Ennyire fájt a Ubisoftnak a Watch Dogs csúszása

  • Írta: fojesz
  • 2014. május 16.
  • Biznisz
Komolyan rányomta a bélyegét a Watch Dogs csúszása a Ubisoft üzleti évére, a cég forgalma közel 20 százalékot csökkent éves szinten, és veszteséges is lett. Az Assassin's Creed viszont még mindig tarol.

A Watch Dogs májusi megjelenése azt is jelenti, hogy a játék kikerült a Ubisoft tavaly áprilistól idén márciusig tartó üzleti évéből, amin a kieső AAA-cím mellett valószínűleg az is éreztette a hatását, hogy az új Rayman és Splinter Cell nem úgy teljesített, mint a cég várta. A Ubisoft korábban a Watch Dogs hiányára és az utóbbi két folytatás gyengébb teljesítményére is figyelmeztette a befektetőket.

A cég bevétele így 1 milliárd euró volt, ami 19,9 százalékos csökkenést jelent az előző üzleti év teljesítményéhez képest, ráadásul a tavalyi 64,8 millió eurós nyeresége után idén 65,5 millió eurós veszteséget tudott csak felmutatni a kiadó. A hardcore gamereknek szánt játékok 758 millió euróval, a digitális címek 195 millió euróval képviseltették magukat az összbevételben.

Az Assassin's Creed IV: Black Flagből több mint 11 millió példányt értékesítettek, a Just Dance 2014-ből 6 millió kópia fogyott, míg a Far Cry 3-ból 3 millió - így ez utóbbiból összesen több mint 9 millió darab ment el a megjelenése óta. Bár pontos számokat nem mondott vele kapcsolatban, a Ubisoft szerint jól szerepelt a South Park: The Stich of Truth is, ami a szokásosnál is jobb utolsó negyedévet csinált a kiadónak.

Az áprilistól jövő márciusig tartó üzleti évben várhatóan beérik majd a Watch Dogs csúsztatásának köszönhető ritmusváltás: a cég 1,4 milliárdos forgalmat vár a következő évre, illetve két számjegyű nyereséget; a becslések szerint a hardcore és a digitális címek is erősödni fognak, miközben a casual játékok eladásai csökkennek majd.

A Watch Dogs, ami a Ubisoft szerint az idei év legtöbb előrendelést kapott új címe, 300 százalékkal dobhatja meg az első negyedév forgalmát éves szinten, később pedig a Far Cry 4 és az új Assassin's Creed tarolhat. Utóbbin egyébként a Ubisoft tíz stúdiója dolgozik már, és bár a játék PC-re, PS4-re és Xbox One-ra készül, a kiadó - egyelőre további bejelentés nélkül - megerősítette, hogy a PS3-at és az Xbox 360-at is támogatni fogja.

Szintén a már említett ritmusváltásnak tudható be, hogy a The Division nem jelenik meg idén, 2015 áprilisa után érkezik a cím.

17.
17.
randall13
Ez a csúsztatás biztos csak marketinghúzás, hisz most megint mindenki a Watch Dogsról beszél. Köcsög franciák!
16.
16.
#1: En is szetmorzsolok egy konnycseppet a szemem sarkaban.
15.
15.
Chrysh
#9: Ő erre indul be, de ne zavarjon Téged a kommentje, mert a mássága ellenére többé-kevésbé (de inkább KEVÉSBÉ) elfogadjuk.
14.
14.
Altertamas87
#12: Ezt én is mondtam, csak akkor lehet, ha sokkal többet költöttek mint az előző évben. De ennyivel többet? Ez nagyon sok.
13.
13.
Neo1989
Hát nem csak nekik fájt hanem szerintem itt jó párunknak.
12.
12.
fojesz
#11: Miért kéne arányosan csökkennie a nyereségnek a bevétellel?
Egyszerűen arról van szó, hogy kisebb bevétel mellett több költsége volt a cégnek. Például mert elköltöttek egy csomó pénzt a Splinter Cellre, amiből nem fogyott annyi, mint várták. (Vagy a Watch Dogsra, ami nem jelent meg időben.)
11.
11.
Altertamas87
Nem értem én ezt. De lehet én számoltam rosszul, de hogy van ez?!
1 milliárd euró bevétel. Ami 20%-al kevesebb az előző évhez képest.

Tehát előző év: 1,25 milliárd euró.
Következő év év: 1 milliárd.

előző év: 1,25 milliárd euróból 64,8 millió a nyereség!
Most: 1 milliárd euróból: 65,8 millió veszteség!

Ez hogy lehet? Ha 20%-al csökken az összbevétel, akkor a nyereségnek is arányosan, 20%-al kéne csökkennie! De nem hogy 20%-al csökkent a nyereség, hanem 64,8-ról 65,8 milliós veszteség lett!

Ez nem lehetséges. Ez így nem stimmel! Csak akkor lenne lehetséges ekkora veszteség, ha ebben az évben, sokszorosa volt a cég kiadása, az előzőhöz képest! Annyira sokszorosa, ha nem csökkent volna a bevétel, akkor is óriási veszteségük lett volna. Hát ezt meg nem tudom elképzelni.

Szóval vagy én értelmezem rosszul az egészet, vagy nem stimmelnek ezek a számok. Ekkora veszteség? Ez így nem kerek.
10.
10.
kharami
Drága Kotic urat innen is hatalmas csókok közepette áldom és csókolom és ne aggódjon adóm 1% ával idén őt támogatom!;)
9.
9.
Lampapa999
#8: Tudom hogy nem ide tartozik de meg kell kérdeznem hogy miért irsz mindegyik hirhez kommentet?Nem kötekedek vagy bármi ilyesmi,csak foglalkoztat.Mivel vissza néztem az utsó 25 hirt/cikket és mindegyiknél volt kommented.
8.
8.
Cristiano
sjanálom őket depénz vissza fog menni többszöröse
7.
7.
Dízel
#5: legszebb? :D te mit nézel ember? :D
amúgy megérdemli az ubi meg az összes 1évet csúszó studió. Én mindig azt mondom, ha kiadnák akkor, és ugy ahogy azt alapjáraton beharangozták, akkor ütne, és mindenkinek leesne az álla, de 1 év csuszassal bele fog illeni az 1 év mulva megjelent játékok tömegébe külsőleg. szóval én ezért nem adok pénzt.
5.
5.
Zombiekiller6
Amúgy szerintem a legszebb játék amit valaha akár csak képen láttam. Persze az inFamous valószínűleg szebb, de ott azért közel sem kell annyi mindent megjelenítenie a játéknak.
4.
4.
Zombiekiller6
#2: Akár sajnos akár nem tuti nem fognak akkorát kaszálni vele, mint a GTA V-vel! Hogy miért? Mert az GTA! 1 nap alatt 800 millió dollár! Szegényeknek esélyük sincs, de szerintem nem is akarnak elérni annyit. Ettől függetlenül nagyon várom és szerintem az AC-kat lenyomja majd! Egy 15 milliót tuti eladnak belőle annyi idő alatt, mint az ACIV-ből ennyi idő alatt.
2.
2.
toriell
Ja.. ,ha tényleg olyan nagy játék lesz ,mint ahogy harangozzák akkor kb fog akkorát szakítani ,mint a GTA 5 .. vissza hozza a cégnek az el bukott napokat,hanem akkor kibaszottul szívás van :D
1.
1.
Ecneb
Mennyire tudom sajnálni őket.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...