2020 második negyedéve óta nem gyűjtött egy negyedév alatt annyi új felhasználót a Netflix, mint az idei harmadik egyedévben - a cég tegnapi üzleti jelentése alapján a világ legnépszerűbb online videostreaming-szolgáltatójának felhasználói bázisa kilencmillió előfizetővel bővült, jelentős mértékben meghaladva az előzetes elemzői várakozásokat, melyek legjobb esetben is legfeljebb hatmillió új ügyféllel számoltak.
A szolgáltató - melynek ezzel szeptember végére 247 millió előfizetője lett - ezzel párhuzamosan bizonyos csomagokat illetően áremelést jelentett be, de egyelőre csak három országban, az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Franciaországban, ahol rendre 22,99 dollárba, 17,99 angol fontba és 19,99 euróba kerül majd a prémium díjcsomag, az egyetlen konstrukció, mely 4K-s tartalomfogyasztást tesz lehetővé.
Az áremelés által érintett országok körére magyarázat lehet, hogy ezeken a fejlett, telített piacokon a szolgáltatónak már nem maradt növekedési potenciálja, amit igazolnak a számok is: a legnagyobb növekedés egyes európai régiókra, a Közel-Keletre és Afrikára volt jellemző, mostanra pedig a Netflix teljes előfizetői bázisának mintegy csak 30%-a streameli a tartalmakat az Egyesült Államokból.
A Netflix szárnyalásának a hollywoodi sztrájkok sem tettek keresztbe, a legutóbbi adatok szerint pedig kiderült az is, hogy melyek voltak az elmúlt hónapok legnagyobb húzócímei - részletek a HWSW-n!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.