Az EA lelőtte a nyílt forrású SimCity 2000-et

  • Írta: szlav
  • 2018. július 31.
  • Gyászhír
Az Electronic Arts eltávolíttatta az OpenSC2K projektet, amely gyakorlatilag az 1993-ban megjelent SimCity 2000 nyílt forráskódú, ingyenes változata volt. A jogi probléma az EA audio- és vizuális assetjei miatt ütközött ki.

Az EA a minap lezáratta a SimCity 2000 rajongói remake-jét; az OpenSC2K néven futó projekt bárki számára elérhető volt a GitHubon. A játék nem meglepő módon rengeteg assetet emelt át az eredetileg 1993-ban megjelent városépítőből, ezek pedig jogilag az Electronic Arts tulajdonát képezik.

Nem valószínű, hogy az anyagi háttere lenne az ügynek, hiszen bátran kijelenthetjük, hogy mostanában nem a SimCity 2000-rel fog az EA kasszát robbantani - habár érdekességként érdemes megemlíteni, hogy a játék akár most is megvásárolható az Origin online boltján keresztül.

Az OpenSC2K projektért felelős Nicholas Ochoa nyilatkozata szerint egyébként korábban senki nem kereste meg őt az EA-től ezzel kapcsolatban. Túl nagy problémája nem lett végső soron az ügyből, hiszen a jogsértő anyagokat ellenkezés nélkül eltávolította.

2.
Ooorky
Kiveszik az asset-eket és csinálnak sajátot (OpenTTD), vagy követelmény lesz az eredeti játék megléte és onnan tölti be (OpenRCT2).
1.
user101
A szerzői jog az emberiség egyik leghasznosabb és egyben a legkártékonyabb találmánya... Nem tudom, hogy mi lenne a jó megoldás, de az, hogy hosszú évekre bebetonozunk találmányokat, alkotásokat... az összességében ( az anyagi érdekeken kívűl ) senkinek nem jó... Főleg a szabadalom tollkodás és felvásárlást kéne nagyon komolyan venni ( nem engedni ) és újra kategorizálni mindent, amihez épp ésszel rendelni határidőket.

Főleg számítástechnikában aki 3-5 éves termékkel házal, az nagyon el van tévedve...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...