Kicsapták a biztosítékot Dragon's Dogma 2 mikrotranzakciói

  • Írta: pandaril
  • 2024. március 22.
  • Videó
Link másolása
A Capcom játéka már a megjelenés előtt vegyes megítélésnek örvendett, azonban a rajt után kifejezetten negatív értékeléseket kap a korábban nem tárgyalt mikrotranzakciók miatt.

Úgy látszik, hogy ez a hónap a megosztó japán játékokról szól. A Rise of the Ronin és a Dragon's Dogma 2 minden vitathatatlan értéke és érdeme ellenére is kiváltotta sok játékos nemtetszését, előbbi a látvány, utóbbi a teljesítmény miatt. Vitán felül áll, hogy egyik sem egy rossz játék, viszont érthető, ha valaki többet és jobbat vár el.

A Capcom RPG-je kapcsán a számos old school megoldás az, ami sokak számára elfogadhatatlan, mint a gyorsutazás bonyolultsága, esetleg a látvány vagy a konzolokon zárolt 30 fps. A megjelenés kapcsán érkezett új trailer igyekszik meggyőzni a játékosokat arról, hogy a Dragon's Dogma 2 igenis méltó folytatása az első résznek.

Ami azonban kimaradt nemcsak a trailerből, de az előzetes kommunikációból is (így a tesztekből is), az a játékba a megjelenés napján bekerülő mikrotranzakciók. Bár az összegek nem kimagaslók, a tény, hogy ezt a Capcom nem közölte a megjelenés előtt, illetve az, hogy olyan dolgokat vehetünk, mint a gyors utazást lehetővé tevő kristályok, nagyon könnyen azt eredményezték, hogy a játék jelenleg "Többnyire negatív" értékelésnek örvend Steamen.

12.
12.
xsbrx
Sajnos ezt a Capcom már elég régen csinálja, szóval furcsa hogy csak most sikerült ennyire kicsapni a biztosítékot.

Monster Hunter Rise a 200+ db DLC-jével.
Monster Hunter Stories 2 a Character Edit ticketjeivel.
Resi 4 upgrade ticketek
Modern Resi játékok az instant unlock-okkal csak hogy néhány példát említsek.

Mindenesetre arra jó lesz, hogy legalább a Capcom összekapja magát:
mivel a microtranzakciót szerintem tuti nem fogják visszahívni, de legalább csipkedni fogják magukat hogy a performance-t helyre tegyék...
Illetve számomra felfoghatatlan hogy egy modern játékban csak 1 db save slot van és nincs "New game" opció...
10.
10.
Extol
Mocskos vállalati kapzsiság
8.
8.
delphijos
Azért single játékoknál ennyire pofátlan monetizáció annyira nem “mindennapos gyakorlat”. Még a börtönhöz való kulcsot is árulják külön….. besz@rás….
7.
7.
Spazz Maticus
#4: Ez így azért más megvilágításba helyezi kissé a dolgot, és kösz hogy leírtad, valóban egyszerű "felhasználóként" nem volt fogalmam a teszteléssel járó ilyen apró "finomsagokról".

Eléggé kiábrándító ez, főleg hogy az általad leírtak alapján ez bevett gyakorlat, de nem mondanám hogy meglepődtem rajta...

Annyit azért fenntartanék továbbra is, -természetesen nem neked címezve ezt, csak úgy általánosságban- hogy a szakma ezt a látható és rendszeres mellébeszélést/maszatolást,azért elég nyugisan fogadja...Csak azért mert megszokták... ;)


6.
6.
Chdz
Ezzel nem kis szart húztak magukra..
5.
5.
hedzsooo
#2: Errol kivetelesen a sajto nem tehet semmit, mert 1 kumma szot nem szoltak nekik sem rola a jatek keszitoi/kiadoja. A tesztelok kaptak a jatekbol 1 masolatot, vagy kulcsot hogy letolthessek, aztan annyi. Valoszinuleg PC-s verziot nem is nagyon engedtek tesztelni, csak a konzolost...
4.
4.
szlav
#2: Jóformán minden játéknál az a helyzet, hogy a mikrotranzakciós shopok és azok tartalmai csak a megjelenés napján élesednek. Ezért a platform holdereket (Steam, Xbox, PS, stb.) is érdemes lenne felelőssé tenni, hiszen rajtuk keresztül mennek át a fizetések, ezeket az opciókat és a láthatóságukat pedig ők nem aktiválják, egészen a megjelenés napjáig.

Ez tehát nem újdonság, csak most a DD2-nél kapott nagyobb hírverést, teljesen érthető okokból. Gyakorlatilag majdhogynem minden mikrotranzakciót tartalmazó játéknál nem működő vagy üres lapra vezető menüpontok szoktak lenni az ingame Store-ok, egészen a megjelenés napjáig. Magyarán, a tesztelők sem tudhattak arról, hogy milyen mikrotranzakciós tartalmak lesznek a játékban.
2.
2.
Spazz Maticus
Csak úgy zárójelben érdeklődnék, mindössze érdekességképpen, és hogy ne csak a készítők legyenek ekézve- milyen "teszntek" is hivhatjuk azokat amelyek ilyen fontos információt "elfelejtenek" kőzölni ?
Milyen szakmájára büszke ujságíró/blogger,stb.-nek tartja magát az, akinek így "fenntről" lehet szólni hogy : "Kuss, erről a megjelenésig nem beszélünk."

Illetve milyen játékosközösség is az, aki ezen egy vállrándítással túlteszi magát, vagy inkább már észre sem veszi ?

Mert nekem mondjuk ebben a hírben a be nem mutatott mikrotranzakciók hírénél is nagyobb gáz a gamersajtó asszisztálása ehhez... ;)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...