Koreában már ingyenes a TERA

  • Írta: zoenn
  • 2012. augusztus 29.
  • Hír
Míg nyugatabbra súlyos ezreseket kell kicsengetniük havonta a TERA előfizetőinek, addig Dél-Koreában állandó free-to-play szerveren tolhatják a játékosok. Ráadásul kétszer gyorsabban fejlődhetnek, mint a többiek. Miért van ilyen nagy különbség a két régió között? Elmélkedésbe kezdtünk.

Hazánkban is nagy népszerűségnek örvendett a tavasszal megjelent TERA (még az eladási toplistát is vezette), ám sokakhoz hasonlóan mi is előfizetési rendszer keretében játszhatunk az MMORPG-vel. Koreához máshogy viszonyulnak a kiadók és a fejlesztők: ők most kaptak állandó free-to-play szervert.

Ideiglenesen augusztus 9-ig tartott volna a grátisz móka, ám később kitolták a dátumot augusztus 30-ig. A legfrissebb információk alapján az országban továbbra is ingyenes marad a TERA - egészen az ötvennyolcadik szintig. Üdvözítő, még akkor is, ha csak egyetlen szerverről van szó a sok közül.

Más szerverektől eltérően kétszeres XP-t kapnak a koreai játékosok, és a küldetések után járó arany is kedvezőbb számukra. Bár ingyen átvihetik karaktereiket a fizetős szerverekre, a free-to-play modell sem tartalmaz komoly korlátokat.

Reméljük, a TERA üzemeltetői a közeljövőben hasonlóan járnak el az európai játékosokkal is! Köszönjük, ArrowCross!

28.
Gu3sT2
#22: Vindictus... ingyenes és még jobb is mint a TERA... és még a harcrendszer is jobb (szerintem)
26.
Stranger
#13: Lényegében minden f2p játékban ilyen a korlátozás, csak máshol elérheted a max szintet papíron. Az már más kérdés, hogy azon a szinten kb. mindenki vett legalább egy kevéske cuccot a játékba, így te biztos, hogy gyengébb leszel mint ők. Nem biztos, hogy bejutsz nagy guildba vagy ha igen sz@r vagy PK-nál, de lehet h még a szintet sem sikerül elérned.
Amúgy meg attól még, hogy az endgame fontos minden MMO-nál addig is lehet ugyan úgy élvezni. Én sok játéknál el sem jutottam odáig.
25.
huszti
a RaiderZ egy hasonló játék ehhez, a napokban volt closed beta-ja, szerintem reményekkel teli. F2p alapból
24.
Hab
Harcrendszer ide vagy oda, még egy ilyen gusztustalan design-nal megáldott MMO-t nem láttam. Nincs bajom a keleti stílussal, de ez a giccs parádé ami ebben a játékban van hányinger keltő számomra...
22.
thernielle
#20: Lehet, hogy nem életképes ezek mellett, de olyat ne mondjunk már, a harcrendszer el van rontva! Ha valami NINCS elrontva benne, akkor az a harcrendszer, én emiatt vettem meg, emiatt játszottam és emiatt várok egy olyan MMO-ra, amelyik legalább nyomokban emlékeztet erre! Egyszerűen miután az ember kipróbálta a TERA-t már képtelen megszokni a stick-to-target szarságokat.
21.
adriano28
berseker a legfaszább (Y)
20.
Gu3sT2
Nem lepődnék meg ha 1 éven belül az egész free to play lenne úgy ahogy van... Beta alapján a harcrendszer és a bossfightok nagyon el vannak rontva... Guild Wars 2 mellett nem egy életképes játék szerintem.
19.
Wizard8
#17: Nagyon sok minden volt előtte, de az EverQuest alapján csinálták a WOW-t és a GW-t is. Ezt maguk a készítők is elmondták.

http://biobreak.wordpress.com/mmo-timeline/
18.
Dreadlox
reméljük hamarosan bejelentik^^
17.
Dreadlox
#6: anarchy online vagy knights online ezek jóval elöbb voltak mint a wow....
16.
randall13
nincs is elmélkedés a cikkben :( pedig kíváncsi lettem volna az okára
15.
Dood
#14: Az előfzetők számában, nem nagyon tapasztalható mélyrepülés, csak a Cataclysm expansion vége felé, mert mindenki ráunt már megint, valószínűleg ha indul a panda, rentgetegen jönnek vissza majd játszani és új rekordot fog felállítani az eladásokban (Cataclysm a legtöbbet eladott wow expansion! ). Mondjuk szerintem is nagyon gyenge volt ez a kiegészítő, WTLK és BC klasszisokkal jobb volt, de azért mélyrepülésről elég durva a WoW esetében beszélni :D
14.
Necreon
A Blizzard a WoW-al kihasznált egy piaci rést, óriási potenciális vásárlói bázissal. Akár csak a Valve tette anno a Steam-el és a digitális terjesztéssel, amire ők már 10 évvel előbb gondoltak, mint más. Ezért hasonlítanak mindent a WoW-hoz műfajon belül, akár csak hasonló szolgáltatást a steam-hez. Persze ez nem vesz el semmit azon megérdemelt tiszteletből, amit a vanilla WoW és a BC fejlesztőit illeti. Hogy aztán mélyrepülésbe kezdtek, az megint más témakör...
13.
Dood
A WoW is everquest klón. Azért mondják minden MMO-ra, hogy WoW klón, mert a WoW példátlan sikereket ért el, igaz a koncepciót nem teljesen ők találták ki, de a Blizzárdnál sikerült tökélyre csiszolni. A többi MMO-t gyártó cég se mer eltérni ettől a koncepciótól, mert ez bevált, ezért jönnek ki tömkelegével az MMO-k és gyakolatilag megpróbálják lemásolni ugyanazt, és ezért érnek csúfos véget egytől egyik (legjobb példa SWTOR, több százmillió dollár és 7 hónapig bírta jön az F2P modell aztán kuka). A TERA ettől abban különbözik, hogy tényleg forradalmian új harcrendszert tettek bele, , tényleg van benne valami plussz ami a standard "WoW klónok"-ban nincsen.

Viszont erre a F2P modellre visszatérve, először is van egy hatalmas ellentmondás a cikkben : "az országban továbbra is ingyenes marad a TERA - egészen az ötvennyolcadik szintig" - " free-to-play modell sem tartalmaz komoly korlátokat.".
Nem tudom a cikkíró játszott e MMO-kal huzamosabb ideig, de minden MMO-nál maga az "endgame" a valódi játékélmény akkor jön amikor elértük a maximális szintet, a WoWban is 1-84-ig levő content dísznek van, lvl85ön kezdődik a játék, Na már most annál nagyobb korlátot nem is lehetne szabni, minthogy nem lehet elérni a maximális szintet és vele az endgame tartalmat. Ez a modell inkább egy nagyon durva trial verzió, mintsem F2P, és mivel korea nagyon nagy piaca ezeknek a játékoknak, és most jött ki a napokban az überhyped és egyébként is marha jó Guild Wars 2 ami nem előfizetéses sehol sem (+ma a WoW 5ös verziója), egyértelmű, hogy a konkurencia késztette erre a lépésre őket, mivel eddig sem szerepelt jól korában a játék, és megpróbálják valahogy a játékhoz csábítani az embereket.

TLDR : nem a WoW az ősmmo, és ez nem valódi F2P modell, mivel ha akarunk endgame-t, akkor marad az előfizetéses móka, bár kétségtelen hogy hamarosan tényleg F2P lesz mindenhol.
8.
Jake Holden
Csak kíváncsiságból kérdem hogy melyik volt az első MMo és itt nem a WoW lesz a nyerő azt tudom de mégis tudja valaki én a Lineagre szavazok de ha tévednék kérem nem kell azonnal megkövezni. :)
7.
Itsuki
Szerintem úgy érti,hogy az átlaguserek a WoWba látta az alapjait.:)
6.
Veldspar
#5: "azon kívül hogy az mmok alapjait elösször a wowban lehetett látni"

Erm, nem. Nagyon nem.
5.
Elyas
#2: hogy lenne az??? annyi a közös hogy MMORPG... azon kívül hogy az mmok alapjait elösször a wowban lehetett látni
3.
Stranger
#2: De, minden MMO az, nem tudtad? Még a Ragnarok online is... -.-
2.
markoci555
ez a tera véletlenül nem egy wow utánzat?
1.
Stranger
Azt hittem nem hagyom ott a Dragon Nestet a harcrendszere miatt, de ha ez ingyenes lesz.... jó lenne.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...