Elkezdte értesíteni felhasználóit a hirdetési rendszer átalakításáról a világ legnagyobb közösségi oldala. A Facebook a bejelentkezés után röviddel külön üzenetben hívja fel a felhasználók figyelmét arra, hogy ők bizony hirdetési bevételekből élnek, az üzleti modellről pedig a mellékelt linken tudhat meg többet a látogató. A Facebook álláspontja szerint ezekre a hirdetésekre az oldal ingyenessége érdekében van szükség, ebből tartják el a fejlesztői csapatot és az oldal mögött álló infrastuktúrát.
A linkelt oldalon azonban még nem sok szó esik a hirdetők felé már beharangozott nagy újdonságról, hogy a Sponsored Stories a jobboldali hasáb után immár a státuszüzeneteket és megosztásokat mutató hírfolyamnak ("news feed") is részévé válik. A Facebook számára bevételt generáló megjelenések egyértelmű, Sponsored jelölést kapnak. A kiszivárgott információk szerint ezt a hirdetési formát csak a legértékesebb hirdetők számára tartja fenn a Facebook, egy felhasználó egyetlen fizetett hirdetést láthat naponta, így az üzenetek nem generálnak túl nagy zajt. További megszorítás, hogy csak olyan forrásból származó hirdetések jelennek meg, amelyeket a felhasználó már 'lájkolt' - ezek lehetnek ismerősök, vagy céges oldalak (page-ek).
A változtatás 2012 elején lép életbe, és mindenkit érint majd - a teljes cikket a HWSW-n olvashatjátok el!
Amúgy én jól elvagyok a FB-on annyi, hogy nem veszek föl minden embert akit 1szer láttam életemben. Így egész jól kontrollálható a dolog. Az ilyen indiános ostobaságokat meg egyszer kell tiltani és hello.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.