Folytatást kap a The Order: 1886?

  • Írta: Shifty
  • 2020. január 19.
  • Pletyka
Nem először hallani pletykákat a The Order: 1886 lehetséges folytatásáról, de most egy meglehetősen megbízható forrástól futottak be izgalmas részletek, amelyek arra utalnak, jöhet a lövölde következő felvonása.

A NeoGAF-on arról értekeznek a rajongók, hogy milyen játékok jöhetnek a következő generációs konzolokra. Itt szólalt meg az az OsirisBlack nevű felhasználó is, aki korábban olyan információkat közölt a PlayStation 4 Próról, amelyek többsége végül igaznak bizonyult. Ezek után mondhatjuk, hogy érdemes odafigyelni arra, amit ír, így nem véletlen, hogy az internet is felfigyelt legutóbbi bejegyzésére, ami szinte biztos, hogy a The Order: 1886 PlayStation 5-re tervezett folytatásáról szól.

A bejegyzésben ugyanis egy előzetesben látottak részleteit meséli el, méghozzá kellő részletességgel. Ebben arról ír, hogy a felvétel kezdetén egy rosszul megvilágított szobában áll egy férfi, akinek a vállán azért kivehető egy jellegzetes kommunikációs eszköz. Egy elvágott vezeték közben szórja magából a szikrákat, a férfi azonban ügyet sem vet rá és átsétál a szobán. Ezután fura zajokra lesz figyelmes, a fények kialszanak, fegyvert ragad, majd egyértelműen megmutatja magát. Felkapcsolja zseblámpáját, aminek a fényében izzóan világító sárga szempárra lesz figyelmes, majd ezután tüzet nyit a rejtélyes lényre. A videóban szereplő férfi aztán menekülőre fogja a dolgot, a szörny viszont nem hagyja elfutni prédáját, így üldözőbe veszi. A videó ott ér véget, amikor a férfi az egyik szobába menekülve az ajtónál kapkodja a levegőt, míg a túloldalon a szörny vesz mély lélegzeteket és szinte énekelve mondja, hogy "megtaláltalak".

OsirisBlack azt is elmondja, hogy a látottak nem előre rendereltek, minden a játék motorjával lett rögzítve, illetve az is elárulja, hogy lehetetlen mással összekeverni a főhőst.

55.
Ps fanboy
#46: Az Infinit játéknak sajna kissé valóban szar, de a történetvégi csavar miatt szerintem megéri végigtolni. Na de maradjunk Rapturenál, amit leírtál azzal mind egyet is értek. De azt ne hadjuk figyelmen kívül, hogy ha Rapture-t lecsupaszítjuk a neonfényes, art decos máztól, maga a város működtetése, berendezései és azok dizájnja, kőkeményen Steampunk. És nagyon is dominálnak benne a mechanikus fogaskerék motívumok, a pneumatika, de még a fegyverfejlesztés is ebből táplálkozik, a shotgunra szerelhető rézfúvókák, a Tesla burok a kettőből amiben cikázik az áram és még sorolhatnám, olyan szinten vegyíti a ezek a válfajokat, hogy még a Clockpunk is megtalálható benne. Ebből fakadóan a formavilága sem csak szimplán WW2 utáni időket tükrözi, mert egy nagy olvasztótégely ez az egész univerzum. :)
48.
godach
Szerintem a bioshock pikpukk punk és punktum!
47.
Kawada
Amúgy akad aki a dieselpunkot is hülyeségnek tartja és "biopunknak" definiálja. :)
46.
Kawada
#45: Én azt egyébként még el is fogadom, hogy a dieselpunk el alműfaja a steampunknak. Ettől még egy szépen és élesen elhatárolható dolog a kettő. :)

Az art deco egyébként egy fontos dolog és fontos különbség. Az Infinite (amit én nem tudtam befejezni mert bár érdekelt a története, számomra rettenetesen unalmas volt és mindig félbemaradt, így előfordulhat étvedés részemről) Az 1910-es években, ha úgy tetszik egy viktoriánusabb világban játszódik, míg a Bio 1-2 60-as, 70-es évek emlékeim szerint. Ahol már nem a fogaskerekek és a gőz az úr, hanem a diesel mondjuk. Én elhiszem, hogy neked nagyon hasonló a kettő, "minden kínai is egyforma", de igazából nem. A steampunkra nagyon jellemző a viktoriánus korszak. A divat, nagyon tipikusan abból az időből van. Lásd pl. az Order 1886. :)

Az art deco egy komplett iparművészeti irányzat. Nem csak az építészetben volt jelen. A Bioshock 1-2-ben is vannak a propaganda plakátok, szobrok, bútorzatok, ezek mind-mind remekül adják vissza az art deco. Kicsit is Orwelli világ szájszaggal nyakon öntve. Steampunk-ban általában inkább a királyság-köztársaság vetül fel mint "eszmei ellentét", a diespunkban ez már kicsit fókuszáltabb a kommunizmus-kapitalizmus ellentétére, a fasizmus és a demokrácia is fontos "hangulati elemek". Az öltözetek, a fegyverek is már a világháború utáni időket idézi. Nehéz ezt megfogalmazni, én ezért linkeltem amit linkeltem. Ott kitér a fegyverekre, a tipikus témákra, a használt anyagokra, a tipikusabb nyersanyagokra, stb.

Vernét, ha már említetted, szerintem tök jól reprezentálja a Steampunkot. A dieselpunk az már kicsit Orwell: 1984-es világa számomra.
Az furcsa nekem, hogy ránézésre nem érzed mennyire szignifikánsan eltérő a látványvilága a Bioshock 1-2-nek és az Infinite-nek. :) Még amit megemlítenék magam részéről, hogy talán-talán a dieselpunk egy kicsit komorabb, komolyabb, sötétebb, "darkosabb".

Na de nem kell ezen veszekedni azért... :) Ami jó, hogy kurvára kedvet kaptam a Bioshock szériához. Hátha már egyszer azon a gennyes infinite-en is átrágom magam... A picsába lehet egy ennyire jó játék ilyen unalmas... Kész ellentmondás az a cucc...
43.
Ps fanboy
#41: Ok, de ha egyszer ott van az a francia film is, amiben Ron Perlman is szerepel a 80 évekből vagy a Wild Wild West... stb. Egy az egyben azokra a motívumokra épít mint a Bioshock 1 vagy 2 dizájn terén és ezek Steampunk filmek, nem is beszélve Verne Nemojáról és a tengeralattjáróról amiről (ok csak utólag), de egy az egyben Rapture jut róla eszembe. Ennél régebbi műveket nem olvastam ebben a műfajban, de eleve a Steampunk kifejezés sem létezik csak a nyolcvanas évektől és úgy próbálják utólag alkategorizálni az egyes régebbi műveket. De utólag ez egy kicsit már olyan belemagyarázás szagú, mivel az egyetlen amit ténylegesen ellehet választani a Steampunk műfajon belül az a Ciberpunk mint olyan, de pl. a Dieselpunk ugyanúgy használja azokat a motívumokat, mint az áram, mechanikus vagy gőzgépek, fantasy, Sci-fi...stb,mint a Steampunk. Most akkor mi van? Én elhiszem, hogy egyes irodalom történészek jobban szeretnék tudni mi volt az akkori írók fejében, de ez csak bonyolultabbá teszi a dolgokat és nem is biztos, hogy az úgy van. Szerintem a Steampunk kifejezés bőven a paradigmája alá vonja a többi kategóriát, kivéve a Ciberpunkot, mert azok rendszerint mindig a jövőben játszódnak.
41.
Kawada
#35: https://dieselpunk.fandom.com/wiki/Steampunk_VS_Dieselpunk

Más a téma, más a stílus, mások a korjegyek. tényleg nem basztatni akarlak amúgy. Elég jól leíja ez zanzásítva a lényeget. :)
35.
Ps fanboy
31.
32.
33.

Na most azért is megnéztem a Google-t és ott is Steampunk-ot emlegetnek a Bioshock kapcsán. Ne b@sszatok már. :)
31.
Kawada
#30: Pedig igaza van. Leszámítva, hogy a Dishonored vagy a Thief jobb játék lenne... :P
29.
Kawada
#25: Dieselpunk inkább. :)
25.
Ps fanboy
#24: Ha már Steampunk világ, akkor a Bioshock széria legyőzhetetlen.
24.
Aanash
Nekem nagyon átjött a világa.
Kevés játék tud megfogni, ennek sikerült.
Még a Dishonored volt erre képes, tudtommal az is és ez is steampunk világban játszódnak.
23.
Drazhar
#12: Ugyanezen a véleményen vagyok. Lehet maga a gameplay - és annak mennyisége - nem volt kielégítő, de a lore és a világ amit köré építettek sokkal nagyobb volt annál, minthogy egy ennyire sovány szeletet kapjunk belőle. A folytatásra megvoltak a nagyon erős alapok, simán benne van egy nagyon jó második rész!
22.
kryszisz
#20: Mondjuk azzal, hogy egy sztoriorientált játékkal játszva kimész kajálni az átvezető közben, a saját szegénységi bizonyítványod állítod ki - no offense. Ez kb. olyan, mint hogy az egyik "újságíró" a negyedik résztől kezdte el nézni a Witcher szériát, majd rámondta, hogy szar mert nem érti.
21.
xSHx
#20: Ha elsőre viszed a story-t, akkor minek nyomnád ki az átvezetőt egy történet-orientált játéknál? Ezt a részét nem értem.

Én imádtam. 2* játszottam ki. Hibái voltak az biztos, de egy második résznél valószínűleg ezt orvosolni fogják. A setting része sztem nagyon egyedi. Remélem igazak a pletykák és lassan bejelenentik a folytatást.
20.
Ramirezx
Ezzel csak két probléma volt. Túl hosszú átvezetők, amik lehettek volna jatekidők is. De ami igazán pofátlan vol, hogy nem lehetett elnyomni őket.
Volt, hogy elmentem kajálni és mire visszaértem játszani, még mindig nem ért véget az átvezető...
18.
godach
#16: Játszottál te vele? :)
17.
Duken
#16: Hát ennél azért összetettebb a dolog. Koncepciótlan techdemó? Ezzel egyetértek, de hogy az egész szar lenne azzal nem. Pont az volt a problémám hogy nem használták ki a potenciàlt ami a játékban ott van( a szarban ugye nincs potenciál az mindenestül szar) Voltak részek ahol olyan érzésem volt mintha direkt háttérbe akárnák a fejlesztők szorítani a játék értékeit, a katasztrofális dramaturgiával és átvezető videókkal. Meg rövid. Szarból nem lehet várat építeni de az Order alapjaira egy jó folytatást igen.
16.
MűszálasLőrinc
#7: A viktorianus korban minden homályos volt meg ködös.
Ahogy az első világháborúban meg még nem voltak színek azt is csak később találták fel.
Krisztus..
ITT A JÁTÉK VOLT SZAR.
Egy koncepciótlan techdemo.
15.
Caleon
#13: Épp ezen gondolkoztam a minap... Régen a csőjáték egy szitokszó volt, most már kifejezetten üdítő élmény egy jó csőjátékkal játszani.
Order folytatásának örülök, én szeretem az első részt.
14.
Macifasz
Én örülnék neki, a sztori nekem tetszett, a hangulat, az atmoszféra, a setting szintén, és mai napig az egyik legszebb exkluzív cím, amivel valaha játszottam. Kár, hogy nem folytatták a jelenlegi generációban. Viszont ha már jönne a folytatás, remélem minimum dupla (de az se baj, ha tripla) ennyi játékidővel bír majd, és nem ártana több játékmenetet is belerakni. :-D
13.
Duken
#12: Nagyon eltalálták a viktoriánus steampunk hangulatot, jók a karakterek, maga a gunplay is élvezetes. Dramaturgiára jobban oda kell figyelni és hogy több játékelem legyen benne. Pl több játék mint átvezető videó....Az pozitívum hogy csőjáték, remélem az is marad. Már hányingerem van a túlburjánzott üres, open world játékoktól. Ritka amelyik igazán tartalmas is. Legyen cső csak ütős dramaturgiával. :)
12.
Yanez
Ennek örülnék, mert bár a The Order nem lett egy kimagasló alkotás, a világban óriási potenciál van. S én azt utálom a legjobban, amikor egy ilyen dolog a homályba merül és elvész. Ott van pl a Remember Me. A gyenge szereplése miatt nyilván nem lesz folytatása, pedig abban a világban is van fantázia, nem is kevés!
4.
Duken
#3: Ja én se értettem, mondom biztos azt akarta mondani hogy a játék felépítése volt katasztrofális. Szerintem az hogy technológiailag ilyen brutálisan felépítsék a grafikát, látványvilágot, elvette az idejüket arról hogy több időt fordítsanak a sztorira és a játékelemek változatoságára. Ezért tűnt inkább tech demonak. Viszont volt benne potenciàl. Ha tanultak a hibáikból a második részre simán befizetnék!
1.
Duken
De szép is lenne de utánajártam egy kicsit, böngésztem osirisblack kommentjei között és egy későbbi kommentjében azt írja hogy a sárga szemű “ szörnynek” több lába van és rovarszerű a futása. Ez inkább Resistence-re utalna. De ahogy olvastam mintha arra is utalt volna a srác hogy xbox exkluzív is lehet pc, xbox. Talàn új Halo? Bármi lehet ez még!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...