Nem lesz teljesen lineáris a Quantum Break

  • Írta: zoenn
  • 2015. október 26.
  • Hír
Thomas Puha, a Remedy Games fejese nemrégiben a NeoGAF fórumán válaszolt a rajongók kérdéseire a Quantum Break kapcsán. Habár az eddigi prezentációk alapján úgy tűnt, mégsem lesz teljesen lineáris a játék.

A rajongók a NeoGAF fórumán adtak hangot a panaszuknak, miszerint az eddigi demók alapján lineáris játéknak tűnik a Quantum Break. A Remedy pr-osa, Thomas Puha igyekezett csillapítani a kedélyeket, szerinte a felfedezéssel sem lesz gond, elbeszélgethetünk az NPC-kel, és elmerülhetünk a játék világában. Magyarul, nem teljesen lesz lineáris az Xbox One-exkluzív cím.

Puha szerint a korábbi prezentációk során 5 percbe kellett belesűríteniük a játék lényegét, nem jutott idő a nyugodtabb felfedezésre. Az időmanipulációs akciót azért is ostorozták a játékosok, mert a hősünk viszonylag könnyedén teljesítette benne a kihívásokat. A fejlesztő leszögezte, nem kell aggódnunk, hiszen a végleges verzió sokkal nehezebb lesz, az ellenfelek mesterséges intelligenciája is fejlődni fog.

A Monarch katonáiból több típussal találkozunk majd, a strikereket például kísérleti Chronon-technológiával vértezték fel, ezért közel sem olyan könnyű megölni őket.

A Quantum Break április 5-én jelenik meg.

9.
Nem minden játéknak áll jól a szabad világ, sőt sokszor pont a fél szabad megoldások , Stalker, Crysis 1, Borderlandsok sokkal jobbak. Van egy nagy szabad tér, adott feladatokkal és onnan maximum 2-3 ponton lehet kilépni, de van lehetőség visszamenni küldetést később csinálni. Alapvetően az sem jó, ha az ember elveszik a hatalmas világban ( pláne, ha az üres és csak egyetlen funkciója van: menni és menni ) . Ilyen szempontból például a FarCry3 nagyon jól el lett találva, illetve a Witcherek "act"-okra bontása is nagyon rendben van. De egy full lineáris HL a maga kis fejtörőivel is tök jó móka. Szóval nem feltétlen bűn az, ha valami lineáris, de akkor legyen izgalmas és ne csak gyalogoljunk benne, mint például a crysis 2-ben, mert az idővel baromi unalmassá válik... :(
8.
p3ti
#7: Vanquish, Bayonetta - legjobbak !
7.
xSHx
#3,#4: +1 Igen, ezzel én is így vagyok. Én speciel jobban szeretem a lineáris sztoriorientált gémeket. Egy nyitott világúba sokkal könnyebb elveszíteni a story vonalat, a pörgést. Pl Dead Space... Semmiből se áll csak folyosó, folyosó hátán. Nálam mégis top3 as game. Abból is top1. Utána jön a Dead Sector, Vanquish. Mind cső game, de pörög mint a gépágyú... :)
6.
FuRiONight
#Cipo3: igen lètezik. 2013 Májusában adták ki az elsö teasert, es idèn kapott megjelenèsi dátumot (e3 alkalmával ha jol tudom). Hülyesègeket he irj, kár ezert a kommentert!
5.
dcba
#3: Mert ez ma a trendi, h minden open world es emiatt ha linearis, akkor azt jelenti, h rovid, tehat sok penzt adsz ki egy olyan jatekert ami mondjuk max 10 ora hosszu. Sajnos azonban hiaba a nyitott vilag, amikor rendre azok is mind a gta 3-ra epulnek es mar baromira unalmasak. En szemely szerint kezdek kiegni a jatekokbol, mert mind ugyanaz, vagy open world, vagy linearis 10 oras vagy online egymast olo gyako marhasag.

En remenykedem benne, h egyszercsak eljutnak odaig, h nem a grafikat skalazzak az egig, hanem mondjuk a mesterseges intelligenciat ami reagal arra amit a jatekos csinal (pl megkerdezze, h hulye vagyok e, ha gugolva megyek, vagy mint a hulye ugralok ossze vissza) es mondjuk veletlenul generalna kuldiket vagy mondjuk egy NPC kulonbozo stilusban reagalna kulonbozo jatekosokra, a kulsotol a ruhazaton at a jatekos stilusaig es aszerint haladna a jatek es aszerint alakulnanak dolgok, de ez sztem kb a lehetetlen kategoria, igy maradnak ugyanazok a stilusok minden evben es kapjuk a milliomodik assassin-t vagy Cod-t csak szebb grafoval.
4.
kamgecam
#3: +1
Nálam is sokkal nagyobb élményt jelent és sokkal emlékezetesebb egy játék ha pl lineáris de jó dramaturgiával és mély igazi karakterekkel rendelkezik mint hogy egy nyitott világban ugyanazokat a küldiket csinálom századjára.
Persze vannak kivételek,a legjobb ha van szoros,érdekfeszítő történetvezetés de vannak választható lehetőségek.Lineáris(vezetett)mégis nyitott világ több lehetőség a legideálisabb.
Személy szerint egy jó értelmes sztorinak jobban örülök.
3.
szenye
Még mindig nem értem, hogy ha egy játék lineáris, az miért negatívum. A szabadon bejárható nagy területen játszódó játékoknak is vannak bőven hátrányai. Többek között, hogy a nagy világokat rendre elfelejtik megtölteni tartalommal, és máris monotonná, unalmassá válik az egész (pedig ott a végtelen szabadság a játékos kezében). Rengeteg totál lineáris játékkal játszottam életemben, remek hangulattal és felejthetetlen élménnyel. Nekem ezt jelenti a játék, nem pedig 1500 négyzetkilométert.
2.
Cipo3
Azt a ez a játék még létezik? Emlékszem amikor 2012-ben az új generáció bejelentésekor mondogatták, hogy nyitócím lesz. Aztán amit gyorsan elhessegettek, hogy mégsem kapható a konzol boltbakerülésekor.
1.
dcba
"Az időmanipulációs akciót azért is ostorozták a játékosok, mert a hősünk viszonylag könnyedén teljesítette benne a kihívásokat"

Most komolyan, h nezett volna ki, ha egy prezentacion a jatekos 2 percenkent elpatkol. Nyilvan ultra easy-n nyomtak es meg be nem fejezett M.I.-vel. A remedy eddig nem okozott csalodast, a jatekaik, mindig baromi jok es hangulatosak, ha nem is mindig forradalmiak, de latszik bennuk a szenvedely, h ok meg nem az Ubi es EA fele tomeggyartok, hanem igazi fanatikusok. Remelem igy is marad.

Amugy mekkora nev mar: Puha Tamas :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...