A kemény beszólásai miatt került kereszttűzbe a Unity elnöke

  • Írta: szlav
  • 2022. július 15.
  • Hír
Link másolása
Áll a bál a Unity háza táján. Miután a népszerű videojátékfejlesztő-eszköztár készítői felvásároltak egy mobilos reklámcéget, a vállalat elnöke keményen beszólt a fejlesztők egy jelentős részének.

Erősen megkérdőjelezhető bejelentéssel kezdte a hetet a Unity, de ekkor még nem tudhattuk, hogy ez csak a jéghegy csúcsa lesz. A játékipar egyik legnépszerűbb fejlesztői motorját készítő vállalat kedden bejelentette, hogy felvásárolják az ironSource nevezetű szoftvercéget. A mobilos alkalmazásokból való bevételszerzésre és a széleskörű reklámopciókra összpontosító vállalat hírneve több mint megkérdőjelezhető volt, hiszen az általuk fejlesztett installCore fejlesztői csomagot számos vírusirtó (beleértve a Windows Defendert is) kéretlen adware applikációként értékelte.

A mintegy 4,4 milliárd dolláros felvásárlást egyébként alig egy hónappal korábban egy hatalmas leépítési hullám előzte meg, melynek végeredményeként több mint 200 alkalmazott maradt állás nélkül. A Unity legutóbbi üzleti lépései tehát nem festettek kifejezetten pozitív képet, John Riccitiello legutóbbi interjúja a PocketGamer.biz lapjain azonban végleg lángokba borította az internetet.

A vállalat vezérigazhatója (aki egyébként korábban az Electronic Arts vezetője volt) nem válogatta meg a szavait, amikor a videojátékok monetizációjára terelődött a szó - itt előre is elnézést kérünk a vulgáris idézetért. Riccitiello "a legnagyobb kibaszott idiótáknak" nevezte azokat a játékfejlesztőket, akik nem gondolkodnak már fejlesztés korai szakaszában arról, hogy hogyan sajtolhatnák ki minél hatékonyabban a játékosok pénztárcáit.

A kisebb, független fejlesztők körében mindig is méltán népszerű volt a Unity motorja, az azonban világos, hogy a legsikeresebb címek alkotói nem feltétlenül osztják a vezérigazgató értékrendjét. A Donut County alkotója, Ben Esposito frappánsan összegezte a helyzetet a tweetjében. "2018-ban a Unityvel készítettem el az Apple év játékának járó díjának nyertesét, de a Unity CEO-ja szerint én vagyok a 'legnagyobb kibaszott idióta', mert nem én készítettem a Hole.io-t - azt a free-to-play koppintást, ami lemásolta az én játékomat."

4.
4.
Straga25
#3 Én csak letöltök mindent, mert úgy megvan az 500 DLC amire szétbontják a játékokat.
3.
3.
markoci555
ezaz, legyen már előre kitalálva 30 dlc, amivel szétcincáljuk a single kampányt, vagy épp ellenkezőleg, nulla tartalmat adunk hozzá
mobiljátékokról meg ne is beszéljünk, ott tényleg keresni kell a reklám nélküli rejtett zugokban a gyöngyszemeket, az ott a mocsár, a dagonya


undorítónak tartom, de nem mintha nagyon érintene, szépen megveszem a játékokat 5 évre megjelenés után -75%-ban full csomagban, vagy ha látszik a minőség, és elfut a gépen, például mostani ps portok (Horizon zero dawn stb) akkor természetesen mehet a nagyobb támogatás
1.
1.
hedzsooo
Szoval ott is el(k)durvult a vezetoseg, a managment, van ez igy... Mondjuk EA-tol jott, mit is varhattunk tole...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...