Semmitmondó volt a Star Citizen idei dzsemborija

  • Írta: szlav
  • 2021. október 10.
  • Rendezvény
Digitális formában zajlott le a Star Citizen nagy éves rendezvénye, a CitizenCon, és habár a Cloud Imperium ezúttal is mutatott néhány érdekességet, a végtelen fejlesztői spirálba ragadt űrszimulátor megjelenéséről ezúttal sem kaptunk infót.

Mint minden hasonló rendezvény, úgy az idei CitizenCon is teljes mértékben digitális formában zajlott le. A Cloud Imperium Games egy egésznapos előadássorozatot tartott a továbbra is fejlesztés alatt álló Star Citizenről, aki azonban nagy bejelentésekre számított, az ezúttal is csalódhatott a fejlesztőstúdióban. Sajnos mára ez senkit nem lepett meg, de a grandiózus űrszimulátor ezúttal sem kapott megjelenési dátumot, ráadásul a bombasztikus egyjátékos történetet ígérő és híres színészeket felvonultató Squadron 42 sem hallatott magáról. Halkan megjegyezzük, hogy a stúdió eredetileg 2014-re ígérte a Squadron 42 premierjét.

Amit azonban kaptunk ezek helyett, azok ígéretesen festő látványtervek és félkész assetek voltak. Természetesen a Cloud Imperium igazgatója, Chris Roberts is színpadra állt, hogy meséljen a pandémia hatásairól. Roberts elárulta, hogy a koronavírus-járvány miatt 720 alkalmazottnak kellett átállnia az otthoni munkavégzésre, ennek ellenére azonban a 2020-as és 2021-es év kifejezetten termékeny volt a játék számára. A korai verziót próbálgató játékosok száma több mint a kétszeresére nőtt a 2019-es adatokhoz képest.

A show legizgalmasabb panelje, a fent mellékelt Life in the 'Verse volt, amely során láthattuk a játék legújabb csillagrendszerét, a Pyrót. Habár élő demót nem láthattunk, egy előre bekészített gameplay-bemutatónak hála szemügyre vehettünk néhány települést és az atmoszféra volumetrikus felhőzeteit. Mindezek mellett a stúdió leleplezett egy vadiúj űrhajót is, és meg kell hagyni, az Origin 400i előre renderelt előzetese tényleg káprázatosan fest.

Papírforma szerint zárult tehát az idei CitizenCon. A játék látszólag továbbra sem került közelebb a megjelenéséhez, cserébe viszont kaptunk néhány igazán remek látványtervet. Az esemény napján egyébként újabb 2 millió dollárt kalapolt össze a Cloud Imperium, ami azt jelenti, hogy a támogatók összesen már több mint 390 millió dollárt dobtak össze a fejlesztésre.

40.
Jank0
#39: Én is szeretném ha ez sikeres lenne de az irány az tényleg nem jó.
39.
Jank0
#38: A wow is anno tíz év fejelsztése rosszab grafikával indult de idövel lett jobb egy kicsit itt is mehetne ez a trend.Első a játékélmény aztán a csillogás..
38.
Jank0
Srácok én is vettem egy alap csomagot meg anno a történet játékot külön mindegyikben volt egy kezdö hajó,de annyi is, azóta is csak a hirteket olvassom mint ezt is, tetszett az alap ötlet,de megvalósitáshoz fejet kell cseréljen ez a játék mondjuk cdpr fej egy farcry fej egy nagy mmo fejre lenne szükség a sikerhez és persze ahhoz hogy sikeresen együtt dolgozzanak és hogy belátható idöben belül legyen egy béta ami ingyenesen játszható és hajó kinézettek vagy kozmetikával támogatható és onnan is mehetne tovább a fejlesztés miközben játszanak vele az emberek.Persze ezt a közzösség mindig elveti, mondván mert tetsztelniük kell, javitásokat mielött az élö szervere megy, de könyörgöm ez egyébként is egy alfa játék akkor mehetne az élö szerverre és teszteljék ott gyorsan hogy pörögjön fel a fejlesztés.Ahhoz hogy ez sikersen legyen valami más kell.

Nekem teszik még mindig az alap ötlet és a hajók tevezése kár lenne azért a sok szép formáért müvészetért idöért amit beletettek.Ehhez viszont az kell hogy változzon valami odabent ha nem is fej cserére.Mondták elején nincs kiadó aki hajtaná öket van idö a fejlesztése iugen viszont igy nem jutnak egyröl a kettöre belátható idön belül.A másik oldalról volt olyan is hogy kiadó sürgette a kiadást hibásan is és közönség nem volt elgadtattava az eredménytől mégis idövel let valami a játéból ugyan de nem játsznak vele olyan nagyon sokan.Az igaság valaholé ay kerttö közt lehet teljesen hibátlanul nem adhatnak ki egy játékot csak nagyon kevés hibával.

Nem is védem,de nem is tetszik az hogy a beleölt idö igy szinte semmivé lesz azoknak munkáját sajnálom akik tényleg tehetségesek és alkottak is ha más nem is de hajók terén biztosan.Akár hogy is ezt igy nem lehet ezért is írtam hogy itthon kellene egy fejlesztö csapat ehhez a játékhoz akik megmutatnák hogyan kell ezt ha nem is szuper grafikával viszont egy élvezhető játék legyen.Elég volt a töketlenkedésből fejezzük be a játékoz mi magyarok!(Robertsnek ne szoljon senki.)Pesze ez szép álom.

Azt már mindenki leirta ide hogy miért nem jó miden, ha mindenki azt irná szerinte hogy lehetne sikerseb és pörgössebb a fejlesztés az még jobb lenne.
37.
Kelan
Pont a napokban hiányoltam, hogy rég volt hír róla, hogy "Csináljuk ám"
36.
crytek
#31: De egyébként jó hülyék. Én a helyükben steamre feltoltam volna a Squadron 42-ből egy pár órás verziót amit early accessként adnám ki és még azzal is lehetne húzni a népet legalább 2 évig :)
35.
Ooorky
#33: Amúgy most amik nagyon mennek azok az NFT-k.

Earth 2.0 "fejlesztői" szépen lehúzták a sok balf*szt azzal, hogy négyzeteket vehetsz egy térképen amire azt mondhatod a "tiéd", mára legalább 5 másolata létezik...
34.
Ooorky
#33: Ha kicsit utána nézel a KS-en hirdetett MMO-k laza 90%-a átbaszás, ha meg is jelenik valami alfa abban sincs köszönet.

SC különlegessége a beleölt pénz, elég szépen látszik, hogy a top 10 közösségi finanszírozású projekt között ez az egyetlen ami nem valamilyen crypto-s faszság.
33.
Helium Prime
Egy biztos!Nem hülyék! :)
Hétfőn indítok is egy Star Trek,Riddick vagy Dűne Kicksarter programot hátha összejön egy Lambo jövőre! :)
32.
Helium Prime
#31: Ezaz,hogy nincs mihez hasonlítani!
Ezért is írtam,hogy vagy nagyon jó lesz vagy felveszik a nyúlcipőt! :)
Talán jobban járnának,ha mielőbb kiadnának legalább egy pár bolygót és hajót tartalmazó cuccot amit folyamatosan frissítenek mielőtt a népharagra fogva tényleg borítják a bilit!
31.
Fanboi
#30: Semmihez. Szimplán nem lenne ez ha nem hazudoznának össze vissza megjelenési dátumokról ami a legnagyobb jóindulattal is öntökönlövés. 1 max 2 év csúszásra egy dátumtól még azt mondja az ember, rendben belefér. De mikor konkrétan a behazudott dátumokhoz képest egy generációnyit (lesz az lassan 2 gen is, idén 10 éve fejlesztik) csúszik a játék amivel annyi pénzt beszedtek a kreténektől hogy abból más csapatok megalkottak egy rakás AAA játékot, és amiből még mindig nem lehet felmutatni egy jóindulattal alfa állapotúnak nevezhető techdemónál többet arra nemigen lehet példát találni. De legalább a stúdió parkolójában a muftik lamborghinijei és hasonló verdák ott figyelnek a kretének pénzéből...:D

Nincs itt semmi túlzás. 10 év alatt kisebb stúdiók (is) a jelenleg elérhető alfa techdemónál jóval nagyobb komplexebb játékokat raktak az asztalra. Ennyi idő alatt például egy CDPR náluk kisebbként kezdve nagyobbra nőtték ki magukat a generációk legjobb legnagyobb játékai közé párat lerakva... Ez nem fikázás szimplán józan paraszti ész, azért 10+ év fejlesztés (persze ilyenkor jön hogy közben motort cseréltek, lol) olyan kreténektől beszedett büdzséből amire még a rockstar is jókorát csettintene sikerült lerakni az asztalra egy mocskosul félkész bugos alfa verziós techdemót mindezt úgy hogy már vagy 5 alkalommal volt megjelenés igérve..
Komolyan ritkanagy hülyének kell lenni ahhoz vagy rettenetesen elvakult idiótának hogy az ember ne lássa be, ez bizony egy átbaszás. Mindig van valami mese mi miért csúszik, de egy mézesmadzagot, új űrhajót, random procedurált bolygót, trailert elhúznak az idióták elött mikor épp fogy a pénzük....

Nem nagyon tudod mihez hasonlítani mert nemigen láttunk példát arra hogy 10 év alatt közel 500 millió dollárból egy csapat ami igaz nem egy Rockstar vagy ND szint a létszámot tekintve de nem is kicsit konkrétan egy alfa állapotú techdemót rakott volna le az asztalra...:D Még ha látni lehetne az egésznek a végét de nem. Továbbra is X, simán ki fog futni ez a konzolgeneráció is, a játék már most nem hoz döbbentő látványt (és akkor finom voltam) nemhogy olyan látványról beszéljünk amit csak egy pc bír el, szóvl lassan jöhet egy motorcsere mese vagy az hogy elkezdik konzolra is fejleszteni már ha oda beengedi ezt a mocsok bandát a Sony/MS...
30.
Helium Prime
#29: Rendben,de akkor mihez kellene hasonlítani?
A Rdr2 mögött azért nem egy kis stúdió állt és mégis 8 évbe telt az is!Bár az is tény,hogy egy játékon belül olyat tettek le amit sem open worldben sem single terén még senki!
29.
Ooorky
#28: No Man's Sky-t egy kis indie csapat kalapálta nagy álmokkal és kevés pénzzel.
+senki se védte, ps játékosok is ugyanúgy köpködték, mint mindenki más (ez volt az első mass refund-olt ps játék).

SC-hez hasonlítgatni kissé álszent.
28.
Helium Prime
#27: Ha jól emlékszem a No man's sky-t is 2012-2013 körül kezdték kalapálni és ügyködnek rajta a mai napig!
Mint mondtam nem követtem a Star Citizen munkálatait,de most utána néztem pár videónak és gameplay nek!Ezek után azt gondolom,hogy nem kell túlzásokba esni a fikázóknak sem szerintem,főleg a No man's sky után ami csontig volt védve és nyalva míg ex volt! Az meg,hogy a végén még csúnyának is lesz beállítva az röhej! Esetleg meg kell próbálni nem 480p ben nézni:)
Persze én a magam részéről nem fizetnék érte előre,de azokat sem értem akiknek fajdalmat okoz más mire vagy kire költi a pénzét!
Akkor azok is hülyék akik egy pár órás lineáris érzelmi szarkupacért ehhez a grafikához képest ocsmányságért közel 30-at fizetnek!
Vagy nem?
27.
Fanboi
#26: Lehetne, de nem lesz, így a tökéletes pénzfejő a hülyéknek akik még mindig nyelik a maszlagot.
Lassan jöhet a motorcsere is mert ez már minden csak nem gyönyörű. :D
26.
Ooorky
#25: Lehet, hogy lehetne belőle valami, de mi lenne benne maga a játék?

E:D-ban ott a grind-olás a jobb hajók felé, de itt az sincs, hiszen pénzért bárki megvehette évekkel előre a csúcsgépeket.

Hogyan áraznak be játékon belül pl. egy 900$-os anyahajót?
Ha 30-40 óra alatt megvan akkor jól átqrták az előre fizetőket.
Ha 200 óra akkor meg senki se fog szenvedni vele.

De még ha meg is szerzem, mire megyek vele azokkal szemben akik már az első perctől kezdve mentek és lerakták a kolóniáikat a legjobb helyekre?

És akkor a hadihajókról még szó se volt, amikkel igazán toxikussá válhat a játék, ha a fizetősök rászállnak a kezdőkre velük...

Itt vagyunk 11 év után egy alfás bohóckodással.
SQ 42-höz is már évekkel ezelőtt felvették a hangokat, miközben azokat pont a legvégén szokták, hogy ha bármi miatt változna a játék menete/története ne kelljen újra rákölteni...

Ráadásul egyszer már eljátszotta ezt Roberts a Freelancerrel.
25.
Fanboi
És még mindig van olyan hülye aki bemeséli magának hogy ez lesz valami.. :D
24.
Ooorky
#23: Engedd el, az a pénz elúszott, sokkal jobb lesz utána.
23.
Akiko
Aha te mar csak tudod ...lol lmao
22.
Ooorky
A hisztiből ítélve nem keveset.

Ez is akkora zakó lesz, mint Roberts utolsó "munkái", ha nem nagyobb.
21.
Akiko
Amugy megkerdeznem a cikk irojat hogy hany orat toltott a jatekban? Csak a youtubeon latottak alapjan itel??? Vagy csak ezt mind a wc-n ulve alkotta meg? Mert akkor sikerult! Jo nagy szar lett!!! Gratulalok ... magadat formaztad!
20.
Akiko
Jah es nem kell bele ölni sok penzt hogy elkezdhesd es meg elvezd is... de akkor egy jo org kell!!!
19.
Akiko
Orky ahhoz sajnos nincs kozod... de az biztos hogy nem egy egyszeru RDD 2.... sokkal komplexebb lesz mint barmelyik jatek eddig.... es latom a fejlodest
18.
Ooorky
#17: Mennyi lóvéd van benne báttya?
17.
Akiko
Szoval... ez egy alfa verzio.. es csak azert jatszhato mert igy szedik ra ossze a penzt!... mar most tobbet nyujt mint barmelyik masik jatek, es folyamatosan fejlesztik!!! Lehet most nem volt annyira sok latvanyos ujdonsag. De azoknak akik ezt nap mint nap toljak annak igen is ertekes volt az info... most inkabb a jatek engine-el foglalkoztak mint uj hajokkal... hajobol es jarmubol van eleg!!! Aki nem probalta vagy nem tudja hogy kell jatszani, inkabb ne szoljon hozza!!
16.
logic5
#15: Na hát itt a válasz arra, hogy ki hisz még ebben :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...