Kicsapták a biztosítékot Dragon's Dogma 2 mikrotranzakciói
- Írta: pandaril
- 2024. március 22.
Úgy látszik, hogy ez a hónap a megosztó japán játékokról szól. A Rise of the Ronin és a Dragon's Dogma 2 minden vitathatatlan értéke és érdeme ellenére is kiváltotta sok játékos nemtetszését, előbbi a látvány, utóbbi a teljesítmény miatt. Vitán felül áll, hogy egyik sem egy rossz játék, viszont érthető, ha valaki többet és jobbat vár el.
A Capcom RPG-je kapcsán a számos old school megoldás az, ami sokak számára elfogadhatatlan, mint a gyorsutazás bonyolultsága, esetleg a látvány vagy a konzolokon zárolt 30 fps. A megjelenés kapcsán érkezett új trailer igyekszik meggyőzni a játékosokat arról, hogy a Dragon's Dogma 2 igenis méltó folytatása az első résznek.
Ami azonban kimaradt nemcsak a trailerből, de az előzetes kommunikációból is (így a tesztekből is), az a játékba a megjelenés napján bekerülő mikrotranzakciók. Bár az összegek nem kimagaslók, a tény, hogy ezt a Capcom nem közölte a megjelenés előtt, illetve az, hogy olyan dolgokat vehetünk, mint a gyors utazást lehetővé tevő kristályok, nagyon könnyen azt eredményezték, hogy a játék jelenleg "Többnyire negatív" értékelésnek örvend Steamen.
Monster Hunter Rise a 200+ db DLC-jével.
Monster Hunter Stories 2 a Character Edit ticketjeivel.
Resi 4 upgrade ticketek
Modern Resi játékok az instant unlock-okkal csak hogy néhány példát említsek.
Mindenesetre arra jó lesz, hogy legalább a Capcom összekapja magát:
mivel a microtranzakciót szerintem tuti nem fogják visszahívni, de legalább csipkedni fogják magukat hogy a performance-t helyre tegyék...
Illetve számomra felfoghatatlan hogy egy modern játékban csak 1 db save slot van és nincs "New game" opció...
Eléggé kiábrándító ez, főleg hogy az általad leírtak alapján ez bevett gyakorlat, de nem mondanám hogy meglepődtem rajta...
Annyit azért fenntartanék továbbra is, -természetesen nem neked címezve ezt, csak úgy általánosságban- hogy a szakma ezt a látható és rendszeres mellébeszélést/maszatolást,azért elég nyugisan fogadja...Csak azért mert megszokták... ;)
Ez tehát nem újdonság, csak most a DD2-nél kapott nagyobb hírverést, teljesen érthető okokból. Gyakorlatilag majdhogynem minden mikrotranzakciót tartalmazó játéknál nem működő vagy üres lapra vezető menüpontok szoktak lenni az ingame Store-ok, egészen a megjelenés napjáig. Magyarán, a tesztelők sem tudhattak arról, hogy milyen mikrotranzakciós tartalmak lesznek a játékban.
Milyen szakmájára büszke ujságíró/blogger,stb.-nek tartja magát az, akinek így "fenntről" lehet szólni hogy : "Kuss, erről a megjelenésig nem beszélünk."
Illetve milyen játékosközösség is az, aki ezen egy vállrándítással túlteszi magát, vagy inkább már észre sem veszi ?
Mert nekem mondjuk ebben a hírben a be nem mutatott mikrotranzakciók hírénél is nagyobb gáz a gamersajtó asszisztálása ehhez... ;)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.