5,7 millió dollárt kapott az AAA címen dolgozó indie stúdió
- Írta: JesusHun
- 2025. március 7.
A Welevel már 2021 óta fejleszti a jelenleg névvel még nem rendelkező projektjét, 2026 elejére pedig korai hozzáférésbe tervezi kiadni a nagyban készülő sandbox túlélőjátékát. A Bitkraft Ventures segítségével most egy nagyobb összeghez jutottak, egész pontosan $5.7 millió dollárt sikerült összeszedni különböző befektetőktől. A befektetők között nagy nevek is vannak, a BMWK és a Goodwater mellett számos angyalbefektetőt találunk, adott pénzt a projektre Chris Carvalho (Roblox vezetőségi tag), Daniel Weinand (Shopify társalapító), Heiko Hubertz (Bigpoint alapító), Kun Gao (Crunchyroll társalapító), Nate Mitchell (Oculus társalapító), Ralf Reichert (ESL társalapító), és Mario Götze is.
A pénznek a kilátások szerint jó helye lesz, a tervek szerint elsősorban az AI platformjukat fogják fejleszteni, de új embereket is felvesznek, a fontosabb pozíciókban lévő munkatársak számát megkétszereznék az AAA játékuk érkezésére készülve. A cég CEO-ja, Christian Heimerl az előző cégeinél korán felismerte, mekkora potenciál rejtőzik a mesterséges intelligenciában, nagy mértékben tudja segíteni a kicsi, de annál elkötelezettebb játékfejlesztők munkáját.
A Bitkraft Ventures egyik partnere, Jasper Brand is hasonló véleményen van, szerinte nem egyszerű feladat egy szárnyait bontogató stúdiónak egy ilyen komoly műfajú AAA játék elkészítése, de bízik a srácok tudásában és sikerében. A Welelvel csapata 4 év leforgása alatt elismerésre méltó technológiai alapokat fektetett le egy markonyi fejlesztővel, a kreatív döntéseket pedig villámgyorsan és költséghatékonyan intézték.
Ha minden jól megy, akkor jövőre már kipróbálhatjuk az Unreal Engine 5 alatt futó terméket early access formában, addig pedig remélhetőleg valami előzetes vagy kedvcsináló is érkezik a most még névtelen projekthez — a Welevel hivatalos oldalán akad még 1-2 kép a játékról és a dolgozókról, de munkatársakat is aktívan keresnek.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.