahagytam az olvasást, haha.
114.
Bisur1996
#112: Amikor le van rakva a bomba SD-be, nálam van egy intervention, van ellenem két csávó, már egyedül vagyok, de nem lehet hardscopolni, minimum qs, de inkább 360 + qs és le kell szedni mind a kettőt, aztán csá, jobb esetben a bombát is. De nem egy sorozat lövővel kempelek a sarokban, meg egy tankkal megyek meg mit tom én, mediccel élesztgetek újra...
Vagy mikor 6v1-t tolok, mondjuk AK-val és akkor CB rules, csak a tudásomra hagyatkozhatok, az is elég jó.
Mondjuk egyes pályákat BC2-ben nagyon csípek, főleg ha nem mindenki járművel megy.
113.
Hubert Cumberdale
#112: super contra xD amúgy írta, hogy "büdös fragger", és azok nem csípik, ha kell is valamit csinálni még ölésen kívül. nekik DM, vagy TDM azt csá.
112.
falselight
#111: elmondhatnád akkor, hogy számodra mi izgalmas. csak a kíváncsiság kedvéért.
111.
Bisur1996
#110: Most erre nem mondok semmit, mert akkor az van, hogy trollkodok. De szerintem ez nem túl nagy izgalom így, vagyis én annyira nem élvezem. Főleg, hogy ilyen büdös fragger vagyok :D
110.
Fontos 96
#109: Akció terén? Most tényleg nem támadásból írom ezt neked de én amikor bele élem magam a játékba és elkezdenek lőni keresek fedezéket (falat) szétlövik... futok az életemért egyszercsak hallom hogy dől az egész ház kifutok és elkezdek lőni és köben ha szerencsém van megérkeznek a csapattársaim. Vagy amikor meglátok egy tankot megin csak futok az életemért és belebotlok 2 ellenfélbe.
109.
Bisur1996
#108: Azt szoktam általában... nekem nem nagyon jönnek be a nagy pályák... Most mrá szerintem igen jó vagyok BC2-ben, de annyira azért nem ütött, mint szerettem volna. Főleg akció terén.
108.
falselight
#106: és mennyi időbe telt, amíg belebotlottál az első elfoglalandó támaszpontba? játszd a játékmódot és nem kell keresned az ellenséget, ők fognak megtalálni téged. ha meg csak ölni akarsz, arra ott a squad-tdm, kisebb pályákon.
107.
Fontos 96
#106: ja ja mert nem tudod hol kell keresni. Általában a Zászlóknál és 2 zászló között kell keresni az ellent. Vagy az MCom közelében és egyéb ablakokban. Én Harvest Day en kb 1 percel a játék kezdete után már háborúzom a tankommal. De vegyük az Arica Harbor map Rusban a legelső védő bázist. És onnan is csak a bázist ne legyen benne a 300 méter út meg a dimbek dombok. Quarry 4x fér el rajta kb. Wasteland úgy 2x és Underpass is úgy 2x. És azt a "nagy havas pályát" meg nem ismerem.
106.
Bisur1996
#105: Hát igen és amikor lemértük, hogy 5 percet kellett futnom BF-ben hogy találjak valakit... az sokkal jobb ám -.-
105.
Fontos 96
#104: Hát azok tényleg nagyok...
104.
Bisur1996
#99: Wasteland... Underpass... Quarry... meg az a nagy havas pálya... :D
103.
Bisur1996
#90: Ott a pont öcsém...
Minden egyes ilyen flamewarban beszoktam varrni a szokásos hosszú szövegem, ami általában véget vett a nagy vitának, de már lusta vagyok :D A BF nem felsőbbrendű és a COD-ot nem csak 10 éves hülyegyerekek játsszák... ennyi. De ez fordítva se igaz! Csak akárhányszor kifejtem valaki jön és elmondja milyen hülye vagyok, meg fan...
102.
D-day
#101: Nem a grafikája miat fogják megszerezni az MW 3 at.Hanem a CoD név miat és a kiváncsiság miat.Tudni akarjuk, hogy folytatodik a story.Igen most lehet azt mondani, hogy majd elolvasom meg megnézem Gameplay videokon, de jobb átélni ahogy játszunk a játékal.
100.
FekaFOB
100. komment csak azért, hogy szép kerek legyen. Egyébként szerintem a COD ebben a generációban már nem fog motort váltani. Szerintem nincs ezzel semmi probléma, öreg kód, halálba tuningolva. Szerintem szép munka és ezzel legalább a 60 fps-t is tudják tartani, ami multiban egyáltalán nem elhanyagolható dolog.
99.
randall13
#90: Elejétől a végéig olvasom a kommenteket, de még csak fel sem vetődött, hogy bárki is szidta volna a cod játékosokat. Maga a CoD motorja ér egy raklap szart. Rohadnának meg a 60 fps-ükkel, azt is csak azért tudják elérni, mert a motor olyan szinten primitív, hogy ahhoz már tehetség kell. A quake3-ban több funkció volt, azóta sikerült minden jót kivenni belőle!
Mellesleg a 60fps-t is csak azért tudják elérni, mert a pályákat több kicsi cellákra osztják, és csak azokat tölti be a motor, amelyiket látja a játékos. És ezért nincsenek nagy nyílt terepek vagy magas épületek, mert akkor laggolna mint a szar.
96.
Fontos 96
#95: Nekem meg van az MW 2 PC-n. Megjelenés utáni nyáron vettem meg és nincsenek cheaterek. Vagyis még alig találkoztam ha jól emlékszem ez idő alatt 2! (kettő) cheatert láttam. Mondjuk most már nem nagyon játszom... Havonta max 2x kapcsolom be ha meguntam a BC 2-t de nem találni sokat most sem.
94.
mcwolf
#93: Egy szóval sem mondtam,hogy ezt hallgatom. Távol áll tőlem ez a stílus.
93.
grindcore
#91: LOL, ez szerintem nem engem minősít hanem aki hallgatja. Öngól :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...