John Romerót nyilván senkinek sem kell bemutatni, neki köszönhetjük a Doom és a Quake játékokat. Most egy teljesen új shooteren dolgozik, mely Unreal Engine 5-ös alapokra fog épülni.
John Romero, a Doom és a Quake atyja Twitteren jelentette be, hogy új munkatársakat keres számos nyitott pozícióba a Romero Games csapatában, hogy egy új lövöldét alkothasson. A titokzatos cím Unreal Engine 5 motort fog használni, így vélhetően jelen generációs konzolokra és PC-re fog érkezni a játék.
A projekt egyelőre még túl korai fázisban van ahhoz, hogy pontosabb részleteket áruljon el a fejlesztő, de a nyitott pozíciók alapján arra lehet következtetni, hogy a játékban kiemelt szerepet fog kapni a multiplayer és az online játék. Akárhogy is, kíváncsian várjuk, milyen új ötlettel áll elő John Romero!
Na mondom, megint témánál vagyunk, de hát most mit mondjak... kell a változatosság szó se róla :) De ha azt nézzük, hogy ki-milyen ember, annak úgyis az lesz a végeredménye, hogy olyan játékokkal fognak az emberek játszani vagy már most is olyanokkal játszanak, amit olyan emberek csináltak, ahol azért voltak csúnya szexista megmozdulások vagy éppen crunching, de érdekes módon nem aggódnak vagy nem izgatják magukat a játékosok akkor, amikor ezen emberek produktumaival játszanak. Sőt lehet, hogy örülnek is annak a terméknek, de akkor varázsütés szerűen elmúlik az vagy legalábbis kiszáll a gondolatok közül az, hogy valójában milyen emberek is készítették azt a játékot. Például volt a Blizzard-nál akik csinálják a World of Warcraft szériát vagy a Riot Games, akik a League of Legends-et készítik és valahogy nem tudom... nem érződik az, hogy sok panaszt tennének más helyeken se a játékosok, hanem a játékkal vannak elfoglalva, de szerintem valaki nem is tudja, hogy mik folytak ott a múltban. Lehet, hogy Te is (aki olvas) játszol ezekkel, de lehet, hogy nem is vagy tudatában annak, hogy azok az emberek (legalábbis némelyikük) mit is csinált cégen belül az embereivel vagy azon kívül, hanem élvezed a játékaikat hosszú évek óta. Akkor számít ez Neked, hogy milyen emberek ők? Olyankor miért nem jönnek elő ezek a kérdések? :D
Jó, számít ez is, hogy milyen a készítők vagy a vállalatvezetők hozzáállása a társaihoz, meg persze emberi kérdéseket felvet, amit jó ha helyén tudunk kezelni, de ez nem a videójáték kategória.
Most arról van szó a cikk értelmében, hogy egy ember próbál készíteni egy játékot, tervez valamit, de most azon kívül, hogy profitot akar termelni (hisz mindannyian pénzrendszerben élünk, sajnos), attól függetlenül lehet, hogy olyan alkotással fogja meglepni a játékosokat, hogy örömüket lelik benne. Aztán bejövök olvasni ilyen cikket és az a legnagyobb vita tárgya, hogy a Romero az milyen ember, meg hogy ki, mennyit és hogy nyom bele a latba, mintha az egy jottányit is számítana jelenleg itt vagy a játék tekintetében :D Aranyos az ilyen :)
Na de röviden: én Kíváncsi vagyok rá nagyon, mert nekem is tetszettek javarészt, amikett készített vagy valamilyen formában részt vett a játékok elkészítésében.
"Special Thanks (For giving us home when we needed one) Tom A. Hall, John Romero"
A wikipédia meg ennyit:
"Frustrated at Looking Glass, Spector sought employment elsewhere and was nearly about to sign a contract with Electronic Arts, when John Romero of Ion Storm approached him. When Romero offered him a chance to make his "dream game" without any restrictions, Spector was immediately on board."
Konkrétumokat nem találtam a dologról. Ha találgatnom kell, intézett nekik egy stúdiót és egy kis tőkét az Eidostól. Romero a dallasi csapatot vitte a Daikatana fejlesztésével, Spectoréknak pedig megalapították az austini stúdiót.
Hasonlítsuk már össze a csapat egy másik tagjával, pl. American McGee-vel, aki nem a játéksajtóban jártatta állandóan a pofáját, hanem egyedül is letett pár érdekes és egyedi játékot az asztalra. Meg pár szart is, de legalább csinált valamit.
Mondjuk azóta fejlesztőként tényleg egy Daikatana és egy mehh kategóriás Doom pályacsomagra futotta.
Amúgy ő maga a sajtó, az utóbbi években főszerkesztőként dolgozik gamer újságoknál.
Romero komplett karrierje gyakorlatilag 3 játék, amiből a legújabb is 30 éves és a sajtó még mindig úgy kezeli, mintha volna valaki.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.