SOMA - egyelőre nem termelt profitot

  • Írta: Shifty
  • 2016. március 24.
  • Biznisz
Link másolása
Hiába ért el kritikai sikereket a Frictional Games vízalatti környezetben játszódó horrorjátéka, a SOMA, sajnos az elmúlt félév alatt nem igazán robbantott kasszát a játék. Eddig 250 ezer példányt sikerült elpasszolnia a csapatnak.

A csapat honlapján megjelent friss blogbejegyzésben jelentette be a Frictional, hogy hat hónappal a SOMA megjelenése után, hogyan is állnak a játék eladásai, és milyen terveik vannak a jövőre nézve.

A bejegyzésből kiderül, hogy minden platformot tekintve eddig 250 ezer SOMA-példány talált gazdára, vagyis a játék eladásai nem rosszak, de nem is termelt még profitot. Ahhoz, hogy a csapat fejlesztési költségei megtérüljenek, még nagyjából 20-30 ezer darabot kellene még eladniuk a játékból, de miután átlagosan napi 125 darabot értékesítenek a SOMA-ból, egyelőre az sem biztos, hogy még az év vége előtt elérik ezt a célt.

Az eladások természetesen a csapat jövőjére nézve is sokatmondóak. A Frictional Games jelenleg két különböző játékon dolgozik, és miután egy kis cégről van szó, joggal merül fel a kérdés, hogy a szegényes eladások mellett hogyan tudják ezeket kivitelezni, illetve mennyire lesznek ezek a játékok nagyobb lélegzetűek.

Hogy mi a két titkos projekt, egyelőre rejtély.

32.
32.
mad hatter222
#7: Egyetértek.Ha én valami tőkés videójáték cég tulaja lennék biztos felkarolnám az ilyen tehetségeket mint a frictional games.
Erre a Soma-ra komplett trilógiát kéne építeni,nem pedig hagyni elveszni a homályban...
30.
30.
#29: Szerintem rohadt nagy nevet választott, valószínűleg farmer a gyerek xD
28.
28.
Caleon
#27: Azért nem mindegy, hogy kihullik-e egy specialista, aki helyett a következő versenyzők pixelgrafikás platformerekben gondolkoznak... :-)

Penumbra, Amnesia, ezek mindig is nyújtottak valami pluszt a tucat-budgethez képest, kár lenne a csapatért szerintem.
27.
27.
crytek
#26: Annyi indie cucc van és lesz is ,hogy számolni se lehet. Egy elhalt 5 jön a helyére stb. Sokkal nagyobb cégek is hulltak már a porba pl THQ
26.
26.
Caleon
#25: Amúgy gazdasági szempontból teljesen megértelek. Én sem bánom, ha olcsóbban tudok vásárolni.

Bár jobban szeretem, ha a jó játékok sikeresek is, mert akkor talán jönnek más, hasonló jó játékok is. :-)
25.
25.
crytek
#24: Nem kell elnézést kérni nem történt semmi.

És igen örülök ha valami minél előbb értéktelenedik el és kerül bele mindenféle szenny bundleba.
23.
23.
crytek
#21: Ha egy játék (legyen az akár 1db ember alkotta termék vagy 16ezer fős top über AAA fejlesztő) ha 1 hónap után nem hozza be a rá fordított összeget és nem termel profitot akkor hidd el nem csak az én pénzem miatt nem lesz jövője a cégnek.
Biztos megvan az oka miért nem lett sikeres.
Érdekes sok más game meg nagyon sikeres holott kb fele ennyi tartalom/akció van bennük. Lásd pl Ethan Cartert amit nyomatnak ezerrel pedig az csak egy sétaszimulátor.De van még raklap game.

Ha bezárnak ha nem én akkor is csak bundleba fogom megvenni.
21.
21.
Dercsi
#13: Rész igazság amit mondasz. Pont azért kéne a kis csapatokat támogatni a vásárlással, hogy ne legyenek rászorúlva a nagy kiadók kényére kedvére. Persze te nem csinálsz semmit...csak mondjuk egy tudatos vásárlással helyzetbe hozhatsz tehetséges embereket, csapatokat akik megérdemlik. Én pl SOHA nem vásárlok bevásárló központokba, szupermarketekbe, a pénzemet azokban a vállalkozásokba költöm el akik helyiek, ezzel is a saját környezetemet teszem gazdagabbá. Peace
20.
20.
#13: Nagyon jól mondod!
19.
19.
Raam989
#18: Youtubeon van egy eloszereplos minisorozat elozmeny is, ne hagyd ki azt sem!
18.
18.
Dercsi
Szégyen ide-oda még nem is hallottam a játékról... De tesztek és gameplayek után tegnap este megkapta a bizalmat,megvettem steamen, főleg hogy már magyarul tolhatom!

http://magyaritasok.hu/magyaritasok/soma/soma/2337
17.
17.
kopic
#5: kimoderált üzenet
16.
16.
kopic
Vegigjatszast végignéztem es eleg durván nyomasztó, foleg a sztori az ami nagyon komoly ! Sajnalom, hogy nem lett sikeres, pedig az ilyen jatekok siman megerdemelnek.:/
15.
15.
Red-E-Kamp Van
#14: Nyilvánvaló, hogy nem úgy értette.
14.
14.
Caleon
#13: Nem az a gond, hanem hogy örülsz a játék sikertelenségének.
10.
10.
Caleon
Tényleg nagyon különleges ez a játék, sok emlékezetes pillanatot hagyott bennem is. A vége kegyetlen... és tényleg kifejezetten elgondolkodtató.

Igazából én is megvártam, amíg leakciózzák. Egy játék általában akkor bukik, ha a megjelenés után teljes áron nem fogy elég belőle. Szerintem a SOMA legnagyobb problémája ez a teljesen kifejezéstelen név. Amihez magyarban még inkább elrettentő képzettársítás kötődik.
8.
8.
Rakottkrumpli
#7: Hát ja... Ezen a cikken én is meglepődtem. Pedig szerintem mint horror (vagy épp sétaszimulátor) is eléggé kiemelkedő a mostanában kijött horrorok közt.
7.
7.
Raam989
Ez nagyon szomorú. Látszik, hogy mekkora igénytelen a mai gémer társadalom... A fostos, jellemtelen codok szárnyalnak, de egy ilyen gyöngyszem meg elbukik...
6.
6.
HammerHead0714
Eszméletlen járték.Olyan kérdéseket feszeget,amiken az ember a játék vége után napokkal vagy akár hetekkel is képes elmerengeni hosszú időkre.1Hónapja játszottam ki ,de ha belegondolok a végébe még mindig beleborzongok.
5.
5.
crytek
Ennek örülök....hamarosan bundleba teszik akkor. Várjuk!
4.
4.
zozo76hun
kar hogy xbox-on nincsen, bar mar vegigneztem a vr-es sracok videojat, ugyhogy igy mar annyira nem izgat. pedig marha jo game!
3.
3.
kamgecam
#2: +1
Igazi eldugott gyémánt!
2.
2.
Giga0509
#1: Eszméletlen jó játék,tényleg nem szabad kihagyni.
1.
1.
En mindenkepp be akartam ruhazni ra ps4-en, csak elobb masokat vettem, igy viszont meg egy kis learazas valoszinu? :-) Amugy most se draga.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...