HunGame.blog interjúsorozat #3

  • Írta: Gamekapocs
  • 2023. február 6.
  • Érdekesség
Link másolása
A Hungame 22/23 interjúsorozat új gyűjtésében arról olvashattok, hogy miként rekonstruálják egy fiktív történet köré Budapestet, milyen programok lesznek az egyik legnagyobb geek találkozón, mitől lesz Steve Jobs példakép és hogy miért jó szórakozás öten együtt rettegni egy metróállomáson.
Elder Games
 
Tarsoly Ede a csapat alapítója mutatta be a Cardaclysm fejlesztésének állomásait, illetve hogy milyen korábbi mechanikáiból állt össze a játék. Ezelőtti Everreach projektjük bár sikeres volt, a folytatás fókusza viszont eltérő volt a csapaton belül, így inkább másra fordították a figyelmet. Jelenleg egy teljesen új FPS játékon dolgoznak, mely egy különleges univerzumban játszódik.

"2021-ben a stúdiónk jelentős fejlesztésen esett át, az új projekt jóval nagyobb az eddigi játékainknál, és olyan technológiákkal dolgozunk, amiket ritkán látni indie stúdióknál. Ilyen például a motion capture és performance capture, ezek segítségével a karaktereink animációit és arckifejezéseit most már házon belül tudjuk rögzíteni és játékba illeszteni."

 

 
Eltűnt Budapest

A címben szereplő játék amolyan open source fejlesztés, mindenki saját lelkesedésből teszi hozzá a sajátját, legyen az történet, animáció vagy modell. A játék a '30-as évek Budapestjét igyekszik rekonstruálni egy fiktív történet köré szőve. Hangulatában és játékmenetben a Mafia és az L.A. Noir volt erős inspiráció számunkra. Tavaly nemzetközi szinten is sikerült bemutatkozniuk, idén pedig már egy demót is várhatunk.

"Budapest hatalmas város, és az itt történt ’30-as évekbeli események feldolgozása, amelyek inspirálnak minket, kellően nagy kihívást jelentenek így is. A játék történetében egyébként számos mellékhelyszín szerepel még, beleértve külföldieket is."

 
 
Nemesys Games

2018 óta bár nem fejlesztenek önálló játékot, olyan nagy stúdióknak dolgoznak be co-development-ként mint a ZeniMax, a Disney vagy a Unity. AAA service company-ként leginkább jelenleg az Elder Scrolls Online fejlesztésében vesznek részt. Talán ennek is következménye, hogy a következő GDC-n egyik kollégájuk is előad, mint az első aki a játékiparból kapott erre lehetőséget. Nagy hangsúlyt fektetnek az utánpótlás nevelésre és a gamejam-ekre, mely most hétvégén is volt náluk a Global Game Jam keretében. 

"Kezdettől fogva feladatként tekintettünk arra, hogy a játék szcéna-t erősítsük idehaza, de inkább olyan kiindulásból hogy látjuk a sok fiatalt akik vállalatirányítási rendszert programoznak, miközben lehetnének játékfejlesztők is. Lehetne sokkal érdekesebb, passion munkájuk a robotolás helyett. Mi imádjuk amit csinálunk, szeretnénk ha minél többekkel osztozhatnának ebben a jóban."

 

GeekCon Hungary

2021-ben még börzeként indult, mostanra azonban már komplett rendezvénnyé fejlődött fel az idén márciusban már negyedik alkalommal megrendezett GeekCon, mely igyekszik legyűrni mind a pandémiát, mind a gazdasági nehézségeket. Kicsi de annál lelkesebb csapatuk rendkívül változatos programokat szervez a napra, kezdve a börzével, előadásokon át, indie fejlesztők bemutatásáig. 

"Évek óta tudtuk, hogy egyszer szeretnénk egy saját rendezvényt. Viszont azt nem sejtettük, hogy ilyen hamar fog bekövetkezni. Az első két GeekCon még csak börze volt, de már ezzel a 2 börzével is szép látogatói számot produkáltunk. Azt hittük, majd 2-3 évre szükség lesz mire eljutunk erre a szintre, de nagyjából 1 év kellett ahhoz, hogy a III.GeekCon már rendezvényként induljon."

 

Progorion

A Computer Tycoon bár egy nehéz és összetett grand strategy játék, a visszajelzések minősége és mennyisége azt igazolja, hogy rengetegen szeretik a számítógépek fejlődésének történetét végigmenedzselni. A játék köré szerveződött közösség rendkívül konstruktívan finomítja a produktumot, melyre amúgy olyanok voltak a legnagyobb hatással mint Steve Jobs, vagy a gyerekkori hardver bütykölés.

"A téma szintén adta magát, mert gyerekként a családi hátterem miatt nem engedhettünk meg magunknak modern számítógépet. Így mikor át kellett gondolnom, hogy milyen management vagy stratégiai játékot csináljak, hatott rám ez is. Nagyon szeretem a grand strategy játékokat, szóval csináltam egy Computer Birodalom építőset!"

 

Mad Raven Games

A Nightmare Party horror co-op FPS alapötlete 2020-ban indult rengeteg közös Phasmophobia-zás mentén. A játék nem feltétlenül a történetre fókuszál, inkább a közös élményre, a túlélésre, megoldáskeresésre. A fejlesztő nagy pályát írt le, amióta elindult Unity-vel és most a legfrissebb Unreal Engine-ben rakja össze az újabbnál újabb nyomasztó pályákat. Ha minden jól megy, idén elindul az early access.

"Az egész onnan indult, hogy 2020-ban Phasmophobiáztunk haverokkal. A játék akkori minősége nem volt túl jó, de ettől függetlenül rendkívül szórakoztató volt, és szerettünk vele játszani. Nekem az első gondolatom fejlesztőként az volt, hogy ha ez bejön az embereknek, ezt a minőséget én is tudnám hozni, meg egyébként mennyire fun lenne már saját játékkal tolni a haverokkal."

 
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...