Napra pontosan húsz éve, hogy megjelent a Sony Japan Studio és a Team ICO csapatának játéka, az ICO. A PlayStation 2-exkluív kalandban egy Ico nevű fiatal fiút alakítottunk, akit szülőfaluja lakói egy erődbe zárnak, mert szarvakkal született. A mi feladatunk, hogy felfedezzük az erődöt, de közben összefutunk Yordával, akinek segítenünk kell megszökni a rejtélyes kastélyból.
A jubileum alkalmából több iparági nagyágyú is megszólalt a játék kapcsán, illetve egy nagyon korai fejlesztői videó is előkerült az ICO-ról.
A Famitsunak nyilatkozók közül Hidetaka Miyazaki, a Souls-játékok atyja elmondta, hogy ICO nélkül a Dark Souls-sorozat sem születhetett volna meg. Majd hozzátette, hogy egy barátjánál találkozott először a kalandjátékkal, ami véleménye szerint örökre megváltoztatta az életét, mert nem sokkal utána kezdett el dolgozni a FromSoftware-nél.
A Naughty Dog társalapítója, Neil Druckmann elárulta, hogy kedvenc játéka az ICO, ami szerinte a videojátékos történelem egyik legnagyobb remekműve. Szerinte fantasztikus a történet narratívája, az összetartozás érzésének megvalósítása, a rejtvények kialakítása, miközben nagyon mély érzelmi élményt is kap a játékos.
Suda 51, a No More Heroes megálmodója elmondta, hogy a játéka mentésének WC-s megoldását pont az ICO rendszere ihlette, ahol ugye Icónak és Yordának együtt kell leülnie, hogy menteni tudjunk.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.