A Fallout első részének felújítása nehezebb lenne, mint azt hisszük
- Írta: Venefycus
- 12 órája
Habár Tim Cain sem zárkózik el az ötlettől teljesen, hogy remaster kezelésen essen át a Fallout első része, azonban emlékeztet minket a fejlesztő, hogy milyen bonyolult művelet is az. Az úriember saját YouTube-csatornáján, egy videóban - amit a PCGamer is feldolgozott - mesélt a lehetséges buktatókról.
A legnyilvánvalóbb nehézségeket a licencproblémák jelentik. Mivel a frencsájzot teljes egészében a Bethesda birtokolja, ezért elsősorban nekik kell beleegyezniük egy esetleges felújításba. Ám őket is gondolkodásra kényszerítheti a zeneszámok licencdíjai. Pedig ugye, vannak számok, amik belénk ivódtak a radioaktív sivatagot járva.
Ezek mellett a technikai kérdést is feszegette Cain, hiszen a Fallout nem mai darab. Az annak idején használt Watcom fordítóprogram mára már teljesen használhatatlan, ráadásul, jegyzi meg ironikusan Cain, hiába van meg az eredeti CD, a gépén nincs optikai meghajtó.
A legnagyobb kérdése azonban a játék szubjektivitását érinti. A Fallout első része már van olyan kultstátuszban, hogy hibáit, gyengeségeit a rajongók a játék szerves részének érzik. Ám még így is mindenkinek mást jelent a Fallout-érzés. Lehetetlen lenne eldönteni, hogy melyik hibát kell kijavítani, melyiket benne hagyni. Emellett az ,,életminőséget" javító változtatások is jelentősen beleszólnának az élménybe. Vagy nem?
Cain gondolatait úgy zárja, hogy a munka egy remasteren élvezetes lehetne. Szórakoztató. Ő maga szívesen megvitatná ezeknek a hibáknak a javítását. Nem vitatkozna róla, csak megvitatná. De tudja, hogy bárki is dolgozna a projekten, annak szembe kell néznie azzal, hogy a diskurzus egyes részei vitába csaphatnak át, hiszen egy szubjektív vélemény sem lehet tökéletes válasz, és így az emberek veszekednének azon, hogy mit kell tenniük.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.