Új FPS-t készít John Romero, a Doom atyja

  • Írta: RangerFox
  • 2022. július 20.
  • Bejelentés
Link másolása
John Romerót nyilván senkinek sem kell bemutatni, neki köszönhetjük a Doom és a Quake játékokat. Most egy teljesen új shooteren dolgozik, mely Unreal Engine 5-ös alapokra fog épülni.

John Romero, a Doom és a Quake atyja Twitteren jelentette be, hogy új munkatársakat keres számos nyitott pozícióba a Romero Games csapatában, hogy egy új lövöldét alkothasson. A titokzatos cím Unreal Engine 5 motort fog használni, így vélhetően jelen generációs konzolokra és PC-re fog érkezni a játék.

A projekt egyelőre még túl korai fázisban van ahhoz, hogy pontosabb részleteket áruljon el a fejlesztő, de a nyitott pozíciók alapján arra lehet következtetni, hogy a játékban kiemelt szerepet fog kapni a multiplayer és az online játék. Akárhogy is, kíváncsian várjuk, milyen új ötlettel áll elő John Romero!

12.
12.
br1Koo
#10: Tudod amikor valami hírként van feltüntetve arról az ember azt feltételezi, hogy van valóságalapja, hiteles forrása, vagy egyáltalán érdemes az embernek foglalkoznia vele. Viszont amikor a szóban forgó hírben egy olyan ember szavai vannak közölve amik már 20 éve bizonyultak hiteltelennek és üresnek, akkor az olvasó akarva-alaratlanul is átlépi a játék minőségének a megkérdőjelezését, hisz annak létezését már elképzelni sem tudja.
11.
11.
br1Koo
Azért ezek kicsit erős kijelentések, hogy a Doom atyja, meg hogy neki köszönhetjük a Doomot meg a Quake-et. Nyílván elég nagy szerepe volt bennük, de ha nincs John Carmack akkor nincs engine amin építkezhetett volna Romero.
10.
10.
cobrausa24
Mondom megnézem már a cikket, mert kíváncsi leszek rá én is, hogy mit szeretne John Romero létrehozni, nagyon érdekel, hogy milyen játékot szeretne majd alkotni közvetlen vagy közvetett formában. Aztán megnézem a hozzászólásokat és azzal szembesülök, hogy a legtöbb esetben nem nagyon a játékról van szó, hanem arról, hogy "fú, hát ő milyen ember" vagy hogy "mennyire érdemi vagy nem" :D
Na mondom, megint témánál vagyunk, de hát most mit mondjak... kell a változatosság szó se róla :) De ha azt nézzük, hogy ki-milyen ember, annak úgyis az lesz a végeredménye, hogy olyan játékokkal fognak az emberek játszani vagy már most is olyanokkal játszanak, amit olyan emberek csináltak, ahol azért voltak csúnya szexista megmozdulások vagy éppen crunching, de érdekes módon nem aggódnak vagy nem izgatják magukat a játékosok akkor, amikor ezen emberek produktumaival játszanak. Sőt lehet, hogy örülnek is annak a terméknek, de akkor varázsütés szerűen elmúlik az vagy legalábbis kiszáll a gondolatok közül az, hogy valójában milyen emberek is készítették azt a játékot. Például volt a Blizzard-nál akik csinálják a World of Warcraft szériát vagy a Riot Games, akik a League of Legends-et készítik és valahogy nem tudom... nem érződik az, hogy sok panaszt tennének más helyeken se a játékosok, hanem a játékkal vannak elfoglalva, de szerintem valaki nem is tudja, hogy mik folytak ott a múltban. Lehet, hogy Te is (aki olvas) játszol ezekkel, de lehet, hogy nem is vagy tudatában annak, hogy azok az emberek (legalábbis némelyikük) mit is csinált cégen belül az embereivel vagy azon kívül, hanem élvezed a játékaikat hosszú évek óta. Akkor számít ez Neked, hogy milyen emberek ők? Olyankor miért nem jönnek elő ezek a kérdések? :D
Jó, számít ez is, hogy milyen a készítők vagy a vállalatvezetők hozzáállása a társaihoz, meg persze emberi kérdéseket felvet, amit jó ha helyén tudunk kezelni, de ez nem a videójáték kategória.
Most arról van szó a cikk értelmében, hogy egy ember próbál készíteni egy játékot, tervez valamit, de most azon kívül, hogy profitot akar termelni (hisz mindannyian pénzrendszerben élünk, sajnos), attól függetlenül lehet, hogy olyan alkotással fogja meglepni a játékosokat, hogy örömüket lelik benne. Aztán bejövök olvasni ilyen cikket és az a legnagyobb vita tárgya, hogy a Romero az milyen ember, meg hogy ki, mennyit és hogy nyom bele a latba, mintha az egy jottányit is számítana jelenleg itt vagy a játék tekintetében :D Aranyos az ilyen :)
Na de röviden: én Kíváncsi vagyok rá nagyon, mert nekem is tetszettek javarészt, amikett készített vagy valamilyen formában részt vett a játékok elkészítésében.
9.
9.
Csoki80
8.
8.
Heldengeist
#7: Egy másodpercet nem dolgozott rajta, de amúgy ezt nem is állítják sehol zugblogokon kívül. A játék stáblistájában ez az egyetlen említés róla:

"Special Thanks (For giving us home when we needed one) Tom A. Hall, John Romero"

A wikipédia meg ennyit:

"Frustrated at Looking Glass, Spector sought employment elsewhere and was nearly about to sign a contract with Electronic Arts, when John Romero of Ion Storm approached him. When Romero offered him a chance to make his "dream game" without any restrictions, Spector was immediately on board."

Konkrétumokat nem találtam a dologról. Ha találgatnom kell, intézett nekik egy stúdiót és egy kis tőkét az Eidostól. Romero a dallasi csapatot vitte a Daikatana fejlesztésével, Spectoréknak pedig megalapították az austini stúdiót.
7.
7.
Kolompár Tarzan
Asszem Romero és az Ionstorn csinálta az első Deus Ex játékot, ami elég jó volt. De lehet, hogy ő nem kódolt, csak Warren Spectorék.
6.
6.
Heldengeist
#4: A Commander Keen-től nem lenne híres a mai napig. Oké platformer, de ma már a kutya nem emlékszik rá a retrósokon kívül. A Duke Nukem is a 3D miatt maradt a köztudatban. Ha a 2 után kezdődött volna a development hell, simán elkaszálják és senki sem bánta volna. Romero karrierje a Wolfenstein, Doom és a Quake. De főleg a Doom. Kb. a mai napig abból él, hogy ő volt az egyik fazon, aki az eredeti (két) Doomot csinálta.

Hasonlítsuk már össze a csapat egy másik tagjával, pl. American McGee-vel, aki nem a játéksajtóban jártatta állandóan a pofáját, hanem egyedül is letett pár érdekes és egyedi játékot az asztalra. Meg pár szart is, de legalább csinált valamit.
5.
5.
KopyAti
#4: A Tatal Annihilation kimaradt. Mondjuk nem is csodálom.
4.
4.
#3: Kicsit több 3-nál, csak id-nél, Commander Keen széria, Wolfenstein 3D, Doom 1, 2, Quake, közben besegített Raven-nél a Heretic-be és Hexen-be.
Mondjuk azóta fejlesztőként tényleg egy Daikatana és egy mehh kategóriás Doom pályacsomagra futotta.
Amúgy ő maga a sajtó, az utóbbi években főszerkesztőként dolgozik gamer újságoknál.
3.
3.
Heldengeist
Realisztikusan el fog ez egyáltalán valaha készülni? Érdemben csinált ő valamit a Daikatana óta? Mert nekem mindig az volt a benyomásom róla, hogy gyakorlatilag abból él, hogy ex-idesként ma mainstream gaming media felkapta általános játékipari megmondóembernek.

Romero komplett karrierje gyakorlatilag 3 játék, amiből a legújabb is 30 éves és a sajtó még mindig úgy kezeli, mintha volna valaki.
1.
1.
Kamukaze
Úgy kellene még egy online-multi lövölde, mint pocsojavíz a sivatag közepén! Véletlenül se egy single kapmány cuccot, mert az fújjjjj
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...